.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- arr0gance
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 8.01.2008
- Местоположение: 30 метра над земята
- Пол: Мъж
- Кара: й, и утре е ден.
- Мечтае да кара: Active Autowerke.
Re: Подгряване на водата, tds
.
Последна промяна arr0gance на 01 Мар 2011, 2:10, променена общо 1 път
Някой остаряхме, някой си станахте направо дърти.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Подгряване на водата, tds
И на мен ми се струва, че една свещ трудно ще сгрее толкова течност. А каква е тази система на новите дизели, щото за да загрее толкова вода ще трябва и бая мощност май.
Re: Подгряване на водата, tds
Модерните дизели имат такива свещи обикновенно са монтирани пред радиаторчето на парното в някакъв фланец, но са не по малко от 3бр. и включват при ниски температури под 3гр например. Работят много малко време нещо около 2 мин не съм сигурен. Идеята има е да затоплят постъпващата вода в радиатора на парното за да може купето да се затопли или да се обдуха предното стъкло (поне при форд фокус е така). Има специални подгревни свещи за антифриз по 10лв-20лв са броиката. Повечето тди имат такива свещи. Както и JTD на фиат. Друг е проблема с консумацията, една свещ е около 80w представиси 3 такива свещи на -5гр как ще точат акумулатора. Аз го мислех на М43 да правя такава схема за да ми подгрее водата преди изпарителя за да ми превключва по рано на газ. Ако искаш да го правиш помисли за фланец някакъв и за повече свещи. Друг е проблема със схемата и начина на управлене на тези свещи, как и кога ще се включват, кога и как ще се изключват. Самата инсталация трябва да е доста сериозна заради голямата консумация. В VW клуба има много сериозна тема потърси я и я прочети цялата за да добиеш по ясна представа за какво става дума. За бензинова кола с газов инжекцион мога да предложа схема, но за дизел не съм мислил. Но както колегата е казал 9л антифриз не могат да се подгреят лесно. Много съм мислил по тази тема дори бях почнал да търся фланци, ама нямаше време и излишни пари (криза е) да се занимавам. Ако те интересува още нещо пиши в темата или на лични. Ще ти помогна с каквото мога.

- arr0gance
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 8.01.2008
- Местоположение: 30 метра над земята
- Пол: Мъж
- Кара: й, и утре е ден.
- Мечтае да кара: Active Autowerke.
Re: Подгряване на водата, tds
.
Последна промяна arr0gance на 01 Мар 2011, 2:10, променена общо 1 път
Някой остаряхме, някой си станахте направо дърти.
- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: Подгряване на водата, tds
Само да попитам,ако се сложи подгрев на блока-там е по голямото количество вода,демек дето е пробката за източване на двигателя от антифриза,не е ли по добре.Съдя по това,че бензиновите имат пробка,би трябвало и дизела да има,горе долу на това място под изходящите колектори.
Последна промяна vladi_a_i на 31 Яну 2011, 13:43, променена общо 1 път
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
Re: Подгряване на водата, tds
По мои сметки консумацията ще е около 20А. Това е два пъти повече от комсумацията на фаровете да речем, което не е малко. Това е с 3 свещи по 80w. Според мен на блока ще е по-неудачно да се сложат свещите защото може да има по-големи разсеики на топлината излъчвана от свеща поради това, че блока е с по-голям обем.В фланеца обема е по-малък и водата се затопля по ефективно, както и дебита и ще е по голям поради разликата в налягане на водата в фланеца и блока.

Re: Подгряване на водата, tds
Това е цялата система. Малкия кръг, преди да отвори термостата е около 3л.arr0gance написа:Системата на тдс е 9л...

Да и дизела има пробка. Намира се под филтърната кутия. Значи може да се комбинира и да се сложат и на двете места свещиvladi_a_i написа:Само да попитам,ако се сложи подгрем на блока-там е по голямото количество вода...

Да, така е, но на мен не ми се ще да режат маркучи, да слагам тройници... Но може би това е по-добрия вариант.gabol написа:Модерните дизели имат такива свещи обикновено са монтирани пред радиаторчето на парното в някакъв фланец, но са не по малко от 3бр...
Може да се направи свещите да се включват след като се запали двигателя. При tds-а работят 6 свещи, ако се вържат още 3 не мисля, че ще е голям проблем.gabol написа:...Друг е проблема с консумацията, една свещ е около 80w представиси 3 такива свещи на -5гр как ще точат акумулатора...
- arr0gance
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 8.01.2008
- Местоположение: 30 метра над земята
- Пол: Мъж
- Кара: й, и утре е ден.
- Мечтае да кара: Active Autowerke.
Re: Подгряване на водата, tds
.
Последна промяна arr0gance на 01 Мар 2011, 2:10, променена общо 1 път
Някой остаряхме, някой си станахте направо дърти.
Re: Подгряване на водата, tds
Затоплянето на водата извън малкия кръг е загуба на енергия и се прилага за да се охлажда двигателя. Реално ако на вън е -30 и запалиш колата може термостата да не отвори и да си караш само с водата от малкия кръг. Идеята е двигателя да се затопли, а не околната среда.arr0gance написа:Да кажем, че навън е -15 , като сметнем, че мотора държи студ,колко ли ще е темп на антифриза/водата.Отделно като се затоплят тия 3л остават още 6л антифриз който е умрел от студ, не е ли целта да се подгрее цялата вода?На всичкото отгоре може да се получи някакъв странен ефект да бъркаш датчика с времето да си стане консуматив(като с датчика на горивото) + това всичкото колкото и да е ако свеща е по-близо или се падне някъде на неподходящо място може да спукаш матеряла с времето,като гледам не е 5W.Та това е цялата идея с погряването на всичките или поне по-голямта част, за да може всичко да става горе-долу като хората , не поредното "побългаряване". Все пак, акъл малко, идеи много.Ако имаш пари и време за експерименти пробвай, следя темата с интерес,но не мисля, че си измислил нещата как ще са за напред.Дупки си има кабели продават,лесно е да се мушнат 2 свещи,но надали сме първите сетили се за тая "идея".Късмет.
Това за пукането на материала... притеснява ме, но като се замисля в главата са завити 6 свещи и те доста дълго си работят, без проблеми.
Както написах по-горе може би по-добрия вариант е с външно устройство за подгряване.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Подгряване на водата, tds
Добре си се замислил по темата и като гледам си доста по-наясно от колегите. Никакво "спукване" или каквито и да са поражения неможе да има,не го мисли изобщо това,аз ще погледна на приятел сеата,той е с подгрев така... ще опитам да снимам
и да проследя ел. инсталацията,това е с което мога да помогна.

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Подгряване на водата, tds
Колеги, аз ще споделя малко опит от практиката и по-точно, как братята руснаци са решили проблема със студения старт на дизелови двигатели поставени в различни съоръжения.
Идеята с подгрева на двигатела с цел достигане на нормална работна температура за относително кратко време е доста стара. Проблема се поражда от наличието на повече от една течност в двигатела. Всяка течност се характеризира със съответното температурно разширение, вискозитет и още една камара характеристики.
В дадения случай, ако се подгрее само охлаждащата течност, какво ще е положението на маслото?
Ако допуснем, че сме реализирали успешно подгрева на охлаждащата течност, температурата на въздуха е -15 градуса, демек 15 градуса под нулата и решим да стартираме двигатела.
1. двигатела е сравнително топъл;
2. охлаждащата течност е сравнително топла;
3. маслото в двигатела е направо студено;
4. горивото е студено с повишен вискозитет;
Като следствие ще имаме затоплени метални части, които са се разширили, с други думи хлабините са станали по малки. Маслото е студено и вискозитета му е сравнително по-голям отколкото на загряло масло. Мазането на движещите се части е по-слабо. Като следсвие е налице едно относително по-бързо износване на тези части.
Ще помоля колегите да не се хващат за определени думи като "износване", "по-бързо" и др. Тук се опитвам накратко да опиша едно иследване направено, както споменах в началото от Руснаци. Аз лично съм наблюдавал старт на дизелов двигател при гореописаните условия. Гледката е уникална. В продължение на около 15 минути, от ауспуха излизаше плътен бял дим, примесен с недобре изгоряла нафра. Миришеше ужасно и също толкова ужасно лютеше на очите.
За да решат проблемите, Руснаците подгряват и маслото. Не си мислете, че температурата от антифриза ще загрее така двигатела, че топлината от него ще се предаде на двигателното масло. Да не говорим, че в масления охладител и по тръбите до него температурата на маслото ще е различна.
Има и още един важен момен. Свързан е с първичния вал на скоростната кутия. Той се върти свободно заедно с двигатела - да допуснем с 700 об/мин. При така описаните условия, температурата на масло в скоростната кутия е равна на тази на въздуха -15 градуса. Натоварването на двигатела е малко по-голямо. За да компенсира товара, регулатора на празния ход ще подаде повече гориво, но в случая ще е повече като обем. Като се отчете факта, че при ниски температури количеството гориво в единица обем е повече т.е. в обем 1 литър при дадената температура ще има повече нафта отколкото в същия обем при температура 25 градуса.
Като краен резултат се получва не добра работа на двигатела, компютъра се "чуди" какви са тези стойности които се получват и става една веселба.
Не искам са убивам ентусиазма на колегата, дано си реализира идеята и да има положителен ефект. Аз просто преразказах една малка част от това, което Руснаците са изследвали.
Идеята с подгрева на двигатела с цел достигане на нормална работна температура за относително кратко време е доста стара. Проблема се поражда от наличието на повече от една течност в двигатела. Всяка течност се характеризира със съответното температурно разширение, вискозитет и още една камара характеристики.
В дадения случай, ако се подгрее само охлаждащата течност, какво ще е положението на маслото?
Ако допуснем, че сме реализирали успешно подгрева на охлаждащата течност, температурата на въздуха е -15 градуса, демек 15 градуса под нулата и решим да стартираме двигатела.
1. двигатела е сравнително топъл;
2. охлаждащата течност е сравнително топла;
3. маслото в двигатела е направо студено;
4. горивото е студено с повишен вискозитет;
Като следствие ще имаме затоплени метални части, които са се разширили, с други думи хлабините са станали по малки. Маслото е студено и вискозитета му е сравнително по-голям отколкото на загряло масло. Мазането на движещите се части е по-слабо. Като следсвие е налице едно относително по-бързо износване на тези части.
Ще помоля колегите да не се хващат за определени думи като "износване", "по-бързо" и др. Тук се опитвам накратко да опиша едно иследване направено, както споменах в началото от Руснаци. Аз лично съм наблюдавал старт на дизелов двигател при гореописаните условия. Гледката е уникална. В продължение на около 15 минути, от ауспуха излизаше плътен бял дим, примесен с недобре изгоряла нафра. Миришеше ужасно и също толкова ужасно лютеше на очите.
За да решат проблемите, Руснаците подгряват и маслото. Не си мислете, че температурата от антифриза ще загрее така двигатела, че топлината от него ще се предаде на двигателното масло. Да не говорим, че в масления охладител и по тръбите до него температурата на маслото ще е различна.
Има и още един важен момен. Свързан е с първичния вал на скоростната кутия. Той се върти свободно заедно с двигатела - да допуснем с 700 об/мин. При така описаните условия, температурата на масло в скоростната кутия е равна на тази на въздуха -15 градуса. Натоварването на двигатела е малко по-голямо. За да компенсира товара, регулатора на празния ход ще подаде повече гориво, но в случая ще е повече като обем. Като се отчете факта, че при ниски температури количеството гориво в единица обем е повече т.е. в обем 1 литър при дадената температура ще има повече нафта отколкото в същия обем при температура 25 градуса.
Като краен резултат се получва не добра работа на двигатела, компютъра се "чуди" какви са тези стойности които се получват и става една веселба.
Не искам са убивам ентусиазма на колегата, дано си реализира идеята и да има положителен ефект. Аз просто преразказах една малка част от това, което Руснаците са изследвали.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Подгряване на водата, tds
Колега stony1,струва ми се че не си схванал самата идея на автора,става дума за допълнително подгряване СЛЕД стартиране на двигателя,не ПРЕДИ това. Такива системи работят както се каза вече на почти всички нови дизели (и не само) и не стои въпроса става/не става,има/няма смисъл,колегата се интересува КАК най-добре да я реализира...
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Подгряване на водата, tds
Ок, аз неговоря дали става/не става, има/няма смисъл, а относно идеята на автора наистина не става ясно. И щом говори за подгряване след като двигатела е стартиран, решението е просто.
Взема си един трилитров дизел от новите и го набутва в коша на Е36.
А сега малко по-сериозно. Просто да го реализира по начина, по който е направено в по-новите двигатели на любимата марка.
Взема си един трилитров дизел от новите и го набутва в коша на Е36.
А сега малко по-сериозно. Просто да го реализира по начина, по който е направено в по-новите двигатели на любимата марка.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- shengi
- ентусиаст
-
- Мнения: 1002
- Регистриран на: 12.07.2007
- Местоположение: Rousse
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 136
- Мечтае да кара: e30 m3
Re: Подгряване на водата, tds
Докато гледах разглеждах едно 2.0 HDI на Пежо попаднах на подгревните свещи.Намират се в корпус 4 броя маркучите са с дебелина като тия на парното на бмв-тата.Гледах кабелаците и системата е доста идентична с тая на подгрева.Споделих идеята на един приятел и се случи следното.На неговата кола се сложи такъв корпус от друга кола с 3 броя подгревни свещи кабели дебелички като тия на подгряващите свещи дето влизат в релето.Направили копие на системата реле подгрев към свещите.Релето получава импулс от допълнително копче в колата от там си стартира да пуска ток към свещите.Обаче има и друг проблем.Незнам кой какви сметки с токове ампери и прочие прави, но неговото динамо е 90 ампера или 120.Има доста силна музика и почти нов акумулатор.Така де ама това творение като почне да топли антифриза все едно е пуснал климатик
изгоря му релето и не го е бутал повече.Но иначе за 8-9 мин му загряваше колата до 90 градуса.А моята тя и тя за долу горе толкова загрява или 5 км и е на 90градуса.И аз мислех да слагам такава система, но се отказах в последствие понеже си е сериозен консуматор и като се пуснат фарове нагревател задно стъкло ак ои огледалата имат .... после парно после и музика я се сетете какво се случва с динамото и акумулатора?На дизел става да там автомобила докато работи няма бубина в най лошия случай електроника но все пак не толкова колкото при бензина да харчи ток.Само да спомена, че на въпросното 2.0 HDI 4 паления едно след друго гасене след минута и стопи 75аh акумулатор.Така, че мой съвет ако имаше нужда да се подгрява антифриза ония от Мюнхен щяха да го направят 





26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани