Е36 320I питане за ел.перка

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 13.03.2009
Местоположение: Sofia
Кара: 320 M50B20 S1 1993
Мечтае да кара: M3 E46

Е36 320I питане за ел.перка

Мнение от Zliq_Zmei » 11 Дек 2010, 16:22

Колеги решил съм да махам виското , въпроса ми е с каква неоригинална перка и дифузьор са най-малка разлика мога да го направя??
И датчика който се споменава в подобните теми от ляво горе на радиатора го имам - (климатроник) знаете в момента за какво се ползва за климата ли ??? също така и релетата номер 15 и 13 също. Към този датчик ли да свържа бъдещата ел.перка или ? и в този случай как да използвам тези релета като явно се ползват в момента ???

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 25.10.2009
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: M50B20 E36
Мечтае да кара: M3

Re: Е36 320I питане за ел.перка

Мнение от jorji6i6i » 15 Дек 2010, 0:05

колега, ползват се други две външни релета, ако ел. перката ще е с две скорости ....
датчика отстрани на радиатора се сменя с такъв с температури на сработване 80/88 градуса - има такива от по-новите 4 цилиндрови мотори.
препоръчвам ти да си монтираш и бутон в купето за принудително пускане на перката, ако го нямах докато тествах системата сумати пати щех да прегрея мотора...
перка можеш да си вземеш от интернет чисто нова има мисля за 50-тина лева, непомня сайта, но беше български...
аз лично сложих перка от опел астра 2000г. дизел. Трябва да търсиш такава с много тънък дизайн за да влезе между радиатора и мотора.
вземи ток за управление на релетата за перката някъде дето се прекъсва от контактния ключ, защото винаги като гасех колата и след 20-30 секунди почваше да върти....сега си гася колата и всичко "заспива" без излишно да хаби акумулатора..

нетрябва да те притеснява ако перката или дифузъора не обхващат напълно площа на радитора...не е фатално - пак ще върши работа, просто погледнах на други коли има вентилатори само едната страна на радитора, пък другата цяла половина е "празна" и пак си се охлаждат..
още повече си имаме отделен вентилатор за климата, което примерно моя сеат няма и пак си работи климата...
ефекта за вървеш няма никакъв, но съм си въобразил че загрява с една идея по-бързо и малко по-топло духа парното, мисля че и по-бързо се охлажда радиатора като се включи перката, отколкото с виското имам предвид на светофари и при ниски обороти, което мисля че е добре...
просто няма как виското да работи еднакво добре и при 500 об/мин и при 6500 об/мин....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Е36 320I питане за ел.перка

Мнение от ~Мишо~ » 15 Дек 2010, 22:42

Има доста писано по темата,Методи мисля беше обяснявал за релетата + още няколко теми на колеги които питаха какво и как... Аз лично карам само на перката на климатика,тя се включва от тоя датчик на радиатора и цяло лято нямам проблеми 8) . Ако охладителната система ти е изправна и не тормозиш колата няма да имаш проблеми...

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook