Ел.перка за климатика.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 24.08.2008
Местоположение: Мездра
Пол: Мъж

Ел.перка за климатика.

Мнение от KUM4o » 18 Юни 2010, 17:02

Преди няколко седмици си монтирах сам климатроника с врътките на 316-ката.Днес дойде деня да го напълня.Закарах колата на сервиз ,напълнихме системата и вече да я паля.Като запалих мотора и цъкнах да тръгне климатика ,компресора започна да върти и вътре започна да духа хладно ,но проблема е ,че ел.перката не започна да върти.Погледнах вътре стрелката за темперетурата и не беше стигнала до средата.Аз се зачудих ,понеже тази перка е вързана към датчика ,който стои на водния радиатор и си викам ,че би трябвало да се пусне тогава ,когато колата загрее хубаво.Премерих намотките и на двете степени и показа съпротивление ,а на самата букса ,когато пусна климатика си дава 12волта и като го изключа 12-те волта спират.Като паркирах колата пред блока ми като я покарах известно време с пуснат климатик перката започна да върти постоянно без да спира и вече се чудя какво става с тази перка.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 28.01.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: е30 м10б18,е36 м52б20

Re: Ел.перка за климатика.

Мнение от тъчи » 18 Юни 2010, 17:26

По принцип вентилатора на климатика се включва за да свали налягането в системата и е нормално, когато колата работи на място или се движи бавно вентилатора да работи постоянно, а когато се движи извънградско да се включва отвреме навреме ако не е достатъчна въздушната струя да свали налягането.Вентилатора е вързан за датчика на радиатора, за да помага на виското да охлади двигатела ако е необходимо. Вентилаторите са двускоростни.
Това е което знам от обща култура.
Нека и по-компетентните да добавят нещо.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 24.08.2008
Местоположение: Мездра
Пол: Мъж

Re: Ел.перка за климатика.

Мнение от KUM4o » 18 Юни 2010, 17:49

Да разбирам това ,но мен ме интересува следното.Когато колата не е загряла и като пусна климатика перката не тръгва ,а като стигне средата и качи градусите тогава започва да работи и е като самолет.Нормално ли е така или дори и при студен мотор ,когато се пусне климатика перката да тръгва веднага?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Ел.перка за климатика.

Мнение от kdl » 18 Юни 2010, 18:11

При включването на компресора, трябва да завърта 1 степен на ел.перката на климатика.
Щом не се включва, не си я вързал правилно ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 633
Регистриран на: 19.09.2006
Местоположение: Бургас
Кара: BMW 520i E39 Touring M54

Re: Ел.перка за климатика.

Мнение от m@rtin » 18 Юни 2010, 18:30

liloff написа:При включването на компресора, трябва да завърта 1 степен на ел.перката на климатика.
Щом не се включва, не си я вързал правилно ;)


А как се връзват перката и датчика че кабелите ми висят,още не съм ги вързал,тях и дехидратора :(
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Ел.перка за климатика.

Мнение от kdl » 18 Юни 2010, 18:43

Намери си схемите за връзване на ел.инсталацията, или си свали BMW EBA и виж някой retrofit manual за инсталация на климатик за твоята кола.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 633
Регистриран на: 19.09.2006
Местоположение: Бургас
Кара: BMW 520i E39 Touring M54

Re: Ел.перка за климатика.

Мнение от m@rtin » 18 Юни 2010, 18:49

liloff написа:Намери си схемите за връзване на ел.инсталацията, или си свали BMW EBA и виж някой retrofit manual за инсталация на климатик за твоята кола.


Имам ги и двете,но и с английския съм скаран и със ел схемите също..колата е 318тдс,идеята ми беше ако някой може да отдели 10на мин и да ми опише кой кабел къде отива ще съм му безкрайно благодарен :bowdown:

п.п. за дигитален климатроник става дума ама това окабеляване май е еднакво при двата климатроника :roll:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 269
Регистриран на: 15.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW ///M335i

Re: Ел.перка за климатика.

Мнение от Monoid » 18 Юни 2010, 19:15

Перката не се включва докато не дигне определено налягане системата , като вдигне налягането се включва и почва да върти нон стоп поне при мен е така.
Единственото нещо по-хубаво от шведската тройка е БАВАРСКАТА тройка.
Are you ///M Enough?

Авточасти AutoPower.BG

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 24.08.2008
Местоположение: Мездра
Пол: Мъж

Re: Ел.перка за климатика.

Мнение от KUM4o » 18 Юни 2010, 19:57

Monoid написа:Перката не се включва докато не дигне определено налягане системата , като вдигне налягането се включва и почва да върти нон стоп поне при мен е така.

Точно и така е при мене.До сега карах колата да видя как е и след като позагрее след малко каране около 1 мин след пускането на климата перката се включва и не спира.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 269
Регистриран на: 15.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW ///M335i

Re: Ел.перка за климатика.

Мнение от Monoid » 18 Юни 2010, 22:45

Значи няма нищо нередедно колега сичко си е точно :)
Единственото нещо по-хубаво от шведската тройка е БАВАРСКАТА тройка.
Are you ///M Enough?

Авточасти AutoPower.BG

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Ел.перка за климатика.

Мнение от ~Мишо~ » 19 Юни 2010, 3:08

Monoid написа:Перката не се включва докато не дигне определено налягане системата , като вдигне налягането се включва и почва да върти нон стоп поне при мен е така.

:nono: Перката се включва на 1 степен с пускането на климатика,колегата KUM4o каза че когато върти е "като самолет",което ме навежда на мисълта че все пак 1 степен не и работи на тая перка и трътва чак на 2-ра.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 5.03.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: неква джипка

Re: Ел.перка за климатика.

Мнение от fast or stupid » 19 Юни 2010, 13:47

Тръгне ли компресора трябва да тръгва и перката иначе тоя фреон как ще се втечни пак ? Нали триабва да се охлади за да се втечни.


Аватар
Мнения: 5133
Регистриран на: 15.05.2003
Местоположение: Herefordshire,Ledbury
Пол: Мъж
Кара: акцизни М-паркети от острова
Мечтае да кара: много неща

Re: Ел.перка за климатика.

Мнение от ///MapTo » 19 Юни 2010, 15:10

А смени ли водния радиатор с такъв от кола с клима? ;)
Или перката е прецакана 1-ва степен или датчика в водния радиатор липсва
Изображение
Изображение
PeReZ: Предполагам и километража (скоростомера) не показва моментната скорост, а ъгловата скорост в завой ???

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 24.08.2008
Местоположение: Мездра
Пол: Мъж

Re: Ел.перка за климатика.

Мнение от KUM4o » 19 Юни 2010, 15:21

///MapTo написа:А смени ли водния радиатор с такъв от кола с клима? ;)
Или перката е прецакана 1-ва степен или датчика в водния радиатор липсва

Радиаторите са еднакви.Сложил съм датчика на водния радиатор и всичко е свързано.Замерих на буксата и точно когато пусна климатика на един от кабелите идват 12волта ,но явно втората степен на перката не бачка.
Изображение


Аватар
Мнения: 5133
Регистриран на: 15.05.2003
Местоположение: Herefordshire,Ledbury
Пол: Мъж
Кара: акцизни М-паркети от острова
Мечтае да кара: много неща

Re: Ел.перка за климатика.

Мнение от ///MapTo » 19 Юни 2010, 15:45

KUM4o написа:Радиаторите са еднакви..

Климатичния е с точно 4см по-дълъг ;)
Изображение
Изображение
PeReZ: Предполагам и километража (скоростомера) не показва моментната скорост, а ъгловата скорост в завой ???

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook