автоматична кутия на Е36 '96 - употреба и поддръжка?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
автоматична кутия на Е36 '96 - употреба и поддръжка?
порових се из форума но намерих само една тема за режимите (E, S, M) на тази кутия и някои мнения за смяна на маслото, но не ми е достатъчна тази информация.
(режимите: viewtopic.php?f=8&t=126177)
някой може ли да даде линк към по-изчерпателна тема или да обясни накратко какви са тези режими на тази кутия, как се използват най-интелигентно (включително цифрите 1 до 3), и на колко км да се сменя маслото и филтъра на кутията и колко горе-долу струва смяната.
колата и кутията са в идеално състояние, без никакви оплаквания, слагам и снимка долу да стане ясно каква точно е кутията:
благодаря предварително за мненията
(режимите: viewtopic.php?f=8&t=126177)
някой може ли да даде линк към по-изчерпателна тема или да обясни накратко какви са тези режими на тази кутия, как се използват най-интелигентно (включително цифрите 1 до 3), и на колко км да се сменя маслото и филтъра на кутията и колко горе-долу струва смяната.
колата и кутията са в идеално състояние, без никакви оплаквания, слагам и снимка долу да стане ясно каква точно е кутията:
благодаря предварително за мненията
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: автоматична кутия на Е36 '96 - употреба и поддръжка?
Един въпрос не по темата но да питам .... На автомата може ли да му се сложи нормална топка на лоста или е друго захващането ? Че тази гега много турско изглежда 

I'm slowly drifting


Re: автоматична кутия на Е36 '96 - употреба и поддръжка?
имаше такова до ит йоурселф и се сменяха много простотии за да стане
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: автоматична кутия на Е36 '96 - употреба и поддръжка?
има копче на тоя бастун , то ще възпрепятства plug and play-а

- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: автоматична кутия на Е36 '96 - употреба и поддръжка?
а нещо така по темата??
за лоста: виждал съм да слагат на Е34, който също има такава гега, лост с копче от автоматика на Е39. виж в раздела Е34..

за лоста: виждал съм да слагат на Е34, който също има такава гега, лост с копче от автоматика на Е39. виж в раздела Е34..
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
Re: автоматична кутия на Е36 '96 - употреба и поддръжка?
Моя е ей такъв

за режимите хе пога да ти кажа нищо...като го вкарам на зимния скоростите стават по-дълги,и катеря супер кални байри без яд с 2.8 мотор...на нормален режим сменя предавка на 2.500 оборота,на спортния по-нагоре...маи на 4,не съм обръщал внимание...
скоростите при мен са 2,3,4 като на скорост 2 са първа и втора предавка,на 4 са четвърта и пета...като го подкараш в режим скорости и бутнеш на спорт режим кутията се кара като ръчни скорости...демек ти определяш на какви обороти да сменя...
Във е36 има 2 поколения скорости...тази,която си показал е 4 степенна,моята е 5...както се вижда от снимките,оттам идва и разликата в "гегата"...имал съм такъв автомат...при него можеш да сменяш от неутрал към някоя предавка без да натиснеш спирачката - при мен е невъзможно....както и можеш да изгасиш мотора на D - drive и да извадиш ключа,при мен е възможно това да се случи само на режим Р - parking

за режимите хе пога да ти кажа нищо...като го вкарам на зимния скоростите стават по-дълги,и катеря супер кални байри без яд с 2.8 мотор...на нормален режим сменя предавка на 2.500 оборота,на спортния по-нагоре...маи на 4,не съм обръщал внимание...
скоростите при мен са 2,3,4 като на скорост 2 са първа и втора предавка,на 4 са четвърта и пета...като го подкараш в режим скорости и бутнеш на спорт режим кутията се кара като ръчни скорости...демек ти определяш на какви обороти да сменя...
Във е36 има 2 поколения скорости...тази,която си показал е 4 степенна,моята е 5...както се вижда от снимките,оттам идва и разликата в "гегата"...имал съм такъв автомат...при него можеш да сменяш от неутрал към някоя предавка без да натиснеш спирачката - при мен е невъзможно....както и можеш да изгасиш мотора на D - drive и да извадиш ключа,при мен е възможно това да се случи само на режим Р - parking
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: автоматична кутия на Е36 '96 - употреба и поддръжка?
За лоста - има си ориг. топка,за Е36
ТДСа е с такава(мисля е като на ///MapTo) До сега няма грижи,още не е сменяно масло и филтри
,но в едно задръстване коренно си промених мнението за автоматика...
Някъде във форума имаше тема със снимки за смяна на масло и филтри,потърси я (може и да не е била в Е36).
п.п. Виж в упътването на колата,имаше добро обяснение на положенията на лоста...


Някъде във форума имаше тема със снимки за смяна на масло и филтри,потърси я (може и да не е била в Е36).
п.п. Виж в упътването на колата,имаше добро обяснение на положенията на лоста...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна ~Мишо~ на 14 Сеп 2010, 12:49, променена общо 1 път
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: автоматична кутия на Е36 '96 - употреба и поддръжка?
първо, страшна колица имаш, като гледам тия седалки и тоя борд компютър, и 2.8.. евалата! и също е англичанка
второ, подозирам че лоста ти е от Е39 или Е46, малко неестествено ми изглежда за Е36, но може и да бъркам.
иначе мерси за разясненията за кутиите. доколкото разбрах от една друга тема, ако дам на "2", колата ще включва само на първа и втора предавка, а на "3" - на предавки от 1 до 3. Т.е. логиката е ако караш спортно или изпреварваш да можеш да си вдигаш оборотите колкото искаш без автомата да ти сваля предавката.
Това което не разбирам от теб е: защо на "4" се ползват четвърта и пета предавка, каква е логиката?
И освен това: ако се кара на ръчен режим, не става ли излишен "Спорт" бутона - за какво ми е да вдигам границата на смяната на 4000 об., като колата така или иначе си кара на зададената ръчно предавка?
Или става въпрос примерно ако карам на ръчен на "3" със натиснат спортен бутон, автомата да сменя предавки от 1 до 3 чак на 4000 об.?

второ, подозирам че лоста ти е от Е39 или Е46, малко неестествено ми изглежда за Е36, но може и да бъркам.
иначе мерси за разясненията за кутиите. доколкото разбрах от една друга тема, ако дам на "2", колата ще включва само на първа и втора предавка, а на "3" - на предавки от 1 до 3. Т.е. логиката е ако караш спортно или изпреварваш да можеш да си вдигаш оборотите колкото искаш без автомата да ти сваля предавката.
Това което не разбирам от теб е: защо на "4" се ползват четвърта и пета предавка, каква е логиката?
И освен това: ако се кара на ръчен режим, не става ли излишен "Спорт" бутона - за какво ми е да вдигам границата на смяната на 4000 об., като колата така или иначе си кара на зададената ръчно предавка?
Или става въпрос примерно ако карам на ръчен на "3" със натиснат спортен бутон, автомата да сменя предавки от 1 до 3 чак на 4000 об.?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
Re: автоматична кутия на Е36 '96 - употреба и поддръжка?
da6ip написа:...
Лоста ми със сигурност е от е36,колата е по-оригинална от колкото всяко е36 в форума,няма интервенции..
Именно това е логиката...ако не я вкараш в спортен режим,когато си на "ръчни" скорости ще качва на по-малки обороти предавка...
Ако сложиш лоста на 3та ще реди скоростите от 1 до 3,но ще ги сменя от 1ва на 2ра преди 6К оборота,от 2ра на 3та по същия начин..
Ако вкараш на 4та тя няма да качи на 5та...държи си 4 и това е,5та включва само в режим D,но е "закачена" в управлението на 4та..
на кратко казано...тези скорости лично на мен са ми по-удобни от кик дауна,защото реагират по-бързо и адекватно,поддържаш желана предавка и обороти и тн...докато на кика в момента,в който съвсем леко върнеш педала и той качва на следваща предавка...не го харесвам,муден ми е...
- Anfiro
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: 8.11.2009
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: In the 90's
Re: автоматична кутия на Е36 '96 - употреба и поддръжка?
Колега, колата 316i, 318i или 325td е?
P - паркиране
R - заден ход
N - неутрално
D - автоматично включване до 4-та предавка включително
3 - автоматично включване до 3-та предавка включително
2 - автоматично включване на 1-ва и 2-ра предавка
1 - включване на 1-ва предавка
Е(икономична) - икономично управление по отношение на разхода!
S(спортна) - управление с високи ускорения! Тези двете са ти автоматичните програми.
M - полуавтоматична. Осигурява блокиране на предавателната кутия на една от трите начални предавки, която остава включена и ти дава потегляне без преход на по-ниска предавка.
Двигателя го пускаш само на P и N! Слагането на лоста в позиции 1,2,3 можеш да го правиш при всяка скорост на движение, 'щото предавателната кутия не позволява преждевременно пускане на ниска предавка. При натисната до дупка газ, принудително включващата се ниска предавка увеличава ускорението при движение (kickdown)!
Т'ва е в общи линии. Имам и една схемичка за скоростните интервали, в които се извършва автоматичното включван на предавките, ако имаш нужда от такова нещо казвай!
P - паркиране
R - заден ход
N - неутрално
D - автоматично включване до 4-та предавка включително
3 - автоматично включване до 3-та предавка включително
2 - автоматично включване на 1-ва и 2-ра предавка
1 - включване на 1-ва предавка
Е(икономична) - икономично управление по отношение на разхода!
S(спортна) - управление с високи ускорения! Тези двете са ти автоматичните програми.
M - полуавтоматична. Осигурява блокиране на предавателната кутия на една от трите начални предавки, която остава включена и ти дава потегляне без преход на по-ниска предавка.
Двигателя го пускаш само на P и N! Слагането на лоста в позиции 1,2,3 можеш да го правиш при всяка скорост на движение, 'щото предавателната кутия не позволява преждевременно пускане на ниска предавка. При натисната до дупка газ, принудително включващата се ниска предавка увеличава ускорението при движение (kickdown)!
Т'ва е в общи линии. Имам и една схемичка за скоростните интервали, в които се извършва автоматичното включван на предавките, ако имаш нужда от такова нещо казвай!



- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: автоматична кутия на Е36 '96 - употреба и поддръжка?
Марто: след поста на Мишо (който ме беше изпреварил) ми стана ясно че лоста е оригинален, и си е много як с тая черна кожа
и на мойта Е61 е такъв, само в средата е метална планката..
Мишо: упътването го нямам под ръка, иначе щях да го погледна... има ли го на ПДФ файл тук някъде?
Ще видя и за смяната на маслото, но понеже смяната ще се прави в някой сервиз, повече ме интересуваше личен опит как се кара преди/след смяна на масло, и дали е 100% желателно да се смени? Колата е на 98 хил. мили и не знам още дали е сменяно, предполагам не.
Защото примерно знам за случаи при Е39 където при смяна на масло на много висок пробег се разбъркват някакви утайки в кутията, които после и разказват играта, и ефекта накрая е отрицателен

Мишо: упътването го нямам под ръка, иначе щях да го погледна... има ли го на ПДФ файл тук някъде?
Ще видя и за смяната на маслото, но понеже смяната ще се прави в някой сервиз, повече ме интересуваше личен опит как се кара преди/след смяна на масло, и дали е 100% желателно да се смени? Колата е на 98 хил. мили и не знам още дали е сменяно, предполагам не.
Защото примерно знам за случаи при Е39 където при смяна на масло на много висок пробег се разбъркват някакви утайки в кутията, които после и разказват играта, и ефекта накрая е отрицателен

Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
Re: автоматична кутия на Е36 '96 - употреба и поддръжка?
На кратко - не се занимаваи с глупости,моята е на 181К мили и не съм си помислял за подобно нещо....не пипам по колата неща,които са здрави...нали е с така нареченото "вечно" масло...за кво да го сменям,да си създавам ядове с "маистори"...мерси!
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: автоматична кутия на Е36 '96 - употреба и поддръжка?
[quote="Anfiro"][/quote]
316i е колата
Мерси за инфото! Засега не ми трябва схема но ще я имам предвид.
Относно М:
- ако бутона е натиснат, и съм включил на 3, това значи ли че колата ще тръгне директно на 3-та?
- ако бутона е натиснат, но лоста е на "D", тогава има ли разлика спрямо нормалното движение на "D"?
- възможно ли е лоста да ми е на "3", режима да е "М", и копчето "Е" да е натиснато, и какво се случва тогава? Колата не би трябвало да превключва изобщо и "Е"-то май се обезмисля?
- какво става ако карам с 60 км/ч и включа лоста на "1" - предполагам нищо веднага, колата чака да падне скоростта до примерно 15 км/ч за да включи на първа и да си остане само на тази предавка след това?
доста въпросчета станаха ама май сега е момента
316i е колата

Мерси за инфото! Засега не ми трябва схема но ще я имам предвид.
Относно М:
- ако бутона е натиснат, и съм включил на 3, това значи ли че колата ще тръгне директно на 3-та?
- ако бутона е натиснат, но лоста е на "D", тогава има ли разлика спрямо нормалното движение на "D"?
- възможно ли е лоста да ми е на "3", режима да е "М", и копчето "Е" да е натиснато, и какво се случва тогава? Колата не би трябвало да превключва изобщо и "Е"-то май се обезмисля?
- какво става ако карам с 60 км/ч и включа лоста на "1" - предполагам нищо веднага, колата чака да падне скоростта до примерно 15 км/ч за да включи на първа и да си остане само на тази предавка след това?
доста въпросчета станаха ама май сега е момента

Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: автоматична кутия на Е36 '96 - употреба и поддръжка?
///MapTo написа:На кратко - не се занимаваи с глупости,моята е на 181К мили и не съм си помислял за подобно нещо....не пипам по колата неща,които са здрави...нали е с така нареченото "вечно" масло...за кво да го сменям,да си създавам ядове с "маистори"...мерси!
ок, има доста различни мнения по този въпрос (вечното масло), но понеже колата е основно за градско и спокойно каране с този двигател, кутията не се подлага на натоварване което да налага профилактична смяна на маслото

Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
Re: автоматична кутия на Е36 '96 - употреба и поддръжка?
da6ip написа:...
1) не,не значи..ще тръгне на най-оптималната за да не превърта гумите...това е зимен режим
2) Има разлика,да...идеята е скоростите да са по-дълги и да има по-малко обороти към дифа,пак идва от идеята против превъртане на гумите
3) нняма как хем да си на "Е" хем на "М"...единия от двата...нямам поглед върху зимния режим и "ръчните"..по-късно днес ще ти кажа какво се случва...

4) ако караш с 60 на "D" и вкараш 2 или съответно 1 ще върне на максимално ниската предавка допустима за момента,в случая 2-ра,но няма риск да вкара 1-ва и да направи мотор и скорости на салата . умни са тия автоматици дееа...

18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани