Прегрято Е36 или не точно ?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
34 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Прегрято Е36 или не точно ?
bavaretca_tns написа:Перката е хваната за него тя е една алуминтиева окръжност която е уребрена.По принцип когато е запалена колата и се върти не би трябвало да го спреш, като хванеш перката, в последствие значие е заминало.
Всичко много хубаво, ама ще накраш човека да смени евентуално здраво виско

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Прегрято Е36 или не точно ?
Dirty M5 driveR написа:bavaretca_tns написа:Перката е хваната за него тя е една алуминтиева окръжност която е уребрена.По принцип когато е запалена колата и се върти не би трябвало да го спреш, като хванеш перката, в последствие значие е заминало.
Всичко много хубаво, ама ще накраш човека да смени евентуално здраво вискоНе трябва да може да го спре като е зацепило. На студен мотор или когато не е толкова топло и не е зацепило виското се спира свободно дори с пръсти, естествено внимателно. Аз понеже минах вече през тая процедура мога да споделя, че дори не е нужно да се правят горепосочените експерименти, за да се установи работи ли вискосъединителя. Като е напълно загрял двигателя отваряш капака и форсираш от дросела. Ако виското е зацепено фучи здраво и обдухва сериозно. При заминало виско перката просто се върти и звук не издава.

Или я опъваш ня някой баир и отваряш джамовете, като почне да вие като зил значи е зацелило, ако не зацепи ще помръдне надясно стрелката, но това не е страшно когато го очакваш за експеримент и го видиш веднага.
Ако го видиш навреме в движение само връщаш газта без да изключваш от скорост и са по малко пт 10 секунди ще охлади, ако е ниска скоростта парното на макс на топло и пак ще охлади.
После купуваш ново и така.
Но вероятно е здраво, просто радятора е стар и е здал багажа.

- bavaretca_tns
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 14.04.2008
- Местоположение: plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: Основно на запад и по писти.
Re: Прегрято Е36 или не точно ?
Dirty M5 driveR написа:bavaretca_tns написа:Перката е хваната за него тя е една алуминтиева окръжност която е уребрена.По принцип когато е запалена колата и се върти не би трябвало да го спреш, като хванеш перката, в последствие значие е заминало.
Всичко много хубаво, ама ще накраш човека да смени евентуално здраво вискоНе трябва да може да го спре като е зацепило. На студен мотор или когато не е толкова топло и не е зацепило виското се спира свободно дори с пръсти, естествено внимателно. Аз понеже минах вече през тая процедура мога да споделя, че дори не е нужно да се правят горепосочените експерименти, за да се установи работи ли вискосъединителя. Като е напълно загрял двигателя отваряш капака и форсираш от дросела. Ако виското е зацепено фучи здраво и обдухва сериозно. При заминало виско перката просто се върти и звук не издава.
Е и аз това имах предвид, ама съм забравил да напиша, че това е когато сработи, сега видях че съм объркал думите вместо загряла/ топла кола с думата запалена и като се зачетох си видях смислената грешка със запалената кола

Не е задължително да го тества на баир може и при тия големи жеги също да си покаже дали е развалено, поне при мен се получи преди няколко години в Пловдив както влезнах в града с тези сфетофари и тези 35 + температури си показа ведна га и на сфетофарите минаваше нормалната позиция на стрелката на водата на таблото но м/у сфетофарите охлаждаше и така до магазина за ново.
Пиша следните редове за колегата с проблема, ако виското ти е развалено и се наемаш сам да си го смениш ето ти малко инфо.
Смяната не е сложна стига да му разбираш малко:
Сваляш дифузура които е над перката, закачен е за радиатора, след това отвъртъш перката от виското на три или четири болчета които я държат след това зимаш обикновен ключ но не помня кои номер беше и отвърташ виското е обратна резба/ развива се по часовниковатастрелка като застане с/у него/ и след това по обратния път се сглабя.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Прегрято Е36 или не точно ?
Да добавя и аз някой ред и повече
....
Първо охладителната система на Е36 е добре запасена !
За да започне да прегрява двигателя в повечето случаи има сериозна причина (от сорта на издухала гарнитура) ....
Разбира се , не се изключват вариянтите (и трябва да се проверят) за термостат , водна помпа , виско/ел.перка ,клапан за налягане (капачка) , запушена система и т.н .....
Ако има проблем с гарнитура на главата може да има повишено налягане във водната система (зависи как и къде е избила гарнитурата) , което може да се прояви както при студен мотор , така и след известно натоварване на двигателя....
Има случаи при които не се наблюдава повишено налягане , но пък има отлагания на антифриз в маслото ...
В трети случаи не се наблюдава нито едно от горе казаните , но антифриза намалява -тоест изгаря в цилиндрите (пак поради проблем с гарнитура ).....
Всичките тези неща сме ги дъвкали безброй пъти , казани си от 1000 колеги , има ги пръснати в различни теми , а също систематизирани в някои от тях ....
За случая на колегата пуснал темата ...
Казваш , че сте сменили водна помпа , но не казваш дали термостата работи ?
Ако е проверен и работи , то за мен проблема ти е сериозен ..... защото споменаваш, че след като си тръгнал повторно по магистралата , двигателя пак е загрял ( по магистралата ти се движиш със скорост , водата циркулира достатъчно бързо , заради оборотите на помпата , която пък казваш , че е сменена ...... та дори виското /ел.перката да не работи , то не би трябвало да имаш проблем с прегряване , ако всичко друго е изрядно .... Казваш , че ти губи антифриз от радиатора .....този теч трябва да е много сериозен , за да се стигне до там , че да загрее мотора , реално трябва буквално да тече или да капе много интензивно , толкова , че да губи примерно един литър на 10 минути .... ). Първо си смени радиатора (това трябва да направиш така или иначе, щом тече) , отиди да ти направят газов анализ на антифриза и от там нататък ще му мислиш ....
Другия въпрос ... за обезвъздушаването - не акцентирайте толкова на това глупаво обезвъздушаване ! Ако всичко по системата е изрядно , тя се обезвъзушава сама !! Лично съм пробвал на моята кола , когато сменявам натифриз - наливам антифриз в радиатора и тръгвам ! Няма никакви проблеми , с времето просто се долива ако има нужда .... Разбира се , това в никаквъ случай ,не значи , че ви препоръчвам да не обезвъздушавате , напротив .... (обяснавал съм и аз и други колеги как точно се прави)....
И на края на безкрайно дългия ми пост искам да кажа , че няма определен модел за това как да охладите двигателя , ако е тръгнал да прегрява ! Не е вярно , че видиш ли ако тръгне да прегрява , трябва задължително да я подкараш с по -висока скорост , за да засили циркулацията на водата и да охлади .... това е много относително и зависи от конкретния случай .... , както не е вярно , че ако угасиш веднага двигателя ще причиниш по -големи щети , отколкото ако пуснеш парното .... и този случай е относителен и зависи от ситуацията (все пак става дума за инертен процес на загряване и охлажане , не се знае кое е по -добре да се направи.... ми то двигателя примерно вече кипи , излиза пушек , а ти ще ми пускаш парно ! Кво парно , гаси се веднага ! ) .... За това не препоръчвайте "модели" за реакция в такива случаи , всичко се преценява на място според ситуацията и разбира се според това дали човека може да установи кой случай за охлаждане е най -подходящ ...

Първо охладителната система на Е36 е добре запасена !
За да започне да прегрява двигателя в повечето случаи има сериозна причина (от сорта на издухала гарнитура) ....
Разбира се , не се изключват вариянтите (и трябва да се проверят) за термостат , водна помпа , виско/ел.перка ,клапан за налягане (капачка) , запушена система и т.н .....
Ако има проблем с гарнитура на главата може да има повишено налягане във водната система (зависи как и къде е избила гарнитурата) , което може да се прояви както при студен мотор , така и след известно натоварване на двигателя....
Има случаи при които не се наблюдава повишено налягане , но пък има отлагания на антифриз в маслото ...
В трети случаи не се наблюдава нито едно от горе казаните , но антифриза намалява -тоест изгаря в цилиндрите (пак поради проблем с гарнитура ).....
Всичките тези неща сме ги дъвкали безброй пъти , казани си от 1000 колеги , има ги пръснати в различни теми , а също систематизирани в някои от тях ....
За случая на колегата пуснал темата ...
Казваш , че сте сменили водна помпа , но не казваш дали термостата работи ?
Ако е проверен и работи , то за мен проблема ти е сериозен ..... защото споменаваш, че след като си тръгнал повторно по магистралата , двигателя пак е загрял ( по магистралата ти се движиш със скорост , водата циркулира достатъчно бързо , заради оборотите на помпата , която пък казваш , че е сменена ...... та дори виското /ел.перката да не работи , то не би трябвало да имаш проблем с прегряване , ако всичко друго е изрядно .... Казваш , че ти губи антифриз от радиатора .....този теч трябва да е много сериозен , за да се стигне до там , че да загрее мотора , реално трябва буквално да тече или да капе много интензивно , толкова , че да губи примерно един литър на 10 минути .... ). Първо си смени радиатора (това трябва да направиш така или иначе, щом тече) , отиди да ти направят газов анализ на антифриза и от там нататък ще му мислиш ....
Другия въпрос ... за обезвъздушаването - не акцентирайте толкова на това глупаво обезвъздушаване ! Ако всичко по системата е изрядно , тя се обезвъзушава сама !! Лично съм пробвал на моята кола , когато сменявам натифриз - наливам антифриз в радиатора и тръгвам ! Няма никакви проблеми , с времето просто се долива ако има нужда .... Разбира се , това в никаквъ случай ,не значи , че ви препоръчвам да не обезвъздушавате , напротив .... (обяснавал съм и аз и други колеги как точно се прави)....
И на края на безкрайно дългия ми пост искам да кажа , че няма определен модел за това как да охладите двигателя , ако е тръгнал да прегрява ! Не е вярно , че видиш ли ако тръгне да прегрява , трябва задължително да я подкараш с по -висока скорост , за да засили циркулацията на водата и да охлади .... това е много относително и зависи от конкретния случай .... , както не е вярно , че ако угасиш веднага двигателя ще причиниш по -големи щети , отколкото ако пуснеш парното .... и този случай е относителен и зависи от ситуацията (все пак става дума за инертен процес на загряване и охлажане , не се знае кое е по -добре да се направи.... ми то двигателя примерно вече кипи , излиза пушек , а ти ще ми пускаш парно ! Кво парно , гаси се веднага ! ) .... За това не препоръчвайте "модели" за реакция в такива случаи , всичко се преценява на място според ситуацията и разбира се според това дали човека може да установи кой случай за охлаждане е най -подходящ ...
34 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани