М50 или М52
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
66 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: М50 или М52
vld написа:E нa M50 с Ванос главата е с единични пружини като на М52, сега тракат ли ти повдигачите?
Освен това ако М52ката е с хубаво масло и читави повдигачи няма причина да трака
Какво е отношението на двойните пружини към тракането на повдигачите

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- BLITzZ
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 7.09.2010
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36
Re: М50 или М52
Благодаря ви много момчета... (taba4ko, Boyadjiev ) много ми помогнахте
имам само още едно вапросче.... на какви км. трябва да е доло горе един М52 мотор за да е читав... понеже казвате че блока му е аломиниев и цилиндрите са... (забравих какви бяха
) и се износвали по бързо...
или всичко е до касмет... 





- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: М50 или М52
~Мишо~ написа:vld написа:E нa M50 с Ванос главата е с единични пружини като на М52, сега тракат ли ти повдигачите?
Освен това ако М52ката е с хубаво масло и читави повдигачи няма причина да трака
Какво е отношението на двойните пружини към тракането на повдигачите
И аз това искам да разбера, поне до колкото съм запознат само това е разликата в главите на двата мотора.


- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: М50 или М52
Двойните пружини се слагат понеже при високи обороти единичната изпада в резонанс,и се получава така нареченото "провисване на клапана",неуспява да се затвори навреме и нататък е ясно... с двойните това се избягва,понеже резонансните честоти са различни,със същата цел се ползват и конусни пружини.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: М50 или М52
BLITzZ написа:Благодаря ви много момчета... (taba4ko, Boyadjiev ) много ми помогнахтеимам само още едно вапросче.... на какви км. трябва да е доло горе един М52 мотор за да е читав... понеже казвате че блока му е аломиниев и цилиндрите са... (забравих какви бяха
![]()
) и се износвали по бързо...
или всичко е до касмет...
моето мнение е следното. ако беше по-лош двигател и до сега да се правеха двигателите с чугунен блок. това за разхода също е вярно с ванос литър надолу с двоен ванос 2 надолу. това ти го казвам защото съм с м52б25ту и ми гори колкото на едим мой приятел м50б20ту, та даже на моменти и по-малко. вървежа няма да го коментирам....


за износването, ми няма такива филми. една кола трябва да се гледа и поддържа и тогава и тя ще ти се отплаща с безаварийно каране. това зависи от много фактори, но редовната смяна на масло и филтри както и да следиш да не се прегрява двигателя според мен са ключовите неща за издръжливостта на двигателя. според мен и на 300000 да си купиш кола ако е гледана няма да и се личат километрите и ще те изкара и още 300к.
радвам се че съм ти бил от полза и дано да сполучиш в избора на двигател. моят е както вече споменах М52Б25ТУ (в Е46 обаче)........


- kr1sh0
- Потребител
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 15.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E91 335d, e46 330cd
Re: М50 или М52
Колега това за Километрите е относително, ако колата ти е Италианска е доста вероятно да е пипан километража.. Вземи си немска кола, немеца е дисциплиниран, научен е да пази, докато италианците са по-големи мърлячи от нас, не сменят маслото редовно и т.н. А и има значение дали ще я вземеш от улегнал 50 годишен човек или от 20 годишен `тарикат` .. Успех! Преди всичко е до късмет.
- BLITzZ
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 7.09.2010
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36
Re: М50 или М52
Ясно
много неща ми се разясниха
ще видим на какво ще попадна, и пак ви благодаря много 



- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: М50 или М52
BLITzZ написа:Благодаря ви много момчета... (taba4ko, Boyadjiev ) много ми помогнахтеимам само още едно вапросче.... на какви км. трябва да е доло горе един М52 мотор за да е читав... понеже казвате че блока му е аломиниев и цилиндрите са... (забравих какви бяха
![]()
) и се износвали по бързо...
или всичко е до касмет...
Най-добре ще е ако взимаш кола от човек, да го запиташ дали има сервизна книжка към нея (важно е да се загледаш в печатите, истинските печати просто изглеждат масивни, изписани и има дата на някой от тях с което можеш да разбереш как е поддържана въпросната кола) или пък фактури за закупени части или нещо подобно. Ако човека е тертиплия сам си дава "доказателствата" (примерно аз сам си попълвам сервизната книжка от както е в мен колата, като описвам всички процедури правени по нея с датата и всичко което е необходимо). А по въпроса за километрите... не вярвай какво пише на километража, а по-скоро се довери на неща като, състояние на: салон, волан, топка на скоростен лост, колани, табло, окачване, защото всичко това неминуемо оставя следи от употребата, така че ако колата цялостно е запазена и не много износена, то тогава и двигателя й ще е добре гледан и не-много каран. Ако колата е мърлява обаче не може да знаеш колко е карана и как е поддържана. Просто гледай цялостния вид, един автомобил изглежда "уморен" след определен пробег и експлоатация. Ето в тази тема можеш да се запознаеш по-обстойно с нещата които е хубаво да вземеш в предвид при оглед на кола (по-надолу в темата са изброени, отначало е за дизели, но не се отказвай и чети, доста полезни неща ще намериш там колега) http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=46&t=103130
И за да ти отговоря все пак с някакви цифри - ако всичко е точно по поддръжката цифри до/околко 250 000 не трябва да те притесняват изобщо. Макар и някои двигатели да са по-слаби от други като изработка, както и с по-малък ресурс, те спокойно издържат до 500 000 при нормална експлоатация.



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
Re: М50 или М52
Krizztian написа:Вземай М52 и не слушай за недостатъците му, защото аз до сега не съм чул някой да ми каже карам м52 и съм недовелен. Карам от април месец м52 и съм адски доволен от към разход и надеждност, а за алуминиевият гаден блок и калпавата глава може да ти говорят с дни, ама почти никой не си е патил от тях. Естествено като всяка глава може да се изкриви или да се пукне, но аз по често чувам за пукнати глави на м50 (от колеги от форума). 1към1 ти е разхода с м50 ама някой друг пътДифа ми е 2.93 с м52б25 съм и извън града на нормално каране (120-140) се върти около 6.5-7. Градско, под 11.5 не падам, на нормално каране. Направих си експеримент да видя в града на най силно каране, какъв разход ще ми даде. с 18,6 л. изминах 106 км. Да каже, че през тия 106 километра колата е постоянно в гадният й прекъсвач, дори и някои път не я чакам да загрее. Да спомена само, че скоростите са ми дълги както и всички които са с м52б25 и на 100 км/ч на 5-та колата се мъчи, всеки които кара такова нещо ще го каже (освен ако не е някой луд фен на заспалото каране). 1към1 ти е вървежа с м50
Всички които са карали м50 и м52 единодушно ще вдигнат ръка за м52. надеждност...зависи какво ще го правиш тоя двигател...м52 също става за извръщения и то яко. Тука летят едни митови с тия калпави глави, ама карай...Който казва, че на м52 му тракат повдигачити, дори и след яко каране, значи не е карал м52 и не стоял до м50 след яко каране (там е якото тропане, хлопане и тракане.Също и зависи на какъв чешит масло си попаднал). Аз единствено не съм доволен от клапана за картерните газове (не съм сигурен дали при м50 го има). Тоя клапан ми направи голяма мизерия като не го смених на време и ми напълни всмукателните колектори с масло...М52 го карам 6 000 (което е малко) и през половината от километрите е имало яко тормоз, но двигателя е в състояние в каквото го взех. Нека някой да изкаче впечатления от м50 отрицателни и положителни. Ааа щях да забравя, нямат почти нищо общо по карантията с м50
За вървежа мога да кажа само ,че се пуснах със доста читава м52б25 ца която е шпер 3.15 на 25 % ,скорости ЗФ от м3 генерация от 28 ца и чип и ми седеше на задната броня .
Така като гледам колега си нов ,питай Оги от Плевен с компакта какво стака като прегрееш тоя мотор .Понеже е междинка и няма много мегдан за шлайф на главата .
Щом е толко добре двигателите да са с алуминиеви блокове ,то защо С50 тата са с чугун ???
Вече тракането на повдигачи зависи от маслото и как е каран и потдържан съответният мотор .

- Thebimmerfan
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 323ti compact
- Мечтае да кара: M3 E46 CSL; S42B20
Re: М50 или М52
Колата ми е с М52В25 мотор, карал съм няколко 325 с М50В25 и честно казано М50 има много по-беден старт, дава усещане за много по-заспал и мързелив мотор а и са бая по-дърти и износени. Само в случай, че ще турбинираш вероятно би било по-прероръчително да търсиш M50, но единствено без ванос, има наистина двойни пружини на клапаните, по-агресивни разпределителни валове, а и ECU Bosch...Този М50В25 с ваноса е с единични пружини.
"...Родната милиция ни пази..."
Веско Маринов

Веско Маринов
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: М50 или М52
стеблата на клапаните на ваносните са по тънки също , с по 1мм.
За мен положението е : Ако ти трябва за издевателства - М50 без ванос,
Ако ще си го караш по дефолт , с хубаво масълце - М52
За мен положението е : Ако ти трябва за издевателства - М50 без ванос,
Ако ще си го караш по дефолт , с хубаво масълце - М52

- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: М50 или М52
Ако аз трябваше да избирам:
- Ако карам на писта - М50
- Ако ми е за ежедневно возене с тук там някоя ръчка - М52
А отностно двойните пружини и при М42 са такива!
- Ако карам на писта - М50
- Ако ми е за ежедневно возене с тук там някоя ръчка - М52
А отностно двойните пружини и при М42 са такива!
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: М50 или М52
Имам един въпрос понеже от БМВ твърдят че системата ванос води до по-нисък разход на гориво качване на въртящ момент и тн ... колко е въртящия момент на M50B25 и на М50B25 VANOS ,мерси ... Искам отговор от разбиращи хора ,а не гадаене 

I'm slowly drifting


- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: М50 или М52
въртящият момент е един и същ 245Nm, но при М50 се получава при 4200 оборота, а при този с ванос-а е при 3950 оборота.

66 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани