Kingpin Inclination
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Kingpin Inclination
Някой занимаващ се с реглаж на преден/заден мост може ли да ми каже колко е стандартната стойност за Е36-ците.
От два дни ровя като изоглавен по нета и никъде не намерих инфо, даже и по сканирани листове с реглаж, поне да сравня с мойте данни.
От два дни ровя като изоглавен по нета и никъде не намерих инфо, даже и по сканирани листове с реглаж, поне да сравня с мойте данни.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Kingpin Inclination
До колкото помня от машината :
Преден мост :
camber - около минус 1 градус ( това не се регулира фабично , но има вариант да се мръдне в по-добра насока )
Toe In - 0.1-2 мисля че беше
Заден мост -
camber - между минус 2.5-2.8 регулира се
Toe In - 0.3
това са фабричните, но определено не са най-добрите
Преден мост :
camber - около минус 1 градус ( това не се регулира фабично , но има вариант да се мръдне в по-добра насока )
Toe In - 0.1-2 мисля че беше
Заден мост -
camber - между минус 2.5-2.8 регулира се
Toe In - 0.3
това са фабричните, но определено не са най-добрите
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
Re: Kingpin Inclination
за официалните числа не знам, но мога да ти кажа къде трябва да бъдеш най-общо за да седиш добре на пътя..
сходимост отпред - 0 (малко нервна е на скорост, но по-добре от колкото мързелива)
камбер отпред - -3
сходимост отзад - 0.2
камбер отзад - -1.9-2.0
местя темата...
сходимост отпред - 0 (малко нервна е на скорост, но по-добре от колкото мързелива)
камбер отпред - -3
сходимост отзад - 0.2
камбер отзад - -1.9-2.0
местя темата...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Kingpin Inclination
Тряват ми конкретно данните за въпросния Kingpin Inclination или както е познато в щатите Steering Axle Inclination.
Имам много голяма разлика между ляво и дясно и искам да разбера от коя страна е проблемът т.е. коя стойност се доближава до фабричната.
За камбера, кастера и сходимостта ги видях заводските, а и при мен мога да си играя с тях. Въпроса е, че мога да променям стойността на и на KPI/SAI но ми трябват заводските данни.
Имам много голяма разлика между ляво и дясно и искам да разбера от коя страна е проблемът т.е. коя стойност се доближава до фабричната.
За камбера, кастера и сходимостта ги видях заводските, а и при мен мога да си играя с тях. Въпроса е, че мога да променям стойността на и на KPI/SAI но ми трябват заводските данни.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- JORO_86
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 19.08.2008
- Местоположение: СОФИЯ*ПАВЛИКЕНИ
Re: Kingpin Inclination
колега мисля,че преди имаше проблеми с разлика между дясна височина и лява - на това ли го отдаваш и искаш да го промениш?
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Kingpin Inclination
Някъде го отдават и на това, но при мен не е.
Аз имах 1 градус отклонение на камбъра Л -1,43" и Д -2,50".
При същото мерене лъсна и разликата в SAI съответно ЛЯВО +14,51" и ДЯСНО +10,59". Днес смених шенкел и разлката в камбъра е вече в норма, поне при първото мерене на ръка и сравняване на измерванията преди и след смяната на шенкела.
Обаче проблемът с разликата във височината си остана - със стандартно окачване в ЛЯВО - 58.2см ДЯСНО 56.6см
Мерено от долния ръб на джантата до ръба на веждата. Това е разлика от 16мм, което е много.
С КОНИ окачване разликата е 9мм. Необяснимо, дори и стандартните пружини да са различни, не може да е съвпадение и КОНИ също да са различни. Има една теория, че BMW по принцип са малко по-високи откъм шофьора, ама на мен не ми се вярва, а и не съм видял доказателства черно на бяло!
Има една схема за откриване на проблемните звена, чрез SAI и камбър данните. Т.е. в зависимост как се движат те спрямо завдоски зададените граници - може да се разбере кое е криво - носач, шенкел, амортисьор, мръднал ботуш и т.н.
Странното е, че при поставена кола на равно има разлика в ляво и дясно, но самата кола мерена с нивелир сложен върху разпънката, излиза че е напълно хоризонтална. Та сега това е проблемът. Но ми трябваха данните за SAI,защото аз съм се концентрирал върху кривини по дясната част, а може да се окаже, че проблемът отляво...
Аз имах 1 градус отклонение на камбъра Л -1,43" и Д -2,50".
При същото мерене лъсна и разликата в SAI съответно ЛЯВО +14,51" и ДЯСНО +10,59". Днес смених шенкел и разлката в камбъра е вече в норма, поне при първото мерене на ръка и сравняване на измерванията преди и след смяната на шенкела.
Обаче проблемът с разликата във височината си остана - със стандартно окачване в ЛЯВО - 58.2см ДЯСНО 56.6см
Мерено от долния ръб на джантата до ръба на веждата. Това е разлика от 16мм, което е много.
С КОНИ окачване разликата е 9мм. Необяснимо, дори и стандартните пружини да са различни, не може да е съвпадение и КОНИ също да са различни. Има една теория, че BMW по принцип са малко по-високи откъм шофьора, ама на мен не ми се вярва, а и не съм видял доказателства черно на бяло!
Има една схема за откриване на проблемните звена, чрез SAI и камбър данните. Т.е. в зависимост как се движат те спрямо завдоски зададените граници - може да се разбере кое е криво - носач, шенкел, амортисьор, мръднал ботуш и т.н.
Странното е, че при поставена кола на равно има разлика в ляво и дясно, но самата кола мерена с нивелир сложен върху разпънката, излиза че е напълно хоризонтална. Та сега това е проблемът. Но ми трябваха данните за SAI,защото аз съм се концентрирал върху кривини по дясната част, а може да се окаже, че проблемът отляво...
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Kingpin Inclination
Така на посоки - разпънката да не е крива ? свали я и мери пак ?
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- galio11
- Потребител
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Sedan
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Kingpin Inclination
Абе майната и на височината, може и разпънката да е, може и нивелира...повърхността е екста, все пак аз съм си бетонирал гаража и се погрижих да е равен и хоризонтален най-вече...
Дайте да я намерим тая стойност на SAI.
За Е60 стойността е 14.59 градуса. Но дали и за другите е така не намерих инфо.

Дайте да я намерим тая стойност на SAI.
За Е60 стойността е 14.59 градуса. Но дали и за другите е така не намерих инфо.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
Re: Kingpin Inclination
http://petrila.net/peugeot/HAYNES%20-%2 ... 2dce94.pdf
така наизуст бих казал че където е по-малкото - е вярното а другото дето е повече е ... кривото
така наизуст бих казал че където е по-малкото - е вярното а другото дето е повече е ... кривото
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Kingpin Inclination
Жив и здрав да си! Точно това ми трябваше. Значи наистина проблемът е бил в десния шенкел с ъгъл 10.59".
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
Re: Kingpin Inclination
Жоре,отиваш в сервиза на Дунев на картинга в студентски град, ТърсишТодор,казваш му, че аз те пращам и му казваш какъв е проблема и какво искаш. Неговия стенд е един от най-добрите, не защото е нов,напротив,но не е амортизиран и се калиброва всеки месец. Всички бегачки в София се регулират там. Ако е необходимо и кантарите ще извади ище види как ти седи колата и какво се случва. В компа на стенда има заводските данни за реглаж, а отделно, като му кажеш искам да я карам така и знае как да регулира, все пак състезател и многократен шапион. Откакто той ми прави реглажите,немога да си позная колата. 

- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Kingpin Inclination
Хиляди благодарности!
Ще отида задължително, но като сложа "летния сетъп" - Конито и болтовете за реглажа на "камбъра", за да може да се регулира както е правилно и съобразено с BBS-a, а и да се открие по-лесно проблемът тъй като амортисьорите са нови, пружините също и ще има какво да се изключи, като евентуална причина. А дано успея до тогава да сменя и носачите с нови, макар че няма много изгледи за сега...
За зимата си сложих стандартното окачване и като смених шенкела си сложих и оригиналните болтове за захвашане на амортисьора към шенкела и просто сега няма смисъл да ходя тъй като няма да има какво да се настройва.
Още веднъж много благодаря за предложението, преди да отида на реглаж миналото лято търсих по форумът и по приятели някой, който да ми настрой колата и да открие какво е криво, но така и не намерих. А за Тодор Дунев не знаех че има възможност да отида, но определено той ще е човекът, който ще каже категорично къде е проблемът.

Ще отида задължително, но като сложа "летния сетъп" - Конито и болтовете за реглажа на "камбъра", за да може да се регулира както е правилно и съобразено с BBS-a, а и да се открие по-лесно проблемът тъй като амортисьорите са нови, пружините също и ще има какво да се изключи, като евентуална причина. А дано успея до тогава да сменя и носачите с нови, макар че няма много изгледи за сега...
За зимата си сложих стандартното окачване и като смених шенкела си сложих и оригиналните болтове за захвашане на амортисьора към шенкела и просто сега няма смисъл да ходя тъй като няма да има какво да се настройва.
Още веднъж много благодаря за предложението, преди да отида на реглаж миналото лято търсих по форумът и по приятели някой, който да ми настрой колата и да открие какво е криво, но така и не намерих. А за Тодор Дунев не знаех че има възможност да отида, но определено той ще е човекът, който ще каже категорично къде е проблемът.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Kingpin Inclination
Знам за хора, дето сменят броните за зимата ама чак и окачването..
Като решиш да слагаш лятното се обади да ти обадим някои благинки за окачването.

Като решиш да слагаш лятното се обади да ти обадим някои благинки за окачването.
Re: Kingpin Inclination
bum_bum написа:Знам за хора, дето сменят броните за зимата ама чак и окачването..![]()
Като решиш да слагаш лятното се обади да ти обадим някои благинки за окачването.
И и Ицо драйвъра сменя и Ивчо със сивия седан също

29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани