Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- jorryy
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 271
- Регистриран на: 6.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: BMW 330 xi Е46
- Мечтае да кара: Совалка
Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!
Проблема е следния:
1 - Днес спусках на скорост и забелязах, че стрелката заминаваше към синьото, като съм с парно. Щом спря парното стрелката си заема нормалното място в средата. След като беше истинала я запалих и изчаках да мине синьото и като пипнах маркуча долу в ляво от термостата дето излиза беше си така студен а горния си беше топличък. ---- Предполагам, че трябва да сменя термостата???
2 - От няколко дни забелязах, че пистовия ремък ми е леко мазничък, а и ми намалява течността в радиатора. Мислих че е масло някакво но се оказа че е антифриз. Закарах я на майстор и той е 99 % сигурен че е водната помпа тръгнала. В момента като се мокри ремъка приплъзва и свири понякой път, а и всичко е в антивриз от единия кош до другия. Освен от маркуча дето влиза в термостата и от водната помпа няма от къде да тече,ама от маркуча ме съмнява, защото скобата е стегната мн яко.
П.С. - Може ли от водната помпа да ми се връща стрелката към синьото или трябва да сменя и водната помпа и термостат.?!?
Колата е 316 и компакт М43
1 - Днес спусках на скорост и забелязах, че стрелката заминаваше към синьото, като съм с парно. Щом спря парното стрелката си заема нормалното място в средата. След като беше истинала я запалих и изчаках да мине синьото и като пипнах маркуча долу в ляво от термостата дето излиза беше си така студен а горния си беше топличък. ---- Предполагам, че трябва да сменя термостата???
2 - От няколко дни забелязах, че пистовия ремък ми е леко мазничък, а и ми намалява течността в радиатора. Мислих че е масло някакво но се оказа че е антифриз. Закарах я на майстор и той е 99 % сигурен че е водната помпа тръгнала. В момента като се мокри ремъка приплъзва и свири понякой път, а и всичко е в антивриз от единия кош до другия. Освен от маркуча дето влиза в термостата и от водната помпа няма от къде да тече,ама от маркуча ме съмнява, защото скобата е стегната мн яко.
П.С. - Може ли от водната помпа да ми се връща стрелката към синьото или трябва да сменя и водната помпа и термостат.?!?
Колата е 316 и компакт М43
- Xscape
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 25.11.2008
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320 Ci
- Детайли за колата: Black, M6 Rims
Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!
Колега, има доста писано по темата, можеше да ползваш търсачката първо...
Любимите ни е36-ци имат точно 4 неща за гледане... едното е има ли антифриз няма ли... другото е водна помпа - гледаш дали тече от О-пръстена и дали е превъртяла турбинката, третото е термостат - има писано доста как се гледа дали бачка и последното е перката дали върти (в зависимост дали е ел или с виско). Имаш едно обезвъздушаване и край, какво се чудиш толкова
Тия всичките неща се преглеждат за норматив - на мен първия път ми отне 2-3 часа, защото на е36-цата не бях свалял до тогава.
Любимите ни е36-ци имат точно 4 неща за гледане... едното е има ли антифриз няма ли... другото е водна помпа - гледаш дали тече от О-пръстена и дали е превъртяла турбинката, третото е термостат - има писано доста как се гледа дали бачка и последното е перката дали върти (в зависимост дали е ел или с виско). Имаш едно обезвъздушаване и край, какво се чудиш толкова

Think. Believe. Dream. Dare...
- S7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1909
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Miami
- Кара: G05 xdrive 40i
- Мечтае да кара: трезвен
Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!
Термостата определено е за смяна,а щом майстора е казал и водна помпа значи няма какво да се чудиш
не е хубаво да оставаш без водна помпа докато караш.

- tosho_72
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 12.09.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 325 TDS + 330ci
- Детайли за колата: черни :)
Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!
А според мен термостата не е за смяна,нормално е като слизаш по надолнище на скорост да изтива колата.Смени си само водната помпа.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!
Нов термостат и нова помпа 

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!
и аз имах такъв проблем преди само няколко дни и се притеснявах за виското което е на 5 месеща, но накръя се оказа термостата и два дена нямам некакъв проблем при положение че съм минал над 700 км.
Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!
При изправни термостат и водна помпа стрелката на температурата на таблото не трябва да мърда от 12 часа. Дали ще се изкачваш или спускаш, с парно без парно не трябва да мърда от там.
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!
tosho_72 написа:А според мен термостата не е за смяна,нормално е като слизаш по надолнище на скорост да изтива колата.Смени си само водната помпа.
Това е вярно и възможно само тогава, когато колата не е загряла напълно... ако веднъж изправи стрелката, после единственият вариант да почне да изстива е да пускаш по достатъчно остър наклон от поне 10-на километра на скорост... тогава няма да подава гориво и е възможно да почне да изстива... но такъв наклон поне в България не знам да има...
- flober
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 546
- Регистриран на: 29.01.2006
- Местоположение: ELHOVO
- Пол: Мъж
- Кара: G30
Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!
Mollov написа:tosho_72 написа:А според мен термостата не е за смяна,нормално е като слизаш по надолнище на скорост да изтива колата.Смени си само водната помпа.
Това е вярно и възможно само тогава, когато колата не е загряла напълно... ако веднъж изправи стрелката, после единственият вариант да почне да изстива е да пускаш по достатъчно остър наклон от поне 10-на километра на скорост... тогава няма да подава гориво и е възможно да почне да изстива... но такъв наклон поне в България не знам да има...
няма такова нещо термостата е точно за това да държи двигателя в оптимална работна температура,независимо от наклони и натоварвания,щом изтива колата е за смяна
- tosho_72
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 12.09.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 325 TDS + 330ci
- Детайли за колата: черни :)
Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!
Добре не ми се спори
явно моя близо 20 годишен стаж не ме е научил на нищо и колите които съм карал са били всичките с повреден термостат
Тая последната и тя,вчера карах из града,стрелката беше на 12 часа,излязох извън града падна на 11 часа(примерно)след това пак ми се наложи из града и отново се върна на 12.Явно термостата ми не е в ред,но аз мисля така да си я карам,повредена.


- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!
tosho_72 написа:Добре не ми се спориявно моя близо 20 годишен стаж не ме е научил на нищо и колите които съм карал са били всичките с повреден термостат
Тая последната и тя,вчера карах из града,стрелката беше на 12 часа,излязох извън града падна на 11 часа(примерно)след това пак ми се наложи из града и отново се върна на 12.Явно термостата ми не е в ред,но аз мисля така да си я карам,повредена.
Твоя работа... но си е за термостат

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!
Преди 5 месеца си взех и аз една 318 седан , много зпазена ,и наблюденията са ми че колата загрее ли един път стрелката не мърда от 12 часа , на какъвто и терен да караш и през какъвто и да е сезон и на каквито и да е нагорнища или надолнища.До скоро и нямах антифриз достатъчно преди една седмица и долях литър и половина но и преди това не мърдаше стрелката , така че послушай колегите и смени и двете работи.
- to6i_Racing
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 513
- Регистриран на: 2.12.2007
- Местоположение: Северозапад
- Пол: Мъж
Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!
Здравей грацки!
най-добре закарай колата в СБА-то при Краси,той е човекът който може да ти помогне!
Поздрави
най-добре закарай колата в СБА-то при Краси,той е човекът който може да ти помогне!
Поздрави

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!
Ще се вкюча и аз , за да споделя моя опит , а и за да разсея някои предположения и догадки....
Ще обясня принципа на работа на термостата ....
Сърцевината на термостата е елемент на основата на парафин (предполагам е ясно защо , свойствата на парафина и т.н.).
За максимално бързото достигане на оптимална температура на охладителната течност , се блокира пътя й към радиатора от т.н by-pass клапан на термостата. При достигане на температура близка до оптималната , термостата отваря и пропуска известна част течност към радиатора , като по този начин усигурява постепенно охлаждане. Когато температурата стане оптимална , термостата отваря напълно , като пропуска максимално количество течност към радиатора и по този начин предотвратява прегряване.
Ако все още не е ясно ще го кажа по друг начин ....
При правилна работа на термостата , след достигане на оптималната работна температура , стрелката не трябва да се връща по никакъв повод обратно (независимо колко е студено на вън , независимо дали се спускате по наклон или колата е на тихи обороти ). Ако обаче температурата не е достигнала оптималната си стойност и се пусне парно или се спускате по склон (и/или на вън е студено) , то е възможно лееко връщане на стрелката на зад (както подчерта и Mollow), но това само преди двигателя да е загрял напълно , веднъж загрял , стрелката не трябва да се връща по никакъв повод .Забележите ли това поведение на вашия двигател , то знайте , че термостата ви е за смяна ! Трябва да се има предвид и друго , че температурата на водата се променя инертно ... , често пъти в градски условия стрелката уж е застанала в средно положение , но всъщност двигателя е на "крачка" от оптималната си температура , ако в този момент пуснете парно и на вън е студено , то стрелката може леко да се върна на зад (грубо около 1мм ,това не е ненормлано ) , но ако продължите да карате и стрелката не си застане на мястото , а продължава да пада , това вече не е нормално !
Нормално един термостат трябва да се подменя на около 2-3 години !
Ще обясня принципа на работа на термостата ....
Сърцевината на термостата е елемент на основата на парафин (предполагам е ясно защо , свойствата на парафина и т.н.).
За максимално бързото достигане на оптимална температура на охладителната течност , се блокира пътя й към радиатора от т.н by-pass клапан на термостата. При достигане на температура близка до оптималната , термостата отваря и пропуска известна част течност към радиатора , като по този начин усигурява постепенно охлаждане. Когато температурата стане оптимална , термостата отваря напълно , като пропуска максимално количество течност към радиатора и по този начин предотвратява прегряване.
Ако все още не е ясно ще го кажа по друг начин ....
При правилна работа на термостата , след достигане на оптималната работна температура , стрелката не трябва да се връща по никакъв повод обратно (независимо колко е студено на вън , независимо дали се спускате по наклон или колата е на тихи обороти ). Ако обаче температурата не е достигнала оптималната си стойност и се пусне парно или се спускате по склон (и/или на вън е студено) , то е възможно лееко връщане на стрелката на зад (както подчерта и Mollow), но това само преди двигателя да е загрял напълно , веднъж загрял , стрелката не трябва да се връща по никакъв повод .Забележите ли това поведение на вашия двигател , то знайте , че термостата ви е за смяна ! Трябва да се има предвид и друго , че температурата на водата се променя инертно ... , често пъти в градски условия стрелката уж е застанала в средно положение , но всъщност двигателя е на "крачка" от оптималната си температура , ако в този момент пуснете парно и на вън е студено , то стрелката може леко да се върна на зад (грубо около 1мм ,това не е ненормлано ) , но ако продължите да карате и стрелката не си застане на мястото , а продължава да пада , това вече не е нормално !
Нормално един термостат трябва да се подменя на около 2-3 години !
Последна промяна metodi80 на 01 Яну 2011, 14:29, променена общо 1 път
Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!
точно и ясно
Сега някой ако не е разбрал, не знам...

Сега някой ако не е разбрал, не знам...
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани