Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Понеже все остава нещо неясно и спорим за глупости , ето как се сменя.Моторът е М43 , но смяната и на другите е аналогична.
1.Свалят се двата пистови ремъка , на климатика (ако има) и другия.
2.Законтря се маховика , може да стане на две места - най-добре е с този инструмент
на блока под стартера , или по този начин
през гуменото капаче до картера.
3.Със спрей за развиване се напръсква главата на болта.
4.Докато действа спрея се развива шайбата на водната помпа (това на М43 , на другите мотори незнам дали пречи) , без да се сваля виското.


5.Развива се болта обратно на часовниковата стрелка (обратно на въртене на вала).Камъка беше 22 , трябва и сериозно рамо , тъй като болта е завит над 100Nm (справка BMW Tightening Torques).Понякога преди да ги завият ги мажат със специално лепило и тогава развивнето е почти невъзможно
.

това е вече свалената шайба , преглежда се внимателно втулката на шайбата която контактува с семерината
№6 е на схемата , и ако е износена както тук (светлия пръстен който личи)


се подменя с нова.Ако не се направи това - скоро протича пак
.
6.Старата семерина се изважда с отвертка


Така изглежда леглото



7.Новата семерина се смазва по периферията с масло и като се внимава да върви равномерно от всички краища се набива в леглото с леко усилие.

готов вид


8.Смазва се втулката на шайбата , поставя се внимателно и се стяга по предписание.
9.Завива се шайбата на водната помпа.
10.Поставят се ремъците.
11.
Сваля се контрата от маховика 
Това е цялата операция , ако съм пропуснал нещо - поправете ме да го добавя
. За развиването искам да кажа , ако усилието е много голямо по-добре да се пробва с пневматичен винтоверт , защото ако успеете да скъсате болта... 
1.Свалят се двата пистови ремъка , на климатика (ако има) и другия.
2.Законтря се маховика , може да стане на две места - най-добре е с този инструмент
на блока под стартера , или по този начин
3.Със спрей за развиване се напръсква главата на болта.
4.Докато действа спрея се развива шайбата на водната помпа (това на М43 , на другите мотори незнам дали пречи) , без да се сваля виското.
5.Развива се болта обратно на часовниковата стрелка (обратно на въртене на вала).Камъка беше 22 , трябва и сериозно рамо , тъй като болта е завит над 100Nm (справка BMW Tightening Torques).Понякога преди да ги завият ги мажат със специално лепило и тогава развивнето е почти невъзможно
се подменя с нова.Ако не се направи това - скоро протича пак
6.Старата семерина се изважда с отвертка
Така изглежда леглото
7.Новата семерина се смазва по периферията с масло и като се внимава да върви равномерно от всички краища се набива в леглото с леко усилие.
8.Смазва се втулката на шайбата , поставя се внимателно и се стяга по предписание.
9.Завива се шайбата на водната помпа.
10.Поставят се ремъците.
11.
Това е цялата операция , ако съм пропуснал нещо - поправете ме да го добавя

Последна промяна ~Мишо~ на 04 Юли 2011, 18:13, променена общо 4 пъти
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12849
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Много добра тема.
И на мен ми предстои смяна на този семеринг.
Интересуват ме няколко неща:
1) 5.Развива се болта обратно на часовниковата стрелка (обратно на въртене на вала).
Това означава, че болта не се самозатяга. Така ли е?
2) Възможно ли е да ми "избяга" центровката при смяната на семеринга?
3) Някой знае ли точният номер на сермеринга при двигател М51?
4) Необходимо ли е да източвам маслото преди да махна семеринга?
И на мен ми предстои смяна на този семеринг.
Интересуват ме няколко неща:
1) 5.Развива се болта обратно на часовниковата стрелка (обратно на въртене на вала).
Това означава, че болта не се самозатяга. Така ли е?
2) Възможно ли е да ми "избяга" центровката при смяната на семеринга?
3) Някой знае ли точният номер на сермеринга при двигател М51?
4) Необходимо ли е да източвам маслото преди да махна семеринга?
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Re: Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
bmw325tds написа:Много добра тема.
И на мен ми предстои смяна на този семеринг.
Интересуват ме няколко неща:
1) 5.Развива се болта обратно на часовниковата стрелка (обратно на въртене на вала).
Това означава, че болта не се самозатяга. Така ли е?
2) Възможно ли е да ми "избяга" центровката при смяната на семеринга?
3) Някой знае ли точният номер на сермеринга при двигател М51?
4) Необходимо ли е да източвам маслото преди да махна семеринга?
1) Да с нормална резба е болта.
2) Не
3) 48x65x10
4) Не се източва маслото.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- yuzie
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 82
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: варна
- Детайли за колата: 318i m43,97г.
- lukaviq
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 22.02.2010
- Местоположение: София, Дружба
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 318is
Re: Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Имам следните въпроси:
с колко стегна централния болт после, защото му дават 410nm +/-20nm (това е за 6 цилиндровите, за 4 е ~300nm май). Само с щифта ли блокира маховика при стягането.
смени ли централния болт с нов, защото производителя препоръчва смяната му с при всяко сваляне, защото се разтяга?
какъв семеринг използва, оригинален или друг със същите размери?
quattro ist fur sissies...
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
lukaviq написа:......
За М43 дават да се стяга на 330Nm,не помня на колко го стегнах аз (предполагам по-малко). Болта е М16х1,5 и прецених че няма нужда да го сменям
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- joreto_88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 416
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '01 E46 318Ci
Re: Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
А аз мога да добавя, че ако нямате заключващия инструмент за маховика може да хвенете някой приятел, съсед или първия срещнат на улицата, да вкара 5-та предавка и да напомпа яко на спирачките и да задържи докато разхлабите болта. Изпробвано при не една кола...
- 318_is
- Потребител
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 11.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530i touring
- Мечтае да кара: E39 - М5
Re: Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Евала за Темата свърши ми чудесна работа
за Щифта на маховика мога да ви подскажа че клапан става чудесно 
за Щифта на маховика мога да ви подскажа че клапан става чудесно 
- ___B___M___W___
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 23.04.2008
- Местоположение: ПЛОВДИВ
Re: Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
браво колега дано за напред да има повече такива теми!
- ///M BOSS
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 13.03.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
Re: Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Браво колега много полезна тема ще ние от полза 
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

много смислена тема,браво





