Голям борд- конверсия
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- mano_2492
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 6.09.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е36/318i м40/седан '93
Re: Голям борд- конверсия
Колеги големи благодарности за темата!!!
От доста време се радвам на големия борд в колата си и всичко е ок.
Да уточня, нямам чек (няма и да слагам), но не свързах и двата кабела от двете букси на борда за CODE функцията поради факта, че колата ми е 93-та година и няма въпросния модул (ZKE IV модул), след прочитане на тази и още 7 подобни теми, не намерих достатъчно информация относно свързването на функцията за автомобили без съответния модул.
На страница 4 от настоящата тема един колега е дал информация относно ПИН 1 от БУКСАТА X1071 (бялата букса).
Производство от 92 до 93 година.
"На въпросните модели ПИН-а се свързва с DME както е показано на схемата долу. Разбира се изобщо не е добър вариант да се свързва направо с DME! Най-добрия вариант е както по принцип е направено заводски и това е като се свърже с въпросната връзка X222."
При мен въпросната връзка се намира в малка черна кутия с чакащи кабели зад жабката, кабела е черно/виолетов и във същата връзка влизат общо 3 чакащи кабела с този цвят. (Смятам да се вържа към един от тях. проверих с мултисета и трите са едно и също нещо не дават ток на контакт, но с функцията на зумера пищят и трите, поради което съдя, че тръгват от едно място)
Сега основния въпрос е: каде да свържа пин8--черно/зелен от БУКСАТА X1070 (черната букса)?
Да уточня вече прегледах кутийката с връзките и не намерих кабел с такъв цвят.
Ще се радвам ако хвърлите малко светлина по въпроса и за нас колегите с по - старите е36-ци. Благодаря предварително
От доста време се радвам на големия борд в колата си и всичко е ок.
Да уточня, нямам чек (няма и да слагам), но не свързах и двата кабела от двете букси на борда за CODE функцията поради факта, че колата ми е 93-та година и няма въпросния модул (ZKE IV модул), след прочитане на тази и още 7 подобни теми, не намерих достатъчно информация относно свързването на функцията за автомобили без съответния модул.
На страница 4 от настоящата тема един колега е дал информация относно ПИН 1 от БУКСАТА X1071 (бялата букса).
Производство от 92 до 93 година.
"На въпросните модели ПИН-а се свързва с DME както е показано на схемата долу. Разбира се изобщо не е добър вариант да се свързва направо с DME! Най-добрия вариант е както по принцип е направено заводски и това е като се свърже с въпросната връзка X222."
При мен въпросната връзка се намира в малка черна кутия с чакащи кабели зад жабката, кабела е черно/виолетов и във същата връзка влизат общо 3 чакащи кабела с този цвят. (Смятам да се вържа към един от тях. проверих с мултисета и трите са едно и също нещо не дават ток на контакт, но с функцията на зумера пищят и трите, поради което съдя, че тръгват от едно място)
Сега основния въпрос е: каде да свържа пин8--черно/зелен от БУКСАТА X1070 (черната букса)?
Да уточня вече прегледах кутийката с връзките и не намерих кабел с такъв цвят.
Ще се радвам ако хвърлите малко светлина по въпроса и за нас колегите с по - старите е36-ци. Благодаря предварително

- Radoslav318i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: 21.12.2009
- Кара: М50+++
Re: Голям борд- конверсия
Колеги от къде мога да резна кабелите (на борда от колата, която ще го взема) за да ми е най-лесно после при монтажа
Въпроса е спешен, защото утре ще го свалям. Някой може ли да помогне при монтажа (става въпрос за Пловдив) или да ми препоръча майстор ??

По принцип не псувам! Майкаму да ебаа , кара ми се ново BMW,. а не втора употреба!
- levskifans
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: 1.12.2008
- Местоположение: Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d (150)
- Мечтае да кара: е30 M3
Re: Голям борд- конверсия
levskifans написа:b00st написа:Пин 10 се намира на буксата на лоста, то е написано доста изчерпателно. Не гледай цветовете като първичен ориентир. Връзваш него и проверяваш масата на стария лост дали съответства като пин с новия. Това е кафяв кабел най-веоятно.
Резнах масата на стария лост и я вързах към новия...то лоста си работи, само функцията не работи. Буксата на лоста не успях да я разглобя, как се разглабя? Може би тогава вече ще ми стане ясно...
Всичко е вързано правилно, всичко работи по борда, само лоста за мигачите не ще бачка, само функцията за борда не работи, другите светлини си се включват без проблем.
Пин 4 от бялата букса, съм го вързал към червено-жълтия кабел на лоста, но не стига ток по този пин, като натисна лоста.
http://i5.photobucket.com/albums/y152/Delmarco/33-2.jpg
Ето тук съм го вързал, на червеното хиксче.
Виждам, че пише пин 10, а там май се пада пин 9. Къде пише номерацията на пиновете.
P.S. Кажете как функционира лоста, какво се сменя с него и как. Смисъл не зная кога играе ролята си...
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Голям борд- конверсия
10-ти се пада, пише ги пиновете отпред мисля.
Връзването е точно 2 кабела, пробвай с друг лост. Иначе лостчето върти през функциите на борда като го цъкаш, без да натискаш копчетата на самия борд. Може и да си ги нагласяш как да ги върти като последователност.
Връзването е точно 2 кабела, пробвай с друг лост. Иначе лостчето върти през функциите на борда като го цъкаш, без да натискаш копчетата на самия борд. Може и да си ги нагласяш как да ги върти като последователност.
- hristo_t
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 14.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 318 tds
Re: Голям борд- конверсия
Виждам, че пише пин 10, а там май се пада пин 9. Къде пише номерацията на пиновете.
P.S. Кажете как функционира лоста, какво се сменя с него и как. Смисъл не зная кога играе ролята си...[/quote]
Провери внимателно на кой пин си вързал кабела. Аз като си монтирах моят борд бях го закачил на съседен пин ( по невнимание разбира се) и не ми работеше.
Номерата на пиновете са написани на самите сокети.Като разглобиш ключалката и се вгледаш внимателно в тях. Написани са ситно. По спомен-- мисля че пишеше 1.........10 и така нататък. Броиш внимателно.
За това как функционира лоста е изписано доста-- има и обяснение тук:
viewtopic.php?f=8&t=19053
в ръководството на страница 74.
Като го натискаш навътре- както е показано със стрелката на лоста--сменяш информацията на дисплея на борда.
1. Consum1
2. Consum 2
3.Temp
4.Range и т.н
P.S. Кажете как функционира лоста, какво се сменя с него и как. Смисъл не зная кога играе ролята си...[/quote]
Провери внимателно на кой пин си вързал кабела. Аз като си монтирах моят борд бях го закачил на съседен пин ( по невнимание разбира се) и не ми работеше.
Номерата на пиновете са написани на самите сокети.Като разглобиш ключалката и се вгледаш внимателно в тях. Написани са ситно. По спомен-- мисля че пишеше 1.........10 и така нататък. Броиш внимателно.
За това как функционира лоста е изписано доста-- има и обяснение тук:
viewtopic.php?f=8&t=19053
в ръководството на страница 74.
Като го натискаш навътре- както е показано със стрелката на лоста--сменяш информацията на дисплея на борда.
1. Consum1
2. Consum 2
3.Temp
4.Range и т.н
htt
Re: Голям борд- конверсия
Номерацията на пиновете е изписана на буксата, като махнеш ограничителя. Включително като погледнеш и конектора на мъжките пинове на борда - в краищата има цифри да се ориентираш кой ред - коя номерация следва.
Лоста се бута на вътре, когато има маркировка ВС. Сменя основните функции - консумация, температура, гориво в резервоар и т.н. Останалите, като засек на време и другите се ползват единствено от предназначените бутони/включително скритите менюта/.
Лоста се бута на вътре, когато има маркировка ВС. Сменя основните функции - консумация, температура, гориво в резервоар и т.н. Останалите, като засек на време и другите се ползват единствено от предназначените бутони/включително скритите менюта/.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- levskifans
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: 1.12.2008
- Местоположение: Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d (150)
- Мечтае да кара: е30 M3
Re: Голям борд- конверсия
Извинявам се, връзката на кабела който влиза в пин 4 на борда се беше разхлабил и не контактунаше хубаво от там идваше и проблема ми, иначе съм си го бил вързал правилно на буксата на лоста. Благодаря Ви за помощта. 

- zzvvmm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 340
- Регистриран на: 17.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is
Re: Голям борд- конверсия
Може ли да споделите как се обучава борда чрез ДИС ? Или ако вече е писано да ме препратите там, не успех да намеря нищо.
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Голям борд- конверсия
относно монтажа на този нивомер в радиатора, някои може лид а каже колко модела са за бензиновите коли?
гледах няколко вида и се чудя кои да купя за да ми рабити и тази функция коректно..
ако някои има да пише и на лични с оферти
гледах няколко вида и се чудя кои да купя за да ми рабити и тази функция коректно..
ако някои има да пише и на лични с оферти
Последна промяна ares2 на 07 Яну 2015, 10:05, променена общо 1 път
Re: Голям борд- конверсия
Борд от 850
Някой попадал ли е на този борд? И освен показателя за инспекцията и маслото, има ли повече функции от стандартния?
Другото, което ме интересува е функцията: Independent heater / ventilation control и как точно се програмира и работи?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
Re: Голям борд- конверсия
Един познат от Пловдив има 2 х 850i, човъркал съм борд компютъра на едната, не видях да има някаква друга разлика, освен инспекцията. Аз търсих дали наистина показва температура и налягане на масло, но или това са глупости, или специално неговата нямаше ни вест ни кост от тази функция в секретното меню.
Допълнителната вентилация или heater (печка). Ето тук е схемата, на която се вижда, че пин14 от бялата букса на борда е за комуникация с климатроника: http://3.bp.blogspot.com/-l3gTE6TuBfk/T ... CM+OBC.PNG
Пише, че се връзва към реле, но според мен става въпрос за старото управление на климатика, а не за дигиталното.
Според мен, (а и най-лесно за проба) за да тръгне вентилацията при дигитално управление на климатроника, трябва просто да се активира опцията:
STANDLUEFTUNG
aktiv (за вентилация)
или
STANDHEIZUNG
aktiv (за печката)
Може и да трябва помпа и реле, както пише в интернет, но според мен ще е само това горе.
Както при Е39 - активира се STANDLUEFTUNG и вентилацията тръгва и с таймер, и директно през менюто на MID-а.
Допълнителната вентилация или heater (печка). Ето тук е схемата, на която се вижда, че пин14 от бялата букса на борда е за комуникация с климатроника: http://3.bp.blogspot.com/-l3gTE6TuBfk/T ... CM+OBC.PNG
Пише, че се връзва към реле, но според мен става въпрос за старото управление на климатика, а не за дигиталното.
Според мен, (а и най-лесно за проба) за да тръгне вентилацията при дигитално управление на климатроника, трябва просто да се активира опцията:
STANDLUEFTUNG
aktiv (за вентилация)
или
STANDHEIZUNG
aktiv (за печката)
Може и да трябва помпа и реле, както пише в интернет, но според мен ще е само това горе.
Както при Е39 - активира се STANDLUEFTUNG и вентилацията тръгва и с таймер, и директно през менюто на MID-а.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Голям борд- конверсия
И за двете е писано по-рано подробно, накратко не става.
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
- MITKO F1fen
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 157
- Регистриран на: 3.07.2008
- Местоположение: VARNA
- Пол: Мъж
- Кара: E60 525xi N53 април 2008
Re: Голям борд- конверсия
Здравейте колеги,снощи до 21.00 си играх и аз с монтажа на големия борд,всичко съм направил както е описано на 1-ва стр.Не съм свързал само кабелите които отиват под жабката за CODE които са.Направих си термо датчик с термистор 4,7 кОм,но температурата седи на -37 градуса.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани