М50 проблем

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 376
Регистриран на: 25.02.2007
Местоположение: Burgas

М50 проблем

Мнение от Dizzel » 11 Окт 2009, 8:50

Искам и аз да споделя този проблем както колегата с М52 /Vaio E30/
купих двигател М50Б25 без ванос направих му основен ремонт смених колянов вал от ТДС 2,5 и биели от М20Б20 /както са правили някои колеги от форума/ в ниските върви добре но като подам рязко гас нещо не поема добре а тъпче на едно място /наема бавно/ датчика на коляновия вал е малко смачкан може ли да е от него, колата преди това не е палена 3 год. / зап. дюзи /
или нещо да съм я разредил с този вал и биели
вече съм в шах и мат
http://vbox7.com/play:dfb1170d
http://vbox7.com/play:f7941feb
Рано или късно всеки Е30 ентусиаст си купува друго BMW


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: М50 проблем

Мнение от sonny » 11 Окт 2009, 12:25

Щом е смачкан датчика, провери му съпротивлението но е най-добре да го смениш, така и така го правиш, вложи и там лев, на Бош не са от скъпите. Инак, като си го направил от 2.5 на 2.8, чипове, мипове има ли, или пердашиш с оригиналната карта на 2.5?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 376
Регистриран на: 25.02.2007
Местоположение: Burgas

Re: М50 проблем

Мнение от Dizzel » 11 Окт 2009, 14:20

с оригиналната карта на 2.5?
по нататак чипове
иначе сутрин от първия път пали не чака да завърти, колкото БМВ съм имал палят от 2-3 оборот на двигатела
:dunno: :dunno: :dunno:
http://vbox7.com/play:dfb1170d
http://vbox7.com/play:f7941feb
Рано или късно всеки Е30 ентусиаст си купува друго BMW


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: М50 проблем

Мнение от sonny » 11 Окт 2009, 18:56

Със сигурност я бъркат кубиците и картата на чипа за 2.5, провери датчика, щом мотора не е каран дълго, виж и дюзите както сам се съмняваш, но според мен да се закача на стенд да се измерят смеси и т.н. и да се направи чип.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 376
Регистриран на: 25.02.2007
Местоположение: Burgas

Re: М50 проблем

Мнение от Dizzel » 11 Окт 2009, 22:32

имах широколента ланда сонда с дисплей /за турбото ми/
и а дадох можеше да си я замеря
http://vbox7.com/play:dfb1170d
http://vbox7.com/play:f7941feb
Рано или късно всеки Е30 ентусиаст си купува друго BMW

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 28.09.2008
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: 320-ка E36

Re: М50 проблем

Мнение от vasko_bawarec » 11 Окт 2009, 23:30

колега ако имаш път към софия имам тестер за ламбда сонда и мога да ти кажа колата в кви горивни смеси работи

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 376
Регистриран на: 25.02.2007
Местоположение: Burgas

Re: М50 проблем

Мнение от Dizzel » 12 Окт 2009, 7:32

Благодаря ти.
А мога ли да ти я пратя да я замериш
:have one: :have one: :have one:
http://vbox7.com/play:dfb1170d
http://vbox7.com/play:f7941feb
Рано или късно всеки Е30 ентусиаст си купува друго BMW

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 28.09.2008
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: 320-ка E36

Re: М50 проблем

Мнение от vasko_bawarec » 12 Окт 2009, 8:28

немаш никакви проблеми прати я

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: М50 проблем

Мнение от ивчо3 » 12 Окт 2009, 11:45

Dizzel написа:Искам и аз да споделя този проблем както колегата с М52 /Vaio E30/
купих двигател М50Б25 без ванос направих му основен ремонт смених колянов вал от ТДС 2,5 и биели от М20Б20 /както са правили някои колеги от форума/ в ниските върви добре но като подам рязко гас нещо не поема добре а тъпче на едно място /наема бавно/ датчика на коляновия вал е малко смачкан може ли да е от него, колата преди това не е палена 3 год. / зап. дюзи /
или нещо да съм я разредил с този вал и биели
вече съм в шах и мат

Нещо нормално е като увеличиш кубатурата с 11% и ползваш карта за 2.5 кубика, да има недостиг на торк в ниските обороти. Дюзите са без значение, същите от 2.5 са съвместими с 3.2, S52 m power. Смятам, че трудно може да се замери горивната смес при различни натоварвания и да се изчислят показанията на чипа. Има вариант да не слагаш чип, а да увеличиш налягането на бензина от 3.5 на 4.0 бара. Така се прави hartge от М42 със стокова карантия, колянов вал от 320 d, без промяна на софтуера, само помпата от 3 бара се заменя с такава от 325 i на 3.5 бара. Виж в ауто дата на колко бара дават да работи бензиновата помпа на s52. Ламбда сондата няма значение, тя прави корекции в тесни граници и има значение предимно на празен ход и при плавно ускорение. В твоя случай има недостиг на бензин при по-ниските и средни обороти, оттам и по-нисък торк, когато се развърти повече коляновия вал не е необходим голям въртящ момент и колата си набира доволно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: М50 проблем

Мнение от bum_bum » 12 Окт 2009, 13:22

Не знам дали има значение, но като си пазарувах моя чип говорих с Марк Д. (Ултрачипс) по подобен въпрос, който ми каза, че с чипа който взех за 2.5 мога да карам и 2.8. Няма да е така, както трябва да е, но няма и да е зле :mhihi: Т.е. предварително програмирания чип, както и стоковия са с някакви допуски и тази разлика в кубатурата не е чак толкова фатална.
Според мен като си се набил за ремонт смени датчика, а и не само него ми и тоя на разпределителния и ламбдата. Гарантирам ти, че парите, които ще дадеш ще ти се избият от разхода на гориво по-нататък ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 376
Регистриран на: 25.02.2007
Местоположение: Burgas

Re: М50 проблем

Мнение от Dizzel » 12 Окт 2009, 19:58

ще се вслущам в съвета който ми дадохте :bowdown: :bowdown: :bowdown:
но първо ще сменя помпата, че съм с иесковата /тя пък хранеше 8 дюзи бях с СМТ/ ще изчистя дюзите и сменя датчеците и сондата
за чип по нататък че я окъсах
и нешо друго с газов инж. /нов 1900лв./ съм и колата върви 2 повече отколкото на бензин
http://vbox7.com/play:dfb1170d
http://vbox7.com/play:f7941feb
Рано или късно всеки Е30 ентусиаст си купува друго BMW

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Re: М50 проблем

Мнение от lowdriver » 13 Окт 2009, 14:41

ивчо3 написа:Нещо нормално е като увеличиш кубатурата с 11% и ползваш карта за 2.5 кубика, да има недостиг на торк в ниските обороти.

Не знам дали е нормално, но ако имаш предвид като фактор количеството на подавано гориво, то ЕКУ-то
безпроблемно може да се справи с корекцията на тази разлика, посредством използването показанията на
ламбда сондата.
ивчо3 написа:Дюзите са без значение, същите от 2.5 са съвместими с 3.2, S52 m power.

Наистина в случая не са от значение, но дюзите от B25 се монтират на S50B30US, не на S52. На S52B32US дюзите се
монтират на М52Б28, да речем.
ивчо3 написа:Смятам, че трудно може да се замери горивната смес при различни натоварвания и да се изчислят показанията на чипа.

Няма невъзможни неща, това също не прави изключение.Сиреч, може.
ивчо3 написа:Има вариант да не слагаш чип, а да увеличиш налягането на бензина от 3.5 на 4.0 бара.

Това решение не е за препоръчване, тъй като по този начин се увеличава количеството гориво „глобално”, т.е.
във всички режими, а това може да се окаже ненужно и накрая нещата да са придобили по-незадоволителен
характер, отколкото със стандартното налягане в системата.
ивчо3 написа:Така се прави hartge от М42 със стокова карантия, колянов вал от 320 d, без промяна на софтуера, само помпата от 3 бара се заменя с такава от 325 i на 3.5 бара.

Не ми се вярва сериозна фирма като Hartge да постъпва по този „дюлгерски” начин, при все че горивото е само половината
от пъзела , който трябва да наредят. Пък подобна замяна на бензиновата помпа съвсем не са правили, тъй като тя е
еднаква за моделите от 316 до М3 (3.0) поне до ’95. А и те със сигурност знаят, че за да вдигнат налягането на
горивото в системата от 3 на 3.5бар е нужно само да заменят регулатора на горивото.
ивчо3 написа:Ламбда сондата няма значение, тя прави корекции в тесни граници и има значение предимно на празен ход и при плавно ускорение. В твоя случай има недостиг на бензин при по-ниските и средни обороти, оттам и по-нисък торк, когато се развърти повече коляновия вал не е необходим голям въртящ момент и колата си набира доволно.

Ламбда сондата има доста по-голямо участие в определянето на подаваното количество гориво (посредством
стойностите, които подава на ЕКУ-то), отколкото ти си мислиш. На всичкото отгоре, показанията й влияят и
индиректно на порциите гориво в режимите на напълно отворена дроселова клапа („пълна газ”).
Споменаваш навсякъде гориво и недостатъчното му количество евентуално, но това е само половината от ребуса,
както подхвърлих и по-горе. А какво става с момента на запалване на гориво-въздушната смес... ;)

Та, хубаво е да взимаме участие в колкото се може повече теми, с цел помощ, но нека мненията да са градивни и
насочващи към решенията на проблемите, а не отдалечаването им от тях.

Dizzel, ако след ревизията на въпросните елементи, двигателят се държи по същия начин, то просто има нужда от „ремап”
(не, че по принцип не се нуждае). ;)
Изображение
Driver's Racing Team

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: М50 проблем

Мнение от VaLy0 » 06 Окт 2010, 19:21

Извинявам се, че вадя темата от дълбините ама при мен беше нещо подобно, само че на IS! Сложих вал от 320d и с оригиналните дюзи които ги дават 213.9сс прекъсваше на ниските и не вървеше както трябва, след това един познат ми даде от голф 244сс дюзи и с тях сега работи идеално. Имам познат който е със същия мотор М50 и е с дюзи от 2.8. Другото странно е, че за да тръгне да върви както трябва е нужно да се кара доста време повече на макс и така Мотроника си се самонаглася според работата на мотора ;) това от личен опит го казвам 8)
ИзображениеБъРзИя ///

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook