Кабели за подаване на ток - какви ?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- BMW Addiction
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 5.07.2008
Кабели за подаване на ток - какви ?
Прегледах форума за това, което ме интересува, но не видях отговор (въпреки, че си мисля че не може някой да е питал)....
Чудя се дали да си взема кабели за подаване на ток между два коли/ акумулатора, че всичко се случва (вероятно имам утечка, и не знам дали няма да ме изненада някой път)... Видях една промоция в Метро (а и Практикер) на кабели за 12 лв.
Но когато питах за всеки случай в магазина ме питаха колко ми е акумулатора. Казах им, че е 75 Ah, те ми викат, че тези кабели дето се бях ориентирал били за стартов ток 400А, а за моя акумулатор му трябвали минимум със стартов ток 600А, даже било по-добре да е 800А... респективно тези струваха от 25 лв нагоре....
Искам да попирам това вярно ли е, или просто искат да ми продадат по-скъпите кабели ?
Наиситна ли с кабели 400А, няма да мога да подам ток към колата ми (E36, 320, както казах акумулатора е 75 Ah) ? Ако наистина не мога - колко трябва да взема 600А ще стигнат ли ?
И дали подаването на ток зависи само от кабелите... няма ли значение и големината на "подаващия ток" акумулатор ?
Благодаря предварително !
Чудя се дали да си взема кабели за подаване на ток между два коли/ акумулатора, че всичко се случва (вероятно имам утечка, и не знам дали няма да ме изненада някой път)... Видях една промоция в Метро (а и Практикер) на кабели за 12 лв.
Но когато питах за всеки случай в магазина ме питаха колко ми е акумулатора. Казах им, че е 75 Ah, те ми викат, че тези кабели дето се бях ориентирал били за стартов ток 400А, а за моя акумулатор му трябвали минимум със стартов ток 600А, даже било по-добре да е 800А... респективно тези струваха от 25 лв нагоре....
Искам да попирам това вярно ли е, или просто искат да ми продадат по-скъпите кабели ?
Наиситна ли с кабели 400А, няма да мога да подам ток към колата ми (E36, 320, както казах акумулатора е 75 Ah) ? Ако наистина не мога - колко трябва да взема 600А ще стигнат ли ?
И дали подаването на ток зависи само от кабелите... няма ли значение и големината на "подаващия ток" акумулатор ?
Благодаря предварително !
- fedoracore
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1573
- Регистриран на: 30.10.2007
- Местоположение: Столицата
- Пол: Мъж
Re: Кабели за подаване на ток - какви ?
http://emk-33.com/shop/index.php?cPath=58_711
пьрвите ти вьршат работа 16 квадрата
пьрвите ти вьршат работа 16 квадрата

- dan-dam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: Кабели за подаване на ток - какви ?
Точни стойности не мога да напиша, но не са те излъгали. Колкото и да е силен другият акумулатор ако този ток не може да стигне до твоя няма да стане. А с тези кабели не стига достатъчно за да завърти.
Последна промяна dan-dam на 11 Яну 2011, 8:16, променена общо 1 път
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Кабели за подаване на ток - какви ?
Колега тези от 12лв са пълна БОЗА. Аз бих си ги купил само , за да им взема щипките, да си купя читав кабел с Голямо сечени от специализиран магазин и да си направя кабел като хората. Принципно и с този от 12лв ще запалиш, но не веднага. Първо ще трябва да почакаш да се възбуди падналия акумулатор от работещата кола(минимум 5-10 минути) и тогава ако имаш късмет и колата ти пали лесно може и да запали, но пак не е сигурно.
И всичко това при условие, че акумулатора ти не е пълен мъртвец- неработещи или укъсили клетки, няма електролит и прочие.
За съжаление не е сигурно, че и този от 25лв ще ти свърши работа, но ако е с по големо сечение е по добрия избор от двата независимо какъв ти е акумулатора.
BTW:От линка към ЕмДефект тези 16 квадрата (българските) ще ходя да ги видя
, че предизвикаха интерес в мен.
И всичко това при условие, че акумулатора ти не е пълен мъртвец- неработещи или укъсили клетки, няма електролит и прочие.
За съжаление не е сигурно, че и този от 25лв ще ти свърши работа, но ако е с по големо сечение е по добрия избор от двата независимо какъв ти е акумулатора.
BTW:От линка към ЕмДефект тези 16 квадрата (българските) ще ходя да ги видя

A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- fedoracore
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1573
- Регистриран на: 30.10.2007
- Местоположение: Столицата
- Пол: Мъж
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Re: Кабели за подаване на ток - какви ?
daddy_ написа:Точни стойности не мога да напиша, но не са те излъгали. Колкото и да е силен другият акумолатор ако този ток не може да стигне до твоя няма да стане. А с тези кабели не стига достатъчно за да завърти.
+1 от личен опит. Като дойде "Пътна помощ" с яките кабели запали на момента.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- ТУРБО
- луд с палатка
-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: 17.03.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: Хората да залягат
- Детайли за колата: кихащо кабрио
Re: Кабели за подаване на ток - какви ?
Купи си кабел 25квадрата и ползувай само щипките на някои стари кабели,това е най-добрия вариант!
Всичи дето се продават са пълни ментета.
Всичи дето се продават са пълни ментета.
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: Кабели за подаване на ток - какви ?
maxpower написа:Колега тези от 12лв са пълна БОЗА. Аз бих си ги купил само , за да им взема щипките, да си купя читав кабел с Голямо сечени от специализиран магазин и да си направя кабел като хората. Принципно и с този от 12лв ще запалиш, но не веднага. Първо ще трябва да почакаш да се възбуди падналия акумулатор от работещата кола(минимум 5-10 минути) и тогава ако имаш късмет и колата ти пали лесно може и да запали, но пак не е сигурно.
И всичко това при условие, че акумулатора ти не е пълен мъртвец- неработещи или укъсили клетки, няма електролит и прочие.
За съжаление не е сигурно, че и този от 25лв ще ти свърши работа, но ако е с по големо сечение е по добрия избор от двата независимо какъв ти е акумулатора.
BTW:От линка към ЕмДефект тези 16 квадрата (българските) ще ходя да ги видя, че предизвикаха интерес в мен.
И щипките са им боза на тия кабели от по 12лв.


- joro_bmwm3
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 112
- Регистриран на: 25.12.2010
- Местоположение: на всякаде
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320 ванус
- Мечтае да кара: Ф1
- Детайли за колата: просто няма такава
Re: Кабели за подаване на ток - какви ?
колега 5 метра кабел 16 квадрата демек 2 по 2.5 метра и 4 клеми за акомулатор и си ток и жици излиза около 20 лева спестява 

живота е гаден,но аз сам по гаден
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Кабели за подаване на ток - какви ?
Значи едни щипки са ти от 50 стотинки до левче в всяка железария , купуваш си 16 квадрата кабел ПВА2 цената му е под 4 лева и си ти , Задължително кабела се кербова с обувки пробиваш дупка в щипките и с болт и гайка се фащат едно за друго или като мен изливаш един тон калай ако имаш в излишък .
I'm slowly drifting


- Stiks
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 255
- Регистриран на: 8.04.2006
- Местоположение: Раднево
- Пол: Мъж
- Кара: е30 М50Б25
- Мечтае да кара: икономично
Re: Кабели за подаване на ток - какви ?
BMW Addiction написа:...
Колега мога да ти дам само пример - дават ми ток с чисто нови кабели от 12 лева и колата ми едвам върти, направо ще спре и се отказахме и дойдоха на помощ хубавите ... няма смисъл да казвам че все едно бях с чисто нов акумулатор. Разликата е ОГРОМНА.
Др което е с кабел от 15 лева го стопих като давах ток от пежо 205 1,8 дизел на една мазда ... изпуши кабела и и се нагря до такава степен че се размекна като дъвка. Взимай си хубав и не го мисли, мога да ти пожелая само не ти трябва да го използваш а само да си го имаш.
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Кабели за подаване на ток - какви ?
Не си купувай кабели-направи си сам!
Иди си вземи щипки от магазин за електро матеряли(крокодили им викат).Купи си и хубав кабел 16мм2 или си вземи и 25мм2 (за дизел стават)мисля,че беше следващото сечение и си ги направи сам.Поне ще знаеш,че са хубави ,а не китайски боклуци дето за никав К..Р не стават.
Иди си вземи щипки от магазин за електро матеряли(крокодили им викат).Купи си и хубав кабел 16мм2 или си вземи и 25мм2 (за дизел стават)мисля,че беше следващото сечение и си ги направи сам.Поне ще знаеш,че са хубави ,а не китайски боклуци дето за никав К..Р не стават.

- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: Кабели за подаване на ток - какви ?
DirtySouth написа:Значи едни щипки са ти от 50 стотинки до левче в всяка железария , купуваш си 16 квадрата кабел ПВА2 цената му е под 4 лева и си ти , Задължително кабела се кербова с обувки пробиваш дупка в щипките и с болт и гайка се фащат едно за друго или като мен изливаш един тон калай ако имаш в излишък .
ПВ-А2-то ,като се одърви зимата и става толкова твърд,че не е истина просто.Верно ,че цената е му е към 2,80-3лв метъра 16мм2,ама не е удобен за прибиране и съхранение и нещо не съм му фен поради тая причина, иначе си е перфектен .Та варианти много,ма важна е и естетиката в багажника в края на краищата


- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Кабели за подаване на ток - какви ?
Има и вносни кабели,ама цената не същата като българските.
И това е варянт.
http://www.kolko.bg/bg/michelin-kabeli- ... /p/1290652
А иначе има - ШКГД който също става.
http://www.tilcom-bg.com/bg/Catalogue/RubberCables/
номер 1 е от страницата.

И това е варянт.
http://www.kolko.bg/bg/michelin-kabeli- ... /p/1290652
А иначе има - ШКГД който също става.
http://www.tilcom-bg.com/bg/Catalogue/RubberCables/
номер 1 е от страницата.
Re: Кабели за подаване на ток - какви ?
Цената няма нищо общо с количеството ампери, защото "лев" не е токова характеристика.
Аз имам кабели от 9.99лв и съм подавал ток, и на мен сами подавали, а колата ми е с 2,2KW стартер.
Има значение къде са закачени кабелите. Ако подаваш ток на кола с изтощен акумулатор, то акумулатора харчи повече ток от стартера, затова трябва да се подаде ток на друго място. То има закон на Кирхоф на тая работа...
Същото и когато давате ток. Ако акумулатора ви не е зареден добре, а вие сте закачили кабелите на акумулатора, а не преди него, то вашия ток отива в акумулатора, а не по кабелите към другия автомобил. Не случайно в ръководството на BMW пише, че ток се подава/взима на/от буксата под предния капак, а не на акумулатора (това за случаите когато акумулатора е в багажника).
Ако кабелите са тънки, ток пак ще има, само че трябва да запалите преди самите кабели да се запалят от високия ампераж.
Тия от пътната помощ имат кабели от по 100лв, но на тях това им е работата, за едно палене според мен не си заслужава. Все пак не взимайте най-големите боклуци, а нещо средно.
Аз имам кабели от 9.99лв и съм подавал ток, и на мен сами подавали, а колата ми е с 2,2KW стартер.
Има значение къде са закачени кабелите. Ако подаваш ток на кола с изтощен акумулатор, то акумулатора харчи повече ток от стартера, затова трябва да се подаде ток на друго място. То има закон на Кирхоф на тая работа...
Същото и когато давате ток. Ако акумулатора ви не е зареден добре, а вие сте закачили кабелите на акумулатора, а не преди него, то вашия ток отива в акумулатора, а не по кабелите към другия автомобил. Не случайно в ръководството на BMW пише, че ток се подава/взима на/от буксата под предния капак, а не на акумулатора (това за случаите когато акумулатора е в багажника).
Ако кабелите са тънки, ток пак ще има, само че трябва да запалите преди самите кабели да се запалят от високия ампераж.
Тия от пътната помощ имат кабели от по 100лв, но на тях това им е работата, за едно палене според мен не си заслужава. Все пак не взимайте най-големите боклуци, а нещо средно.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани