Комби - наклон на задницата

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 14.02.2004
Местоположение: София
Кара: '02 BMW E46 330i

Комби - наклон на задницата

Мнение от ///M3 » 22 Авг 2009, 20:02

Колеги, моля за помощ, ако някой е имал подобен проблем. От месец-два колата ми беше поувиснала от едната страна отзад /дясната/. Реших да сменя някои нещица, та да си я върна в ред. По окачванет смених:
- предни амортисьори
- задни пружини
- шарнирните втулки отзад на горните носачи
- и още неща, ама те нямат връзка...

Сега колата вече не е така увиснала, даже напротив. Отпред се вирна много, че старите са били заминали, та разликата е голяма, но отзад... Колата се вдигна, но проблемът с наклона остана. Отляво 4 пръста между калника и гумата, отдясно - 3... Съответно 3 или 2, ако е натоварена. Бях на стенд, там се оказа, че едното колело /проблемното/ е имало 6 градуса отклонение, сега е ок. Вече не знам къде да отида и какво да сменя, че да се изравни отзад , защото 1 торба пари дадох, а тва, за което почнах всичко, си остана като проблем :help: Освен това тегли надясно, но предполагам, че като разменя предните гуми нещата ще се оправят...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 8.04.2008

Мнение от munio_ » 22 Авг 2009, 21:36

колега виждал съм скъсан бутуш на заден амортисьор и колата беше под лек наклон-това цялото причинено от дупка,та свали гумата от към въпросната страна и погледни на горе където се захваща амортисьора
По-добре отвързана маймуна,от колкото вързано прасе !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 3.04.2008

Мнение от krasman » 30 Авг 2009, 10:42

тоз проблем и аз го имам.и мойта съвсем леко но е по клекнала в дясно.чел съм бая из форума тука-сменят пружини аморт. и пак същото.тей че ще следя развитието на темата ти :mhihi:
BMW-"Шофирай с удоволствие"
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 30 Авг 2009, 10:58

Значи ... сега ще ти кажа при мен кое беше причината за АБСОЛЮТНО същия проблем..... Точно от дясно от зад колата ми беше леко по ниска отколкото от ляво .... В първия момент си помислих , че амортисьора или пружината в дясно са изпуснали - смених ги , пак същото .... Един ден както си лежах под колата (оправях си маркучетата за горивната линия от зад при резервоара ) и съвсем случайно мернах тампоните на задните носачи и видях , че гумата на този от ляво е леко напукана .... Това ме накара да проверя и другия ... Та от това оглеждане на тези тампони забелязах , че ъгъла на т.н "RTAB"- конзола (това е самата планка , която се монтира към купето) от дясната страна е по остър спрямо ъгъла от ляво .... В крайна сметка свалих тампоните и ги смених и при монтажа настроих точно този ъгъл да е еднакъв от двете страни ... Сега като меря от гума до калник имам точно по 4 пръста разстояние , а преди беше 4 от едната страна и около 3 от другата .... Не казвам , че и при теб това е проблема , но при мен това беше причината ...
Ако тампона е закъсан също може да се стигне до това "увисване" на задницата понеже се променя геометрията на носача спрямо конзолата , която е към купето ....
Принципно има значение точно как ще се монтира тампона в носача , също самия носач как ще застане в конзолата (под какъв ъгъл ) и после конзолата как ще се монтира към купето ... За всички тези неща съм черпил информация от нета и съм си ги правил сам .... Единствения проблем е че е необходим или специален инструмент или импровизация .... Ваденето на тампона не е кой зне какъв проблем , но поставянето му в носача е игра ако нямаш такъв инструмент .... Другия вариянт е да се свали целия носач , но според мен не е рационално да се смъкне целия заден носач , при положение , че може да стане и на място ... (с подходящите средства разбира се )

Ето и две теми да видиш за какво става въпрос и как се решава този проблем :
http://www.bimmerdiy.com/diy/e36rtab/
http://www.rogueengineering.com/Merchan ... _Code=RTAB

Аз си направих ето този инструмент от този линк :
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=812048

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 14.02.2004
Местоположение: София
Кара: '02 BMW E46 330i

Мнение от ///M3 » 31 Авг 2009, 10:49

Благодаря ти, колега, за изчерпателния отговор. 99% съм сигурен, че при мен проблемът е същия, но няма как да проверя тези дни. Когато стигна до "майстор" ще пиша отново ;)

ОФФ-топик: възможно ли е майстора да ми е сложил предни амортисьори за 6-цил. вместо за 4-цил. и затова сега отпред да влизат 5 пръста м/у гумата и калника? Отзад съм по същия начин като теб - 4 отдясно и 3 отляво, съответно когато е натоварена 3 отляво и .... 2 отдясно ;(

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 31 Авг 2009, 11:13

///M3 написа:Благодаря ти, колега, за изчерпателния отговор. 99% съм сигурен, че при мен проблемът е същия, но няма как да проверя тези дни. Когато стигна до "майстор" ще пиша отново ;)

ОФФ-топик: възможно ли е майстора да ми е сложил предни амортисьори за 6-цил. вместо за 4-цил. и затова сега отпред да влизат 5 пръста м/у гумата и калника? Отзад съм по същия начин като теб - 4 отдясно и 3 отляво, съответно когато е натоварена 3 отляво и .... 2 отдясно ;(

Едва ли.
Просто когато са нови амортесьорите те се стремят да бутат нагоре и колата седи по вирната в сравнение с старите , а в комбинация с нови пружини ефекта е още по добър.
Така, че това е нормано не го мисли ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 31 Авг 2009, 12:35

vld написа:
///M3 написа:Благодаря ти, колега, за изчерпателния отговор. 99% съм сигурен, че при мен проблемът е същия, но няма как да проверя тези дни. Когато стигна до "майстор" ще пиша отново ;)

ОФФ-топик: възможно ли е майстора да ми е сложил предни амортисьори за 6-цил. вместо за 4-цил. и затова сега отпред да влизат 5 пръста м/у гумата и калника? Отзад съм по същия начин като теб - 4 отдясно и 3 отляво, съответно когато е натоварена 3 отляво и .... 2 отдясно ;(

Едва ли.
Просто когато са нови амортесьорите те се стремят да бутат нагоре и колата седи по вирната в сравнение с старите , а в комбинация с нови пружини ефекта е още по добър.
Така, че това е нормано не го мисли ;)


:yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 14.02.2004
Местоположение: София
Кара: '02 BMW E46 330i

Мнение от ///M3 » 04 Сеп 2009, 16:54

Днес смених и тези неща, които metodi показа по-горе. Наклона обаче не се оправи и остава последен вариант - болта за регулиране, който обаче трябва да се регулира на стенд. Когато остане време и го направя ще пиша дали е имало ефект или просто комбитата са си дефектни... или поне моето...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 3.04.2008

Мнение от krasman » 04 Сеп 2009, 18:38

и на мен ми казаха на стенда че болта трябвало да се бутне малко,обаче не посмели че дан го скъсат,и ма посъветваха да го напръскам няколко пъти със спрей за ръжда (да го поразкарам)и да ида пак.(и пак пари за стенд
:evil: )
BMW-"Шофирай с удоволствие"
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 04 Сеп 2009, 19:59

krasman написа:и на мен ми казаха на стенда че болта трябвало да се бутне малко,обаче не посмели че дан го скъсат,и ма посъветваха да го напръскам няколко пъти със спрей за ръжда (да го поразкарам)и да ида пак.(и пак пари за стенд
:evil: )


Еми то така е ... щото ги мързи когато се прави реглаж да сложат малко гресчица на болта , за да не се къса после....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 04 Сеп 2009, 22:38

vld написа:
///M3 написа:Благодаря ти, колега, за изчерпателния отговор. 99% съм сигурен, че при мен проблемът е същия, но няма как да проверя тези дни. Когато стигна до "майстор" ще пиша отново ;)

ОФФ-топик: възможно ли е майстора да ми е сложил предни амортисьори за 6-цил. вместо за 4-цил. и затова сега отпред да влизат 5 пръста м/у гумата и калника? Отзад съм по същия начин като теб - 4 отдясно и 3 отляво, съответно когато е натоварена 3 отляво и .... 2 отдясно ;(

Едва ли.
Просто когато са нови амортесьорите те се стремят да бутат нагоре и колата седи по вирната в сравнение с старите , а в комбинация с нови пружини ефекта е още по добър.
Така, че това е нормано не го мисли ;)

Това е абсолютно НЕвярно! Няма такава теория при смяна на амортисьори. По-скоро са наистина за 6 цилиндъра, но не мога да съм 100% сигурен. Пиша това след смяна на 4 амортисьора на е36 купе и със сигурност не очаквам да "слягат". :D
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 778
Регистриран на: 12.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от BMX » 04 Сеп 2009, 23:33

///M3 написа:Днес смених и тези неща, които metodi показа по-горе. Наклона обаче не се оправи и остава последен вариант - болта за регулиране, който обаче трябва да се регулира на стенд. Когато остане време и го направя ще пиша дали е имало ефект или просто комбитата са си дефектни... или поне моето...


Колега, това не е дефект, а вероятно се е получило при някакъв удар. Едва ли с реглаж ще се оправи. Не мога да твърдя, че това е случаят при теб, но щом си изключил гореописаните вероятности мога да ти предложа няколко решения, а ти сам си избери най-подходящото:

Вариант 1 - ЕВТИН:
Отиваш до М комплект и купуваш гумена подложка за пружината към 30мм (струва ~ 5 лв) и я слагаш под задната пружина. След като я монтираш ще се получи обратното - наклона ще се прехвърли на другата страна, но след 1-2 седмици пружината ще хлътне леко в подложката и задницата ще се изравни.

Вариант 2 - МАЛКО ПО-СКЪП
Купуваш регулируемо окачване отзад и регулираш задницата докато се изравни.

Вариант 3 - СКЪП :mhihi:
Естествено и най-правилен - дозер. Качваш я, изправят каквото е криво и след като монтираш задния мост всичко ще си дойде на мястото.

Успех!


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 05 Сеп 2009, 0:53

Много вероятно разликата във висомините да идва от тоз носам, дето лежи пружината на него, от лек страничен удар, поддава ухото към тампона на шенкела и понякога не се вижда, но като се сгъне носача и дефакто леглото на пружината слиза надолу и става по-голям камбъра. Другото е да се види и горното легло на пружината да не е дало фира, макар, е е малко вероятно

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 9.08.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: без книжка
Мечтае да кара: M5

bmw fen

Мнение от hakerov » 05 Сеп 2009, 7:29

Колега за задни амортисьори не видях да си писал дали си ги сменил.При мен задницата също ми беше леко на една страна,но единият ми амортесьор беше направо изтекъл(беше омаслен от всякъде).След смяната им се оправи(при тебе незнам дали може да се окаже същия проблем).А колкото до предницата(гледам там не си сменял прожините,а само амортисьори),аз като ги сменях предните амортиьори,не ми даде отражение във височината.Поне видимо няма разлика,не съм мерил с линийка де ;) Успех.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 05 Сеп 2009, 8:52

turbo написа:
vld написа:
///M3 написа:Благодаря ти, колега, за изчерпателния отговор. 99% съм сигурен, че при мен проблемът е същия, но няма как да проверя тези дни. Когато стигна до "майстор" ще пиша отново ;)

ОФФ-топик: възможно ли е майстора да ми е сложил предни амортисьори за 6-цил. вместо за 4-цил. и затова сега отпред да влизат 5 пръста м/у гумата и калника? Отзад съм по същия начин като теб - 4 отдясно и 3 отляво, съответно когато е натоварена 3 отляво и .... 2 отдясно ;(

Едва ли.
Просто когато са нови амортесьорите те се стремят да бутат нагоре и колата седи по вирната в сравнение с старите , а в комбинация с нови пружини ефекта е още по добър.
Така, че това е нормано не го мисли ;)

Това е абсолютно НЕвярно! Няма такава теория при смяна на амортисьори. По-скоро са наистина за 6 цилиндъра, но не мога да съм 100% сигурен. Пиша това след смяна на 4 амортисьора на е36 купе и със сигурност не очаквам да "слягат". :D


Ма кой е казал, че ше ги чакам да слягат, те като слегнат са пак за смяна ;)
Аз пък съм сменявал и на двте ми коли и да като се избуши газовия амортесьор увисва 100% :idea: ;)
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook