Размисли за разхода

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Размисли за разхода

Мнение от Rainbow » 18 Ное 2010, 16:18

Здравейте колеги,

Доста преглеждах стари теми свързани с разхода и мисля да обобщя какво съм направил аз и как е повлияло при мен. Тези дни имах малко проблеми с колата и смених някои неща, а именно антифриз, масло, филтрите, ламбда сонда, термостат и температурен датчик. Използвах момента и почистих и МАФ-а, както и изчистих дюзите на ултразвук. Смених и 2 маркуча, които бяха скъсани /единият за маслените изпарения/вакуум/. Свещите са NGK сменени преди 2-3к км. Колата е 318ти м44 автомат. Преди тези процедури разхода беше доста висок, а именно над 17 градско и над 10 извънградско. В момента извънградското падна средно на 8 (между 7 и 9 според зависи :)), но имам чувството, че градското не намаля много. Питах в 2 сервиза за диагностика в града, но като им описах ситуацията казаха, че съм сменил главните причинители за това и нямало какво толкова да ми кажат :mhihi: Чудя се дали трябва да се покара малко повече или пък да не са останали някакви грешки в компютъра и от там да се дига разхода :roll: Също така какви км се водят за къси разстояния в града, където може да се очаква по-голям разход /за протокола съм в по-малък град и няма задръствания ала София/? След новият термостат колата загрява за около 2 км. Ще се радвам на всякакви предложения и съвети :wave:
Последна промяна Rainbow на 18 Ное 2010, 16:58, променена общо 1 път
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Размисли за разхода

Мнение от ивчо3 » 18 Ное 2010, 16:36

Значи всичко е наред, щом разхода на извънградско е паднал на 8 литра на 100 км. В малкия град въпреки по-спокойното движение и липса на задръствания, разстоянията също са къси, а както знаеш до достигане нормална работна температура, двигателя си гълта повече бензин. Нормално е да караш в студено време 3 км, да изстине мотора и още 3 км на връщане и да има разход 15/100.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 285
Регистриран на: 28.06.2010
Местоположение: Смолян
Пол: Мъж
Кара: е36 323i coupe 98'
Мечтае да кара: e36 ///M3 evo GT
Детайли за колата: Avusblau Metallic

Re: Размисли за разхода

Мнение от ZLATIST » 18 Ное 2010, 17:05

ивчо3 написа:Значи всичко е наред, щом разхода на извънградско е паднал на 8 литра на 100 км. В малкия град въпреки по-спокойното движение и липса на задръствания, разстоянията също са къси, а както знаеш до достигане нормална работна температура, двигателя си гълта повече бензин. Нормално е да караш в студено време 3 км, да изстине мотора и още 3 км на връщане и да има разход 15/100.


:yes: Много точно казано!Това е заръди електронния смукач,който държи оборотите високи докато мотора не загрее-точно от там идва и високия разход на късо разстояние!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Re: Размисли за разхода

Мнение от Rainbow » 18 Ное 2010, 18:53

Е явно се фанатизирам :mhihi: Благодаря за отговорите :wave:
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1975
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: Размисли за разхода

Мнение от barty » 18 Ное 2010, 19:34

За Компакт разход от 15/100 не е нормален :shock:

Моят харчеше в София до 11.5/100, а сега Е39-ката с 2.5 мотор, автомат в тежкия трафик харчи 15/100 :confused:
:yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: Размисли за разхода

Мнение от uCnaHeTcA » 18 Ное 2010, 19:40

И на мене 17/100 градско и то не в София, ми се вижда много за 318 автомат и то компакт :shock:
Real.Eyes.Realize.Real.Lies

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1910
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Miami
Кара: G05 xdrive 40i
Мечтае да кара: трезвен

Re: Размисли за разхода

Мнение от S7 » 18 Ное 2010, 19:55

Има голямо значение загряла ли е колата или не колко настъпваш докато е студена а термостата за 2 км да загрее колата :shock: явно я подгряваш на яка стъпка,това да не е Вартбург :mhihi:


Аватар
Мнения: 215
Регистриран на: 24.03.2010
Пол: Мъж

Re: Размисли за разхода

Мнение от borcho6 » 18 Ное 2010, 20:07

и на мен ми се струва много нереяленн разход от 17на 100.
според мен нещо не е наред,не ангажирам никого с мнението си.
ама и аз живея в по-малак град и моя компот гори около 8-9 вярно,че сам 1.6

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 31.08.2008
Местоположение: София
Кара: e65

Re: Размисли за разхода

Мнение от Пилев » 18 Ное 2010, 20:12

Ама имаш чувството, че не е намалял или си проверил, че не е намалял. Защото и аз на моменти чувствам че имам дупка в резервоара :lol:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 748
Регистриран на: 7.09.2008
Кара: бавара

Re: Размисли за разхода

Мнение от Игнатов » 18 Ное 2010, 21:18

S7 написа:... а термостата за 2 км да загрее колата :shock: явно я подгряваш на яка стъпка,това да не е Вартбург :mhihi:


:mhihi: e за колко да загрее, за 20км ли ...... ако не ти загрее най-много за 2.5км (и то при положение че за това разстояние нямаш престои по светофари) спокойно можеш да се замислиш за нов термостат

а и иначе за тоя разход 17/100 най-вероятно някакъв проблем с ламбдата

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Re: Размисли за разхода

Мнение от Rainbow » 18 Ное 2010, 22:04

Пилев написа:Ама имаш чувството, че не е намалял или си проверил, че не е намалял. Защото и аз на моменти чувствам че имам дупка в резервоара :lol:


Ти остави, че капеше бензин от бензиновият филтър, не беше добре влязъл :mhihi: /но това го оправих с горните неща/. Ламбдата я смених, точно защото си мисля, че е заминала и никога не беше сменяна + беше черна -> богата смес. Иначе е вярно, че доста често разстоянията са ми под 3 км и може би това ме бърка :roll: . Относно загряването загрява си за 2км, макс 2.5 ако е студено и това без да минавам 2500 оборота, аз на това не викам настъпване, за справка старият /прецекан/ термостат загряваше за 6+км. Иначе под имам чувството, че е паднал имам предвид на 16,5 да кажем, но определено ще я пробвам на 5-10км градско след като е загряла и ако пак даде такъв разход вече не знам :roll: То не остана нищо за смяна, освен ако нещо компа прави мизерии :dunno: Отворен съм към предложения за тестове/проверки.

P.S.: А относно този електронен смукач, за който спомената колегата ZLATIST дали не е от него, защото са малки разстоянията? Аз буквално точно я загрявам или малко преди да я загрея и трябва да я гася в доста голям % от случаите. То тая кола ме подготви за М3 по отношение на разход :mhihi:
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1910
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Miami
Кара: G05 xdrive 40i
Мечтае да кара: трезвен

Re: Размисли за разхода

Мнение от S7 » 18 Ное 2010, 23:58

Denev написа:
S7 написа:... а термостата за 2 км да загрее колата :shock: явно я подгряваш на яка стъпка,това да не е Вартбург :mhihi:


:mhihi: e за колко да загрее, за 20км ли ...... ако не ти загрее най-много за 2.5км (и то при положение че за това разстояние нямаш престои по светофари) спокойно можеш да се замислиш за нов термостат

а и иначе за тоя разход 17/100 най-вероятно някакъв проблем с ламбдата


Като приемем какво значи малък град и колко светофари има на 2 км не знам коя кола загрява за толкова освен ако няма антрифриз или се кара на мах. стъпка все пак ако се кара на 1-ра на пълни обороти може и за 200 м. да прегрее :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Re: Размисли за разхода

Мнение от Rainbow » 19 Ное 2010, 0:34

S7 написа:Като приемем какво значи малък град и колко светофари има на 2 км не знам коя кола загрява за толкова освен ако няма антрифриз или се кара на мах. стъпка все пак ако се кара на 1-ра на пълни обороти може и за 200 м. да прегрее :mhihi:


Колега антифриз има даже е на бмв оригинален сменен преди 2 седмици както и термостата и както казах над 2500 оборота не минавам докато не я загрея и рядко това става след 2-рият км. Аз точно за това сменях термостата, че преди минавах 5-6 км докато загрее, а извънградско на голямо надолнище тръгваше яко да се охлажда ... И колата не прегрява ако това имаш предвид /извън града съм я настъпвал за повече време не мърда от 90-те градуса/. Преди малко се върнах от малко обиколки и може би наистина проблема ми е късите разстояния :roll: Направих 8км със загрян двигател и разхода беше 9,8 , което е по в нормите според мен, особено на фона на 17. А има ли как да се оптимизира за къси разстояния, че някак 20 лева бензин за 50 км е леко кофти?
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 25.03.2008
Местоположение: София

Re: Размисли за разхода

Мнение от michi69 » 19 Ное 2010, 1:53

Евалата колега за темата, забелязъл съм, че малко хора в този форум се замислят за разхода на колите си :mhihi: , най-вероятно щом си сменил термостата е от ламбда сондата или кабелите за свещите, кабелите имат също голямо значение за разхода, но до колкото ми е известно, те немогат да ти покачат чак толкова разхода, колкото например ламбда сондата
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Размисли за разхода

Мнение от ивчо3 » 19 Ное 2010, 9:56

Rainbow написа: А има ли как да се оптимизира за къси разстояния, че някак 20 лева бензин за 50 км е леко кофти?

Начин има, въпросът е дали си заслужава ;) . Оптимизацията ще бъде за сметка на катализатор, ламбда сонда, двигател. С едно изречение трябва мотора да работи с бедна смес, най-лесно е да не сменяш цепнати вакуумни маркучи, като оня за картерните газове, а без никакъв маркуч още по-добре. Така със сигурност ще свали разхода, но забрави за нормална работа на празен ход, ускорение, катализатор и т.н.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook