Свързване на изпарител към водната система на М40

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 9.02.2008
Местоположение: гр.Тутракан
Пол: Мъж
Детайли за колата: 525D 2001г.седан

Свързване на изпарител към водната система на М40

Мнение от johnni_b » 17 Окт 2010, 11:33

Колеги, имам проблем с газовата откакто захладня. Газовата е обикновенна с изпарител Voltran, а колата е 316 93г. с мотор М40. При по студено време изпарителя е студен, а колата е загряла. Парното си духа горещо, колата не загрява, стрелката си стои точно по средата, но изпарителя не стопля. Миналата зима имах същия проблем, но като захладня и минах само на бензин до началото на пролетта. Тази година пак същия проблем.Системата е обезвъдушена неколкократно и ефекта е същия. В момента изпарителя е вързан последователно на мъркуч №14 - отоплението на дросела. Та въпроса ми е къде е най-добре да се свърже. Също така моля някой да обясни малко по-подробно за водната система на тоя мотор, за клапаните на парното, откъде минава водата при спряно парно, защото ми направи впечатление, че когато парното е спряно мъркуч №18 загрява първи, а мъркуч №17 е студен и изпарителя се стопля доста по-бързо. В каква посока се върти водата? Сега мисля да закача изпарителя последователно на този мъркуч №18. Там дали ще е добре?

4.png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Свързване на изпарител към водната система на М40

Мнение от ~Мишо~ » 17 Окт 2010, 11:45

Ми общо взето ти е вързан правилно,изключи подгряването на колектора и сложи на негово място изпарителя. Долния щуцер на изпарителя трябва да ти е на вход,т.е. към троиника на главата,а горния се връзва към троиника на блока... Има и др. изисквания за монтаж на изпарителя,ако искаш го снимай да го видя къде е...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 9.02.2008
Местоположение: гр.Тутракан
Пол: Мъж
Детайли за колата: 525D 2001г.седан

Re: Свързване на изпарител към водната система на М40

Мнение от johnni_b » 17 Окт 2010, 16:07

Ето снимки:

DSC00054.JPG


DSC00055.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: София
Кара: 318i М40

Re: Свързване на изпарител към водната система на М40

Мнение от Totko » 19 Окт 2010, 1:54

Ако го вържеш последователно на № 18, ще загрява само при пуснато парно - т.е. трябва да се върже паралелно там, с тройници, а и дебита ще е по-голям. Ама дали няма да се отрази на парното ?!?... Моя е вързан като при теб, но както каза Мишо, долния щуцер е вход. При мен там идва маркуча директно от тройника отзад на двг., а от горния щуцер влиза в колектора. Нямам оплаквания ни зиме ни лете...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 9.02.2008
Местоположение: гр.Тутракан
Пол: Мъж
Детайли за колата: 525D 2001г.седан

Re: Свързване на изпарител към водната система на М40

Мнение от johnni_b » 19 Окт 2010, 6:50

Колеги, мерси за отговорите. Ще пробвам да изключа подгряването на колектора и ще видя дали ще има подобрение.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 27.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Разумно
Детайли за колата: Измамна

Re: Свързване на изпарител към водната система на М40

Мнение от beco109 » 19 Окт 2010, 12:39

johnni_b написа:Колеги, мерси за отговорите. Ще пробвам да изключа подгряването на колектора и ще видя дали ще има подобрение.

17 и 18 са ти водните съединения на които трябва да се върже изпрителя. На сшемата по горе също е дадено и посоката. На тях не зависи дали парното е включено или не.
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook