Голям борд- конверсия

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1580
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от PeReZ » 28 Юли 2013, 4:25

Борда оригинално ли е на тази кола или ти си го вграждал?
Ако ти си го вграждал, кое според теб е по-достоверния източник на каквато и да е информация - оригинално инсталираното табло или някак си инсталирания от теб борд?

Ако борда не е от тази кола, от каква е, с какъв двигател?
Във всеки борд има параметри, които са записани от БМВ, когато колата е била пусната в експлоатация, т.е. колко харчи колата на място и таблица с това колко харчи в движение. Ако колата е 316, а и сложиш борд от М3, е нормално на борда да показва стойности, кажи речи, като за м3, а не за 316. За да работи абсолютно коректно един борд. компютър, той трябва да бъде програмиран според автомобила, на който ще се ползва.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от ivopicha » 28 Юли 2013, 8:35

Колега, как става програмирането на борда, че моя показва разход от около 14 на 100 км, а реално разхода ми е около 8.5-9 на газ?
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

Scrapyard user
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 8.09.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 3008 + Yamaha MT-09

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от Spit-Fire » 28 Юли 2013, 9:04

Ами не е заводски борда, вчера го сложих. Ама и таблото ми е барано така че не знам на кое да вярвам. :mhihi: От къде черпи инфо борда за тея литри бензин? Инъче нямам идея от каква кола е борда. Но май е от 25-ца защото EINHEIT стойностите бяха 71/FF. не вярвам да има кой знае каква разлика в разхода от 2.0 до 2.5 така че с лека корекция трябва да си дойде на мястото.
The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing, and becomes nothing. He may avoid suffering and sorrow, but he simply cannot learn, feel, change, grow or love. Chained by his certitude, he is a slave; he has forfeited his freedom. Only the person who risks is truly free.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1580
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от PeReZ » 28 Юли 2013, 9:41

ivopicha написа:Колега, как става програмирането на борда, че моя показва разход от около 14 на 100 км, а реално разхода ми е около 8.5-9 на газ?

Препрограмира се с компютър и комплект за диагностика.

Spit-Fire написа:От къде черпи инфо борда за тея литри бензин?

От таблото... А таблото взима данните от поплавъците в резервоара.

Spit-Fire написа:не вярвам да има кой знае каква разлика в разхода от 2.0 до 2.5 така че с лека корекция трябва да си дойде на мястото.

Ами направи си корекцията тогава, защо питаш като явно ги усещаш нещата?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 240
Регистриран на: 8.06.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: G31
Мечтае да кара: F80
Детайли за колата: BMW G31 530xD

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от bir40o0 » 28 Юли 2013, 11:10

моя проблем с показанията на термометъра на борда се оправи. След 2-ри преглед на новите кабели се оказа, че по погрешка кабела 12ти пин от черната букса е вързан на маса и затова показва +50 градуса.

Scrapyard user
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 8.09.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 3008 + Yamaha MT-09

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от Spit-Fire » 28 Юли 2013, 14:49

PeReZ написа:
ivopicha написа:Колега, как става програмирането на борда, че моя показва разход от около 14 на 100 км, а реално разхода ми е около 8.5-9 на газ?

Препрограмира се с компютър и комплект за диагностика.

Spit-Fire написа:От къде черпи инфо борда за тея литри бензин?

От таблото... А таблото взима данните от поплавъците в резервоара.

Spit-Fire написа:не вярвам да има кой знае каква разлика в разхода от 2.0 до 2.5 така че с лека корекция трябва да си дойде на мястото.

Ами направи си корекцията тогава, защо питаш като явно ги усещаш нещата?



Ами тогава се чудя от къде се получава това разминаване в таблото и борда - борда показва 19.8 литра а таблото отива към резервата.
The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing, and becomes nothing. He may avoid suffering and sorrow, but he simply cannot learn, feel, change, grow or love. Chained by his certitude, he is a slave; he has forfeited his freedom. Only the person who risks is truly free.

Scrapyard user
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 8.09.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 3008 + Yamaha MT-09

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от Spit-Fire » 30 Юли 2013, 19:58

Колеги искам да попитам също и за средния разход - каква е разликата между CONSUM 1&2 и средния разход от скритото меню 4 ? Едното показва 16.5 а другото 13.5 ..
The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing, and becomes nothing. He may avoid suffering and sorrow, but he simply cannot learn, feel, change, grow or love. Chained by his certitude, he is a slave; he has forfeited his freedom. Only the person who risks is truly free.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от vld » 30 Юли 2013, 20:47

това от скритото меню важи от както си я запалил до момента, а консум едно и две показват откакто си ги рестартирал.
Дефакто консум 2 не го пипай 5000км. примерно, а консум 1 го ресетвай на всеки резервар, или по дълго пътуване ако искаш да видиш какво се случва на определен участък.
другото е да видиш моментно какво се случва с разхода от последното палене.
Изображение

Scrapyard user
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 8.09.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 3008 + Yamaha MT-09

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от Spit-Fire » 30 Юли 2013, 21:59

Благодаря за инфото, колега :yes: Доста интересна информация е.
The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing, and becomes nothing. He may avoid suffering and sorrow, but he simply cannot learn, feel, change, grow or love. Chained by his certitude, he is a slave; he has forfeited his freedom. Only the person who risks is truly free.

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 29.01.2012
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: m43b18

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от AmxBg » 11 Авг 2013, 9:30

oxides написа:Проблема е решен след смяната на таблото сега всичко е ОК явно таблото е давало грешна информация към борда :ok:
ivopicha написа:Такааа, и аз вече имам борд. Не бях свързал лиляво/белия кабел за бушон 45. Днес го свързах и борда грейна. Обаче не мога да влезна в скритите функции. Натискам 1000 и 10 и нищо не става. Пробвах и на контакт, и запалена- нищо. Лявата част на дисплея пусната ли трябва да е и ако да, на коя функция.Заедно ли трябва да се натиснат или може първо натискам и задържам 1000 и после както държа 1000 да натисна 10. Колко време трябва да се държат натиснати? Благодаря ви! И таблото има вече по- завършен вид. Остава сега едно оригинално CD43 да си намеря и ще е супер.

Изображение

Натискаш двете най-леви копчета (1000, 10) едновременно след това даваш на тест 19 и въвеждаш сбора от деня и месеца (29+12=41) натискаш set и си готов. :bchug:

Въпроса е как да свържа лилаво/белия кабел към бушон 45? Неможе ли от някъде по близо? Нямам климатроник нито климатик. Защото някой беше писал че може и към климатроника... но при мен липсва :|

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 280
Регистриран на: 24.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 e36 328i Тouring
Мечтае да кара: e36 ///M3

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от clarcky » 11 Авг 2013, 17:38

AmxBg написа:
oxides написа:Проблема е решен след смяната на таблото сега всичко е ОК явно таблото е давало грешна информация към борда :ok:
ivopicha написа:Такааа, и аз вече имам борд. Не бях свързал лиляво/белия кабел за бушон 45. Днес го свързах и борда грейна. Обаче не мога да влезна в скритите функции. Натискам 1000 и 10 и нищо не става. Пробвах и на контакт, и запалена- нищо. Лявата част на дисплея пусната ли трябва да е и ако да, на коя функция.Заедно ли трябва да се натиснат или може първо натискам и задържам 1000 и после както държа 1000 да натисна 10. Колко време трябва да се държат натиснати? Благодаря ви! И таблото има вече по- завършен вид. Остава сега едно оригинално CD43 да си намеря и ще е супер.

Изображение

Натискаш двете най-леви копчета (1000, 10) едновременно след това даваш на тест 19 и въвеждаш сбора от деня и месеца (29+12=41) натискаш set и си готов. :bchug:

Въпроса е как да свържа лилаво/белия кабел към бушон 45? Неможе ли от някъде по близо? Нямам климатроник нито климатик. Защото някой беше писал че може и към климатроника... но при мен липсва :|

:OT: А какава е функцията на този кабел че и аз не го връзвах :mhihi: :roll:

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 29.01.2012
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: m43b18

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от AmxBg » 12 Авг 2013, 17:42

Изчетох всичко и разбрах че лилаво белия кабел е 12в+, но незнам къде да го свържа... реших да го свържа към запалката там има постоянно 12в... с риск да работи постоянно реших да го направя колкото да видя дали работи защото го купих днес и се притеснявах да не е развален.. но уви нищо не излезна на борда нито светна нито нищо... да не би да трябва да се натисне нещо за да тръгне? Натисках какво ли не и задържах set но нестава и нестава? Гледам + и - от бялата букса трябва да се вържат към черната така е по схемата от 1ва страница и отделно пин 14 лилаво белия кабел да се свърже някъде където има ток само на контакт. Всичко така ли трябва да е и къде бъркам че не мога да подкарам борда? или е дал фира и са ме метнали 100 кинта? :|

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 642
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от don_gori » 12 Авг 2013, 17:56

AmxBg написа:Изчетох всичко и разбрах че лилаво белия кабел е 12в+, но незнам къде да го свържа... реших да го свържа към запалката там има постоянно 12в... с риск да работи постоянно реших да го направя колкото да видя дали работи защото го купих днес и се притеснявах да не е развален.. но уви нищо не излезна на борда нито светна нито нищо... да не би да трябва да се натисне нещо за да тръгне? Натисках какво ли не и задържах set но нестава и нестава? Гледам + и - от бялата букса трябва да се вържат към черната така е по схемата от 1ва страница и отделно пин 14 лилаво белия кабел да се свърже някъде където има ток само на контакт. Всичко така ли трябва да е и къде бъркам че не мога да подкарам борда? или е дал фира и са ме метнали 100 кинта? :|

Колега няма как да вържеш само + 12 волта и борда да тръгне ето нужните пинове , които трябва да се свържат , че борда да запали , колкото да провериш дали работи :
на бялата букса:
пин8 - 12V
пин13 - маса

на черната букса:
пин9 - 12V на контакт
пин14 - 12V на контакт
пин16 - осветление - за пробата може да не се свързва, но няма да светят бутоните.
пин17 - маса
пин18 - 12V

Успех :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 29.01.2012
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: m43b18

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от AmxBg » 12 Авг 2013, 20:46

don_gori написа:
AmxBg написа:Изчетох всичко и разбрах че лилаво белия кабел е 12в+, но незнам къде да го свържа... реших да го свържа към запалката там има постоянно 12в... с риск да работи постоянно реших да го направя колкото да видя дали работи защото го купих днес и се притеснявах да не е развален.. но уви нищо не излезна на борда нито светна нито нищо... да не би да трябва да се натисне нещо за да тръгне? Натисках какво ли не и задържах set но нестава и нестава? Гледам + и - от бялата букса трябва да се вържат към черната така е по схемата от 1ва страница и отделно пин 14 лилаво белия кабел да се свърже някъде където има ток само на контакт. Всичко така ли трябва да е и къде бъркам че не мога да подкарам борда? или е дал фира и са ме метнали 100 кинта? :|

Колега няма как да вържеш само + 12 волта и борда да тръгне ето нужните пинове , които трябва да се свържат , че борда да запали , колкото да провериш дали работи :
на бялата букса:
пин8 - 12V
пин13 - маса

на черната букса:
пин9 - 12V на контакт
пин14 - 12V на контакт
пин16 - осветление - за пробата може да не се свързва, но няма да светят бутоните.
пин17 - маса
пин18 - 12V

Успех :yes:

Няма много общо с нещата от първия пост. Благодаря ти! Ако не беше ти нищо нямаше да се получи, благодаря и на всички останали... За 6-7 часа труд всичко е на лице :)

Друг въпрос.... разхода от скитото меню го намалих на 850, но и това не помага - custom1,2 Пише нещо от порядъка на 14-15-16. :D Реално разхода е 8-9-10 :)

Може ли някой да ми го програмира за моята кола чрез диагностика. Търся човека да е някъде по черноморието защото в момента съм в Китен, бих отишал и до Бургас само с само да се свърши работата като хората. Телефон за връзка е достатъчен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1908
Регистриран на: 29.12.2005
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: М4

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от DanielzZz » 30 Авг 2013, 19:45

Така,купих си само борда,без окабеляване.Разбрах,че за да премина от средния към големия ми трябва още една букса,но не разбрах - комфорт модула трябва ли ми ?
П.С. Търся буксата и ръчка за борда...

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook