Проблем с охлаждането на М51. Или добре дошли в Булгаристан!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
Проблем с охлаждането на М51. Или добре дошли в Булгаристан!
Цялата история започна през есента. Колата започна трудно да загрява. В начабото на декември купих нов термостат от Дару кар и закарах колата в Хеед 91. Смениха ми го и я покарах 3-4км, при което паркирам слизам да погледна двигателя и забелязвам,че от преливника е изтекло от антифриз(от малкото маркуче). Взех си антифриз да си долея.Запалих двигателя долях и оставих да поработи малко. Колата не е прегрявала,но почна супер често да ми се пуска перката на климатика. Виското въртеше едвам едвам. Реших да го сменя така и така за 2,5 години не е сменяно. След смяната ефект никакъв.
1.Колата държи нормална температура.
2. Перката на климатика се включва.
3. Студен маркуч от термостата и и топъл от радиатора към преливника.
4. Виското не зацепва.
5. Водна помпа сменена преди 2 години.
6. Имам парно да ти изгори веждите
.
В понеделник ще им я карам (Хеед 91)
Но да попитам за вашето мнение,защото аз имам доста идей за този проблем.
1.Колата държи нормална температура.
2. Перката на климатика се включва.
3. Студен маркуч от термостата и и топъл от радиатора към преливника.
4. Виското не зацепва.
5. Водна помпа сменена преди 2 години.
6. Имам парно да ти изгори веждите

В понеделник ще им я карам (Хеед 91)
Но да попитам за вашето мнение,защото аз имам доста идей за този проблем.
Последна промяна vanci88 на 19 Яну 2010, 20:34, променена общо 1 път
- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
Re: Проблем с охлаждането на М51
И да не е била обезвъздушена правилно за 300 км сама няма ли да се обезвъздуши?
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Проблем с охлаждането на М51
vanci88 написа:1.Колата държи нормална температура.
3. Студен маркуч от термостата и и топъл от радиатора към преливника.
6. Имам парно да ти изгори веждите .
Малко т.3 и т.6 не ми се връзват .... - маркуча от термостата е студен , а има парно "да ти изгори веждите" ... ?!!! Тези две неща са малко несъвместими . Може да има някакво парно , но чак па да ти изгори веждите .... , трудно можеш да ме убедиш .... Това , че колата държи нормална температура не означава , че нещата са съвсем наред ....
Според мен системата ти просто не е обезвъздушена ! Щом маркуча след термостата е студен ти гарантирам 100% че имаш въздух в системата и термостата просто не ОТВАРЯ. Не я карай никъде , ами си го направи сам , тук във форума има няколко теми по тоя въпрос .... ! Често срещано явление е при нов термостат да трябва да се създаде допълнително налягане (дали ще духаш с уста в преливника или по някакъв друг начин , това ти ще решиш...., ааа и това тия от Хеед91 би трябвало да го знаят , ама нали живееме в България ..!!!). Как ще видят , че маркуча след термостата е студен и ще те пуснат да си ходиш ... ?!!!!!!! Еми то това е първия и най -важен признак , че има проблем !!!!!!
- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
Re: Проблем с охлаждането на М51
Колега мерси за бързия отговор. В търсачката открих това ...
1. Развърташ капачката на казанчето и я оставяш отгоре да не пръска.
2. Контакт, температурата на макс., степен на вентилатора на мин.
3. Палиш, форсираш 3-4 пъти до колкото сърце ти дава (по книгите пише до към 4-4,5к оборота за бензин, значи към 3к за теб. Гасиш и гледаш дали трябва да допълниш.
Това всичко на студен двг. за да не е увеличен обема на течността.
Обосновка:
1. Да излиза по въздуха по лесно поради липса на налягане, да не улива около казанчето.
2. Задейства допълнителната помпа за парното.
3. Превърта водата и изкарва въздуха.
Процедурата всяка сутрин 4-5 дена за да си сигурен.
......... само това последното ме съмнява(4-5дена!).... А и да духам в разширителния съд с уста малко трудно ...диаметъра му е доста голям.
1. Развърташ капачката на казанчето и я оставяш отгоре да не пръска.
2. Контакт, температурата на макс., степен на вентилатора на мин.
3. Палиш, форсираш 3-4 пъти до колкото сърце ти дава (по книгите пише до към 4-4,5к оборота за бензин, значи към 3к за теб. Гасиш и гледаш дали трябва да допълниш.
Това всичко на студен двг. за да не е увеличен обема на течността.
Обосновка:
1. Да излиза по въздуха по лесно поради липса на налягане, да не улива около казанчето.
2. Задейства допълнителната помпа за парното.
3. Превърта водата и изкарва въздуха.
Процедурата всяка сутрин 4-5 дена за да си сигурен.
......... само това последното ме съмнява(4-5дена!).... А и да духам в разширителния съд с уста малко трудно ...диаметъра му е доста голям.
- Coulthard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 691
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше 325tds
- Мечтае да кара: e46 330xd
Re: Проблем с охлаждането на М51
сори за офф-а ама като се сетя ква хралупа имаме на разширителният
иначе +1 за методи и според мен просто не е обезвъздушена

иначе +1 за методи и според мен просто не е обезвъздушена
- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
Re: Проблем с охлаждането на М51
Coulthard написа:сори за офф-а ама като се сетя ква хралупа имаме на разширителният![]()
да точно

Ако стискам някой от мъркучите ефекта няма ли да е същият?
- kobrata55
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: gr, Samokov
- Кара: e39 520
Re: Проблем с охлаждането на М51
колега тдс се обезвъздушава сама не я форцирай студена че да нямаш ядове после с главата.100% съм сигурен че нямаш въздух
- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
Re: Проблем с охлаждането на М51
Значи аз я карах днес 30-40км преди да пуснатемата. Изчаках 3 часа и колата се охлади сравнително. След това изпълних указанията за обезвъздушаване като я форсирах само до 1500-1700 оборота и то на интервали. Като стигна първата черта (55 градуса) долях 50мл антифриз затворих капачката и покараах 5-10км. Ефект никакъв - радиатора наполовина топъл, виското не се зацепва и маркуча от термостата лед! Както каза колегата трябва допълнително налягане или просто жаля двигателя, но студен повече от 2000 оборото не смея да качвам.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Проблем с охлаждането на М51
vanci88 написа:Значи аз я карах днес 30-40км преди да пуснатемата. Изчаках 3 часа и колата се охлади сравнително. След това изпълних указанията за обезвъздушаване като я форсирах само до 1500-1700 оборота и то на интервали. Като стигна първата черта (55 градуса) долях 50мл антифриз затворих капачката и покараах 5-10км. Ефект никакъв - радиатора наполовина топъл, виското не се зацепва и маркуча от термостата лед! Както каза колегата трябва допълнително налягане или просто жаля двигателя, но студен повече от 2000 оборото не смея да качвам.
Колега, тдс-а не се обезвъздушава като бензиновия ... Принципно би трябвало сама да се обезвъздуши системата, но щом така или иначе маркуча след термостата е студен , то термостата не отваря ... Свали го тоя термостат и го свари в една тенджера , да видиш дали изобщо отваря и тогава вече ще му мислиш ....
- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
Re: Проблем с охлаждането на М51
metodi80 написа:vanci88 написа:Значи аз я карах днес 30-40км преди да пуснатемата. Изчаках 3 часа и колата се охлади сравнително. След това изпълних указанията за обезвъздушаване като я форсирах само до 1500-1700 оборота и то на интервали. Като стигна първата черта (55 градуса) долях 50мл антифриз затворих капачката и покараах 5-10км. Ефект никакъв - радиатора наполовина топъл, виското не се зацепва и маркуча от термостата лед! Както каза колегата трябва допълнително налягане или просто жаля двигателя, но студен повече от 2000 оборото не смея да качвам.
Колега, тдс-а не се обезвъздушава като бензиновия ... Принципно би трябвало сама да се обезвъздуши системата, но щом така или иначе маркуча след термостата е студен , то термостата не отваря ... Свали го тоя термостат и го свари в една тенджера , да видиш дали изобщо отваря и тогава вече ще му мислиш ....
то друго не ми и остава .....
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Проблем с охлаждането на М51
ТДСа се обезвъздушава сам
Изключено е след толкова каране да не е обезвъздушена. Водата в системата циркулира по пътя който би имала и при естествена циркулация т.е. от главата
радиатора
долния край на радиатора (термостата). Маркуча на термостата загрява последен
Свали капачката на работещ мотор и виж струйката която излиза от тънкото маркуче как е,трябва да е силна и плътна без прекъсвания. До колкото си спомням датчика за перката на климата на ТДСа е на главата,да не би сега заради новия термостат да ти се струва че включва по-често
Друго което ми идва на ум е да ти е запушен радиатора,и циркулацията през него да е недостатъчна
. На колко градуса е новия термостат 







- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
Re: Проблем с охлаждането на М51
~Мишо~ написа:ТДСа се обезвъздушава самИзключено е след толкова каране да не е обезвъздушена. Водата в системата циркулира по пътя който би имала и при естествена циркулация т.е. от главата
радиатора
долния край на радиатора (термостата). Маркуча на термостата загрява последен
Свали капачката на работещ мотор и виж струйката която излиза от тънкото маркуче как е,трябва да е силна и плътна без прекъсвания. До колкото си спомням датчика за перката на климата на ТДСа е на главата,да не би сега заради новия термостат да ти се струва че включва по-често
Друго което ми идва на ум е да ти е запушен радиатора,и циркулацията през него да е недостатъчна
. На колко градуса е новия термостат
1. Ако радиатора не беше на половина студен ок ....не стига това ами чисто новото виско също не зацепва като старото.
2.При подаване на газ струйката при преливника си прави водовъртеж по гърлото на капачката и даже леко излиза.
3. За 40 км каране маркуча на термостата да е мек и леден?
4.След като купих колата разбрах, че радиатора е сменян 2006 - има си стикери на бмв и година.
- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
Re: Проблем с охлаждането на М51
Значи пътя на водата при затворен термостат е следната по схемата?
Главата - маркуч 1- радиатор-преливник- маркуч 9- 5 и т. н.
Главата - маркуч 1- радиатор-преливник- маркуч 9- 5 и т. н.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Проблем с охлаждането на М51
Преди време свалях глава,после като преглеждах работата на о.система ми направи впечатление че на място долният маркуч леко стопля,но след потегляне веднага изстива,температурите бяха като сега,около нулата... Ако не отваря термостата щеше да прегре до сега
. Не каза какви идеи имаш ти?

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани