Вибрации в преднцата

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Вибрации в преднцата

Мнение от ///M Power » 18 Окт 2010, 17:11

Накратко , при спиране волана и бие ....изчел съм много теми и съм направил:

баланс гуми ( няколко пъти , както и съм въртял предни задни , никакъв ефект)
Дискове и накладки - сменени
Шарнири ( вътрешни и външни ) , тампони на носача - сменени
Рейката рециклирана , накрайници вътрешни външни - сменени
колата е с койловъри , няколко пъти ги гледахме дали не са накриво , всичко е ОК
Има разпънка отгоре и Х отдолу
всичко изглежда ОК , но волана бие :evil:
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: Шопско
Пол: Мъж
Кара: чайник

Re: Вибрации в преднцата

Мнение от sas_88 » 18 Окт 2010, 17:20

Крив шенкел?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Re: Вибрации в преднцата

Мнение от Борис_Малинов » 18 Окт 2010, 17:32

Провери да няма ръжда или пък полепнала мръсотия между диска и там,където ляга на главината и съответно,където ляга джантата.
Понякога макар да ви се струва странно,от полепи на тези места се получава биене.
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Вибрации в преднцата

Мнение от ///M Power » 18 Окт 2010, 19:51

sas_88 написа:Крив шенкел?


Как може да се провери това ?

Борис_Малинов написа:Провери да няма ръжда или пък полепнала мръсотия между диска и там,където ляга на главината и съответно,където ляга джантата.
Понякога макар да ви се струва странно,от полепи на тези места се получава биене.


Чистихме го когато слгахме дисковете , мисля не е там проблема , а възможно ли е самата главина ?
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: Шопско
Пол: Мъж
Кара: чайник

Re: Вибрации в преднцата

Мнение от sas_88 » 18 Окт 2010, 20:26

Ако имаш възможност,вземи главини и шенкели за проба.

Лагерите как са?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Re: Вибрации в преднцата

Мнение от Борис_Малинов » 18 Окт 2010, 20:43

Шенкела може е да се хвена на стенд за реглаж,ако е поизкривен,но от него според мен не може да тресе дори и да е крив.Просто при прилагане на спирачно усилие върхо гумите,колата е по-вероятно да тегли на една посока заради нарушената сходимост на управляващите колела,отколкото да тресе.
Относно главината,ако имаш разбит или тръгнал лагер (с повече хлабина в следствие на неговото износавне)е твърде вероятно да тресе при прилагане на спирачно усилие.
Провери за луфт в лагерите,ако не си го направил.
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Вибрации в преднцата

Мнение от ///M Power » 23 Окт 2010, 22:51

Борис_Малинов написа:Шенкела може е да се хвена на стенд за реглаж,ако е поизкривен,но от него според мен не може да тресе дори и да е крив.Просто при прилагане на спирачно усилие върхо гумите,колата е по-вероятно да тегли на една посока заради нарушената сходимост на управляващите колела,отколкото да тресе.
Относно главината,ако имаш разбит или тръгнал лагер (с повече хлабина в следствие на неговото износавне)е твърде вероятно да тресе при прилагане на спирачно усилие.
Провери за луфт в лагерите,ако не си го направил.


Днес гледахме лагерите , Ок - са :(
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Re: Вибрации в преднцата

Мнение от Борис_Малинов » 24 Окт 2010, 10:34

Писал си,че си сменил и тампоните на носачите.Понякога дори и нови са "меки".Хвани гумата,когато колата си е на асвалта и е размърдай,наляво-надясно.Ако се мести сравнително лесно,значи тампоните не са това,което трябва да бъдат.
Имах същия проблем.Бях си закупил темпони от "ТЕХ-КО" и ги хвърлих точно по-тази причина(макар и чисто нови).

Друго за,което с сещам,е направилно налаягане в гумите,ако са по-меки,понякога пак се появяват вибрации.

Още една причина да има вибрации при спиране,е ако имаш позапекли водачи на спирачните апарати.Има една паста-смазка на Вюрт,която е точно за тази цел.Продава са в опаковка,като паста за зъби и вървеше някъде към 18лв.
Провери и тях.
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Вибрации в преднцата

Мнение от ///M Power » 24 Окт 2010, 19:21

Борис_Малинов написа:Писал си,че си сменил и тампоните на носачите.Понякога дори и нови са "меки".Хвани гумата,когато колата си е на асвалта и е размърдай,наляво-надясно.Ако се мести сравнително лесно,значи тампоните не са това,което трябва да бъдат.
Имах същия проблем.Бях си закупил темпони от "ТЕХ-КО" и ги хвърлих точно по-тази причина(макар и чисто нови).

Друго за,което с сещам,е направилно налаягане в гумите,ако са по-меки,понякога пак се появяват вибрации.

Още една причина да има вибрации при спиране,е ако имаш позапекли водачи на спирачните апарати.Има една паста-смазка на Вюрт,която е точно за тази цел.Продава са в опаковка,като паста за зъби и вървеше някъде към 18лв.
Провери и тях.


Ще погледна тампонити , ако нещо ме съмняват , ще сложа Поверфлекс . Гумите мисля са ок , често си проверявам налягането :) . Апаратите ги раздвижвахме и смазвахме , но ще ги погледана пак ( има вариант да сложиме други за проба ) , ще сменя и маркучите , и пак ще погледна дисковете ... не може да е толкова скрит проблема егати :)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: Вибрации в преднцата

Мнение от sonny » 24 Окт 2010, 23:28

Писал си, че е рециклирана рейката, много често оттам идва гредата като се износи гребена, къде ти е правена рейката и обърнато ли е внимание на гребена и кога е правена рейката? Измери кривина на дискове и на главини. Мери се лесно, има тема по въпроса във форума

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Вибрации в преднцата

Мнение от ///M Power » 25 Окт 2010, 13:34

sonny написа:Писал си, че е рециклирана рейката, много често оттам идва гредата като се износи гребена, къде ти е правена рейката и обърнато ли е внимание на гребена и кога е правена рейката? Измери кривина на дискове и на главини. Мери се лесно, има тема по въпроса във форума



В Мей-то е правена , преди около 1 седмица , казаха че е ОК , аз и да го гледам гребена ми е трудно да преценя дали е ОК .
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: Вибрации в преднцата

Мнение от sonny » 25 Окт 2010, 21:34

///M Power написа:
sonny написа:Писал си, че е рециклирана рейката, много често оттам идва гредата като се износи гребена, къде ти е правена рейката и обърнато ли е внимание на гребена и кога е правена рейката? Измери кривина на дискове и на главини. Мери се лесно, има тема по въпроса във форума



В Мей-то е правена , преди около 1 седмица , казаха че е ОК , аз и да го гледам гребена ми е трудно да преценя дали е ОК .

Ужким си разбират от работата там и щом са ти казали, че е ок, мисля,че може да им се довериш.Измери си кривините на главините и на дисковете, може би да е оттам гредата :roll:

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Вибрации в преднцата

Мнение от vladi_a_i » 25 Окт 2010, 21:45

Кормилния прът как е,щом всичко надолу е здраво и доста стегнато..
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Re: Вибрации в преднцата

Мнение от Joro_Paveto » 25 Окт 2010, 21:58

Колега, аз бях сменил всичките описани от теб неща, включително и полиуретанови тампони на носачите и всичко беше сменено в рамките на един ден и пак имах вибрации. Оказа се, както Борис_Малинов каза, ръжда между диска и главината. Въпреки, че ги бях почистил преди да сложа новите спирачки,така че в отчаянието си свалих всичко отново и почистих главините до "блясък", само дето не ги полирах и всичко заспа. Пробвай пак да почистиш главините това поне няма да ти глътне средства.
За съжаление при мен си остана вибрацията между 110 и 115км/ч, с която и до сега не мога да се преборя. Единственото не сменено остана рейката, 99% е от нея(въпреки обрания луфт) и двата лагера на кормилния вал около 1% вероятност да е от тях, но тази седмица ще ги смена да видя резултата.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: Вибрации в преднцата

Мнение от sonny » 26 Окт 2010, 1:08

vladi_a_i написа:Кормилния прът как е,щом всичко надолу е здраво и доста стегнато..

Оттам споредмен, би имало тропкане във волана, но би се доловило, защото там си е тропкане а не вибрация. А проблема с мръсотия по главините се случва често, затова там се чисти най-добре с флекс с телена четка, на пъка или с бормашина с четка нистаа, с флекса е най-добре. :D

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook