swap към м50
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Thebimmerfan
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 323ti compact
- Мечтае да кара: M3 E46 CSL; S42B20
swap към м50
Здравейте на вси4ки. Имам въпрос, който вероятно е бил третиран много пъти в този форум, затова извинявайте ако трябва да се повтаряте, но бих искал да попитам преди да се набутам в някое небрано лозе...Колата ми е БМВ 323ти компакт, е36, от 98, мотор М52Б25, нямам оплаквания, върви
наистина прили4но, но 4ух от доста места 4е за М52 моторите (323, 328, американското М3 с S52B32 мотор) давал добър ефект смукателен колектор от М50B25 (325 Е36), пе4елели се няколко коня в горния регистър. От друга страна 4ух и доста хора, които не препоръ4ват тази модификация поради загуба на доста въртя6т момент в ниски и средни обороти. Снабдих се с колектор М50, но бих желал да 4уя някое мнение преди да направя каквото и да е било,за6тото модификацията изисква някои промени в оригиналната конфигурация на колата (анулиране на ASC, съ6то така и на охладителната система на дросела). Как мислите, струва ли си тази модификация, какво се наблюдава? Мерси предварително и поздрави на вси4ки.
П.С. Извинявайте за правописа, но нямам инсталирана кирилица в компютъра.
наистина прили4но, но 4ух от доста места 4е за М52 моторите (323, 328, американското М3 с S52B32 мотор) давал добър ефект смукателен колектор от М50B25 (325 Е36), пе4елели се няколко коня в горния регистър. От друга страна 4ух и доста хора, които не препоръ4ват тази модификация поради загуба на доста въртя6т момент в ниски и средни обороти. Снабдих се с колектор М50, но бих желал да 4уя някое мнение преди да направя каквото и да е било,за6тото модификацията изисква някои промени в оригиналната конфигурация на колата (анулиране на ASC, съ6то така и на охладителната система на дросела). Как мислите, струва ли си тази модификация, какво се наблюдава? Мерси предварително и поздрави на вси4ки.
П.С. Извинявайте за правописа, но нямам инсталирана кирилица в компютъра.
Последна промяна Thebimmerfan на 27 Юли 2010, 13:19, променена общо 1 път
"...Родната милиция ни пази..."
Веско Маринов

Веско Маринов
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: swap към м50
Ти или не си наясно с моделните имена на моторите, или си се объркал нещо сериозно... защото:
1. твойта 323i реално е с мотор М52В25.... тоя мотор не е 2300сс, ами 2500сс...
2. Е36 325i винаги е била с М50В25 (с или без VANOS) и никога с М52В25... така че колектор от М52В25 ще е баш същият като на твойта кола...
Изясни си положението или си редактирай поста по-горе, че така иначе няма да стане с тая информация
1. твойта 323i реално е с мотор М52В25.... тоя мотор не е 2300сс, ами 2500сс...
2. Е36 325i винаги е била с М50В25 (с или без VANOS) и никога с М52В25... така че колектор от М52В25 ще е баш същият като на твойта кола...
Изясни си положението или си редактирай поста по-горе, че така иначе няма да стане с тая информация

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: swap към м50
Явно се е объркал, а колектора, който има е от М50Б25. Смяната си струва единствено и само ако след това чипнеш колата, което с този компютър трудно ще се случи в България. Остава варианта да смениш инсталацията с М50 и да си я чипнеш тогава ама и него не ти го препоръчвам, щото аз от такава смяна съм вече 2 години без кола.
- Thebimmerfan
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 323ti compact
- Мечтае да кара: M3 E46 CSL; S42B20
Re: swap към м50
Mollov написа:Ти или не си наясно с моделните имена на моторите, или си се объркал нещо сериозно... защото:
1. твойта 323i реално е с мотор М52В25.... тоя мотор не е 2300сс, ами 2500сс...
2. Е36 325i винаги е била с М50В25 (с или без VANOS) и никога с М52В25... така че колектор от М52В25 ще е баш същият като на твойта кола...
Изясни си положението или си редактирай поста по-горе, че така иначе няма да стане с тая информация
Колега, извинявай ама про4етох внимателно поста си и не открих мястото където казвам 4е колата ми е 2300 кубика, единствената ми гре6ка е 4е сам написал деноминацията на мотора на 325-цата съ6то М52B25, а той е М50Б25, и то не от незнание а е било неволна гре6ка, извинявай.
"...Родната милиция ни пази..."
Веско Маринов

Веско Маринов
- Thebimmerfan
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 323ti compact
- Мечтае да кара: M3 E46 CSL; S42B20
Re: swap към м50
bum_bum написа:Явно се е объркал, а колектора, който има е от М50Б25. Смяната си струва единствено и само ако след това чипнеш колата, което с този компютър трудно ще се случи в България. Остава варианта да смениш инсталацията с М50 и да си я чипнеш тогава ама и него не ти го препоръчвам, щото аз от такава смяна съм вече 2 години без кола.
Мерси колега, знам 4е след тази модификация е препоръ4ително да се поработи и върху ECU-то, колегите "хамериканци" слагат спортни разпределителни валове, инжекциони с по-голям дебит (доколкото знам от М3 стават), бензинови регулатори с по-голямо налягане (пове4е от оригиналното 3,5 бара), schark injector (разработен от Jim Conforty софтуеар много подходящ за този swap) и една камара други нещта, та колите с М52/S52 мотори по4вали да бягат доста (то не 4е от фабриката илизат кьопави...) Колега, не знаеш ли слу4айно някой да пипа добре електрониката и в БГ, ако е близо до Плевен още по-добре. Мерси предварително и поздрави.
"...Родната милиция ни пази..."
Веско Маринов

Веско Маринов
- e36_Fanatik
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 127
- Регистриран на: 11.08.2009
- Пол: Мъж
Re: swap към м50
Колега там дето си ходил в Плевен и си разпитвал това което питаш и тук могат да ти го монтират и електрониката да ти базикнат
аз не съм от Плевен но наложи ли ми се само при въпросните пичове ходя.

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: swap към м50
Тая баш електроника да я "пипат" много малко хора могат в България, а някой от тях да е в Плевен се съмнявам безкрайно много. Шарк инжектора не става, американските компютри са други и на твоя няма да се зареди, а и не е нещо кой знае какво. "Инжекциони" и регулатори само за тия неща никой не слага. А между смяна на колектора и "другите" неща седят една камара пари. Няма да ти казвам колко, щото няма и да ми повярваш, тъй, че по-добре си я карай така, че ще се вкараш в голям филм 

- drift_streets
-
-
- Мнения: 621
- Регистриран на: 4.05.2008
- Местоположение: там където и слънце не огравя
- Кара: Кольо
- Мечтае да кара: Параход с шпер
- Детайли за колата: ///М паркети
Re: swap към м50
bum_bum написа:Тая баш електроника да я "пипат" много малко хора могат в България, а някой от тях да е в Плевен се съмнявам безкрайно много. Шарк инжектора не става, американските компютри са други и на твоя няма да се зареди, а и не е нещо кой знае какво. "Инжекциони" и регулатори само за тия неща никой не слага. А между смяна на колектора и "другите" неща седят една камара пари. Няма да ти казвам колко, щото няма и да ми повярваш, тъй, че по-добре си я карай така, че ще се вкараш в голям филм
И то много голям филм знам го от личен опит

- Thebimmerfan
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 323ti compact
- Мечтае да кара: M3 E46 CSL; S42B20
Re: swap към м50
e36_Fanatik написа:Колега там дето си ходил в Плевен и си разпитвал това което питаш и тук могат да ти го монтират и електрониката да ти базикнатаз не съм от Плевен но наложи ли ми се само при въпросните пичове ходя.
-
Kolega, kaжи кои са въпросните пи4ове и в кой град се намират, 4е не се познаваме и не знам за кои ми говорш и как да ги намеря. От друга страна някой може ли да ми даде някое координат4е на Келеша от Варна (телефонен номер, web site, etc.), за него 4увам само добри неща, или някой друг в която и да е то4ка на България (само да разбира от ECU-та), защото явно характерния за М52 Siemens никой неще и да го пипне, (за съжаление не е Bosch-а на М50В25 с цокъл4ето...рабитиш и пееш). Както вървят нещата може и аз да се откажа от проекта, още пове4е ако продължавам да слушам за намалял въртящ момент, за сцепени блокове и за хора които искат да си върнат стоковите (М52) колектори, и да се опитам да събера пари за нещо по-стойностно (като едно турбо примерно). Поздрави.
Последна промяна Thebimmerfan на 30 Юли 2010, 16:57, променена общо 2 пъти
"...Родната милиция ни пази..."
Веско Маринов

Веско Маринов
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8379
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: swap към м50
Тия дни и аз се бях засилил да правя подобна манипулация, но тотално ме отказахте ...
Кажете тогава за exhaust-a и има ли смисъл ... Има 2 варианта:
1 - Китайски колектор от ибей
2 - Копи --> Пейст на М3 колектори от 3.0
Удачно ли е? Ако не, защо?
Или да не се занимавам с глупости?
К§Н интейка? Файда?
Кажете тогава за exhaust-a и има ли смисъл ... Има 2 варианта:
1 - Китайски колектор от ибей
2 - Копи --> Пейст на М3 колектори от 3.0
Удачно ли е? Ако не, защо?
Или да не се занимавам с глупости?

К§Н интейка? Файда?

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: swap към м50
Само митове и легенди в тая тема... някой казал на едикой си, че станало нещо.. 28- ца с валове, колектори и изпускатели върви МНОГО. Друг е въпроса, че всичко трябва да се изпипа добре, иначе проблемите са страшни. За това ти казвам да не се занимаваш с глупости, щото е много вероятно после да съжаляваш. Аз лично ако мога да се върна не бих похарчил и стотинка за тия работи, като оставим на страна всичките проблеми, ядове и години в които не съм карал колата защото все и има нещо.
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: swap към м50
колектора на М52Б28 не е същия като на М50Б25 ,но от смяната му няма да спечелиш нищо .. причината М50 да диша толкова добре във високите не е само смукателния колектор а съвкупност от няколко неща - на първо място М50 има много "остри" валове ,клапани с двойни пружини и по големи портове на главата ,после идват разликите в смукателя и изпускателя има и много други разлики като цяло не се занимавай карай си машината 170 коня на това купе му стигат то за това няма по голям мотор за него
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: swap към м50
Ни позна. Някъде из темите тук бях пускал дино с 14 коня отгоре само от колектор във високите. Загубата при смяна само на колектор е в ниските. Което е и проблема де, щото колата главно в тях се кара при нормални обстоятелства.
Re: swap към м50
Alexi написа:колектора на М52Б28 не е същия като на М50Б25 ,но от смяната му няма да спечелиш нищо .. причината М50 да диша толкова добре във високите не е само смукателния колектор а съвкупност от няколко неща - на първо място М50 има много "остри" валове ,клапани с двойни пружини и по големи портове на главата ,после идват разликите в смукателя и изпускателя има и много други разлики като цяло не се занимавай карай си машината 170 коня на това купе му стигат то за това няма по голям мотор за него
мноооооооого голема грешка.Първото е, че М52Б28 ползва главата на М50Б25 ВАНОС, там пружините са единични и клапаните са с 6мм стебло, при М50Б20 и Б25 БЕЗ Ванос, клапаните с ана 7мм стебло и са на двойни пужини. На Ваноса М50Б25 валовете са като на М52Б28 228 градуса, а на М50Б25 БЕЗ Ваноса смукателя е 240 гр, изпускателя е 228гр. Изпускателните колектори са еднакви от М50Б20 до М52Б28, разликата е, че първите са с чугунен колектор, а вторите със стоманен, но портовете, размерите и структурата на порта като завой и дължина е еднакъв
В интерес на истината досега не е пробван swap с колектор от М50Б20 наМ52 мотор, той е по-голям от М52ковия и по-Малък от Б25цовия, което ме кара да мисля, че загубата на нютони в ниските и печалбата на коне във високите ще е посредата.Когато слагахме на Бум мотора, бяхме качили такъв, но не я запалихме с него, защото той си купи директно от Б25.
- Thebimmerfan
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 323ti compact
- Мечтае да кара: M3 E46 CSL; S42B20
Re: swap към м50
Колеги, мерси на вси4ки за отговорите, бяха ми от полза, ще видя какво ще правя-то май не е ли си да ръ4неш едно турбо или да swap-неш един мотор от М3 другото си е бошлав работа. Пе4елиш 10-14 коня след 5000 оборота, но губиш 40 NM въртящ момент в ниско-средния регистър-бах ти модификацията. Поздрави.
"...Родната милиция ни пази..."
Веско Маринов

Веско Маринов
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани