Проблем с топлото от централната конзола
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- stiflur24
- Потребител
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 10.04.2009
- Местоположение: varna
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: subaru
Проблем с топлото от централната конзола
Здравейте !
Май и аз имам проблем точно с този потенциометър за топло-студено, който е разположен на централната конзола.
При мен кабелите му са срязани и няма никаква букса след него.
Предполагам за това не ми духа топло от централната конзола и от духалките които са насо4ени към купето, а само студено.
Като завъртя копчето което задава на къде да духа , тръгва за малко топлото през централната конзола и после след 2-3 секунди спира и постепенно почва да духа студен въздух.Иначе към предното стъкло и краката си духа топло( не много силно но бива).
Може ли някой да ми каже как и къде се свързва този потенциометър за топло-студено.
Аз съм с климатроника с врътките( не дигиталния).
БМВ 325ТД 94 година.
Доста теми изчетох но не можах да намеря отговора до сега.
Благодаря на всички които се отзоват.
Май и аз имам проблем точно с този потенциометър за топло-студено, който е разположен на централната конзола.
При мен кабелите му са срязани и няма никаква букса след него.
Предполагам за това не ми духа топло от централната конзола и от духалките които са насо4ени към купето, а само студено.
Като завъртя копчето което задава на къде да духа , тръгва за малко топлото през централната конзола и после след 2-3 секунди спира и постепенно почва да духа студен въздух.Иначе към предното стъкло и краката си духа топло( не много силно но бива).
Може ли някой да ми каже как и къде се свързва този потенциометър за топло-студено.
Аз съм с климатроника с врътките( не дигиталния).
БМВ 325ТД 94 година.
Доста теми изчетох но не можах да намеря отговора до сега.
Благодаря на всички които се отзоват.
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: Проблем с топлото от централната конзола
Ако кабелите са срязани и няма букса,значи някой е импровизирал по колата преди теб.Има вариант ,клапата да не се управлява от ел. задвижка ,а чрез жило. Централните конзоли се вграждат и в двата варианта с (потенциометър или с жило) и за двата вида клими (дигитална или с врътките).Сваляш кората под педалите и гледаш на прасето дали клапата има електромотор или лостов механизъм (намира се, образно казано от към управлението на климата) .Ако е с ел. задвижка,намираш си букса ,връзваш,закачаш и си в играта.Ако си с другия вариант на жило,търсиш си централна конзола ,на която на врътката също има лостов механизъм ,слагаш я,закаш нещата и се топлиш цяла зима.
Варианта ,който не ти пожелавам е ,самата клапа да е блокирала вътре в прасето и дори да си възстановиш управлението тя да не тръгне.Тогва се сваля таблото,отваря се прасето и се отстранява проблема.Но като цяло е малко вероятен този сценарий.
Успех
Варианта ,който не ти пожелавам е ,самата клапа да е блокирала вътре в прасето и дори да си възстановиш управлението тя да не тръгне.Тогва се сваля таблото,отваря се прасето и се отстранява проблема.Но като цяло е малко вероятен този сценарий.
Успех


Re: Проблем с топлото от централната конзола
Имах го същия проблем само 4е при мен се беше извадила самата букса на потенциометъра, при мен също издухваше отначало топлия въздух и после започваше да духа студено.Съвета ми е да извадиш борда и да видиш в сноповете с кабели под него и около него дали няма отрязани кабели и да ги свържеш с твоите от потенциометъра.По принцип този кабел от потенциометъра слиза до конзолата под борда,там някъде търси продължението на кабелите или самата букса в която се включва потенциометъра.
- stiflur24
- Потребител
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 10.04.2009
- Местоположение: varna
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: subaru
Re: Проблем с топлото от централната конзола
Ами разглобих централното табло и намерих буксата в която се включва потенциомеътра за топло-студено
понеже от потенциометъра ми е останал да стърчи само 1 кабел ( другите са изтръгнати) а той е капслулован и не знам дали е успея да го подвържа или ще трябва да си търся нов, пробвах да дам кабелите накъсо един с друг( все едно съм завъртял плъзга4а на потенциометъра в двете крайни положения) но ефект нямаше.Четох тук из форума 4е чрез този потенциометър се оправлява посредством 12 волта напрежение отварянето и затварянето на клапата за смесване на топлия и студен въздух, ако съм разбрал правилно. Нямаше никакъв ефект с това окъсяване на 3-те жици.Климатроника ми е само с 1 жило- това за задаване посоките за духане на парното.
Знаете ли има ли връзка м/у климатроника и парното, понеже и когато превклю4а на климатроник пак не ми духа топло към мен.
Не разбирам мн от автомобили, завършил съм радио и телевизия
, но имам желание ако мога сам да се справя с проблема.
Другото ми предположение е да не работи коректно датчика за вътрешната температура и да лъже климатроника 4е вътре в купето винаги е топло и за това той да не превключва на топло а да го пропуска за малко и после да обръща на студено.
Мерси за отговорите които ми дадохте до сега ,ще ги проверя нещата и дано имам полза
А за сегашните ми предположения ако знаете нео съо е съм ви мн благодарен.
понеже от потенциометъра ми е останал да стърчи само 1 кабел ( другите са изтръгнати) а той е капслулован и не знам дали е успея да го подвържа или ще трябва да си търся нов, пробвах да дам кабелите накъсо един с друг( все едно съм завъртял плъзга4а на потенциометъра в двете крайни положения) но ефект нямаше.Четох тук из форума 4е чрез този потенциометър се оправлява посредством 12 волта напрежение отварянето и затварянето на клапата за смесване на топлия и студен въздух, ако съм разбрал правилно. Нямаше никакъв ефект с това окъсяване на 3-те жици.Климатроника ми е само с 1 жило- това за задаване посоките за духане на парното.
Знаете ли има ли връзка м/у климатроника и парното, понеже и когато превклю4а на климатроник пак не ми духа топло към мен.
Не разбирам мн от автомобили, завършил съм радио и телевизия

Другото ми предположение е да не работи коректно датчика за вътрешната температура и да лъже климатроника 4е вътре в купето винаги е топло и за това той да не превключва на топло а да го пропуска за малко и после да обръща на студено.
Мерси за отговорите които ми дадохте до сега ,ще ги проверя нещата и дано имам полза
А за сегашните ми предположения ако знаете нео съо е съм ви мн благодарен.
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: Проблем с топлото от централната конзола
Регулирането на топлината към фронталните въздуховоди се контролира само ръчно от въпросната ръчка.В смисъл ,ако му зададеш на 22 градуса от врътките на климата и врътката на клапата я отвориш в крайно "червено" положение,през централните решетки ,ще ти духа 22 градуса,колото е на стъклото или в краката.Като цяло темпераурата в купето се контролира от електромагнитните клапани ,които се намират в двигателния отсег и те съответно пропускат необходимото количество топла охладителна течност през радиатора на парното. Врътката с потенциометъра ,просто насочва въздушната струя към фронталните решетки дали да минава през радиатора или да влиза пресен въздух директно от вън.Няма вариант в който ,да зададеш на врътките на климатика 20 градуса,а когато завъртиш в крайно "червено" положение врътката на централната конзола ,от фронталните духлаки да ти духа горещо.И през тях ще духа тия 20 градуса. Надявам се ме разбра .

Ето една снимка с кабелите на потенциометъра,дано се ориентираш по цветовете и да тръгнат нещата,като трябва

Ето една снимка с кабелите на потенциометъра,дано се ориентираш по цветовете и да тръгнат нещата,като трябва


5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани