Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 6.09.2007
Местоположение: София
Кара: BMW 330 xi Е46
Мечтае да кара: Совалка

Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!

Мнение от jorryy » 30 Дек 2010, 1:14

Проблема е следния:
1 - Днес спусках на скорост и забелязах, че стрелката заминаваше към синьото, като съм с парно. Щом спря парното стрелката си заема нормалното място в средата. След като беше истинала я запалих и изчаках да мине синьото и като пипнах маркуча долу в ляво от термостата дето излиза беше си така студен а горния си беше топличък. ---- Предполагам, че трябва да сменя термостата???

2 - От няколко дни забелязах, че пистовия ремък ми е леко мазничък, а и ми намалява течността в радиатора. Мислих че е масло някакво но се оказа че е антифриз. Закарах я на майстор и той е 99 % сигурен че е водната помпа тръгнала. В момента като се мокри ремъка приплъзва и свири понякой път, а и всичко е в антивриз от единия кош до другия. Освен от маркуча дето влиза в термостата и от водната помпа няма от къде да тече,ама от маркуча ме съмнява, защото скобата е стегната мн яко.

П.С. - Може ли от водната помпа да ми се връща стрелката към синьото или трябва да сменя и водната помпа и термостат.?!?
Колата е 316 и компакт М43
Изображение

За да минавате за джентълмен, са нужни две неща:
1 - винаги да вадите цигарата от устата си, когато се целувате, и
2 - никога да не правите забележка на дама, която неправилно носи торба с цимент!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 25.11.2008
Пол: Мъж
Кара: e46 320 Ci
Детайли за колата: Black, M6 Rims

Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!

Мнение от Xscape » 30 Дек 2010, 1:30

Колега, има доста писано по темата, можеше да ползваш търсачката първо...
Любимите ни е36-ци имат точно 4 неща за гледане... едното е има ли антифриз няма ли... другото е водна помпа - гледаш дали тече от О-пръстена и дали е превъртяла турбинката, третото е термостат - има писано доста как се гледа дали бачка и последното е перката дали върти (в зависимост дали е ел или с виско). Имаш едно обезвъздушаване и край, какво се чудиш толкова :) Тия всичките неща се преглеждат за норматив - на мен първия път ми отне 2-3 часа, защото на е36-цата не бях свалял до тогава.
Think. Believe. Dream. Dare...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1909
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Miami
Кара: G05 xdrive 40i
Мечтае да кара: трезвен

Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!

Мнение от S7 » 30 Дек 2010, 11:45

Термостата определено е за смяна,а щом майстора е казал и водна помпа значи няма какво да се чудиш :yes: не е хубаво да оставаш без водна помпа докато караш.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 12.09.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: 325 TDS + 330ci
Детайли за колата: черни :)

Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!

Мнение от tosho_72 » 31 Дек 2010, 10:36

А според мен термостата не е за смяна,нормално е като слизаш по надолнище на скорост да изтива колата.Смени си само водната помпа.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!

Мнение от ~Мишо~ » 31 Дек 2010, 13:19

Нов термостат и нова помпа :winky:

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 2.11.2009
Пол: Мъж

Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!

Мнение от taso_k » 31 Дек 2010, 16:20

и аз имах такъв проблем преди само няколко дни и се притеснявах за виското което е на 5 месеща, но накръя се оказа термостата и два дена нямам некакъв проблем при положение че съм минал над 700 км.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 633
Регистриран на: 8.02.2007
Местоположение: Silistra

Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!

Мнение от BaHka » 31 Дек 2010, 16:54

При изправни термостат и водна помпа стрелката на температурата на таблото не трябва да мърда от 12 часа. Дали ще се изкачваш или спускаш, с парно без парно не трябва да мърда от там.

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!

Мнение от Mollov » 31 Дек 2010, 18:09

tosho_72 написа:А според мен термостата не е за смяна,нормално е като слизаш по надолнище на скорост да изтива колата.Смени си само водната помпа.


Това е вярно и възможно само тогава, когато колата не е загряла напълно... ако веднъж изправи стрелката, после единственият вариант да почне да изстива е да пускаш по достатъчно остър наклон от поне 10-на километра на скорост... тогава няма да подава гориво и е възможно да почне да изстива... но такъв наклон поне в България не знам да има...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 29.01.2006
Местоположение: ELHOVO
Пол: Мъж
Кара: G30

Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!

Мнение от flober » 31 Дек 2010, 18:37

Mollov написа:
tosho_72 написа:А според мен термостата не е за смяна,нормално е като слизаш по надолнище на скорост да изтива колата.Смени си само водната помпа.


Това е вярно и възможно само тогава, когато колата не е загряла напълно... ако веднъж изправи стрелката, после единственият вариант да почне да изстива е да пускаш по достатъчно остър наклон от поне 10-на километра на скорост... тогава няма да подава гориво и е възможно да почне да изстива... но такъв наклон поне в България не знам да има...




няма такова нещо термостата е точно за това да държи двигателя в оптимална работна температура,независимо от наклони и натоварвания,щом изтива колата е за смяна
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 12.09.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: 325 TDS + 330ci
Детайли за колата: черни :)

Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!

Мнение от tosho_72 » 31 Дек 2010, 19:44

Добре не ми се спори :)явно моя близо 20 годишен стаж не ме е научил на нищо и колите които съм карал са били всичките с повреден термостат :banghead: Тая последната и тя,вчера карах из града,стрелката беше на 12 часа,излязох извън града падна на 11 часа(примерно)след това пак ми се наложи из града и отново се върна на 12.Явно термостата ми не е в ред,но аз мисля така да си я карам,повредена.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!

Мнение от ~Мишо~ » 31 Дек 2010, 20:34

tosho_72 написа:Добре не ми се спори :)явно моя близо 20 годишен стаж не ме е научил на нищо и колите които съм карал са били всичките с повреден термостат :banghead: Тая последната и тя,вчера карах из града,стрелката беше на 12 часа,излязох извън града падна на 11 часа(примерно)след това пак ми се наложи из града и отново се върна на 12.Явно термостата ми не е в ред,но аз мисля така да си я карам,повредена.

Твоя работа... но си е за термостат :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 9.04.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW 530D

Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!

Мнение от yani5265 » 31 Дек 2010, 20:59

Преди 5 месеца си взех и аз една 318 седан , много зпазена ,и наблюденията са ми че колата загрее ли един път стрелката не мърда от 12 часа , на какъвто и терен да караш и през какъвто и да е сезон и на каквито и да е нагорнища или надолнища.До скоро и нямах антифриз достатъчно преди една седмица и долях литър и половина но и преди това не мърдаше стрелката , така че послушай колегите и смени и двете работи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 513
Регистриран на: 2.12.2007
Местоположение: Северозапад
Пол: Мъж

Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!

Мнение от to6i_Racing » 31 Дек 2010, 22:26

Здравей грацки!

най-добре закарай колата в СБА-то при Краси,той е човекът който може да ти помогне!

Поздрави :smoke:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!

Мнение от metodi80 » 01 Яну 2011, 14:01

Ще се вкюча и аз , за да споделя моя опит , а и за да разсея някои предположения и догадки....
Ще обясня принципа на работа на термостата ....
Сърцевината на термостата е елемент на основата на парафин (предполагам е ясно защо , свойствата на парафина и т.н.).
За максимално бързото достигане на оптимална температура на охладителната течност , се блокира пътя й към радиатора от т.н by-pass клапан на термостата. При достигане на температура близка до оптималната , термостата отваря и пропуска известна част течност към радиатора , като по този начин усигурява постепенно охлаждане. Когато температурата стане оптимална , термостата отваря напълно , като пропуска максимално количество течност към радиатора и по този начин предотвратява прегряване.
Ако все още не е ясно ще го кажа по друг начин ....
При правилна работа на термостата , след достигане на оптималната работна температура , стрелката не трябва да се връща по никакъв повод обратно (независимо колко е студено на вън , независимо дали се спускате по наклон или колата е на тихи обороти ). Ако обаче температурата не е достигнала оптималната си стойност и се пусне парно или се спускате по склон (и/или на вън е студено) , то е възможно лееко връщане на стрелката на зад (както подчерта и Mollow), но това само преди двигателя да е загрял напълно , веднъж загрял , стрелката не трябва да се връща по никакъв повод .Забележите ли това поведение на вашия двигател , то знайте , че термостата ви е за смяна ! Трябва да се има предвид и друго , че температурата на водата се променя инертно ... , често пъти в градски условия стрелката уж е застанала в средно положение , но всъщност двигателя е на "крачка" от оптималната си температура , ако в този момент пуснете парно и на вън е студено , то стрелката може леко да се върна на зад (грубо около 1мм ,това не е ненормлано ) , но ако продължите да карате и стрелката не си застане на мястото , а продължава да пада , това вече не е нормално !
Нормално един термостат трябва да се подменя на около 2-3 години !
Последна промяна metodi80 на 01 Яну 2011, 14:29, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 369
Регистриран на: 17.03.2005
Пол: Мъж
Кара: '13 530D F07

Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!

Мнение от izzzo » 01 Яну 2011, 14:21

точно и ясно :yes:
Сега някой ако не е разбрал, не знам...

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook