На контакт без да е запуснат двигателя ?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
На контакт без да е запуснат двигателя ?
Допустимо ли е колата да стои на контакт - второ положение на стартерния ключ без да е стартиран (без да работи) двигателя? И освен това ми е интерасно примерно 100 кг. товар какво отражение дават в разхода градско? 

Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.
Re: На контакт без да е запуснат двигателя ?
И никакви мнения? Не мога да повярвам...
Та това е форума на BMW... 


Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.
Re: На контакт без да е запуснат двигателя ?
Chapai написа:..... И освен това ми е интерасно примерно 100 кг. товар какво отражение дават в разхода градско?
за 100 не знам, но 124,78кг увеличават разхода с 0,48л на 67км

- Dido_stz
- ботокс ефект
-
- Мнения: 882
- Регистриран на: 5.12.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: черна сянка
- Мечтае да кара: още по-черна сянка
Re: На контакт без да е запуснат двигателя ?
Chapai написа:И никакви мнения? Не мога да повярвам...Та това е форума на BMW...
какво мнение очакваш на тоя въпрос дето си задал?
Denev написа:за 100 не знам, но 124,78кг увеличават разхода с 0,48л на 67км
в грешка си - трябва да се отчете надморската височина, атмосферното налягане, налягането в гумите и насрещния вятър - по мои изчисления за тия 67 км дето си ги минал разхода ти трябва да се е увеличил с 0.52385 цяло и 8 в период

the project is ready....




- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: На контакт без да е запуснат двигателя ?
Chapai написа:Допустимо ли е колата да стои на контакт - второ положение на стартерния ключ без да е стартиран (без да работи) двигателя? И освен това ми е интерасно примерно 100 кг. товар какво отражение дават в разхода градско?
Като дадеш на втори контак се включват много консуматори: помпата в резервоара, подгревни свещи, подгряване в горивния филтър, датчици, DME, климатична система дори и да не е пусната най-малкото подава ток на ел. вентилите, лампи и други.
Акумулатора може да падне доста бързо.
Моето мнение е че двигателя не трябва да се държи на контакт без да е запален.
По втория въпрос. Колко са 100кг. като процент от масата на автомобила ти?
Ако са 50% е едно, но ако е 5% е съвсем друго. Всеки грам е от значение за разхода на гориво и вървенето на колата.

- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
Re: На контакт без да е запуснат двигателя ?
bmw325tds написа:Chapai написа:Знаете ли защо истинските спортните педали са целите в дупки?
И защо има толкова пластмасови елементи по колите ни въпреки ,че са чупливи и по-малко трайни от металните?
Колкото по-малко ненужни неща държиш в колата си толкова по-добре
- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
Re: На контакт без да е запуснат двигателя ?
По 1-вият въпрос-при нашите коли не е опасно,ако не вземаме предвид повишената консумация.Опасно е да оставиш на контакт двигател,чиято запалителна система е комутирана от "чукче и наковалня",щото вероятността да изгориш бобината е доста голяма (това може да стане,ако чукчето е останало затворено при изгасянето на мотора).
Вторият ти въпрос е дразнещо странен,но ще ти отговоря така:Ако колата ти гори 11/100 тежейки 1.3 тона,100кг. представляват 7.69% от теглото и. Значи колата ти гори 0.845л/100км за всеки 100кг от собственото си тегло.7.69% от 11л. = 0.845л.Следователно ако увеличиш теглото със 100кг , то колата ти ще гори с около 0.845л повече,което е 11.845л/100км.
Вторият ти въпрос е дразнещо странен,но ще ти отговоря така:Ако колата ти гори 11/100 тежейки 1.3 тона,100кг. представляват 7.69% от теглото и. Значи колата ти гори 0.845л/100км за всеки 100кг от собственото си тегло.7.69% от 11л. = 0.845л.Следователно ако увеличиш теглото със 100кг , то колата ти ще гори с около 0.845л повече,което е 11.845л/100км.

Re: На контакт без да е запуснат двигателя ?
Логично. Благодаря...
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.
Re: На контакт без да е запуснат двигателя ?
ned_gm28 написа:По 1-вият въпрос-при нашите коли не е опасно,ако не вземаме предвид повишената консумация.Опасно е да оставиш на контакт двигател,чиято запалителна система е комутирана от "чукче и наковалня",щото вероятността да изгориш бобината е доста голяма (това може да стане,ако чукчето е останало затворено при изгасянето на мотора).
Вторият ти въпрос е дразнещо странен,но ще ти отговоря така:Ако колата ти гори 11/100 тежейки 1.3 тона,100кг. представляват 7.69% от теглото и. Значи колата ти гори 0.845л/100км за всеки 100кг от собственото си тегло.7.69% от 11л. = 0.845л.Следователно ако увеличиш теглото със 100кг , то колата ти ще гори с около 0.845л повече,което е 11.845л/100км.
Колега евала за сметките, но не са много верни.
Ти си направил линейно уравнение от първа степен, т.е. линейно повишаваш разхода на гориво за сметнка на товара.
По тази логика ако олекотиш същия автомобил до 500кг, той ще гори 4.23л/100км, което не е вярно, защото ще махнеш от товара но двигателя пак ще си гори същото гориво. Не случайно един седлови влекач гори 35л/100км и празен и пълен, а разликата е 20т. товар.
При тези сметки трябва да се вземе в предвид динамиката. И като имате в предвид, че над 100км/ч съпротивлението на въздуха и масите се изменят кватратично нещата стават сложни.
С 100кг товар разхода ще се увеличи с около 0.3л/100км.
Моята кола съм я засичал ивън градско. Разликата в разхода когато съм сам и когато съм с още 4-човека на 100км е 0.5л.
- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
Re: На контакт без да е запуснат двигателя ?
Да колега,зная че тази сметка не е много вярна и точна.Може би се доближава на 90% до истината,но в тесни граници (примерно + - 150кг при общо тегло 1500кг),но увеличи ли се толерансът,процентите доста ще избягат от истината.Все пак обаче,мисля,че 100кг товар в градски условия ще окажат по-силно въздействие върху разхода,отколкото по автомагистрала
А и не мисля,че разлика в разхода от 0.5/100 трябва да притеснява някого,при нормален среден разход в градски цикъл 10-12/100.Все пак говорим за автомобил, и то BMW,а не някаква уникална малолитражка,от която се очаква разход 3.9/100
Тогава 0.5л в повече ще са си голям преразход 



Re: На контакт без да е запуснат двигателя ?
На контак дърпа ток но не е проблем,а за килограмите не би трябвало да гори повече от обикновенно,все пак колите са ни с пет места.
Re: На контакт без да е запуснат двигателя ?
колега толкова ли има значение за теб 200грама бензин повече?а за контакта има уреди който използват ток при втория контакт ........
DDT
Re: На контакт без да е запуснат двигателя ?
Добре де, щом толкова Ви дразни вторият въпрос да поясня: Свързан е с това, че от години разнасям в Е36-то набор от инструменти които никога не съм ползвал. Но какво да се прави, закърмен съм с руска техника - въпрос на навици, а пък влияе и на разход и на динамика. То и първият въпрос май е свързан със същото.
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: На контакт без да е запуснат двигателя ?
Chapai написа:Добре де, щом толкова Ви дразни вторият въпрос да поясня: Свързан е с това, че от години разнасям в Е36-то набор от инструменти които никога не съм ползвал. Но какво да се прави, закърмен съм с руска техника - въпрос на навици, а пък влияе и на разход и на динамика. То и първият въпрос май е свързан със същото.
Колега по повод на руската техника , знаеш ли какъв Москвич са измислили руснаците ?! С не 5 , а 6 места , 6тото било за монтиора









17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани