Проблем с ниски обороти при движение по инерция на 318TDS

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 17.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Арчи
Мечтае да кара: Самолет
Детайли за колата: Нямам думи :)))

Проблем с ниски обороти при движение по инерция на 318TDS

Мнение от Don_elmondo » 18 Дек 2010, 16:06

Здравейте колеги,

Имам проблем от скоро с оборотите на печката - по скоро от както застудя.
Проблемът е следния: като се засиля и пусна колата по инерция (без да натискам спирачка или да използвам каквото и да е било нещо в колата, което смуче ток - дори и фаровете) оборотите рязко падат на 600 об. и колата започва да трепери докато не намаля например под 40 км/ч. Тогава се качват обратно на 800 об. На място няма проблем, само когато се движа по инерция и със скорост по голяма от 50км/ч. Това ме кара да си мисля че трябва да търся проблема в притока на въздух или да не би някои датчик да не отчита като хората, тъй като в движение се забелязва проблем а на място изчезва...

Закачих я на компютър и ми показа 3 грешки:

1. Flow regulator (Check cables between....) - монтьорчето каза че това било от износване на ГНП - но не съм сигурен дали той не ме лъже тъй като на компютъра пишеше че трябва да се проверят кабелите между някакви джаджи и т.н. (Моля ако някой е срещал тази грешка да потвърди дали наистина е износено ГНП или проблема се решава като наистина провериш окабеляването - не знам кои кабели - не съм монтьор)
2. Датчика на вътрешната температура ми показва 108 градуса, а на таблото си стои 90, което ме кара да мисля че този датчик може да лъже компютъра и от там да не изчислява каква горивна смес да се подаде на мотора при празен ход.
3. Даде още грешка на спирачките и ABS, но в тая поледица ABS си работи перфектно и ме навежда на мисълта да не би стоп машинката да се базика, тъй като след като натиснах спирачката грешката се изчисти, но след повторна проверка пак излезе.

Може ли някои да даде адекватно мнение от какво може да се прояви този спад на обороти при дизел и да си да каже дали някое от изброените по горе грешки може да го причинява, защото не искам да набивам куп пари за неща които наистина нямат нужда от смяна докато стигна до отговора??

Благодаря предварително :)
BMW Club Bulgaria

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Проблем с ниски обороти при движение по инерция на 318TDS

Мнение от vld » 19 Дек 2010, 0:19

Какво става ? тая тема трипъти се пуска днеска после изчезва и пак :shock:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Проблем с ниски обороти при движение по инерция на 318TDS

Мнение от bum_bum » 19 Дек 2010, 9:37

И аз я одобрявах вчера веднъж.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 17.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Арчи
Мечтае да кара: Самолет
Детайли за колата: Нямам думи :)))

Re: Проблем с ниски обороти при движение по инерция на 318TDS

Мнение от Don_elmondo » 19 Дек 2010, 9:45

аз я променях. Моля да ме извините, просто искам да дам най точна информация за проблема.

Моля помогнете!!!
BMW Club Bulgaria

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Проблем с ниски обороти при движение по инерция на 318TDS

Мнение от bum_bum » 19 Дек 2010, 9:50

Ами не я променяй повече, щото няма да излиза.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 380
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: бургас
Кара: 318тдс комби

Re: Проблем с ниски обороти при движение по инерция на 318TDS

Мнение от mgate » 19 Дек 2010, 10:06

Don_elmondo написа:Здравейте колеги,

Имам проблем от скоро с оборотите на печката - по скоро от както застудя.
Проблемът е следния: като се засиля и пусна колата по инерция (без да натискам спирачка или да използвам каквото и да е било нещо в колата, което смуче ток - дори и фаровете) оборотите рязко падат на 600 об. и колата започва да трепери докато не намаля например под 40 км/ч. Тогава се качват обратно на 800 об. На място няма проблем, само когато се движа по инерция и със скорост по голяма от 50км/ч. Това ме кара да си мисля че трябва да търся проблема в притока на въздух или да не би някои датчик да не отчита като хората, тъй като в движение се забелязва проблем а на място изчезва...

Закачих я на компютър и ми показа 3 грешки:

1. Flow regulator (Check cables between....) - монтьорчето каза че това било от износване на ГНП - но не съм сигурен дали той не ме лъже тъй като на компютъра пишеше че трябва да се проверят кабелите между някакви джаджи и т.н. (Моля ако някой е срещал тази грешка да потвърди дали наистина е износено ГНП или проблема се решава като наистина провериш окабеляването - не знам кои кабели - не съм монтьор)
2. Датчика на вътрешната температура ми показва 108 градуса, а на таблото си стои 90, което ме кара да мисля че този датчик може да лъже компютъра и от там да не изчислява каква горивна смес да се подаде на мотора при празен ход.
3. Даде още грешка на спирачките и ABS, но в тая поледица ABS си работи перфектно и ме навежда на мисълта да не би стоп машинката да се базика, тъй като след като натиснах спирачката грешката се изчисти, но след повторна проверка пак излезе.

Може ли някои да даде адекватно мнение от какво може да се прояви този спад на обороти при дизел и да си да каже дали някое от изброените по горе грешки може да го причинява, защото не искам да набивам куп пари за неща които наистина нямат нужда от смяна докато стигна до отговора??

Благодаря предварително :)

oотносно точка 2 предполагам ,че говориш за датчика за външна температура ,коятоо се отчита на борда ако е за нея ,той няма нищо общо с работата на двигателя ,а в този ред на мисли можеш да споделиш как палиш сутрин на студено и кога за последно си сменял горивен филтър защото нещо ми отива на недостиг на гориво
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 17.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Арчи
Мечтае да кара: Самолет
Детайли за колата: Нямам думи :)))

Re: Проблем с ниски обороти при движение по инерция на 318TDS

Мнение от Don_elmondo » 19 Дек 2010, 10:07

Ок няма. Вие да имате някакви мнения по въпроса??
BMW Club Bulgaria

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 17.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Арчи
Мечтае да кара: Самолет
Детайли за колата: Нямам думи :)))

Re: Проблем с ниски обороти при движение по инерция на 318TDS

Мнение от Don_elmondo » 19 Дек 2010, 10:16

Точка 2 се отнася за датчика на вътрешната температура на двигателя... Мисля че би трябвало да отчита работната температура на двигателя...

Относно как паля:

Студен старт --> от четвърт
Топъл старт --> както всеки ТДС върти яко (около 3-4 сек)

Всички филтри и масло са сменени преди 2000км.
BMW Club Bulgaria

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Проблем с ниски обороти при движение по инерция на 318TDS

Мнение от bum_bum » 19 Дек 2010, 10:31

Според мен виж каква е първата грешка. Вероятно не ти изчислява правилно горивото при нисък товар на двигателя, но странно защо само в движение :dunno:
Не, че трябва да имаш и други грешки де.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 380
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: бургас
Кара: 318тдс комби

Re: Проблем с ниски обороти при движение по инерция на 318TDS

Мнение от mgate » 19 Дек 2010, 10:49

като я форсираш на място бързо ли пада стрелката на обортомера или бавно?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 17.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Арчи
Мечтае да кара: Самолет
Детайли за колата: Нямам думи :)))

Re: Проблем с ниски обороти при движение по инерция на 318TDS

Мнение от Don_elmondo » 19 Дек 2010, 10:54

bum_bum написа:Според мен виж каква е първата грешка. Вероятно не ти изчислява правилно горивото при нисък товар на двигателя, но странно защо само в движение :dunno:
Не, че трябва да имаш и други грешки де.


Ами и аз съм се спрял тук. Проблема е че монтьорчето не я отразява вобще тази грешка смятайки я за повреда в електрониката на помпата :kuku: и ми каза че колата си е стара и съм за ново ГНП (тъй като ми е приятел ми каза изобщо да не се занимавам заради парите които ще хвърля). Ок до тук добре но проблемът беше че на компютъра показваше ясни указания че трябва да се провери някакво окабеляване... и след като му го споменах тъй като не разбира много английски език ми отговори че този проблем просто така го показвало на апаратурата и било едно на милион да е от кабелите. Затова МОЛЯ ако някой е срещал такава грешка при диагностика да сподели дали наистина е повреда в електрониката на ГНП или просто нещо от окабеляването не е наред.
BMW Club Bulgaria

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 17.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Арчи
Мечтае да кара: Самолет
Детайли за колата: Нямам думи :)))

Re: Проблем с ниски обороти при движение по инерция на 318TDS

Мнение от Don_elmondo » 19 Дек 2010, 10:57

mgate написа:като я форсираш на място бързо ли пада стрелката на обортомера или бавно?


Ами по бързо се качва и съответно по бързо пада но мисля че това се дължи на това че няма катализатор а съм с гърненце...

Забелязвам обаче че като я запаля например се забелязва покачване на оборотите до 800об и рязък спад за около части от секундата и после пак на 800об. нещо като леко закашляне но след това на място всичко е ок. Проблемът е в движение...
BMW Club Bulgaria

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Проблем с ниски обороти при движение по инерция на 318TDS

Мнение от bum_bum » 19 Дек 2010, 11:11

Заеби го тоя "майстор" с "едно на милион" вероятностите и иди при друг да ти го оправят.
На мен преди много години като беше на 5 години ТДС-ката в Дару и Супер Дизел ми казаха, че колата е много стара и помпата е за смяна, а още си е с тази помпа много години по-късно без никакви ремонти, така, че не разчитай на 100% на тия приказки.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 380
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: бургас
Кара: 318тдс комби

Re: Проблем с ниски обороти при движение по инерция на 318TDS

Мнение от mgate » 19 Дек 2010, 11:31

като прочетох горният ти пост стигнах до един извод от къде може да е проблема ,а то е от температурният датчик на всмукателните колектори лесно се вади може да е натрупал прекалено много сажди от егр-а и да е зацапан и от там да не отчита правилна температура и да луже компютъра http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... ystem_agr/ под номер 10 изкарай го почисти го и пробвай пак :yes:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 17.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Арчи
Мечтае да кара: Самолет
Детайли за колата: Нямам думи :)))

Re: Проблем с ниски обороти при движение по инерция на 318TDS

Мнение от Don_elmondo » 19 Дек 2010, 11:39

bum_bum написа:Заеби го тоя "майстор" с "едно на милион" вероятностите и иди при друг да ти го оправят.
На мен преди много години като беше на 5 години ТДС-ката в Дару и Супер Дизел ми казаха, че колата е много стара и помпата е за смяна, а още си е с тази помпа много години по-късно без никакви ремонти, така, че не разчитай на 100% на тия приказки.


Съгласен съм. ГНП няма да сменя докато колата още мърда. Посъветвах се с чичо Google и попаднах форума на рено (http://www.renault-bg.com/smf/index.php ... ic=92904.0) Подобни признаци като моя са се забелязват когато има проблем с регулатора на налягането в помпата (регулатор на дебита) което преведено на английски е точно грешка 1.
Проблемът при човека от рено е бил датчика на налягането. :?:
При БМВ има ли такъв регулатор и ако има някои дали знае ли каде се намира и дали при него има някакво окабеляване което трябва да се провери?? Също дали има и такъв датчик и дали може той да е проблемен.

А относно другите две точки проблем ли е че датчика на вътрешната температура ми показва 108 градуса и дали влияе чак толкова на горивото което се подава на двигателя (взимаики в предвид че сега е студено и притока на студен въздух трябва да се компенсира с по облагородена смес и че проблема се наблюдава в движение с по висока скорост на свободен ход)

МНОГО СЕ ИЗВИНЯВАМ ЧЕ ПИТАМ ТОЛКОВА, НО СЪМ СТАНАЛ ПИШМАН ОТ МАЙСТОРИ, КОИТО РЕМОНТИРАТ ПО СХЕМАТА НА ИЗКЛЮЧВАНЕТО КОЕТО МЕ УДРЯ СТАБИЛНО В ДЖОБА.
BMW Club Bulgaria

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook