318is 3000-5000 оборота няма никой

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

318is 3000-5000 оборота няма никой

Мнение от ръб » 20 Авг 2010, 0:02

Моля за помощ колегите запознати с тея мотори.
Смених свещи - не е от тях.

Проблема е следния - колата от 1000 до 3000 оборота върви много добре, от 3000-5000 почва да "тъпче" - т.е. ускорява но доста..лениво, сякаш вече са свършили конете в тоя оборотен диапазон, и като стигне 5000 се отпушва (буквално тръгва много добре) до към 7000.

Някакви идеи ? Ламбда, ДИСА ? Някой имал ли е такъв проблем :confused:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...

Re: 318is 3000-5000 оборота няма никой

Мнение от vanka7a » 20 Авг 2010, 0:13

Дебитомер..
П.С: Ако нямаш чип, прекъсвача ти е на 6500 ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 27.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Разумно
Детайли за колата: Измамна

Re: 318is 3000-5000 оборота няма никой

Мнение от beco109 » 20 Авг 2010, 1:01

Сложи 4-ри отделни бубини от М52 и ще се оправи. Изглежда на високите индукцията ти увисва. И като за начало започни с гофрето (40 ЛВ) и птовери всички датчици, може да имаш няктде нещо зацапано или с хлабава връзка. Поне за тоя проверка ще ти е нужна минимална инвестиция.
Последна промяна beco109 на 20 Авг 2010, 8:25, променена общо 2 пъти
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 27.05.2008
Местоположение: Пазарджик/Пловдив
Кара: E36 Coupe & E46 Coupe

Re: 318is 3000-5000 оборота няма никой

Мнение от djkita » 20 Авг 2010, 1:32

Недостиг на въздух или съответно на бензин.... провери ако ти се занимава налягането на бензиновата помпа или си виж дебитомера, но за по сигурно ако имаш познат с ис-ка ги разменете са проба и ще си проличи :) Виж филтрите.... защото недостига на гориво или на въздух в голяма степен важи от пропускливоста на самия филтър :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: 318is 3000-5000 оборота няма никой

Мнение от ръб » 20 Авг 2010, 8:17

beco109 написа:Сложи 4-ри отделни бубини и ще се оправи. Изглежда на високите индукцията ти увисва.


Е че м42б18 нали си е с 4 бубини :) на снимката съм ги посочил с червено. де да знам аз ли да се бъркам нещо

че на тоз тъп и прост дебитомер какво да му се повреди ? макар че имам авер с такъв и ще го попитам да ги разменим за проба.

бенз. филтър още не съм сменил, ама защо пък след 5000 тръгва добре ? възд. филтър е о.к.
колкото до самия конус - и преди с панела правеше така. скоро ще бъде топлоизолиран
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: 318is 3000-5000 оборота няма никой

Мнение от ивчо3 » 20 Авг 2010, 10:05

ръб написа:
beco109 написа:Сложи 4-ри отделни бубини и ще се оправи. Изглежда на високите индукцията ти увисва.


Е че м42б18 нали си е с 4 бубини :) на снимката съм ги посочил с червено. де да знам аз ли да се бъркам нещо

че на тоз тъп и прост дебитомер какво да му се повреди ? макар че имам авер с такъв и ще го попитам да ги разменим за проба.

бенз. филтър още не съм сменил, ама защо пък след 5000 тръгва добре ? възд. филтър е о.к.
колкото до самия конус - и преди с панела правеше така. скоро ще бъде топлоизолиран

Размени дебитомера с друг проверен и няма да тъпче бавно след 3000 до 5000 оборота. Че е тъпо това устройство- дебитомера, спор няма, аз му викам дебиломер, ама няма как без него не може. В някои сектори на графитния резистор има големи вдълбавания и съответно липса или лош контакт с подвижния палец.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...

Re: 318is 3000-5000 оборота няма никой

Мнение от vanka7a » 20 Авг 2010, 12:16

Смени си и горивния филтър, но това с тъпченето след 3000об. си ти е от дебитомера :!:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 433
Регистриран на: 21.04.2010
Местоположение: Αθἠνα
Пол: Мъж
Кара: е36 купе

Re: 318is 3000-5000 оборота няма никой

Мнение от Yanko Petrov » 20 Авг 2010, 12:24

Колега,гледам че си позалепил и гофрирания маркуч след дебитомера,та не е зле да го смениш за по добър старт на колата. И аз като тебе го бях увил целия и си мислех че е добре,ама чак като го смених усетих разликата :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: 318is 3000-5000 оборота няма никой

Мнение от ръб » 20 Авг 2010, 18:21

Ами знам, че си е за смяна така или инак. Скоро ще бъде сменено гофрето :)

Пък за дебитомера - един познат има м42б18 на е36 и днес му намекнах ама или се направи на ударен или не ме разбра, че му искам дебитомера за проба :mhihi: :D :D :D та сега ще търся друг
А утре я карам на диагностика да си покаже болежките господинчото (бмв-то :D )


младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 531
Регистриран на: 30.05.2009
Местоположение: Търговище
Пол: Мъж
Кара: E92 Turbo

Re: 318is 3000-5000 оборота няма никой

Мнение от Bimmer_E36 » 20 Авг 2010, 20:42

metodi80 написа:Дебитомера се мери много лесно , съвсем на скоро (преди ден , два) в темата на друг колега описах подробно как точно .... В аутодатата също е обяснено много добре ....

Колега може ли да сложиш линк на тая тема(че нещо не мога да я намеря),за да не си играеш да обясняваш пак :roll:
Изображение

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: 318is 3000-5000 оборота няма никой

Мнение от Mollov » 20 Авг 2010, 21:41

metodi80 написа: В аутодатата също е обяснено много добре ....


Там пък къде го има?! :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: 318is 3000-5000 оборота няма никой

Мнение от metodi80 » 20 Авг 2010, 21:54

Bimmer_E36 написа:
metodi80 написа:Дебитомера се мери много лесно , съвсем на скоро (преди ден , два) в темата на друг колега описах подробно как точно .... В аутодатата също е обяснено много добре ....

Колега може ли да сложиш линк на тая тема(че нещо не мога да я намеря),за да не си играеш да обясняваш пак :roll:


Уточнявам , че описанието по -долу е в сила само за двигатели : М42, М43

Проверка на дебитомер ....

-Проверка на IAT -сензор
1. Взимаш един мултицет и един обикновен термометър (за стайна температура).
2. Включваш уреда на обхват 2000 ома
3. Поставяш термометъра в двигателния отсег (някъде близо до дебитомера) и мериш околната температура
4. Отвиваш буксата на дебитомера (двигателя е угасен) и мериш съпротивлението м/у 4-ти и 5-ти пин на САМИЯ ДЕБИТОМЕР
Забележка : При околна температура м/у 15-30 градуса , съпротивлението трябва да е в интервала 1300-1600 ома.
При околна температура 50 градуса , съпротивлението трябва да е 650-1000 ома

-Проверка на захранващото напрежение на VAF -сензора
1. Включваш мултицета да мери изправено напрежение (на скала 20 волта)
2. Буксата на дебитомера да е откачена
3. Подаваш контакт (без да палиш колата )
4. Мериш с мултицета на БУКСАТА (в която влиза кабела) м/у 1-ви и 5-ти пин
Забележка: Напрежението трябва да е около 5 волта

-Проверка на съпротивлението на VAF -сензора
а)
1. Взимаш мултицет поставяш го на обхват 2000 ома и мериш м/у 1-ви и 5-ти пин на дебитомера - съпротивлението трябва да е в интервала м/у 300-550 ома

б)
1. Откачаш дебитомера от гофрирания маркуч и от кутията на въздушния филтър (направо с капака на кутията)
2. Взимаш мултицета поставяш го на обхват 200 ома
3. Поставяш пипалата м/у 2-ри и 5-ти пин на дебитомера
4. С една дълга отверка бъркаш в дебитомера (от страната на капака на кутията) и буташ клапата му до противоположния край.
5. Пишеш тук какво си измерил или на ЛС , за да ти кажа дали е нормлано ...
6. След това завърташ уреда на обхвт 20 Кило Ома (20 000 ома) , пак избутваш клапата до противоположния край.
7.Пишеш тук какво си измерил
За това измерване има известно противоречие .... , в смисъл в аутодатата го дават едно , а реално е по -различно .... За това нека колегите , които го направят просто да споделят тук в темата какви стойности са измерили.


-Проверка на дебитомера в работен режим
1.Буксата на дебитомера да е включена в дебитомера
2. Махаш предпазния маншон на буксата и го изтегляш на долу по кабела , така че да имаш достъп до пиновете от зад на самата букса . Маншона може да изтеглиш лекичко , като подпъхнеш тънка отверчица ...
3. Включваш мултицета да мери изправено напрежение и поставяш пипалата на 2-ри и 5-ти пин на буксата
4.Подаваш контакт (без да палиш ) и отчиташ напрежението - то трябва да е около 0.25 волта.
5. Палиш и оставяш на тихи и отчиташ напрежението - то трябва да е в около 0.9 волта
6. Подаваш и задържаш на 3000 об/мин и отчиташ напрежението - то трябва да е около 2 волта.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: 318is 3000-5000 оборота няма никой

Мнение от metodi80 » 20 Авг 2010, 22:02

Mollov написа:
metodi80 написа: В аутодатата също е обяснено много добре ....


Там пък къде го има?! :dunno:


След като се избере точния модел на колата се отива на "Wiring Diagrams" -> "Engine Menagement". Отваря се ел. схемата на колата , отива се на съответния модул (в случая VAF и IAT са в едно блокче от схемата , тъй като така или иначе са в един модул - дебитомера). Цъква се два пъти в/у съответниот блокче от схемата и автоматично програмата отваря упътване за измерването му ....

Ето как изглежда екрана :

Изображение

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: 318is 3000-5000 оборота няма никой

Мнение от Mollov » 20 Авг 2010, 22:15

... ти ме съсипа... и как точно не успях сам да го измисля това.... :dummy:

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook