Комби - наклон на задницата
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- ///M3
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 14.02.2004
- Местоположение: София
- Кара: '02 BMW E46 330i
Комби - наклон на задницата
Колеги, моля за помощ, ако някой е имал подобен проблем. От месец-два колата ми беше поувиснала от едната страна отзад /дясната/. Реших да сменя някои нещица, та да си я върна в ред. По окачванет смених:
- предни амортисьори
- задни пружини
- шарнирните втулки отзад на горните носачи
- и още неща, ама те нямат връзка...
Сега колата вече не е така увиснала, даже напротив. Отпред се вирна много, че старите са били заминали, та разликата е голяма, но отзад... Колата се вдигна, но проблемът с наклона остана. Отляво 4 пръста между калника и гумата, отдясно - 3... Съответно 3 или 2, ако е натоварена. Бях на стенд, там се оказа, че едното колело /проблемното/ е имало 6 градуса отклонение, сега е ок. Вече не знам къде да отида и какво да сменя, че да се изравни отзад , защото 1 торба пари дадох, а тва, за което почнах всичко, си остана като проблем
Освен това тегли надясно, но предполагам, че като разменя предните гуми нещата ще се оправят...
- предни амортисьори
- задни пружини
- шарнирните втулки отзад на горните носачи
- и още неща, ама те нямат връзка...
Сега колата вече не е така увиснала, даже напротив. Отпред се вирна много, че старите са били заминали, та разликата е голяма, но отзад... Колата се вдигна, но проблемът с наклона остана. Отляво 4 пръста между калника и гумата, отдясно - 3... Съответно 3 или 2, ако е натоварена. Бях на стенд, там се оказа, че едното колело /проблемното/ е имало 6 градуса отклонение, сега е ок. Вече не знам къде да отида и какво да сменя, че да се изравни отзад , защото 1 торба пари дадох, а тва, за което почнах всичко, си остана като проблем

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Значи ... сега ще ти кажа при мен кое беше причината за АБСОЛЮТНО същия проблем..... Точно от дясно от зад колата ми беше леко по ниска отколкото от ляво .... В първия момент си помислих , че амортисьора или пружината в дясно са изпуснали - смених ги , пак същото .... Един ден както си лежах под колата (оправях си маркучетата за горивната линия от зад при резервоара ) и съвсем случайно мернах тампоните на задните носачи и видях , че гумата на този от ляво е леко напукана .... Това ме накара да проверя и другия ... Та от това оглеждане на тези тампони забелязах , че ъгъла на т.н "RTAB"- конзола (това е самата планка , която се монтира към купето) от дясната страна е по остър спрямо ъгъла от ляво .... В крайна сметка свалих тампоните и ги смених и при монтажа настроих точно този ъгъл да е еднакъв от двете страни ... Сега като меря от гума до калник имам точно по 4 пръста разстояние , а преди беше 4 от едната страна и около 3 от другата .... Не казвам , че и при теб това е проблема , но при мен това беше причината ...
Ако тампона е закъсан също може да се стигне до това "увисване" на задницата понеже се променя геометрията на носача спрямо конзолата , която е към купето ....
Принципно има значение точно как ще се монтира тампона в носача , също самия носач как ще застане в конзолата (под какъв ъгъл ) и после конзолата как ще се монтира към купето ... За всички тези неща съм черпил информация от нета и съм си ги правил сам .... Единствения проблем е че е необходим или специален инструмент или импровизация .... Ваденето на тампона не е кой зне какъв проблем , но поставянето му в носача е игра ако нямаш такъв инструмент .... Другия вариянт е да се свали целия носач , но според мен не е рационално да се смъкне целия заден носач , при положение , че може да стане и на място ... (с подходящите средства разбира се )
Ето и две теми да видиш за какво става въпрос и как се решава този проблем :
http://www.bimmerdiy.com/diy/e36rtab/
http://www.rogueengineering.com/Merchan ... _Code=RTAB
Аз си направих ето този инструмент от този линк :
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=812048
Ако тампона е закъсан също може да се стигне до това "увисване" на задницата понеже се променя геометрията на носача спрямо конзолата , която е към купето ....
Принципно има значение точно как ще се монтира тампона в носача , също самия носач как ще застане в конзолата (под какъв ъгъл ) и после конзолата как ще се монтира към купето ... За всички тези неща съм черпил информация от нета и съм си ги правил сам .... Единствения проблем е че е необходим или специален инструмент или импровизация .... Ваденето на тампона не е кой зне какъв проблем , но поставянето му в носача е игра ако нямаш такъв инструмент .... Другия вариянт е да се свали целия носач , но според мен не е рационално да се смъкне целия заден носач , при положение , че може да стане и на място ... (с подходящите средства разбира се )
Ето и две теми да видиш за какво става въпрос и как се решава този проблем :
http://www.bimmerdiy.com/diy/e36rtab/
http://www.rogueengineering.com/Merchan ... _Code=RTAB
Аз си направих ето този инструмент от този линк :
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=812048
- ///M3
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 14.02.2004
- Местоположение: София
- Кара: '02 BMW E46 330i
Благодаря ти, колега, за изчерпателния отговор. 99% съм сигурен, че при мен проблемът е същия, но няма как да проверя тези дни. Когато стигна до "майстор" ще пиша отново
ОФФ-топик: възможно ли е майстора да ми е сложил предни амортисьори за 6-цил. вместо за 4-цил. и затова сега отпред да влизат 5 пръста м/у гумата и калника? Отзад съм по същия начин като теб - 4 отдясно и 3 отляво, съответно когато е натоварена 3 отляво и .... 2 отдясно ;(

ОФФ-топик: възможно ли е майстора да ми е сложил предни амортисьори за 6-цил. вместо за 4-цил. и затова сега отпред да влизат 5 пръста м/у гумата и калника? Отзад съм по същия начин като теб - 4 отдясно и 3 отляво, съответно когато е натоварена 3 отляво и .... 2 отдясно ;(
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
///M3 написа:Благодаря ти, колега, за изчерпателния отговор. 99% съм сигурен, че при мен проблемът е същия, но няма как да проверя тези дни. Когато стигна до "майстор" ще пиша отново![]()
ОФФ-топик: възможно ли е майстора да ми е сложил предни амортисьори за 6-цил. вместо за 4-цил. и затова сега отпред да влизат 5 пръста м/у гумата и калника? Отзад съм по същия начин като теб - 4 отдясно и 3 отляво, съответно когато е натоварена 3 отляво и .... 2 отдясно ;(
Едва ли.
Просто когато са нови амортесьорите те се стремят да бутат нагоре и колата седи по вирната в сравнение с старите , а в комбинация с нови пружини ефекта е още по добър.
Така, че това е нормано не го мисли


- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
vld написа:///M3 написа:Благодаря ти, колега, за изчерпателния отговор. 99% съм сигурен, че при мен проблемът е същия, но няма как да проверя тези дни. Когато стигна до "майстор" ще пиша отново![]()
ОФФ-топик: възможно ли е майстора да ми е сложил предни амортисьори за 6-цил. вместо за 4-цил. и затова сега отпред да влизат 5 пръста м/у гумата и калника? Отзад съм по същия начин като теб - 4 отдясно и 3 отляво, съответно когато е натоварена 3 отляво и .... 2 отдясно ;(
Едва ли.
Просто когато са нови амортесьорите те се стремят да бутат нагоре и колата седи по вирната в сравнение с старите , а в комбинация с нови пружини ефекта е още по добър.
Така, че това е нормано не го мисли

- ///M3
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 14.02.2004
- Местоположение: София
- Кара: '02 BMW E46 330i
Днес смених и тези неща, които metodi показа по-горе. Наклона обаче не се оправи и остава последен вариант - болта за регулиране, който обаче трябва да се регулира на стенд. Когато остане време и го направя ще пиша дали е имало ефект или просто комбитата са си дефектни... или поне моето...
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
krasman написа:и на мен ми казаха на стенда че болта трябвало да се бутне малко,обаче не посмели че дан го скъсат,и ма посъветваха да го напръскам няколко пъти със спрей за ръжда (да го поразкарам)и да ида пак.(и пак пари за стенд
)
Еми то така е ... щото ги мързи когато се прави реглаж да сложат малко гресчица на болта , за да не се къса после....
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
vld написа:///M3 написа:Благодаря ти, колега, за изчерпателния отговор. 99% съм сигурен, че при мен проблемът е същия, но няма как да проверя тези дни. Когато стигна до "майстор" ще пиша отново![]()
ОФФ-топик: възможно ли е майстора да ми е сложил предни амортисьори за 6-цил. вместо за 4-цил. и затова сега отпред да влизат 5 пръста м/у гумата и калника? Отзад съм по същия начин като теб - 4 отдясно и 3 отляво, съответно когато е натоварена 3 отляво и .... 2 отдясно ;(
Едва ли.
Просто когато са нови амортесьорите те се стремят да бутат нагоре и колата седи по вирната в сравнение с старите , а в комбинация с нови пружини ефекта е още по добър.
Така, че това е нормано не го мисли
Това е абсолютно НЕвярно! Няма такава теория при смяна на амортисьори. По-скоро са наистина за 6 цилиндъра, но не мога да съм 100% сигурен. Пиша това след смяна на 4 амортисьора на е36 купе и със сигурност не очаквам да "слягат".

БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
///M3 написа:Днес смених и тези неща, които metodi показа по-горе. Наклона обаче не се оправи и остава последен вариант - болта за регулиране, който обаче трябва да се регулира на стенд. Когато остане време и го направя ще пиша дали е имало ефект или просто комбитата са си дефектни... или поне моето...
Колега, това не е дефект, а вероятно се е получило при някакъв удар. Едва ли с реглаж ще се оправи. Не мога да твърдя, че това е случаят при теб, но щом си изключил гореописаните вероятности мога да ти предложа няколко решения, а ти сам си избери най-подходящото:
Вариант 1 - ЕВТИН:
Отиваш до М комплект и купуваш гумена подложка за пружината към 30мм (струва ~ 5 лв) и я слагаш под задната пружина. След като я монтираш ще се получи обратното - наклона ще се прехвърли на другата страна, но след 1-2 седмици пружината ще хлътне леко в подложката и задницата ще се изравни.
Вариант 2 - МАЛКО ПО-СКЪП
Купуваш регулируемо окачване отзад и регулираш задницата докато се изравни.
Вариант 3 - СКЪП

Естествено и най-правилен - дозер. Качваш я, изправят каквото е криво и след като монтираш задния мост всичко ще си дойде на мястото.
Успех!
Много вероятно разликата във висомините да идва от тоз носам, дето лежи пружината на него, от лек страничен удар, поддава ухото към тампона на шенкела и понякога не се вижда, но като се сгъне носача и дефакто леглото на пружината слиза надолу и става по-голям камбъра. Другото е да се види и горното легло на пружината да не е дало фира, макар, е е малко вероятно
- hakerov
- Потребител
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: 9.08.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: без книжка
- Мечтае да кара: M5
bmw fen
Колега за задни амортисьори не видях да си писал дали си ги сменил.При мен задницата също ми беше леко на една страна,но единият ми амортесьор беше направо изтекъл(беше омаслен от всякъде).След смяната им се оправи(при тебе незнам дали може да се окаже същия проблем).А колкото до предницата(гледам там не си сменял прожините,а само амортисьори),аз като ги сменях предните амортиьори,не ми даде отражение във височината.Поне видимо няма разлика,не съм мерил с линийка де
Успех.

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
turbo написа:vld написа:///M3 написа:Благодаря ти, колега, за изчерпателния отговор. 99% съм сигурен, че при мен проблемът е същия, но няма как да проверя тези дни. Когато стигна до "майстор" ще пиша отново![]()
ОФФ-топик: възможно ли е майстора да ми е сложил предни амортисьори за 6-цил. вместо за 4-цил. и затова сега отпред да влизат 5 пръста м/у гумата и калника? Отзад съм по същия начин като теб - 4 отдясно и 3 отляво, съответно когато е натоварена 3 отляво и .... 2 отдясно ;(
Едва ли.
Просто когато са нови амортесьорите те се стремят да бутат нагоре и колата седи по вирната в сравнение с старите , а в комбинация с нови пружини ефекта е още по добър.
Така, че това е нормано не го мисли
Това е абсолютно НЕвярно! Няма такава теория при смяна на амортисьори. По-скоро са наистина за 6 цилиндъра, но не мога да съм 100% сигурен. Пиша това след смяна на 4 амортисьора на е36 купе и със сигурност не очаквам да "слягат".
Ма кой е казал, че ше ги чакам да слягат, те като слегнат са пак за смяна

Аз пък съм сменявал и на двте ми коли и да като се избуши газовия амортесьор увисва 100%



31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани