Откачен кабел на M40B18

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 9.12.2010
Местоположение: Göteborg, Sweden
Пол: Мъж
Кара: Alfa-Romeo 156 2.5V6,FIAT 1.6/16V

Откачен кабел на M40B18

Мнение от VooDoo-36 » 01 Яну 2011, 20:07

Привет колеги!
Днес забелязох, че имам някакъв откачен кабел. Под всмукателния колектор има една черна кутийка. В нея влизат два кабела, които съм посочил с червени стрелки на снимката. Единя е кабела на датчика на коляновия вал. Обаче другия кабел, които излиза от кутията се е откачил в другия си край и не знам къде му е мястото.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1002
Регистриран на: 12.07.2007
Местоположение: Rousse
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 136
Мечтае да кара: e30 m3

Re: Откачен кабел на M40B18

Мнение от shengi » 02 Яну 2011, 2:05

Той е от четвъртия кабел на свещите.Смени го ако е откъснат.Не че така няма да работи колата, но май влизаше в авариен режим.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Откачен кабел на M40B18

Мнение от ares2 » 02 Яну 2011, 2:12

това са ти датчиците на колянв и разпределителен вал
в този случаи на М40 разпределителен ти е този кабел от 4 ти цилиндър. тои е захванат оригинално за него
някои гении сменят кабела и махат това... не е добра идея да палиш без това.. просто мъчиш стартер и тн...
авариен режим си е
намери си го от някъде и го свържи по добре ще е
ако може да помагам с още инфо пиши

п.с.
поне на М40 от е36 се включват тук....
каква игра е да смениш това ан М40 от Е30
ужасссссссссссс
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 9.12.2010
Местоположение: Göteborg, Sweden
Пол: Мъж
Кара: Alfa-Romeo 156 2.5V6,FIAT 1.6/16V

Re: Откачен кабел на M40B18

Мнение от VooDoo-36 » 02 Яну 2011, 3:02

ares2 написа:това са ти датчиците на колянв и разпределителен вал
в този случаи на М40 разпределителен ти е този кабел от 4 ти цилиндър. тои е захванат оригинално за него
някои гении сменят кабела и махат това... не е добра идея да палиш без това.. просто мъчиш стартер и тн...
авариен режим си е
намери си го от някъде и го свържи по добре ще е
ако може да помагам с още инфо пиши

п.с.
поне на М40 от е36 се включват тук....
каква игра е да смениш това ан М40 от Е30
ужасссссссссссс


На самия сензор има малка дупка и до колкото разбирам през нея трябва да преминава кабела на 4-ти цилндър. Правилно ли съм схванал?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Откачен кабел на M40B18

Мнение от ares2 » 02 Яну 2011, 12:39

да. точно така е.
лошото е че това е пресовано и ако не си е на мястото няма как да го сложиш на неоригинален кабел
някои са опитвали но няма гаранции че ще заработи
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 9.12.2010
Местоположение: Göteborg, Sweden
Пол: Мъж
Кара: Alfa-Romeo 156 2.5V6,FIAT 1.6/16V

Re: Откачен кабел на M40B18

Мнение от VooDoo-36 » 02 Яну 2011, 12:57

ares2 написа:да. точно така е.
лошото е че това е пресовано и ако не си е на мястото няма как да го сложиш на неоригинален кабел
някои са опитвали но няма гаранции че ще заработи


Ок, братле-разбрах те! Той самия сензор е здрав, само е излязъл от кабела на 4-ти цилиндър. Аз преди няколко дена вадих кабелите от дистрибутурната капачка, защото имах съмнения, че някой от цилиндите не работи и вероятно тогава датчика на разпределителния вал е излязъл от мястото си. Благодаря ти много за помоща!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 3.11.2008
Местоположение: плевен
Пол: Мъж
Кара: Е46 320д

Re: Откачен кабел на M40B18

Мнение от giggs_11 » 02 Яну 2011, 14:24

сам не може да излезне от кабела,аз сменях кабели преди време и заради тоя датчик се наложи да си купувам за 4ти цилиндър,кабел на парче,вадиш стария ,носиш го в магазина ,режат ти същата дължина,намираш си някой,който да ти постави новите лули,защото те се слагат с някакви специални клещи.......и те така :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1002
Регистриран на: 12.07.2007
Местоположение: Rousse
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 136
Мечтае да кара: e30 m3

Re: Откачен кабел на M40B18

Мнение от shengi » 02 Яну 2011, 15:19

Или някой преди теб си е играл с тоя кабел което е най вероятната причина за излизането му.Вземи си от колега или нов както си прецениш кабела за 4-ти цилиндър на м40 и си карай спокойно.А иначе може и 4-те да смениш така и така ще махаш пластмасарии и прочие.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 9.12.2010
Местоположение: Göteborg, Sweden
Пол: Мъж
Кара: Alfa-Romeo 156 2.5V6,FIAT 1.6/16V

Re: Откачен кабел на M40B18

Мнение от VooDoo-36 » 02 Яну 2011, 19:28

Някой от предишните собственици( общо 12 на брой :conf: ) като е сменял високоволтовите кабели е решил да шунтира датчика на разпределителния вал. Аз монтирах сензора отново на мястото му, но няма никаква разлика в начина на палене и работа на двигателя от преди. Мотора пали много лесно, обаче има леко неравномерен празен ход. За мен това се дължи на износен раз. вал, кобилици и повдигачи. От там следва неравномерно пълнене на цилиндрите следствие на ,което двигателя леко вибрира на празен ход. Но си стига прекъсвача като го изфорсирам на място.

Още няколко постта и стигам до заветните 20 броя :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Откачен кабел на M40B18

Мнение от ares2 » 02 Яну 2011, 22:32

износения ти вал не може да оказва чак такова влияние на празния ти ход. по скоро няма да имаш високи :)
ако мтора не може да мине 5000 рпм значи вала е зле

моторче празен ход и датчика на дроселовата клапа
ако те са ок празния ти ход няма да мърда
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 9.12.2010
Местоположение: Göteborg, Sweden
Пол: Мъж
Кара: Alfa-Romeo 156 2.5V6,FIAT 1.6/16V

Re: Откачен кабел на M40B18

Мнение от VooDoo-36 » 02 Яну 2011, 23:24

ares2 написа:износения ти вал не може да оказва чак такова влияние на празния ти ход. по скоро няма да имаш високи :)
ако мтора не може да мине 5000 рпм значи вала е зле

моторче празен ход и датчика на дроселовата клапа
ако те са ок празния ти ход няма да мърда


Не мисля, че проблема е в стъпковото моторче. Аз май не описах проблема правилно. Не е точно неравномерна работа на двигателя, ами има едно такова препукване на кратки интервали, когато двигателя работи на празен ход. А оборотите си стоят постоянно на около 750-800 и оборотомера не играе въобще. Като форсирам пукането го няма. Аз мисля, че е от свещите, защото като развих едната беше в много лошо състояние. Дистрибутурната капачка също може да е причината.

Като се сетя на :bowdown: FIAT-a ми моторетката как работи :driving: .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Откачен кабел на M40B18

Мнение от ares2 » 03 Яну 2011, 0:31

М40 си е стара разработка и дори в Е36 си идва малко компромис. не случаино е махнат толкова бързо..
но ако мотора се поддържа правилно и си го стегнеш си е ок. прилична кола може да стане..
не зная как е в Швеция, но е добре да намериш каквото ти трябва и да смениш няколко неща по него..
главата задължително ревизия .. може би е поизносил и лагери тук там надолу.. измери му компресиите и тн
щом си се хванал ще стане.. ревизираи горивната система-- дюзите и тн
поне е лесен мотор за работа ...
ако имаш нижда от нещо което го нямаш там пиши.. имам цял изваден от Е36 за части и само ми пречи... така че..
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook