халогени не светят - РЕШЕН!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- eekset
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 488
- Регистриран на: 26.11.2008
- Местоположение: WWW
- Пол: Мъж
- Кара: E39... :D
- Мечтае да кара: платноходка
халогени не светят - РЕШЕН!
моля само за бърз съвет, че в търсачката темите все клонят в друга посока.
и така: два три месеца бях без халогени след един удар. преди си работеха. видимо няма проблем - нови крушки, ключа за фарове е ок, ключето за мъглите и то. бушон ок, реле ок...
включваш халогените и к*р! релето работи, отварях го - екстра е. реших да направя импровизирана диагностичка. нямах мултицет, но на мястото на бушона кат турих една от габаритните крушки - едва светеше, даже не светеше, а се вижда, че леко почервенява жичката, но едва забележимо.
налегна ме мисъл за слаба маса. дали?
P.S. проблема решен. виж последното мнение
и така: два три месеца бях без халогени след един удар. преди си работеха. видимо няма проблем - нови крушки, ключа за фарове е ок, ключето за мъглите и то. бушон ок, реле ок...
включваш халогените и к*р! релето работи, отварях го - екстра е. реших да направя импровизирана диагностичка. нямах мултицет, но на мястото на бушона кат турих една от габаритните крушки - едва светеше, даже не светеше, а се вижда, че леко почервенява жичката, но едва забележимо.
налегна ме мисъл за слаба маса. дали?
P.S. проблема решен. виж последното мнение
Последна промяна eekset на 18 Апр 2010, 12:03, променена общо 1 път
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: халогени не светят
Значи колега и мойте направиха проблем.Отваряш ключа за фаровете и зачистваш всички контактни площи с финна шкурка.Както и самото ключе за халогените.В него има контактни пъпки с годините там се получава нагар от включване и изключване и се получава лоша връзка.Успех,мойте светнаха така! 

Re: халогени не светят
eekset написа:моля само за бърз съвет, че в търсачката темите все клонят в друга посока.
и така: два три месеца бях без халогени след един удар. преди си работеха. видимо няма проблем - нови крушки, ключа за фарове е ок, ключето за мъглите и то. бушон ок, реле ок...
включваш халогените и к*р! релето работи, отварях го - екстра е. реших да направя импровизирана диагностичка. нямах мултицет, но на мястото на бушона кат турих една от габаритните крушки - едва светеше, даже не светеше, а се вижда, че леко почервенява жичката, но едва забележимо.
налегна ме мисъл за слаба маса. дали?
Колега, щом казваш, че релето работи, очевидно ключа в купето е ок! Не го закачай без нужда, освен от любов кък човъркането заради самото него

А мъждукането на крушката дава отговора, към който си се насочил и ти! Провери масата и на двата халогена, това е възможна причина.
Също така виж буксите на халогените да не са зверски зеленясали в тях контактните пластинки (щом месеци наред си бил без халогените, през това време буксите вероятно са били изложени на вода, мръсотия, солища, луги и т.н... ако не си се сетил да ги увиеш в нещо)!
- beco109
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 27.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Разумно
- Детайли за колата: Измамна
Re: халогени не светят



Така, че ако не откриеш къде е проблема новата инсталация никак не е сложна само да си малко в час


- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: халогени не светят
Без мултицет , ще ти е трудно да установиш какъв точно е проблема .... Възможно е масата да е "лоша". Всеки елемент от схемата за халогените може да причинява проблема , така че - мултицета и почваш наред .... ,тука никой не може да ти кажа къде баш е проблема ....
- jibo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 333
- Регистриран на: 24.12.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw 320 d ,E36 TDS
- Мечтае да кара: BMW X5
Re: халогени не светят
колега провери буксите дали прави контакт и при мене беше така излезе букса
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1681
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: халогени не светят
Най-добре,първо да се премери на буксите отпред стига ли напрежение.Ако няма 12-13V,то се проверява какво излиза от релето.Ако от релето (силовата верига,т.е. с по-дебелите проводници) излиза,а не стига до буксите: търси се,къде е прекъснат кабела.Ако не излиза от изходното "краче" на релето се проверява дали има напрежение на "входното краче".Ако има на "входа",а няма на "изхода",значи е релето.Ако няма и на входа се продължава напред по веригата към бушона.Само така ще се разбере къде е прекъсната "веригата".Успех!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- raduslaf
- ентусиаст
-
- Мнения: 901
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i
Re: халогени не светят
Може ли да се бамне ксенон на халогените? 

- eekset
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 488
- Регистриран на: 26.11.2008
- Местоположение: WWW
- Пол: Мъж
- Кара: E39... :D
- Мечтае да кара: платноходка
Re: халогени не светят
raduslaf написа:Може ли да се бамне ксенон на халогените?
не и на моите - не светят.
p.s. имаш лична, питай там.
Последна промяна eekset на 23 Яну 2010, 16:50, променена общо 1 път
- raduslaf
- ентусиаст
-
- Мнения: 901
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i
Re: халогени не светят
eekset написа:raduslaf написа:Може ли да се бамне ксенон на халогените?
не и на моите - не светят.
А по принцип?
Re: халогени не светят
По "принцип" не е много добра идея. Първо - цветната температура (по-топла, примерно 3000К) на халогенната крушка при болшинството хора дава по-добра видимост при дъжд, мъгла и т.н. в близката околност пред колата, отколкото "твърдата" 5000К и нагоре ксенонова светлина.
Второ - повечето фарове за мъгла (особено рефлекторните), дават известно количество разсейки и във височина, а не само напред и надолу, което води до съвсем "не колегиално" заслепяване и дразнене на шофьорите в насрещния трафик. При сравнително слабата светлина на обикновените крушки нещата са търпими, но с ксеноновите, които имат поне 3-4 пъти по-голям интензитет, вече е грубо. Въпрос на съпричастност с другите на пътя. Да си от страната на заслепения не е добре, нали!?
И потенциален трети, технически проблем - при някои модели халогенни тела (обикновено по-качествените, примерно Hella, и при прожекторните (с лупа)) има метална бленда, която ограничава светлинния поток от крушката в определени посоки. Ако все пак ще се монтира ксенон, много добра идея е първо да се пробва ксеноновата ампула дали ще влезе в тялото, без да се опира във въпросната бленда - възможно е, понеже е по-дълга от стандартната крушка, номерът да не стане. А махането на блендата е простотия, и в технически, и в другия смисъл!
Та така, това е моето мнение по въпроса, а всеки решава за себе си. Ако се бях навил да си сложа прожекторни халогени за 200+ лева, определено щях сериозно да се замисля за ксенон 4500К на тях, защото с лупите заслепяване на насрещния трафик няма. С обикновените класически халогени няма да го направя. Независимо, че не е толкова гъзарско сега, топлата светлина на халогените великолепно допълва по-студените ксенонови къси и виждам прекрасно в и близките 10-15 метра, а и не съм гузен, че преча на насрещните колеги-шофьори!

Второ - повечето фарове за мъгла (особено рефлекторните), дават известно количество разсейки и във височина, а не само напред и надолу, което води до съвсем "не колегиално" заслепяване и дразнене на шофьорите в насрещния трафик. При сравнително слабата светлина на обикновените крушки нещата са търпими, но с ксеноновите, които имат поне 3-4 пъти по-голям интензитет, вече е грубо. Въпрос на съпричастност с другите на пътя. Да си от страната на заслепения не е добре, нали!?
И потенциален трети, технически проблем - при някои модели халогенни тела (обикновено по-качествените, примерно Hella, и при прожекторните (с лупа)) има метална бленда, която ограничава светлинния поток от крушката в определени посоки. Ако все пак ще се монтира ксенон, много добра идея е първо да се пробва ксеноновата ампула дали ще влезе в тялото, без да се опира във въпросната бленда - възможно е, понеже е по-дълга от стандартната крушка, номерът да не стане. А махането на блендата е простотия, и в технически, и в другия смисъл!
Та така, това е моето мнение по въпроса, а всеки решава за себе си. Ако се бях навил да си сложа прожекторни халогени за 200+ лева, определено щях сериозно да се замисля за ксенон 4500К на тях, защото с лупите заслепяване на насрещния трафик няма. С обикновените класически халогени няма да го направя. Независимо, че не е толкова гъзарско сега, топлата светлина на халогените великолепно допълва по-студените ксенонови къси и виждам прекрасно в и близките 10-15 метра, а и не съм гузен, че преча на насрещните колеги-шофьори!

- jibo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 333
- Регистриран на: 24.12.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw 320 d ,E36 TDS
- Мечтае да кара: BMW X5
Re: халогени не светят
raduslaf написа:eekset написа:raduslaf написа:Може ли да се бамне ксенон на халогените?
не и на моите - не светят.
А по принцип?
колега със ксенона на халогените много ще ги заслепяваш слагаи 55 вата ксенон на късите и забравяш за халогени
Re: халогени не светят
jibo написа:колега със ксенона на халогените много ще ги заслепяваш слагаи 55 вата ксенон на късите и забравяш за халогени
Не е същото. Късите оставят област пред и встрани от колата с недостатъчно осветление, която се поема от халогените. Много добре си личи при мокър и кален път, тогава без халогени примерно по-лошо се виждат бордюрите и мантинелите край пътя.
Re: халогени не светят
Фаровете за мъгла (незнайно защо наричани халогени, което е всъщност тип крушка) са ефективни единствено и само при мъгла, както се вижда и от името
Това е така, защото те се монтират на най ниската точка отпред на автомобила и осветяват пътя ниско под мъглата. която винаги е на около 10-15 см. от настилката, където се наблюдава рязка разлика в температурата на земната повърхност и въздуха.
Обикновените фарове (къси/дълги) са високо, светят право в мъглата и водните капчици от които се състои тя разлагат светлината от което пред автомобила се появява познатата "млечно-бяла" пелена, която допълнително влошава нещата.
Поради факта, че в условия на намалена видимост (мъгла) се очаква колите да се движат със значително по-ниска скорост от нормалното, фаровете за мъгла са настроени да осветяват максимално интензивно къс участък непосредствено пред колата (достатъчен да се спре при необходимост) и значително по-широк сектор в страни от този, който осветяват нормалните фарове, за да се следят очертанията на пътя и своевременно да се забележат хора или животни, които биха влезли в обсега на фаровете (евентуално пред пътя на автомобила)
Това е така, защото те се монтират на най ниската точка отпред на автомобила и осветяват пътя ниско под мъглата. която винаги е на около 10-15 см. от настилката, където се наблюдава рязка разлика в температурата на земната повърхност и въздуха.
Обикновените фарове (къси/дълги) са високо, светят право в мъглата и водните капчици от които се състои тя разлагат светлината от което пред автомобила се появява познатата "млечно-бяла" пелена, която допълнително влошава нещата.
Поради факта, че в условия на намалена видимост (мъгла) се очаква колите да се движат със значително по-ниска скорост от нормалното, фаровете за мъгла са настроени да осветяват максимално интензивно къс участък непосредствено пред колата (достатъчен да се спре при необходимост) и значително по-широк сектор в страни от този, който осветяват нормалните фарове, за да се следят очертанията на пътя и своевременно да се забележат хора или животни, които биха влезли в обсега на фаровете (евентуално пред пътя на автомобила)
- jibo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 333
- Регистриран на: 24.12.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw 320 d ,E36 TDS
- Мечтае да кара: BMW X5
Re: халогени не светят
jdl написа:jibo написа:колега със ксенона на халогените много ще ги заслепяваш слагаи 55 вата ксенон на късите и забравяш за халогени
Не е същото. Късите оставят област пред и встрани от колата с недостатъчно осветление, която се поема от халогените. Много добре си личи при мокър и кален път, тогава без халогени примерно по-лошо се виждат бордюрите и мантинелите край пътя.
ми аз виждам перфектно всичко може би защото съм с нови фарове
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани