Update : причини за проблем с оборотите на място

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 115
Регистриран на: 18.03.2008

Re: Update : причини за проблем с оборотите на място

Мнение от тотио » 26 Авг 2010, 18:42

и аз съм с този дерт оказа ми се вакумен клапън
казаха ми в сервиза че когато бела студена колата не работила по ланда а този клапан регилирал оборотите М42б18
незнам до колко е вярно това твърдение :dunno:
Последна промяна тотио на 12 Юни 2012, 13:27, променена общо 1 път

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Update : причини за проблем с оборотите на място

Мнение от vld » 04 Ное 2010, 21:35

phantomas написа:


6. Клапан - регулатор на налягането - номер 6 на схема http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15

причини : мембраната за изпускане на обратното нялягане не работи


Искам само да добавя към тази подточка, че в следствие на неизпускането на налягане, налягането в рейката става над 8 бара, сместа става неконтолируемо богата, оборотите се клатят, компа се шашка през ауспуха пуши яко черно, свещите стават много черни направо катран и разхода на М43Б16 става 16++(при нормален 10-10.5л./100км. в софия).
Това е от мен дано е полезно.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Update : причини за проблем с оборотите на място

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 06 Ное 2010, 0:23

vld написа:
phantomas написа:


6. Клапан - регулатор на налягането - номер 6 на схема http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15

причини : мембраната за изпускане на обратното нялягане не работи


Искам само да добавя към тази подточка, че в следствие на неизпускането на налягане, налягането в рейката става над 8 бара, сместа става неконтолируемо богата, оборотите се клатят, компа се шашка през ауспуха пуши яко черно, свещите стават много черни направо катран и разхода на М43Б16 става 16++(при нормален 10-10.5л./100км. в софия).
Това е от мен дано е полезно.


Аз съм със същия двигател ,оборотите на място са мн променливи като се тресе цялата кола,в движение няма проблем,с 5 литра минава точно 30 км и нито капка повече

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Update : причини за проблем с оборотите на място

Мнение от vld » 06 Ное 2010, 9:19

lpfc1990 написа:
vld написа:
phantomas написа:


6. Клапан - регулатор на налягането - номер 6 на схема http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15

причини : мембраната за изпускане на обратното нялягане не работи


Искам само да добавя към тази подточка, че в следствие на неизпускането на налягане, налягането в рейката става над 8 бара, сместа става неконтолируемо богата, оборотите се клатят, компа се шашка през ауспуха пуши яко черно, свещите стават много черни направо катран и разхода на М43Б16 става 16++(при нормален 10-10.5л./100км. в софия).
Това е от мен дано е полезно.


Аз съм със същия двигател ,оборотите на място са мн променливи като се тресе цялата кола,в движение няма проблем,с 5 литра минава точно 30 км и нито капка повече


Koлега ако свещите ти са черни и смърди на неизгорял бензин отзад, премери си налягането в рейката, трябва да е 3 бара.
Ако нямаш монометър под ръка, можеш да откачиш маркуча който връща гориво в резервара, под задната седалка зад шофьора, ако не връща като е запалена колата, значи регулатора е блокирал в затворено положение.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 222
Регистриран на: 3.03.2006
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe b20 sold, E85 Z4 Cabrio

Re: Update : причини за проблем с оборотите на място

Мнение от ////Alpine » 06 Ное 2010, 13:23

хубава е темата ама има ли сходство някоя от подточките за м50б20 да кажем?? за схемите - ясно, но за частите?? ако компилираме темата с други двигатели да кажем тука иде реч за м42/м44 1,2,3,4... и от долу да се допише - при м50/м52 някои от точките изглеждат различно.. как мислите??
Изображение
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: Update : причини за проблем с оборотите на място

Мнение от ivopicha » 09 Яну 2011, 22:54

При мен е следното- аз съм на газ. По едно време оборотите ми не мърдаха- 800-900. Така половин година. Без да пипан нищо по изпарителя само махнах кутията на въздушния филтър, откачих дебитомера, свалих дюзите, за да ги почистя и после по обратния ред ги сглобих и оборотите почнаха да играят. Днес направих един експеримент- откачих дебитомера на запалена кола и игрраещи обороти и те се успокоиха,но се качиха малко- 1000 об. Това нормално ли е или дали не си е заминал дебитомера. А нямама и друг за проба. М40В18
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 28.08.2009
Местоположение: Елин Пелин
Пол: Мъж
Кара: Е36

Re: Update : причини за проблем с оборотите на място

Мнение от g_mitkov » 26 Яну 2011, 18:37

Колеги здравейте и аз да ви се похваля за моя проблем - става въпрос за М43 318I сутрин като я запаля първите 4-5 и повече по някога минути ми работи на 2-3 цилиндъра и пуши яко, ако и пусна педала на газта гасне,оборотите играят от 0 до 1500 докато позагрее,след това се оправя и заработва нормално мотора. След това като я загася и я запаля си работи нормално мотора но оборотите играят от 0 до 1500 около минута докато се стабилизират.Ходих на диагностика и там компютъра не отчита никакви грешки.Смених температурния датчик и свещите но няма промяна утре ще я закарам да и почистат стъпковото моторче.Имате ли идея от какво друго може да е освем 7 те божи правила на Е36

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Re: Update : причини за проблем с оборотите на място

Мнение от Le Transporteur » 26 Яну 2011, 20:41

g_mitkov написа:....утре ще я закарам да и почистат стъпковото моторче.


Задължително на ултразвук и след това да се смаже със спрейче.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 16.09.2010
Пол: Мъж

Re: Update : причини за проблем с оборотите на място

Мнение от bingo » 29 Яну 2011, 12:12

Аз също имам проблем с оборотите на място. С М50 Б20 съм с газов инжекцион. Проблемите ми идват от ламбда сондата. За 4 месеца смених 3 нови сонди. След слагането на нова сонда колата се оправя за месец време и работи перфектно. Но след 25 - 35 дни максимум сондоте спират да работят и започва отново клатене на оборотите в диапазона 500 - 1000 об. или 700 - 1000. Понякога като ги засили повече и до 1200 стигат. Колата не гори масло, не ми изчезва антифриза. Възможно ли е газта да ми скапва сондите? И трите сонди са на BOSH, като последната я купих от Дару Кар, защото мислех, че първите 2 са некачествени. Първата я купих от Ауто плюс, а втората ми я дадоха от местния Бош - сервиз / пак нова / защото се оказа, че бошовите сонди имат 1 година гаранция. В момента съм с Дарукарската сонда / изключено е да е менте / и пак дава, че не работи. Помагайте :help:


Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 1.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
Детайли за колата: Бяла и стара

Re: Update : причини за проблем с оборотите на място

Мнение от kemakozeE36 » 29 Яну 2011, 14:07

И аз да споделя от личен опит за М40Б16:така, оборотите играеха постоянно, като в последните дни преди да захвана да я правя така хубаво пропадаха, че чак гаснеше и от там акто се почна:
1.проверка на бензинова помпа, замерване на налягане(3 бара +-)+смяна на горивен филтър-не помогна.
2.чистене на дюзи-не, само дето смъкна малко разхода и работеше по-спокойно във високите.
3.смяна на свещи+кабели-не, и това не се оказа.
4.чистене на стъпково моторче-не.
5.проверка на клапана и тръбичката за картерни газове- намерих процеп по нея-отстраних проблема, но и това не се оказа.
6.смяна на ламбда сондата(чисто-нова от форд, същата е на бмв-то е по-скъпа само защото е за бмв)-драстично смъкване на разхода на гориво.
7.дебитомер-опаааа къде бил проблема-като го отворих, палчето което се движи по пистата на места се отлепваше от нея и от там и играта с оборотите.
Начин на отстраняване: запоих една гайка върху въпросното палче и потози начин постоянно се движеше по пистата на платката-колата заспа ама почти, след което си поиграх малко с винта за регулиране на горивната смес и след 15-на минути бъзикня колата беше часовник.
Е36 М40Б16 на бензин и газ, понеже добрата работа на газ беше свързана с добрата работа на бензин бях принуден да я оправя да работи, по-късно махнах газта и я карах само на бензин, но толкова мъки и разправии с тоя мотор...
В цяла софия ходих по диагностики навсякъде ми взимат парите и ми викат колата е супер, а тя не ще да откине и накрая отидох при един колега от нашия форум и там ми изловиха дебитомер, лабдата и имобилайзера, който правеше други мизерии. та това е за което се сещам в момента :wave:
Изображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 28.08.2009
Местоположение: Елин Пелин
Пол: Мъж
Кара: Е36

Re: Update : причини за проблем с оборотите на място

Мнение от g_mitkov » 29 Яну 2011, 19:45

Колеги днес свалих и изчистих моторчето зо празен ход,но нямаше никакъв ефект, кото го сглобих и запалих колата пак работеше на 2 цилиндъра първи и втори изобщо не работеха докото загре до 70-80 градуса и после се оправят.И съвсем случайно реших да пробвам като изтине колата да извадя буксата на дебитомера, колата заработи се едно не е тя без никакви прекъсвания и работи, заработи на 4 цилиндъра и така беше решен проблема ми. Дано да съм бил полезен на някой.


Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 1.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
Детайли за колата: Бяла и стара

Re: Update : причини за проблем с оборотите на място

Мнение от kemakozeE36 » 29 Яну 2011, 22:58

g_mitkov написа:Колеги днес свалих и изчистих моторчето зо празен ход,но нямаше никакъв ефект, кото го сглобих и запалих колата пак работеше на 2 цилиндъра първи и втори изобщо не работеха докото загре до 70-80 градуса и после се оправят.И съвсем случайно реших да пробвам като изтине колата да извадя буксата на дебитомера, колата заработи се едно не е тя без никакви прекъсвания и работи, заработи на 4 цилиндъра и така беше решен проблема ми. Дано да съм бил полезен на някой.

Е ма аз разправям че за тоя проблем най-масов виновник е дебитомера, ма никой не слуша.Разбира се възможно е да е и друго, но най-често е той вече няколко пъти се убеждавам ;)
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 30.06.2008
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: на бензин.....
Мечтае да кара: на ток.....
Детайли за колата: 2007--2012->е36 m43b16 95г седан

2012--2013->е36 m52b28 95г седан

2013--2015->е46 m52b20tu 2000г купе

2015--2016->е46 m54b30 2001г купе

2016---e46 m47TUd20 2003г компот

2019---e90 m47 2006

2020—е38 m62b44 1999 + golf 6 2010

Re: Update : причини за проблем с оборотите на място

Мнение от -Юли- » 28 Мар 2011, 23:20

ако някой може да сподели как се отваря и почиства този дебитомер ,ще съм му много благодарен,колата е м43б16 :D
Тия опели горящи много и невървящи, трошливи, с външен вид на фейслифтова каруца, с пластмасови табла и салони от плат за пердета, гниещи и без никви екстри ......,бмв-та ги оставeте на нас балъците!!!!


Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 1.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
Детайли за колата: Бяла и стара

Re: Update : причини за проблем с оборотите на място

Мнение от kemakozeE36 » 29 Мар 2011, 9:56

markizat86 написа:ако някой може да сподели как се отваря и почиства този дебитомер ,ще съм му много благодарен,колата е м43б16 :D

Сваляш го и отлепваш капачката, която е най-отгоре(то по принцип е капсуловано и не се отваря, ма ние сме си българи :mhihi: ) взимаш спрей за почистване на дебитомери около 15 лв струва, вътре в клапата се пръска, а за платката се взима контактен спрей(Philips contact cleaner беше моя ма не помня кви пари е) и пръскаш смело. Обърни внимание дали пластинката се долепва при всяко положение до платката и дали прави контакт- пример мойта се движеше плътно и в момента в който спре да дава контакт и пропаднат оборотите- запоих му една малка гайка отгоре да го притиска само да дава контакт постоянно, но не трябва и да тежи много.
Ето ти отворен дебитомер-след почистване и преди да сложа гайката:
http://www.vbox7.com/play:228e9f02
:yes:
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 30.06.2008
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: на бензин.....
Мечтае да кара: на ток.....
Детайли за колата: 2007--2012->е36 m43b16 95г седан

2012--2013->е36 m52b28 95г седан

2013--2015->е46 m52b20tu 2000г купе

2015--2016->е46 m54b30 2001г купе

2016---e46 m47TUd20 2003г компот

2019---e90 m47 2006

2020—е38 m62b44 1999 + golf 6 2010

Re: Update : причини за проблем с оборотите на място

Мнение от -Юли- » 29 Мар 2011, 10:59

аз се чудех защо моя е отварян от горе и след това е лепен с поялник :mhihi: значи пак ще трябва да се отваря :mhihi: мерси колега за бързия отговор като поминат дъждовете и аз ще направя процедурата!!!! :yes:
Тия опели горящи много и невървящи, трошливи, с външен вид на фейслифтова каруца, с пластмасови табла и салони от плат за пердета, гниещи и без никви екстри ......,бмв-та ги оставeте на нас балъците!!!!

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook