М50 проблем
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
М50 проблем
Искам и аз да споделя този проблем както колегата с М52 /Vaio E30/
купих двигател М50Б25 без ванос направих му основен ремонт смених колянов вал от ТДС 2,5 и биели от М20Б20 /както са правили някои колеги от форума/ в ниските върви добре но като подам рязко гас нещо не поема добре а тъпче на едно място /наема бавно/ датчика на коляновия вал е малко смачкан може ли да е от него, колата преди това не е палена 3 год. / зап. дюзи /
или нещо да съм я разредил с този вал и биели
вече съм в шах и мат
купих двигател М50Б25 без ванос направих му основен ремонт смених колянов вал от ТДС 2,5 и биели от М20Б20 /както са правили някои колеги от форума/ в ниските върви добре но като подам рязко гас нещо не поема добре а тъпче на едно място /наема бавно/ датчика на коляновия вал е малко смачкан може ли да е от него, колата преди това не е палена 3 год. / зап. дюзи /
или нещо да съм я разредил с този вал и биели
вече съм в шах и мат
http://vbox7.com/play:dfb1170d
http://vbox7.com/play:f7941feb
Рано или късно всеки Е30 ентусиаст си купува друго BMW
http://vbox7.com/play:f7941feb
Рано или късно всеки Е30 ентусиаст си купува друго BMW
Re: М50 проблем
Щом е смачкан датчика, провери му съпротивлението но е най-добре да го смениш, така и така го правиш, вложи и там лев, на Бош не са от скъпите. Инак, като си го направил от 2.5 на 2.8, чипове, мипове има ли, или пердашиш с оригиналната карта на 2.5?
Re: М50 проблем
с оригиналната карта на 2.5?
по нататак чипове
иначе сутрин от първия път пали не чака да завърти, колкото БМВ съм имал палят от 2-3 оборот на двигатела

по нататак чипове
иначе сутрин от първия път пали не чака да завърти, колкото БМВ съм имал палят от 2-3 оборот на двигатела



http://vbox7.com/play:dfb1170d
http://vbox7.com/play:f7941feb
Рано или късно всеки Е30 ентусиаст си купува друго BMW
http://vbox7.com/play:f7941feb
Рано или късно всеки Е30 ентусиаст си купува друго BMW
Re: М50 проблем
Със сигурност я бъркат кубиците и картата на чипа за 2.5, провери датчика, щом мотора не е каран дълго, виж и дюзите както сам се съмняваш, но според мен да се закача на стенд да се измерят смеси и т.н. и да се направи чип.
Re: М50 проблем
имах широколента ланда сонда с дисплей /за турбото ми/
и а дадох можеше да си я замеря
и а дадох можеше да си я замеря
http://vbox7.com/play:dfb1170d
http://vbox7.com/play:f7941feb
Рано или късно всеки Е30 ентусиаст си купува друго BMW
http://vbox7.com/play:f7941feb
Рано или късно всеки Е30 ентусиаст си купува друго BMW
- vasko_bawarec
- Потребител
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: 28.09.2008
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 320-ка E36
Re: М50 проблем
колега ако имаш път към софия имам тестер за ламбда сонда и мога да ти кажа колата в кви горивни смеси работи
Re: М50 проблем
Благодаря ти.
А мога ли да ти я пратя да я замериш

А мога ли да ти я пратя да я замериш



http://vbox7.com/play:dfb1170d
http://vbox7.com/play:f7941feb
Рано или късно всеки Е30 ентусиаст си купува друго BMW
http://vbox7.com/play:f7941feb
Рано или късно всеки Е30 ентусиаст си купува друго BMW
- vasko_bawarec
- Потребител
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: 28.09.2008
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 320-ка E36
Re: М50 проблем
немаш никакви проблеми прати я
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: М50 проблем
Dizzel написа:Искам и аз да споделя този проблем както колегата с М52 /Vaio E30/
купих двигател М50Б25 без ванос направих му основен ремонт смених колянов вал от ТДС 2,5 и биели от М20Б20 /както са правили някои колеги от форума/ в ниските върви добре но като подам рязко гас нещо не поема добре а тъпче на едно място /наема бавно/ датчика на коляновия вал е малко смачкан може ли да е от него, колата преди това не е палена 3 год. / зап. дюзи /
или нещо да съм я разредил с този вал и биели
вече съм в шах и мат
Нещо нормално е като увеличиш кубатурата с 11% и ползваш карта за 2.5 кубика, да има недостиг на торк в ниските обороти. Дюзите са без значение, същите от 2.5 са съвместими с 3.2, S52 m power. Смятам, че трудно може да се замери горивната смес при различни натоварвания и да се изчислят показанията на чипа. Има вариант да не слагаш чип, а да увеличиш налягането на бензина от 3.5 на 4.0 бара. Така се прави hartge от М42 със стокова карантия, колянов вал от 320 d, без промяна на софтуера, само помпата от 3 бара се заменя с такава от 325 i на 3.5 бара. Виж в ауто дата на колко бара дават да работи бензиновата помпа на s52. Ламбда сондата няма значение, тя прави корекции в тесни граници и има значение предимно на празен ход и при плавно ускорение. В твоя случай има недостиг на бензин при по-ниските и средни обороти, оттам и по-нисък торк, когато се развърти повече коляновия вал не е необходим голям въртящ момент и колата си набира доволно.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: М50 проблем
Не знам дали има значение, но като си пазарувах моя чип говорих с Марк Д. (Ултрачипс) по подобен въпрос, който ми каза, че с чипа който взех за 2.5 мога да карам и 2.8. Няма да е така, както трябва да е, но няма и да е зле
Т.е. предварително програмирания чип, както и стоковия са с някакви допуски и тази разлика в кубатурата не е чак толкова фатална.
Според мен като си се набил за ремонт смени датчика, а и не само него ми и тоя на разпределителния и ламбдата. Гарантирам ти, че парите, които ще дадеш ще ти се избият от разхода на гориво по-нататък

Според мен като си се набил за ремонт смени датчика, а и не само него ми и тоя на разпределителния и ламбдата. Гарантирам ти, че парите, които ще дадеш ще ти се избият от разхода на гориво по-нататък

Re: М50 проблем
ще се вслущам в съвета който ми дадохте
но първо ще сменя помпата, че съм с иесковата /тя пък хранеше 8 дюзи бях с СМТ/ ще изчистя дюзите и сменя датчеците и сондата
за чип по нататък че я окъсах
и нешо друго с газов инж. /нов 1900лв./ съм и колата върви 2 повече отколкото на бензин



но първо ще сменя помпата, че съм с иесковата /тя пък хранеше 8 дюзи бях с СМТ/ ще изчистя дюзите и сменя датчеците и сондата
за чип по нататък че я окъсах
и нешо друго с газов инж. /нов 1900лв./ съм и колата върви 2 повече отколкото на бензин
http://vbox7.com/play:dfb1170d
http://vbox7.com/play:f7941feb
Рано или късно всеки Е30 ентусиаст си купува друго BMW
http://vbox7.com/play:f7941feb
Рано или късно всеки Е30 ентусиаст си купува друго BMW
Re: М50 проблем
ивчо3 написа:Нещо нормално е като увеличиш кубатурата с 11% и ползваш карта за 2.5 кубика, да има недостиг на торк в ниските обороти.
Не знам дали е нормално, но ако имаш предвид като фактор количеството на подавано гориво, то ЕКУ-то
безпроблемно може да се справи с корекцията на тази разлика, посредством използването показанията на
ламбда сондата.
ивчо3 написа:Дюзите са без значение, същите от 2.5 са съвместими с 3.2, S52 m power.
Наистина в случая не са от значение, но дюзите от B25 се монтират на S50B30US, не на S52. На S52B32US дюзите се
монтират на М52Б28, да речем.
ивчо3 написа:Смятам, че трудно може да се замери горивната смес при различни натоварвания и да се изчислят показанията на чипа.
Няма невъзможни неща, това също не прави изключение.Сиреч, може.
ивчо3 написа:Има вариант да не слагаш чип, а да увеличиш налягането на бензина от 3.5 на 4.0 бара.
Това решение не е за препоръчване, тъй като по този начин се увеличава количеството гориво „глобално”, т.е.
във всички режими, а това може да се окаже ненужно и накрая нещата да са придобили по-незадоволителен
характер, отколкото със стандартното налягане в системата.
ивчо3 написа:Така се прави hartge от М42 със стокова карантия, колянов вал от 320 d, без промяна на софтуера, само помпата от 3 бара се заменя с такава от 325 i на 3.5 бара.
Не ми се вярва сериозна фирма като Hartge да постъпва по този „дюлгерски” начин, при все че горивото е само половината
от пъзела , който трябва да наредят. Пък подобна замяна на бензиновата помпа съвсем не са правили, тъй като тя е
еднаква за моделите от 316 до М3 (3.0) поне до ’95. А и те със сигурност знаят, че за да вдигнат налягането на
горивото в системата от 3 на 3.5бар е нужно само да заменят регулатора на горивото.
ивчо3 написа:Ламбда сондата няма значение, тя прави корекции в тесни граници и има значение предимно на празен ход и при плавно ускорение. В твоя случай има недостиг на бензин при по-ниските и средни обороти, оттам и по-нисък торк, когато се развърти повече коляновия вал не е необходим голям въртящ момент и колата си набира доволно.
Ламбда сондата има доста по-голямо участие в определянето на подаваното количество гориво (посредством
стойностите, които подава на ЕКУ-то), отколкото ти си мислиш. На всичкото отгоре, показанията й влияят и
индиректно на порциите гориво в режимите на напълно отворена дроселова клапа („пълна газ”).
Споменаваш навсякъде гориво и недостатъчното му количество евентуално, но това е само половината от ребуса,
както подхвърлих и по-горе. А какво става с момента на запалване на гориво-въздушната смес...

Та, хубаво е да взимаме участие в колкото се може повече теми, с цел помощ, но нека мненията да са градивни и
насочващи към решенията на проблемите, а не отдалечаването им от тях.
Dizzel, ако след ревизията на въпросните елементи, двигателят се държи по същия начин, то просто има нужда от „ремап”
(не, че по принцип не се нуждае).


Driver's Racing Team
- VaLy0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: М50 проблем
Извинявам се, че вадя темата от дълбините ама при мен беше нещо подобно, само че на IS! Сложих вал от 320d и с оригиналните дюзи които ги дават 213.9сс прекъсваше на ниските и не вървеше както трябва, след това един познат ми даде от голф 244сс дюзи и с тях сега работи идеално. Имам познат който е със същия мотор М50 и е с дюзи от 2.8. Другото странно е, че за да тръгне да върви както трябва е нужно да се кара доста време повече на макс и така Мотроника си се самонаглася според работата на мотора
това от личен опит го казвам 


13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани