Update : причини за проблем с оборотите на място
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
Re: Update : причини за проблем с оборотите на място
и аз съм с този дерт оказа ми се вакумен клапън
казаха ми в сервиза че когато бела студена колата не работила по ланда а този клапан регилирал оборотите М42б18
незнам до колко е вярно това твърдение
казаха ми в сервиза че когато бела студена колата не работила по ланда а този клапан регилирал оборотите М42б18
незнам до колко е вярно това твърдение

Последна промяна тотио на 12 Юни 2012, 13:27, променена общо 1 път
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Update : причини за проблем с оборотите на място
phantomas написа:
6. Клапан - регулатор на налягането - номер 6 на схема http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
причини : мембраната за изпускане на обратното нялягане не работи
Искам само да добавя към тази подточка, че в следствие на неизпускането на налягане, налягането в рейката става над 8 бара, сместа става неконтолируемо богата, оборотите се клатят, компа се шашка през ауспуха пуши яко черно, свещите стават много черни направо катран и разхода на М43Б16 става 16++(при нормален 10-10.5л./100км. в софия).
Това е от мен дано е полезно.

- Zlatiyan_Genchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 507
- Регистриран на: 11.10.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 M52B20 TU
- Мечтае да кара: Е39 M5
Re: Update : причини за проблем с оборотите на място
vld написа:phantomas написа:
6. Клапан - регулатор на налягането - номер 6 на схема http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
причини : мембраната за изпускане на обратното нялягане не работи
Искам само да добавя към тази подточка, че в следствие на неизпускането на налягане, налягането в рейката става над 8 бара, сместа става неконтолируемо богата, оборотите се клатят, компа се шашка през ауспуха пуши яко черно, свещите стават много черни направо катран и разхода на М43Б16 става 16++(при нормален 10-10.5л./100км. в софия).
Това е от мен дано е полезно.
Аз съм със същия двигател ,оборотите на място са мн променливи като се тресе цялата кола,в движение няма проблем,с 5 литра минава точно 30 км и нито капка повече
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Update : причини за проблем с оборотите на място
lpfc1990 написа:vld написа:phantomas написа:
6. Клапан - регулатор на налягането - номер 6 на схема http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
причини : мембраната за изпускане на обратното нялягане не работи
Искам само да добавя към тази подточка, че в следствие на неизпускането на налягане, налягането в рейката става над 8 бара, сместа става неконтолируемо богата, оборотите се клатят, компа се шашка през ауспуха пуши яко черно, свещите стават много черни направо катран и разхода на М43Б16 става 16++(при нормален 10-10.5л./100км. в софия).
Това е от мен дано е полезно.
Аз съм със същия двигател ,оборотите на място са мн променливи като се тресе цялата кола,в движение няма проблем,с 5 литра минава точно 30 км и нито капка повече
Koлега ако свещите ти са черни и смърди на неизгорял бензин отзад, премери си налягането в рейката, трябва да е 3 бара.
Ако нямаш монометър под ръка, можеш да откачиш маркуча който връща гориво в резервара, под задната седалка зад шофьора, ако не връща като е запалена колата, значи регулатора е блокирал в затворено положение.

- ////Alpine
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 3.03.2006
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe b20 sold, E85 Z4 Cabrio
Re: Update : причини за проблем с оборотите на място
хубава е темата ама има ли сходство някоя от подточките за м50б20 да кажем?? за схемите - ясно, но за частите?? ако компилираме темата с други двигатели да кажем тука иде реч за м42/м44 1,2,3,4... и от долу да се допише - при м50/м52 някои от точките изглеждат различно.. как мислите??
- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Update : причини за проблем с оборотите на място
При мен е следното- аз съм на газ. По едно време оборотите ми не мърдаха- 800-900. Така половин година. Без да пипан нищо по изпарителя само махнах кутията на въздушния филтър, откачих дебитомера, свалих дюзите, за да ги почистя и после по обратния ред ги сглобих и оборотите почнаха да играят. Днес направих един експеримент- откачих дебитомера на запалена кола и игрраещи обороти и те се успокоиха,но се качиха малко- 1000 об. Това нормално ли е или дали не си е заминал дебитомера. А нямама и друг за проба. М40В18
- g_mitkov
- Потребител
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: 28.08.2009
- Местоположение: Елин Пелин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36
Re: Update : причини за проблем с оборотите на място
Колеги здравейте и аз да ви се похваля за моя проблем - става въпрос за М43 318I сутрин като я запаля първите 4-5 и повече по някога минути ми работи на 2-3 цилиндъра и пуши яко, ако и пусна педала на газта гасне,оборотите играят от 0 до 1500 докато позагрее,след това се оправя и заработва нормално мотора. След това като я загася и я запаля си работи нормално мотора но оборотите играят от 0 до 1500 около минута докато се стабилизират.Ходих на диагностика и там компютъра не отчита никакви грешки.Смених температурния датчик и свещите но няма промяна утре ще я закарам да и почистат стъпковото моторче.Имате ли идея от какво друго може да е освем 7 те божи правила на Е36
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Re: Update : причини за проблем с оборотите на място
g_mitkov написа:....утре ще я закарам да и почистат стъпковото моторче.
Задължително на ултразвук и след това да се смаже със спрейче.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
Re: Update : причини за проблем с оборотите на място
Аз също имам проблем с оборотите на място. С М50 Б20 съм с газов инжекцион. Проблемите ми идват от ламбда сондата. За 4 месеца смених 3 нови сонди. След слагането на нова сонда колата се оправя за месец време и работи перфектно. Но след 25 - 35 дни максимум сондоте спират да работят и започва отново клатене на оборотите в диапазона 500 - 1000 об. или 700 - 1000. Понякога като ги засили повече и до 1200 стигат. Колата не гори масло, не ми изчезва антифриза. Възможно ли е газта да ми скапва сондите? И трите сонди са на BOSH, като последната я купих от Дару Кар, защото мислех, че първите 2 са некачествени. Първата я купих от Ауто плюс, а втората ми я дадоха от местния Бош - сервиз / пак нова / защото се оказа, че бошовите сонди имат 1 година гаранция. В момента съм с Дарукарската сонда / изключено е да е менте / и пак дава, че не работи. Помагайте 

- kemakozeE36
-
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 1.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
- Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
- Детайли за колата: Бяла и стара
Re: Update : причини за проблем с оборотите на място
И аз да споделя от личен опит за М40Б16:така, оборотите играеха постоянно, като в последните дни преди да захвана да я правя така хубаво пропадаха, че чак гаснеше и от там акто се почна:
1.проверка на бензинова помпа, замерване на налягане(3 бара +-)+смяна на горивен филтър-не помогна.
2.чистене на дюзи-не, само дето смъкна малко разхода и работеше по-спокойно във високите.
3.смяна на свещи+кабели-не, и това не се оказа.
4.чистене на стъпково моторче-не.
5.проверка на клапана и тръбичката за картерни газове- намерих процеп по нея-отстраних проблема, но и това не се оказа.
6.смяна на ламбда сондата(чисто-нова от форд, същата е на бмв-то е по-скъпа само защото е за бмв)-драстично смъкване на разхода на гориво.
7.дебитомер-опаааа къде бил проблема-като го отворих, палчето което се движи по пистата на места се отлепваше от нея и от там и играта с оборотите.
Начин на отстраняване: запоих една гайка върху въпросното палче и потози начин постоянно се движеше по пистата на платката-колата заспа ама почти, след което си поиграх малко с винта за регулиране на горивната смес и след 15-на минути бъзикня колата беше часовник.
Е36 М40Б16 на бензин и газ, понеже добрата работа на газ беше свързана с добрата работа на бензин бях принуден да я оправя да работи, по-късно махнах газта и я карах само на бензин, но толкова мъки и разправии с тоя мотор...
В цяла софия ходих по диагностики навсякъде ми взимат парите и ми викат колата е супер, а тя не ще да откине и накрая отидох при един колега от нашия форум и там ми изловиха дебитомер, лабдата и имобилайзера, който правеше други мизерии. та това е за което се сещам в момента
1.проверка на бензинова помпа, замерване на налягане(3 бара +-)+смяна на горивен филтър-не помогна.
2.чистене на дюзи-не, само дето смъкна малко разхода и работеше по-спокойно във високите.
3.смяна на свещи+кабели-не, и това не се оказа.
4.чистене на стъпково моторче-не.
5.проверка на клапана и тръбичката за картерни газове- намерих процеп по нея-отстраних проблема, но и това не се оказа.
6.смяна на ламбда сондата(чисто-нова от форд, същата е на бмв-то е по-скъпа само защото е за бмв)-драстично смъкване на разхода на гориво.
7.дебитомер-опаааа къде бил проблема-като го отворих, палчето което се движи по пистата на места се отлепваше от нея и от там и играта с оборотите.
Начин на отстраняване: запоих една гайка върху въпросното палче и потози начин постоянно се движеше по пистата на платката-колата заспа ама почти, след което си поиграх малко с винта за регулиране на горивната смес и след 15-на минути бъзикня колата беше часовник.
Е36 М40Б16 на бензин и газ, понеже добрата работа на газ беше свързана с добрата работа на бензин бях принуден да я оправя да работи, по-късно махнах газта и я карах само на бензин, но толкова мъки и разправии с тоя мотор...
В цяла софия ходих по диагностики навсякъде ми взимат парите и ми викат колата е супер, а тя не ще да откине и накрая отидох при един колега от нашия форум и там ми изловиха дебитомер, лабдата и имобилайзера, който правеше други мизерии. та това е за което се сещам в момента


- g_mitkov
- Потребител
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: 28.08.2009
- Местоположение: Елин Пелин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36
Re: Update : причини за проблем с оборотите на място
Колеги днес свалих и изчистих моторчето зо празен ход,но нямаше никакъв ефект, кото го сглобих и запалих колата пак работеше на 2 цилиндъра първи и втори изобщо не работеха докото загре до 70-80 градуса и после се оправят.И съвсем случайно реших да пробвам като изтине колата да извадя буксата на дебитомера, колата заработи се едно не е тя без никакви прекъсвания и работи, заработи на 4 цилиндъра и така беше решен проблема ми. Дано да съм бил полезен на някой.
- kemakozeE36
-
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 1.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
- Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
- Детайли за колата: Бяла и стара
Re: Update : причини за проблем с оборотите на място
g_mitkov написа:Колеги днес свалих и изчистих моторчето зо празен ход,но нямаше никакъв ефект, кото го сглобих и запалих колата пак работеше на 2 цилиндъра първи и втори изобщо не работеха докото загре до 70-80 градуса и после се оправят.И съвсем случайно реших да пробвам като изтине колата да извадя буксата на дебитомера, колата заработи се едно не е тя без никакви прекъсвания и работи, заработи на 4 цилиндъра и така беше решен проблема ми. Дано да съм бил полезен на някой.
Е ма аз разправям че за тоя проблем най-масов виновник е дебитомера, ма никой не слуша.Разбира се възможно е да е и друго, но най-често е той вече няколко пъти се убеждавам


- -Юли-
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 214
- Регистриран на: 30.06.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: на бензин.....
- Мечтае да кара: на ток.....
- Детайли за колата: 2007--2012->е36 m43b16 95г седан
2012--2013->е36 m52b28 95г седан
2013--2015->е46 m52b20tu 2000г купе
2015--2016->е46 m54b30 2001г купе
2016---e46 m47TUd20 2003г компот
2019---e90 m47 2006
2020—е38 m62b44 1999 + golf 6 2010
Re: Update : причини за проблем с оборотите на място
ако някой може да сподели как се отваря и почиства този дебитомер ,ще съм му много благодарен,колата е м43б16 

Тия опели горящи много и невървящи, трошливи, с външен вид на фейслифтова каруца, с пластмасови табла и салони от плат за пердета, гниещи и без никви екстри ......,бмв-та ги оставeте на нас балъците!!!!
- kemakozeE36
-
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 1.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
- Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
- Детайли за колата: Бяла и стара
Re: Update : причини за проблем с оборотите на място
markizat86 написа:ако някой може да сподели как се отваря и почиства този дебитомер ,ще съм му много благодарен,колата е м43б16
Сваляш го и отлепваш капачката, която е най-отгоре(то по принцип е капсуловано и не се отваря, ма ние сме си българи

Ето ти отворен дебитомер-след почистване и преди да сложа гайката:
http://www.vbox7.com/play:228e9f02


- -Юли-
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 214
- Регистриран на: 30.06.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: на бензин.....
- Мечтае да кара: на ток.....
- Детайли за колата: 2007--2012->е36 m43b16 95г седан
2012--2013->е36 m52b28 95г седан
2013--2015->е46 m52b20tu 2000г купе
2015--2016->е46 m54b30 2001г купе
2016---e46 m47TUd20 2003г компот
2019---e90 m47 2006
2020—е38 m62b44 1999 + golf 6 2010
Re: Update : причини за проблем с оборотите на място
аз се чудех защо моя е отварян от горе и след това е лепен с поялник
значи пак ще трябва да се отваря
мерси колега за бързия отговор като поминат дъждовете и аз ще направя процедурата!!!! 



Тия опели горящи много и невървящи, трошливи, с външен вид на фейслифтова каруца, с пластмасови табла и салони от плат за пердета, гниещи и без никви екстри ......,бмв-та ги оставeте на нас балъците!!!!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани