Мистериозно виене от М42 двигател
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Мистериозно виене от М42 двигател
Преди близо месец незнайно как ми се отчупи паразитното колело/ролка/ на ангренажната верига и се наложи не лек и неприятен ремонт. Реших и да си ревизирам главата -гумички, пасване на клапани, челосване.Смених веригата с нова, хидравличния обтегач който я опъва, най долния малък банан с нов и паразитната ролка която се отчупи от корпуса също с нова, оригинална. Демек всичко по нагренажа без двата дълги банана, които имаха износване, но не беше много, може би 0.4-0.5мм или нещо такова. Още първия път като запалих колата се появи едно виене, не меляне и тропане а виене като от ролка. Откачих един по един всички ремъци, но шума си остана - хидр, помпа, водна, алтернатор ролката на компресора и компресора ги игнорирах като проблем, виенето си идва от двигателя. Свалих наново шайбата на вала да проверя дали семеринга не опира в нея /което силно ме съмняваше/, но не беше там проблема. Проверих и да не смуче въздух от някой вакум и да свири така, но и това не е. Това което остана като варианти, които според мен са малко вероятни е веригата понеже е нова да се напасва по старите колела, които все пак имат някакво износване, другото е да вият разпределитените валове в петите, но и това не ми се вярва, няма го спричина - петите според мен немогат да се пренатегнат. Много ще съм благодарен за смислени съвети от знаещи хора, че вече косата ми побеля. Виенето не е много силно, но е дразнещо и съм решил да карам така, пък каквото ще да става.
- ProblemZ
-
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 11.03.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318IS and E46 318I
- Детайли за колата: BMW E36 318IS ; BMW E46 318I
Re: Мистериозно виене от М42 двигател
И аз имам такова виееене и си карам така доста километри вече,правиш нещо подобно на двигателя и след запалването му се появи,но така и не съм разбрал още и аз,не вярвам да е от новите части,ами нещо което е забравено по скоро да се смени
Най - ТочниЯ
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Мистериозно виене от М42 двигател
Незнам какво е ама много ме дразни, нека по-запознатите да споделят мнение
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Мистериозно виене от М42 двигател
Никой ли не знае нищо... 

- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Мистериозно виене от М42 двигател
Зъбните колелета бяха ли износени,подозирам че може да е от тях,но така през монитора...
п.п. Обтегача на веригата сложен ли е правилно,да не е натегната много,Ивчо3 беше обяснявал кое-как.
п.п. Обтегача на веригата сложен ли е правилно,да не е натегната много,Ивчо3 беше обяснявал кое-как.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Мистериозно виене от М42 двигател
~Мишо~ написа:Зъбните колелета бяха ли износени,подозирам че може да е от тях,но така през монитора...
п.п. Обтегача на веригата сложен ли е правилно,да не е натегната много,Ивчо3 беше обяснявал кое-как.
Зъбните колела на валовете бяха доста добре, това на коляновия вал беше поизносено,но нищо сериозно, както казах това паразитното е сменено с ново оригинално. Обтегача мисля че няма как да се сбърка. Друго нещо което се върти и може да бъде евентуална причина е там където минава кол. вал през корпуса зад веригата, капсуловано май беше и не е лагер, но и тма се къпе в масло и силно ме съмнява да е от него.

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Мистериозно виене от М42 двигател
vankatagsi написа:~Мишо~ написа:Зъбните колелета бяха ли износени,подозирам че може да е от тях,но така през монитора...
п.п. Обтегача на веригата сложен ли е правилно,да не е натегната много,Ивчо3 беше обяснявал кое-как.
Зъбните колела на валовете бяха доста добре, това на коляновия вал беше поизносено,но нищо сериозно, както казах това паразитното е сменено с ново оригинално. Обтегача мисля че няма как да се сбърка. Друго нещо което се върти и може да бъде евентуална причина е там където минава кол. вал през корпуса зад веригата, капсуловано май беше и не е лагер, но и тма се къпе в масло и силно ме съмнява да е от него.
Ако продължаваш така да караш колата, скоро ще сменяш и веригата, и паразитното зъвно колело, и бананите. ВЕДНАГА извади хидравличния обтегач, ако не си го сменял той има една зегерка, която се натиска и излиза карантията от цилиндърчето. Източи маслото и СВИЙ буталото колкото може повече. Тогава го монтирай както е прибрано. Ако си сменял обтегача, той е от по-новия тип, който се монтира на М44 и е неразглобяем. В този случай го слагаш на менгеме и МНОГО ВНИМАТЕЛНО го свиваш, до като щракне и прибере буталото. И много важна подробност! Прибраното бутало на хидравличния обтегач не може да компенсира луфта. За това след монтажа пускаш мотора, който ще трака зверски и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО подай газ докъм 2000 оборота, може и малко повече. Само след няколко секунди цилиндърчето ще се напълни с масло и тракането ще изчезне. Успех.
Последна промяна ивчо3 на 19 Авг 2010, 11:19, променена общо 1 път
- ProblemZ
-
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 11.03.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318IS and E46 318I
- Детайли за колата: BMW E36 318IS ; BMW E46 318I
Re: Мистериозно виене от М42 двигател
Айде колега пробвай да стиснеш обтегача и кажи какво е станало
Най - ТочниЯ
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Мистериозно виене от М42 двигател
ивчо3 написа:vankatagsi написа:~Мишо~ написа:Зъбните колелета бяха ли износени,подозирам че може да е от тях,но така през монитора...
п.п. Обтегача на веригата сложен ли е правилно,да не е натегната много,Ивчо3 беше обяснявал кое-как.
Зъбните колела на валовете бяха доста добре, това на коляновия вал беше поизносено,но нищо сериозно, както казах това паразитното е сменено с ново оригинално. Обтегача мисля че няма как да се сбърка. Друго нещо което се върти и може да бъде евентуална причина е там където минава кол. вал през корпуса зад веригата, капсуловано май беше и не е лагер, но и тма се къпе в масло и силно ме съмнява да е от него.
Ако продължаваш така да караш колата, скоро ще сменяш и веригата, и паразитното зъвно колело, и бананите. ВЕДНАГА извади хидравличния обтегач, ако не си го сменял той има една зегерка, която се натиска и излиза карантията от цилиндърчето. Източи маслото и СВИЙ буталото колкото може повече. Тогава го монтирай както е прибрано. Ако си сменял обтегача, той е от по-новия тип, който се монтира на М44 и е неразглобяем. В този случай го слагаш на менгеме и МНОГО ВНИМАТЕЛНО го свиваш, до като щракне и прибере буталото. Успех.
Колега хидравличния обтегач е чисто нов.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Мистериозно виене от М42 двигател
Тогава действай по план Б и няма да имаш проблеми. За съжаление нито в български или руски сайтове за ремонт на М42-44, не става въпрос за това. Но в английските подробно е обяснено как става, така че не се притеснявай. Лично съм го пробвал.
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Мистериозно виене от М42 двигател
ивчо3 написа:Тогава действай по план Б и няма да имаш проблеми. За съжаление нито в български или руски сайтове за ремонт на М42-44, не става въпрос за това. Но в английските подробно е обяснено как става, така че не се притеснявай. Лично съм го пробвал.
Нещо неможах да те разбера кой е план Б и какво искаш да направя
- beco109
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 27.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Разумно
- Детайли за колата: Измамна
Re: Мистериозно виене от М42 двигател
Подай някой линкче от тези английски сайтове.
А и в случая че момчето си е купило чисно нов обтегач, мисля че ще трябва да си е бил свит предварително.
А и в случая че момчето си е купило чисно нов обтегач, мисля че ще трябва да си е бил свит предварително.


- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Мистериозно виене от М42 двигател
beco109 написа:Подай някой линкче от тези английски сайтове.
А и в случая че момчето си е купило чисно нов обтегач, мисля че ще трябва да си е бил свит предварително.
Да, чисто новия е свит и стига така да е завит, няма проблеми. За линк няма смисъл да дам, отвори ръководството на Bentley от важната тема в началото на подфорума е36, на страница 117-5 мисля че беше, там си пише всичко.
viewtopic.php?f=8&t=19053
Последна промяна ивчо3 на 19 Авг 2010, 16:43, променена общо 2 пъти
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Мистериозно виене от М42 двигател
Беше свит разбира се, друго нещо което ми направи впечатление е че като сложих главата маслените някой от маслените магистрали бяха частично засиснати от гарнитурата, не наполовина а може би около 30%. Гарнитурата си легна на водачите, болтовете си минаха съвсем спокойно и немисля че може нещо да е объркано или да се сложи на обратно, счетох че това е нормално и си е така. Това е единсвеното нещо в което да имам съмнение, т.е да има слабо мазане в главата.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Мистериозно виене от М42 двигател
Шумът, наподобяващ виене изобщо не е от недостатъчно мазане! Там налягането е много голямо, за да създаде маслен клин. Не ми се рови в старата тема да търся, ще се опитам с няколко изречения да поясня. При смяна на ангренажа с нов, веригата е по-къса от старата, разтеглена от употреба. За това са предвидили хидравличния обтегач да има 2 степени на законтряне. Максимално трябва да е прибран когато ангренажа е сменен и може да се сложи на втората степен /изкарано приблизително до половината бутало/, когато е свалян и монтиран към банана на старата верига. Винаги след развиване обтегача излиза с напълно извадено бутало, това е от налягането на маслото. Преди да се завие се източва маслото, обясних как става и се свива максимално. Новия обтегач по принцип е с напълно прибрано бутало, но е възможно да бъде в средно положение и да не си обърнал внимание. Достатъчно е като го стиснеш с ръка, буталото да излезе напълно, или да заседне по средата. Така като го завиеш на главата след стартиране на мотора веднага се пълни с масло и дори силата на обтягащия банан не е достатъчна да го прибере. Веригата е пренатегната, почва да стърже в обтягащите елементи и това е шума, който чуваш. Когато шума е много силен, особено във високите обороти за бързо време се износват тази елементи и веригата се разтяга. Не е изключено и нещо друго по монтажа да е причината, примерно паразитното зъбно колело, но тогава няма да стърже, а ще трака, във всички случаи проблема е от ангренажа.
33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани