Темпомат DIESEL (cruise control)

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Темпомат DIESEL (cruise control)

Мнение от stony1 » 24 Авг 2011, 9:16

cls6666 написа:Да попитам ако някой знае къде е разликата в лостчетата за коли до февруари '94,до февруари '95 и след това
благодаря предварително и поздрави на Е36 форума иван


Няма разлика.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Темпомат DIESEL (cruise control)

Мнение от cls6666 » 24 Авг 2011, 11:48

А да знаеш къде отива въпросния пин (зеления) от кръглата букса в DDE блока
http://dox.bg/files/dw?a=7ec68912ef
интересува ме за колите които са с дебитомер(DDE 2)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Темпомат DIESEL (cruise control)

Мнение от stony1 » 24 Авг 2011, 12:12

cls6666 написа:А да знаеш къде отива въпросния пин (зеления) от кръглата букса в DDE блока
http://dox.bg/files/dw?a=7ec68912ef
интересува ме за колите които са с дебитомер(DDE 2)


Той си е окабелен заводски. Няма значение дали си с дебитомер или без.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Темпомат DIESEL (cruise control)

Мнение от cls6666 » 24 Авг 2011, 17:23

Aз вече намерих отговори на някой въпроси,зеленото кабелче отива на 20 пин в DDE ,моята цел е да го свържа с лостчето на Е39 ,даже отворих блока и видях че по 20 пин има елементи и предполагам ще тръгне ако няма коренни разлики в блоковете ,сега ще правя схемата и ще ви съобщя без значение дали съм успял
Поздрави
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Темпомат DIESEL (cruise control)

Мнение от stony1 » 24 Авг 2011, 19:48

cls6666 написа:Aз вече намерих отговори на някой въпроси,зеленото кабелче отива на 20 пин в DDE ,моята цел е да го свържа с лостчето на Е39 ,даже отворих блока и видях че по 20 пин има елементи и предполагам ще тръгне ако няма коренни разлики в блоковете ,сега ще правя схемата и ще ви съобщя без значение дали съм успял
Поздрави


Защо не си зададе правилно въпроса? Е39 няма лостче, а има управление от мултиволана. И какво значение има на кой пин от буксата на DDE е свързан прословутия зелен проводник? Нали ти отговорих, че всичко е окабелено и само трябва да се свърже лостчето.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Темпомат DIESEL (cruise control)

Мнение от cls6666 » 24 Авг 2011, 22:10

Естествено че знам че Е39 няма лостче ,аз се опитвам да създам средно положение Е 39 с лостче -мен ме устройва ...имам темпомат и изглежда заводско
При е39 също няма модул или управление пускат се 3 кабела и всичко тръгва ,няма кодиране или инициализация
аз искам да го постигна с лостче и поне ще опитам :bchug:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Темпомат DIESEL (cruise control)

Мнение от stony1 » 24 Авг 2011, 23:02

cls6666 написа:Естествено че знам че Е39 няма лостче ,аз се опитвам да създам средно положение Е 39 с лостче -мен ме устройва ...имам темпомат и изглежда заводско
При е39 също няма модул или управление пускат се 3 кабела и всичко тръгва ,няма кодиране или инициализация
аз искам да го постигна с лостче и поне ще опитам :bchug:


Естественото е, че нищо не ти е ясно. При Е39 има модул и в зависимост какво изпълнение е има поне 4 варианта за темпомата. Разликата е в самите бутони на мулти-волана. При един от първите варианти има и допълнителен MFL модул, на който се подава сигнала от бутоните, а той подава сигнал към DDE. Начина на управление при Е39 е цифров - сигнала се декодира от модул, който го прави разбираем за DDE. Използва се I-bus интерфейс. При Е36 начина на управление е на принципа на разлика в напрежението. От DDE се подава напрежение към лостчето и за различнит функции се използват различни съпротивления, свързани през маса, което води до различен пад на напрежение. Различните напрежения означават различни команди.

При Е39 не става с лостче.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Темпомат DIESEL (cruise control)

Мнение от cls6666 » 25 Авг 2011, 7:42

shema e39.JPG
При Е39 при дизелите няма управление или модул ,както и при Е36 модула е в блока на мотора
има управление и модул при бензиновите които с жило,при по новите бензинови също няма модул
прикрепям файл с който потвърждавам думите си
http://www.google.bg/url?sa=t&source=we ... zQ&cad=rja
a както ти казах вече срещу 20 пин има пътечки с елементи т.н.и просто трябва да сравня с блок от е36(все пак след 02'95 г. моторите са еднакви и единствено блоковете са различни (все пак при е39 се кодират и препрограмират да работят с GM3 и LCM)
по I-bus се управлява радиото и телефона ,не темпомата в файла си го пише ясно
ако имаш бутоните в дясно на волана (тези на темпомата)пусни снимка в отворено състояние интересува ме схемата ,не мисля че ще е различно (преполагам използват операционен усилвател)
в една тема в един чужд форум бяха сложили волана от е39 на е36 с работеща мултифункция само темпомата
колегата беше изработил схема и платка и работеше но на бензинова кола
предполагам ще е интересно да се знае че в BMW EBA има е39 с лостче но там вече има модул и е специално за М51 моторите
прикрепям пдф файл http://dox.bg/files/dw?a=59d63eee75
Ако по някъкъв начин съм натрупал темата ви с глупости нека модераторите ми изтрият мненията
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Темпомат DIESEL (cruise control)

Мнение от stony1 » 25 Авг 2011, 8:52

Колега, направил съм доста мулти-волани. Монтирал съм такива от Е38 и Е39 на Е36 и са 100% функциониращи. Напълно съм наясно със схемите на БМВ, но това, което ти ползваш като информация е една блокова схема и ако обърнеш малко внимание какво е означението на бутоните на мулти-волана, ще видиш, че не са прости бутони. В левите и в десните има схеми и на се с операционни усилватели, а са схемите за I/K-bus линиите.
Модула, за които ти говориш няма нищо общо с това, което аз се опитвам да ти обясня. Самия сигнал от бутоните на мулти-волана е различен от този на обикновенното лостче.
Относно жилото на актуатора - това е съвсем друго нещо, както и модула, който го управлява.
За информация - моя волан е мулти от бензиново Е38 и схемите за свързване на такъв волан на Е38, Е39 и Е46 са едни и същи без значение дали е бензиново или дизелово.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Темпомат DIESEL (cruise control)

Мнение от cls6666 » 25 Авг 2011, 9:20

Ето че вече говорим на един език при мулти волана всичко е плъг енд плей,не съм оспорвал че не си наясно с воланите и круйзконтрола,както и аз ,но мисълта ми беше че ако моторния блок е един и същ при е36 и е39(или почти един и същ) вече видя че има ретрофит с лостче и аз ще се опитам да го подкарам,не искам да си сменям волана а само работещ темпомат а колата ми влиза в тези до 09'97(04 '97 г) и ще си е като фабрично
едит:сега се сетих че в датенкартата на колата ми има код ,че има подготовка за темпомат и се светнах че е точно това с лостчето ,ще сляза да погледна колата :bchug:
поздрави
твоя волан е отЕ38 и е монтиран на Е36 без никаква допълнителна електроника като на е39 ?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Темпомат DIESEL (cruise control)

Мнение от stony1 » 25 Авг 2011, 10:57

cls6666 написа:Ето че вече говорим на един език при мулти волана всичко е плъг енд плей,не съм оспорвал че не си наясно с воланите и круйзконтрола,както и аз ,но мисълта ми беше че ако моторния блок е един и същ при е36 и е39(или почти един и същ) вече видя че има ретрофит с лостче и аз ще се опитам да го подкарам,не искам да си сменям волана а само работещ темпомат а колата ми влиза в тези до 09'97(04 '97 г) и ще си е като фабрично
поздрави
твоя волан е отЕ38 и е монтиран на Е36 ?


Колега, изобщо не си ме разбрал. Ще обясня за последен път.
Лостчето съдържа в корпуса си схема само с няколко съпротивляния. От DDE към него се подават +12V през съпротивленията към маса. При нормално положение на лостчето напрежението е +3,5V. При различните положения напрежението е различно и DDE изпълнява различни команди. Това е само за Е32, Е34 и Е36. При бензиновите модели допълнителния модул е за управление на актуатора.
При Е38, Е39 и Е53 нещата са коренно различни. Бутоните от мулти-волана комуникират с DDE по I/K-bus. При тази комуникация, в бутоните има елактронен модул, които изпраща сигнал до DDE, които е цифров. Самия сигнал представлява съобщение изградено от символи. Първата група символи показва за кой модул е предназначено съощението, защото всички I/K-bus модули са свързани в една мрежа. Втората група символи представлява съотверната команда. Третата група е служебна информация. Тук няма значение дали колата е с бензинов или дизелов двигател. При първите модели на Е38 и Е39 бутоните са подавали сигнал към една малка кутийка под волана (MFL модул), която и преобразувала сигналите по описания по-горе начин и ги е изпращала към DDE. По-късно въпросния модул е интегриран в бутоните.
Нали не мислиш, че може да замениш цифровото управление с аналогово и всичко да проработи без проблем?

Моят волан е от Е38 и е монтирана на Е36 и работи на 100%, но се наложи да поработя над схемата, защото цифровата информация от бутоните трябваше да се преобразува в съгнал като от оригиналното лостче.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Темпомат DIESEL (cruise control)

Мнение от cls6666 » 25 Авг 2011, 12:01

Естесвено че те разбирам ,видя ли пдф файлчето което постнах,ако все пак имаш снимка на бутоните от двете ще се радвам да я споделиш ,не съм искал да откривам топлата вода... имам доста опит в електрониката та знам къде съм се насочил ,затова и не казах в началото какво правя ,ако те изнервям кажи :) нямам пред мен бутони да ги разгледам и да си изработя схема и платка ако можеш цъкни една две снимки че в нета намирам само от едната страна и то на по новия волан ,ако си купя мултиволан с бутони за какво ми е лостче
поздрави
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Темпомат DIESEL (cruise control)

Мнение от stony1 » 25 Авг 2011, 13:08

Схемата от Pdf фаила я знам.
Свалени бутони нямам и не съм проверявал дали платката в десните бутони може да работи самостоятелно без платката в левите бутони.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Темпомат DIESEL (cruise control)

Мнение от cls6666 » 25 Авг 2011, 13:29

stony1 написа:Схемата от Pdf фаила я знам.
Свалени бутони нямам и не съм проверявал дали платката в десните бутони може да работи самостоятелно без платката в левите бутони.

Ако ти попаднат бутони прати ми снимки на лично,предполагам там е връзката между лоста и DDE ,но трудно се намира инфо за този интерфейс(само за М51) ,а в ДАРУКАР е 60 лв и не е наличен (кой ще прави такъв ретрофит)
ако модераторите сметнат за добре да изтрият мненията ми ,трябваше да са на лично
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Темпомат DIESEL (cruise control)

Мнение от bum_bum » 25 Авг 2011, 17:41

А лостчето от е32 дали е като e36-цовото, че само такива намирам, а тук във форума е мисията невъзможна да се доредя да си взема от дизелово е36.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook