Селенови втулки
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- VanKanDal_E36
- Потребител
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 3.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E36
- Мечтае да кара: X6 G-Power
Селенови втулки
Привет,колеги
Това е първият ми пост във форума и наистина имам нужда от помощ. Забелязах,че докато си карам колата при неравности в пътя(каквито са пътищата в цялата страна) в задната лява част на колата се чува неестествено удряне,тракане...Естествено,помислих си,че са тампони и амортисиори.Смених ги.Естествено колата стана много по-стабилна отзад и при влизане в дупка тракането не е толкова голямо,но все пак го има.Установи се,че селеновите втулки не са наред.Моля ви да ми помогнете със смяната,чрез съвети или някой друг трик
Благодаря предварително!
Поздрави!


Поздрави!

- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
Re: Селенови втулки
Е36 е на т.нар. многоточково задно окачване.Общо тампоните са 24,ако не греша.Най-натоварени/уязвими са тампоните между горния носач и шенкела.Тази работа не е за направи си сам пред блока.Не защото си неспособен,или нищо неразбиращ,а най-вече защото за тази цел са нужни доста приспособления.Моя съвет е да го закараш в сервиз.Не е нужно да е "специализилан" сервиз за BMW,където ще ти одерат кожата.
- Изрода
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 523
- Регистриран на: 26.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: На криво
- Мечтае да кара: Още по-на криво
Re: Селенови втулки
ned_gm28 написа:VanKanDal_E36 написа:Привет,колегиТова е първият ми пост във форума и наистина имам нужда от помощ. Забелязах,че докато си карам колата при неравности в пътя(каквито са пътищата в цялата страна) в задната лява част на колата се чува неестествено удряне,тракане...Естествено,помислих си,че са тампони и амортисиори.Смених ги.Естествено колата стана много по-стабилна отзад и при влизане в дупка тракането не е толкова голямо,но все пак го има.Установи се,че селеновите втулки не са наред.Моля ви да ми помогнете със смяната,чрез съвети или някой друг трик
Благодаря предварително!
Поздрави!
Е36 е на т.нар. многоточково задно окачване.Общо тампоните са 24,ако не греша.Най-натоварени/уязвими са тампоните между горния носач и шенкела.Тази работа не е за направи си сам пред блока.Не защото си неспособен,или нищо неразбиращ,а най-вече защото за тази цел са нужни доста приспособления.Моя съвет е да го закараш в сервиз.Не е нужно да е "специализилан" сервиз за BMW,където ще ти одерат кожата.
Колега между горниоя носач и шенкела няма тампон , ами една бъчвичка която играе ролята на шарнир

А инае наи натоварената точка е на тампона на долния носач които седи под прага - защото тои предава цялата теглителна сила на колелата към купето.
Аз онзи ден сменях точно този тампон(под прага и с помоща на съвети от СОНИ

Оказа се обаче че слагането беше малко по трудно т свалянето - и с подръчни средства и менгемета и стеги и още други едрогабаритни инструменти




Та маи другия тампон ше почака или ше хода при сони в сервиза да ми го смени

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Селенови втулки
Изрода написа:А инае наи натоварената точка е на тампона на долния носач които седи под прага - защото тои предава цялата теглителна сила на колелата към купето.
Аз онзи ден сменях точно този тампон(под прага и с помоща на съвети от СОНИуспях да го извадя лесно.
Оказа се обаче че слагането беше малко по трудно т свалянето - и с подръчни средства и менгемета и стеги и още други едрогабаритни инструментии работа пред блока - след 3 часова борба сложих тампона и се зарекох повече никога да не дрифтя
![]()
![]()
![]()
Трудно е да се определи коя е наистина най -натоварената точка , тъй като окачването е динамична система , свързано е със сили действащи в различни посоки ..... Но е факт , че сериозно натоварване понасят точно тези тампони - на задните носачи , така наречените RTAB - rear trailing arm bushing's.
Ето с какво може да се вадят и монтират много лесно :

- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Селенови втулки
Методи, шапка ти свалям
, щом и инструмент започна да произвеждаш вече.

only rear wheel drive
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Селенови втулки
michev написа:Методи, шапка ти свалям, щом и инструмент започна да произвеждаш вече.
Ами .., да ти кажа , то не може да се каже , че "произвеждам ", понеже ако правя нещо си го правя за собствено ползване , най -много една или две бройки , за мен и за някой приятел .... (дори даден инструмент да ми се наложи да го ползвам само веднъж , пак бих си го направил ....). Държа да кажа , че идеята не е моя ! Видях тези скоби преди време , търсейки решение за лесно вадене на тампоните на задните носачи .... Специално този инструмент , който съм показал на снимката все още не съм си го направил във вариянта който се вижда , но скоро ще си го направя , понеже , както вече казах , тампоните на задните носачи са част , която се налага да се сменя (особено на стари коли като нашите). Иначе , колегата "Изрода" е прав , свалянето не е кой знае колко трудно , но набиването на тампона е трудно , когато носача е на колата (иначе ако се свали носача - на преса и готово ...).
Извинявам се за отклонението от темата !
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Селенови втулки
bmw325tds написа:За номер 4 от схемата ли говорите?
Да ...
- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
Re: Селенови втулки
Изрода написа: Колега между горниоя носач и шенкела няма тампон , ами една бъчвичка която играе ролята на шарнир 
Отговор: Колега,въпрос може би на терминология,но аз по задното окачване шарнири не виждам!Шарнирите са по предното окачване.Въпросните "бъчвички" ,по нашия край ги наричаме точно тампони,или сайлентови втулки.Тампона между горния носач и шенкела си е доста натоварен,щото точно посредством него тежестта на купето се предава на шенкела! (пружината стъпва на горния носач!)Иначе-да.Тампонът на носача също е от натоварените,но по друг начин и направление.Докато примерно тампоните на долните носачи имат "крепителна" функция.Те за това и много по-рядко се разбиват

Отговор: Колега,въпрос може би на терминология,но аз по задното окачване шарнири не виждам!Шарнирите са по предното окачване.Въпросните "бъчвички" ,по нашия край ги наричаме точно тампони,или сайлентови втулки.Тампона между горния носач и шенкела си е доста натоварен,щото точно посредством него тежестта на купето се предава на шенкела! (пружината стъпва на горния носач!)Иначе-да.Тампонът на носача също е от натоварените,но по друг начин и направление.Докато примерно тампоните на долните носачи имат "крепителна" функция.Те за това и много по-рядко се разбиват

- Изрода
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 523
- Регистриран на: 26.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: На криво
- Мечтае да кара: Още по-на криво
Re: Селенови втулки
ned_gm28 написа:Изрода написа: Колега между горниоя носач и шенкела няма тампон , ами една бъчвичка която играе ролята на шарнир
Отговор: Колега,въпрос може би на терминология,но аз по задното окачване шарнири не виждам!Шарнирите са по предното окачване.Въпросните "бъчвички" ,по нашия край ги наричаме точно тампони,или сайлентови втулки.Тампона между горния носач и шенкела си е доста натоварен,щото точно посредством него тежестта на купето се предава на шенкела! (пружината стъпва на горния носач!)Иначе-да.Тампонът на носача също е от натоварените,но по друг начин и направление.Докато примерно тампоните на долните носачи имат "крепителна" функция.Те за това и много по-рядко се разбиват
Така е , за едно и също нещо говориме

Иначе за терминологията:
Шарнир на предното колело си е останало на жаргон и всички така го знаят.
Иначе шарнирно съединение означава всяко съединение което може да се движи в две или три направления посредством някакъв вид лагеруване.Тая бъчвичка се движи навсякъде затова се води вид шарнирно съединение.
Тампони осначава гумено съединение деистващо на усукване и обиране на вибрациите .
А втулка е когато има само въртеливо движениена ос и втулка.
Тва е по научно му и които е учил съпромат ги знае тея неща



Които е преписвал на изпита (като мене) може само да ги обяснява по общо тея неща




- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани