Поведение на шпер при различна настилка
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
46 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Поведение на шпер при различна настилка
Чудех се дали да я пусна темата в е30 раздела дали да пиша в темата за шперовете, но мисля че тук най-много хора ще се включат.
Та отскоро се сдобих с дълго планувания шпер малък 3.45 и искам да попитам дали е нормално когато едното колело е на асфалт, другото на лед, това на леда да буксува а другото не?
Искам да подчертая че когато колата е на асфалт заключва мн добре според мене, и в завой и направо оставя две черти, като я въртя в кръг се въртят и двете гуми постоянно и колата хваща центъра добре.
Даже пробвах да кача колата с едните гуми на бордюр, сравнително висок, и пак заключват и двете, въпреки разликата в напрежението. /логично е при отворен диф по-малко натоварената гума да превърти - тази на пътя./ На сняг и лед, когато и двете са на тази повърхност пак се въртят двете.
Ясно ми е че това е част на поне 15г, някой приятели с уж читави шперове казват че поведението е нормално, но мисля че тук им много хора които могат да дадат мнение.
Сипал съм Кастрол 75в140 за шперове.
Та отскоро се сдобих с дълго планувания шпер малък 3.45 и искам да попитам дали е нормално когато едното колело е на асфалт, другото на лед, това на леда да буксува а другото не?
Искам да подчертая че когато колата е на асфалт заключва мн добре според мене, и в завой и направо оставя две черти, като я въртя в кръг се въртят и двете гуми постоянно и колата хваща центъра добре.
Даже пробвах да кача колата с едните гуми на бордюр, сравнително висок, и пак заключват и двете, въпреки разликата в напрежението. /логично е при отворен диф по-малко натоварената гума да превърти - тази на пътя./ На сняг и лед, когато и двете са на тази повърхност пак се въртят двете.
Ясно ми е че това е част на поне 15г, някой приятели с уж читави шперове казват че поведението е нормално, но мисля че тук им много хора които могат да дадат мнение.
Сипал съм Кастрол 75в140 за шперове.
- joro_bmwm3
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 112
- Регистриран на: 25.12.2010
- Местоположение: на всякаде
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320 ванус
- Мечтае да кара: Ф1
- Детайли за колата: просто няма такава
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8379
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Поведение на шпер при различна настилка
vankatagsi написа:Чудех се дали да я пусна темата в е30 раздела дали да пиша в темата за шперовете, но мисля че тук най-много хора ще се включат.
Та отскоро се сдобих с дълго планувания шпер малък 3.45 и искам да попитам дали е нормално когато едното колело е на асфалт, другото на лед, това на леда да буксува а другото не?
Искам да подчертая че когато колата е на асфалт заключва мн добре според мене, и в завой и направо оставя две черти, като я въртя в кръг се въртят и двете гуми постоянно и колата хваща центъра добре.
Даже пробвах да кача колата с едните гуми на бордюр, сравнително висок, и пак заключват и двете, въпреки разликата в напрежението. /логично е при отворен диф по-малко натоварената гума да превърти - тази на пътя./ На сняг и лед, когато и двете са на тази повърхност пак се въртят двете.
Ясно ми е че това е част на поне 15г, някой приятели с уж читави шперове казват че поведението е нормално, но мисля че тук им много хора които могат да дадат мнение.
Сипал съм Кастрол 75в140 за шперове.
нормално е!
причината за това е, че трябва буксуващото колело да "усети" все някакво съпротивление за да заключи шпера, а на ЛЕД такова НЯМА или поне е пренебрежимо малко
същото се получава, ако шпера е износен и често не заключва дори на дъжд, но на сухо се държи добре

не се стягай, даже във видео има клип как м5 е39 буксува на лед и не иска да тръгне 2-рото колело
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- angelBMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 725
- Регистриран на: 24.10.2008
- Местоположение: Around The World...
- Пол: Мъж
- Кара: е30,е46,е60
- Мечтае да кара: е30-ката си с турбо
- Детайли за колата: лимузинкa
Re: Поведение на шпер при различна настилка
vicho написа:vankatagsi написа:Чудех се дали да я пусна темата в е30 раздела дали да пиша в темата за шперовете, но мисля че тук най-много хора ще се включат.
Та отскоро се сдобих с дълго планувания шпер малък 3.45 и искам да попитам дали е нормално когато едното колело е на асфалт, другото на лед, това на леда да буксува а другото не?
Искам да подчертая че когато колата е на асфалт заключва мн добре според мене, и в завой и направо оставя две черти, като я въртя в кръг се въртят и двете гуми постоянно и колата хваща центъра добре.
Даже пробвах да кача колата с едните гуми на бордюр, сравнително висок, и пак заключват и двете, въпреки разликата в напрежението. /логично е при отворен диф по-малко натоварената гума да превърти - тази на пътя./ На сняг и лед, когато и двете са на тази повърхност пак се въртят двете.
Ясно ми е че това е част на поне 15г, някой приятели с уж читави шперове казват че поведението е нормално, но мисля че тук им много хора които могат да дадат мнение.
Сипал съм Кастрол 75в140 за шперове.
нормално е!
причината за това е, че трябва буксуващото колело да "усети" все някакво съпротивление за да заключи шпера, а на ЛЕД такова НЯМА или поне е пренебрежимо малко
същото се получава, ако шпера е износен и често не заключва дори на дъжд, но на сухо се държи добре![]()
не се стягай, даже във видео има клип как м5 е39 буксува на лед и не иска да тръгне 2-рото колело
Какво имаш предвид под "Износен" какво му се износва,съединителя си заминава или просто вътре осите са халтави и искат подмяна

- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Поведение на шпер при различна настилка
angelBMW написа:vicho написа:vankatagsi написа:Чудех се дали да я пусна темата в е30 раздела дали да пиша в темата за шперовете, но мисля че тук най-много хора ще се включат.
Та отскоро се сдобих с дълго планувания шпер малък 3.45 и искам да попитам дали е нормално когато едното колело е на асфалт, другото на лед, това на леда да буксува а другото не?
Искам да подчертая че когато колата е на асфалт заключва мн добре според мене, и в завой и направо оставя две черти, като я въртя в кръг се въртят и двете гуми постоянно и колата хваща центъра добре.
Даже пробвах да кача колата с едните гуми на бордюр, сравнително висок, и пак заключват и двете, въпреки разликата в напрежението. /логично е при отворен диф по-малко натоварената гума да превърти - тази на пътя./ На сняг и лед, когато и двете са на тази повърхност пак се въртят двете.
Ясно ми е че това е част на поне 15г, някой приятели с уж читави шперове казват че поведението е нормално, но мисля че тук им много хора които могат да дадат мнение.
Сипал съм Кастрол 75в140 за шперове.
нормално е!
причината за това е, че трябва буксуващото колело да "усети" все някакво съпротивление за да заключи шпера, а на ЛЕД такова НЯМА или поне е пренебрежимо малко
същото се получава, ако шпера е износен и често не заключва дори на дъжд, но на сухо се държи добре![]()
не се стягай, даже във видео има клип как м5 е39 буксува на лед и не иска да тръгне 2-рото колело
Какво имаш предвид под "Износен" какво му се износва,съединителя си заминава или просто вътре осите са халтави и искат подмяна
Износват се фрикционните дискове. Има много писано в форума, поинтересувай се.
Благодаря за мнението на вичо, ще е чудесно и някой друг да пише.
- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: Поведение на шпер при различна настилка
не е нормално да се върти само едното колело, все пак за това е шпер. така се въртят отворените дифове. принципно идеята на шпера е да се предава определен процент от въртенето на колелото което не се върти към това което буксува, за да се въртят и двете.......... провери дали не са те излъгали и да не би да си си купил отворен диф. вдигни едното задно колело на крик, освободи от скорост и ръчна и виж дали се върти. ако се върти значи нямаш шпер, ако не се върти значи имаш. или вдигаш и двете задни колела ако завъртиш едното и другото почне да се върти в обратна посока значи нямаш, ако се въртят в една посока значи имаш......

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Поведение на шпер при различна настилка
taba4ko написа:не е нормално да се върти само едното колело, все пак за това е шпер. така се въртят отворените дифове. принципно идеята на шпера е да се предава определен процент от въртенето на колелото което не се върти към това което буксува, за да се въртят и двете.......... провери дали не са те излъгали и да не би да си си купил отворен диф. вдигни едното задно колело на крик, освободи от скорост и ръчна и виж дали се върти. ако се върти значи нямаш шпер, ако не се върти значи имаш. или вдигаш и двете задни колела ако завъртиш едното и другото почне да се върти в обратна посока значи нямаш, ако се въртят в една посока значи имаш......
Колега не се изказвай така категорично когато незнаеш!
Когато е на лед или на сняг едното колелео, а другото на асвалт е нормално да превърти това което е на хлъзгавия терен, особенно при рязко подаване на газ

Превърта но пак излизаш от леда или снега, ако си с отворен си седиш там докато не те избута някой.
Щпера не е заварен диф...

- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Поведение на шпер при различна настилка
taba4ko написа:не е нормално да се върти само едното колело, все пак за това е шпер. така се въртят отворените дифове. принципно идеята на шпера е да се предава определен процент от въртенето на колелото което не се върти към това което буксува, за да се въртят и двете.......... провери дали не са те излъгали и да не би да си си купил отворен диф. вдигни едното задно колело на крик, освободи от скорост и ръчна и виж дали се върти. ако се върти значи нямаш шпер, ако не се върти значи имаш. или вдигаш и двете задни колела ако завъртиш едното и другото почне да се върти в обратна посока значи нямаш, ако се въртят в една посока значи имаш......
Ти май не си ми прочел темата, не съм толкова тъп да си мисля че е шпер, ако е отворен диф. Както съм написал на асфалт заключва, дори когато има разлика в натоварването на колелата / едната гума е по високо от другата/.
Колата няма общо с преди.
- angelBMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 725
- Регистриран на: 24.10.2008
- Местоположение: Around The World...
- Пол: Мъж
- Кара: е30,е46,е60
- Мечтае да кара: е30-ката си с турбо
- Детайли за колата: лимузинкa
Re: Поведение на шпер при различна настилка
vankatagsi написа:angelBMW написа:vicho написа:vankatagsi написа:Чудех се дали да я пусна темата в е30 раздела дали да пиша в темата за шперовете, но мисля че тук най-много хора ще се включат.
Та отскоро се сдобих с дълго планувания шпер малък 3.45 и искам да попитам дали е нормално когато едното колело е на асфалт, другото на лед, това на леда да буксува а другото не?
Искам да подчертая че когато колата е на асфалт заключва мн добре според мене, и в завой и направо оставя две черти, като я въртя в кръг се въртят и двете гуми постоянно и колата хваща центъра добре.
Даже пробвах да кача колата с едните гуми на бордюр, сравнително висок, и пак заключват и двете, въпреки разликата в напрежението. /логично е при отворен диф по-малко натоварената гума да превърти - тази на пътя./ На сняг и лед, когато и двете са на тази повърхност пак се въртят двете.
Ясно ми е че това е част на поне 15г, някой приятели с уж читави шперове казват че поведението е нормално, но мисля че тук им много хора които могат да дадат мнение.
Сипал съм Кастрол 75в140 за шперове.
нормално е!
причината за това е, че трябва буксуващото колело да "усети" все някакво съпротивление за да заключи шпера, а на ЛЕД такова НЯМА или поне е пренебрежимо малко
същото се получава, ако шпера е износен и често не заключва дори на дъжд, но на сухо се държи добре![]()
не се стягай, даже във видео има клип как м5 е39 буксува на лед и не иска да тръгне 2-рото колело
Какво имаш предвид под "Износен" какво му се износва,съединителя си заминава или просто вътре осите са халтави и искат подмяна
Износват се фрикционните дискове. Има много писано в форума, поинтересувай се.
Благодаря за мнението на вичо, ще е чудесно и някой друг да пише.
Аз знам какво се износва,опитах се да допълня мнението на колегата да се подсети следващия път да си довършва мнението човека се интересува какво се случва с шпера му все пак,вариянти много...
Там е проблема че трудно ще намериш фрикционен диск за шпера,попитах в бмв в пловдив за фрикционите дискове казаха че не се продават отделни части а цял шпер,единичната му цена била 1 360 лв чисто нов


- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Поведение на шпер при различна настилка
http://www.youtube.com/watch?v=V8eAbyox ... re=related
На края на този клип е39-ката с 25% заключване се случва същото като при мене. Ако клипа е достоверен,а най-вероятно е, значи моя диф се държи нормално. Ще се радвам също някой да пробва с неговия шпер, сега поне сухо и лед в София има много.
На края на този клип е39-ката с 25% заключване се случва същото като при мене. Ако клипа е достоверен,а най-вероятно е, значи моя диф се държи нормално. Ще се радвам също някой да пробва с неговия шпер, сега поне сухо и лед в София има много.
- Ba4oIlia
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 262
- Регистриран на: 28.09.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: E30&E36
Re: Поведение на шпер при различна настилка

- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
Re: Поведение на шпер при различна настилка
Ванка, нормално е, не се прит.
- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: Поведение на шпер при различна настилка
не става дума за заварен диф. тези 25% на шпера значат, че когато едното колело спре да се върти, другото му предава 25% от въртящият си момент. тоест и 2-те колела се въртят в една посока.
ако превърта как излизаш от там тогава? и двете колела се въртят дори и с различна скорост....за мен не е нормално поведението на шпера както е описано т тази тема.
vld написа:Когато е на лед или на сняг едното колелео, а другото на асвалт е нормално да превърти това което е на хлъзгавия терен, особенно при рязко подаване на газ![]()
Превърта но пак излизаш от леда или снега, ако си с отворен си седиш там докато не те избута някой.
ако превърта как излизаш от там тогава? и двете колела се въртят дори и с различна скорост....за мен не е нормално поведението на шпера както е описано т тази тема.

Re: Поведение на шпер при различна настилка
При мен това, което е на асфалта се върти също, но с по-малка скорост от другото 

Евала на тунинга! Тунинговайте при нас!
- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: Поведение на шпер при различна настилка
BMW_325i написа:При мен това, което е на асфалта се върти също, но с по-малка скорост от другото
това е правилното поведение на шпера. всичко останало е проблем и не е нормално..........

46 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани