За и против струговането на спирачни дискове ...
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
47 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- niko11
- StanceWorks addicted
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 24.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: със заключен:)
Re: За и против струговането на спирачни дискове ...
Аз също съм против подобна интервенция.
Струвами се че не е добра идея да се експериментира
с тези неща
Струвами се че не е добра идея да се експериментира
с тези неща
Re: За и против струговането на спирачни дискове ...
Добре де всички които са против не споменават каква е технологиата за производство според тях че да се разбере що са против , иначе нови в магазина отиват след такава ( интервенция, експеримент и други подобни ) процедура ( имам предвид струговане) . Не разбрах каква е разликата във времето пък и то първоначалното ( при производството ) струговане се прави със същата цел с каквато и ние "безотговорните" го правим. Тъй де ясно е че метала се променя по време на експлоатациата си и това е нормално и надали някой го изследва как е след каране в проливен дъжд при дълго спускане с мнооого багаж. И какво го прави опасен след струговане което е част от производствения процес на въпросното изделие. Ще ми се да ми стане ясно ама досега не
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: За и против струговането на спирачни дискове ...
vladobate написа:Добре де всички които са против не споменават каква е технологиата за производство според тях че да се разбере що са против , иначе нови в магазина отиват след такава ( интервенция, експеримент и други подобни ) процедура ( имам предвид струговане) . Не разбрах каква е разликата във времето пък и то първоначалното ( при производството ) струговане се прави със същата цел с каквато и ние "безотговорните" го правим. Тъй де ясно е че метала се променя по време на експлоатациата си и това е нормално и надали някой го изследва как е след каране в проливен дъжд при дълго спускане с мнооого багаж. И какво го прави опасен след струговане което е част от производствения процес на въпросното изделие. Ще ми се да ми стане ясно ама досега не
Владо нали знаеш , че на теория много неща са едни , а на практика мааалко по-различни ... .
Ето днес след като монтирах дисковете мислех , че като са с минималната допустима стойност (10.4), спирането ще е пълна скръб .... Да , ама не , спира си много добре , чак се изненадах , а хем накладките не са се напаснали към дисковете ... Даже ако трябва да се "вталявам" микрометъра показваше една идея под чертичката на 10.4 , демек е нещо от сорта на 10.38 ..... Та както каза ти за голфовете , дето им дават до 3мм износване на диска , защо па на нас да е само 1.6.... Не знам..... , след време пак ще видя как е състоянието им и ще пиша да се знае - бива ли , не бива ли ....
Re: За и против струговането на спирачни дискове ...
Аз имах криви дискове исках да ги сменя с нови, но в сервиза ми викат за ко' да даваш 200 лева като може за 50 лева да ги изправат и си казах хубаво ще спестя пари. Колата продължи да тресе при спиране даже стана по зле в сервиза ми викат аве не е от диковете нали ги изпилихме може да е от шарнирните болтове
аз не разбирам викам хубаво сменяи ги 200 лева за болтове продължи да тресе. Накрая си купиш аз дискове за 200 лева и се оправи колата. И накрая вместо да спестя пари съм назад
.


- Nik4oZ
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 8.05.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 Coupe Hellrot
Re: За и против струговането на спирачни дискове ...
vladobate написа:Добре де всички които са против не споменават каква е технологиата за производство според тях че да се разбере що са против , иначе нови в магазина отиват след такава ( интервенция, експеримент и други подобни ) процедура ( имам предвид струговане) . Не разбрах каква е разликата във времето пък и то първоначалното ( при производството ) струговане се прави със същата цел с каквато и ние "безотговорните" го правим. Тъй де ясно е че метала се променя по време на експлоатациата си и това е нормално и надали някой го изследва как е след каране в проливен дъжд при дълго спускане с мнооого багаж. И какво го прави опасен след струговане което е част от производствения процес на въпросното изделие. Ще ми се да ми стане ясно ама досега не
Как да споменат като нямат никаква представа. Пишат си ей така без да имат никакви наблюдения. Обаче като им се наложи да сменят дискове , и като разберат каква е цената за горе долу едни добри дискове и започват с въпросите " ама неможели да си занеса дисковете на стругар щото новите мн скъпи".... Хората преди години си ковяха накладките , копуваше се само феродо!
По темата: досега лично на мен не ми се е налаголо да престъргвам дискове , но доста познати си престъргват дисковете докато могат и след това нови. Не съм чул някой да се оплаква от разлика в спирането. Важното е кадърен стругар да ти ги направи, също са важни и след това накладките които се слагат.
Lurking in the shadows
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: За и против струговането на спирачни дискове ...
Nik4oZ написа:vladobate написа:Добре де всички които са против не споменават каква е технологиата за производство според тях че да се разбере що са против , иначе нови в магазина отиват след такава ( интервенция, експеримент и други подобни ) процедура ( имам предвид струговане) . Не разбрах каква е разликата във времето пък и то първоначалното ( при производството ) струговане се прави със същата цел с каквато и ние "безотговорните" го правим. Тъй де ясно е че метала се променя по време на експлоатациата си и това е нормално и надали някой го изследва как е след каране в проливен дъжд при дълго спускане с мнооого багаж. И какво го прави опасен след струговане което е част от производствения процес на въпросното изделие. Ще ми се да ми стане ясно ама досега не
Как да споменат като нямат никаква представа. Пишат си ей така без да имат никакви наблюдения. Обаче като им се наложи да сменят дискове , и като разберат каква е цената за горе долу едни добри дискове и започват с въпросите " ама неможели да си занеса дисковете на стругар щото новите мн скъпи".... Хората преди години си ковяха накладките , копуваше се само феродо!
По темата: досега лично на мен не ми се е налаголо да престъргвам дискове , но доста познати си престъргват дисковете докато могат и след това нови. Не съм чул някой да се оплаква от разлика в спирането. Важното е кадърен стругар да ти ги направи, също са важни и след това накладките които се слагат.
Абе аз съм написал защо съм против, но май по-дългите постове не ги четете. И кой ви каза, че дисковете се правят чрез струговане. Дисковете се леят. Ето един материал и да го прочетете целия.
Спирачен диск.
Диаметарът на спирачния диск е решаващ за постигнатите резултати при спиране. Когато ъпгреидваме спирачките си монтираме възможно най голям диаметър диск който пасва в съответните джанти на колата.
С увеличаване диаметъра на диска се увеличава и дебелината му. Има специални дискове които са сравнително тънки (за пестене на тегло) но се използват при състезателни коли. По голямата дебелина на диска означава и по дълъг живот на диска както и по-добро температурно разпределяне на топлината по диска.
На пазара се намират дискове от 7,10 до 35,50 мм дебелина , като диаметъра им варира от 256 до 380 мм.
При съзтезания може по регламент да бъдат ограничени размерите на дисковете. При формула 1 максималните разрешени размери на спирачните дискове са 28мм дебелина и 278 мм диаметър на диска. При FIA SR1 диаметъра е ограничен на 380мм а при FIA SR2 на 356мм.
Най-простите спирачни дискове са масивни и целите са отляти като една част (самия диск и тавата за която се закрепват болтовете са едно цяло) Такива най често се ползват при малки мотоциклети (както и в миналото при по слаби автомобили). При по-мощни машини се слагат вентилирани дискове (в самия диск има празно простанство) което позволява по добро охлаждане на диска. При някои вентилирани дискове празните пространства са така направени че да имат турбинна геометрия и по този начин да засмукват свеж въздух от едната страна а от другата да го изкарват (вече загрят от самия диск) при такива дискове е много важна посоката на въртене!
Нарязани дискове.
Има спирачни дискове при които контактната повъркност с накладките е нарязана като са направени 4,8 или повече тангенциялни или радиални канали. Такива канали служат за по добро чистене на накладките, като по този начин се постига по равномерен спирачен процес и по-добро поведение при наличие на вода (шофиране в силен дъжд). Чрез каналите се намалява малко и температурата на накладките. Нарязани дискове имат по дълъг живот от надупчени дискове. При качествени нарязани дискове размерите на каналите обикновено са 1,5мм ширина и 0.8мм дълбочина. Ето няколко примера
Надупчени дискове.
Надупчените дискове достигат малко по-голяма сила на спиране (предимно в началото на спиране захапват по здраво) както и температурата им е винаги по ниска. Поведението им на мокро е много добра. Масата на дисковете е доста по малка от на останалите, но дупките са причина много лесно такива дискове да се пукат.
От значение е дали дупките на дисковете са правени още при отливането на диска (скъпи калявани дискове с много дупки и добро качество) или дупките са пробивани в последствие (за гъзария и отслабване на диска като цяло).
Захващане. Както вече казахме повечето дискове са отляти заедно с тавата за захващане. Спортните дискове обаче най често се състоят от 2 части. Към самият диск посредством болтове се закрепва тавата (тавата към която се захващат болтовете на гумата). Тавичката е направена от алуминий като по този начин се пести тегло както и е възможно коригиране на баланса на диска. Закрепването на тавичката към диска може да бъде направено по два начина. Твърдо или плаващо лагеруване (захващане) . Плаващото захващане се предпочита при дискове ползвани при РАЛИ автомобили защото при тях може да има много боклук около спирачките (пясък камъни и прочие) и диска е малко или много подвижен и може да се напасва на много условия.При плаващо захващане тавата и диска имат съвсем малък аксиален и радиялен луфт. Това позволява по голяма подвижост на диска спрямо дадени условия и се намалява вероятността да се спука. При дискове с диаметър над 330 мм при всички случаи е необходимо такова захващане. Допустимия луфт между тавата и диска е 0,15-0,2 аксиално и 0,5-0,1 радиално. Болтовете за захващане обикновено са М6. При днешните големи мотоциклети също се ползват такива дискове.
Материали. Изборът на материалът на дисковете зависи от изборът на накладки. Следните материали се ползват за направата на спирачни дискове
• Метални (GG15, GG15 HC, GG25, GGG60, GGG70),
• Керамични C/SiC (CMC ceramic matrix composite ),
• Керамични CFC . CFRC (carbonfibre reinforced carbon)
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: За и против струговането на спирачни дискове ...
Споменава се че струговането е част от производствения процес , а не единствен. И за мнението ти колега stony1 не съм съгласен със следното " но съгласно теорията в геометрията, поради наличната кривина, отнемането на метал става в основата и в края на диска" първо че за пръв път чувам за такава теория ( ама тва че е теория не значи че е теорема демек не е доказано ) и второ като как така ножа на струга като прави праволинейно постъпателно движение ще опише крива линия само щото диска му се противопоставя със кривината си ли . Ами нали това е целта тези кривини кат стигнат до ножа той да отнеме повече или по-малко материал ( зависи дали идва изпъкналост или вдлъбнатост ) и така описаната вече повърхнина( поради едновременното въртене на другото тяло ) да е права ( плоска , може да се определи от права и точка и т.н.) . Всъщност стругът не копира , а изправя . също и за това че като имало кривина сечението на диска можело да се разглежда като успоредник е абсолютно грешно твърдение , кои две страни са успоредни и къде след като има кривини ( самата дума отхвърля успоредност ) които един господ знае какви са и колко , пък и не ни трябва прав ъгъл а успоредни страни и по-точно повърхнини и то точно тези две които контактуват с накладките и отгоре на всичко ни трябва да са перпедикулярни на остта на главината у още повече успоредни на повърхнината по която ляга вътрешната част на диска и се закрепват с болтове джантите , а точно това както ти писа го правят стругарите. И да наистина ако си е свършил работата за която е взел занаят крайния резултат ще е положителен ама тва май е друга тема. Успех на всички .
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: За и против струговането на спирачни дискове ...
От мнението по-горе ,че дисковте се леят и с това се приключва производствения им процес си правя извода,че някои хора живеят в заблуда ,явно ...
Отливката на диска е нищо повече от заготовка за спирачен диск. Докато достигне размерите си със зададени допуски ,приминава през още няколко производствени процеса ,включително струговане и шлайф . Говорим за стоманените дискове,не керамики,карбон и тн. екзотики. Та като цяло ,научнопопулярните статии не са лошо четиво за запълване на времето и обогатяване на общата култура,но до там. И никой не казва,че дисковете трябва да се престъргват докато станат на вестници и чак тогава се сменят
Ползват се до минималните допустими дебелини (като се има предвид,че и при достигането им има сериозна презастраховка от страна на производителя) и се сменят с нови. Но при условие,че имат още 50-60% живот примерно,няма човек на земята ,който да ме убеди ,че е по-добре да дам 200+лв за нови дискове,вместо в пъти по-малко ,за да им се свали ръба,или да се изправи някоя кривина ,като се свали 1-2-3 десети ,защото не се знае защо или ще се наруши кристалната решетка на материала
Та така с дисковете ,въпрос на гледна точка е явно тази процедура ..




- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: За и против струговането на спирачни дискове ...
Ами момчета има известна логика в това което колегата stony1 каза , но трябва да се начертае , за да си го представи човек..... , поне дотолкова , доколкото успях да схвана твърдението му ........,може и аз да не съм го разбрал съвсем , може и той да не се е изразил съвсем ...и така .... , както и да е ... Въпреки това , както казах моите впечатления от процедурата са положителни за момента ... (нищо че диска падна леко под минимално допустимата от производителя стойност). Имам усещането , че няма да има никакви проблеми .....
- eekset
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 488
- Регистриран на: 26.11.2008
- Местоположение: WWW
- Пол: Мъж
- Кара: E39... :D
- Мечтае да кара: платноходка
Re: За и против струговането на спирачни дискове ...
metodi80 написа:Ами момчета има известна логика в това което колегата stony1 каза , но трябва да се начертае , за да си го представи човек..... , поне дотолкова , доколкото успях да схвана твърдението му ........,може и аз да не съм го разбрал съвсем , може и той да не се е изразил съвсем ...и така .... , както и да е ... Въпреки това , както казах моите впечатления от процедурата са положителни за момента ... (нищо че диска падна леко под минимално допустимата от производителя стойност). Имам усещането , че няма да има никакви проблеми .....
в този ред на мисли, според мен, има логика да струговаш, когато са ти се изкривили дискове с износване не повече от 50% от допуска... по-износени дискове няма смисъл да се правят, защото като им отнемеш кривината, и стигнеш, като методи, на допустимата граница, на диска му остава доста малко живот. да не говорим ако се ползва предимно градски условия колата с интензивни спирания. от чисто практична гледна точка е разтакаване на проблема в рвемето. спасяваш някой друг месец да имаш време да събереш пари за нови... става, но не смятам, че е дългосрочно решение. виж ако някак си си кривнал новите дискове, много ясно че ще ги направиш, вместо да псуваш и да броиш грешни пари

колкото до струговането като ремонт няма никакви проблеми, защото наистина това е част и от стандартния процес на производство на частта като цяло. проблем е ако почти заминалите си, изтънели дискове, напечеш с някакви изпълнения от рода на 200-0 и решиш да правиш синьо-лилавите дискове като нови...
p.s.
по отношение на четенето на дългите постове се отказах още на мисълта за някакви чертежи и правоъгълници и пр.
така и не разбрах защо дисковте след ремонта следва да са с еднакво тегло, съответно и дебелина... като си сменям гумите не ги нося на кантар че да видя дали са еднакви

и от мен нищо лично, ама от въпросния "дълъг пост" (а и от последвалия) лъха на нафталин и молци, точно като от учебниците ми, писани 70 и некоя година... та това е причината малко хора да ги четат.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: За и против струговането на спирачни дискове ...
Днес пак покарах въпросната кола със стругованите дискове .....
Спирачките са направо супер ! След някой друг месец ще пиша пак по темата , за да кажа как са нещата ...
Спирачките са направо супер ! След някой друг месец ще пиша пак по темата , за да кажа как са нещата ...
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: За и против струговането на спирачни дискове ...
Няма смисъл да ги проверяваш,наред ще са
.

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- BoyVel
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 74
- Регистриран на: 29.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528iA вече:)
Re: За и против струговането на спирачни дискове ...
Здравейте колеги! Извинявам се, че повдигам темата отново- прочетох мненията и ми стана горе долу ясно. Моят случай е такъв- април сменям всички дискове и накладки (Е39) TRW предния с отстъпка ми беше към 95 лева. В началото нямаше проблеми, не помня да съм набивал рязко спирачки първите 1000 км, нито през локви да съм минавал и т.н. Лятото съм карал колата 1-2 пъти на 2 седмици. И сега като тръгнах ежедневно с нея ( 5000 км след смяната) ми тресе ;(. Само при спиране и основно при нормално намаляване между 70 и 40 км/ч. Сърцето ме заболя защото не са по 20-30 лева и Техко не признават гаранция. Смяних биалетките и десен външен накрайник на рейката, ма проблема си остана. И аз разбрах, че струговането не било оферта ( меже би ако попаднеш при смотан стругар), но днес видях на 2 места на Константин Величков такова изправяне на дискове. Единия е Иво Бенц на N:59 -30 лева на диск, като изправянето се прави на стенд в реални условия - диска си е на главината на колата- дават и гаранция. Другия е по нагоре на номер 93 "Спирачен път 1"- пак на колата, при тях е 50 лева на мост (за два) и те дават гаранция! И в двата сервиза ми обясняват, че не било ненормално диск да се изкриви, дори и оригинален,защото докато минавало време се изменяли характеристиките на метала все едно. Дори втория ми вика че му било стандартна процедура-смяна накладки 30 лева, но повече + накладките изправяне на диск общо 50.
Нямам никаква финансова възможност да смянат пак, а и то за нови които нямат и ръб още. Та за това ще пробвам този вариант! Ако някой има информация за тези сервизи или този начин да сподели! Мерси предварително!
Нямам никаква финансова възможност да смянат пак, а и то за нови които нямат и ръб още. Та за това ще пробвам този вариант! Ако някой има информация за тези сервизи или този начин да сподели! Мерси предварително!
Re: За и против струговането на спирачни дискове ...
По темата - аз не разбирам как ги кривите тези дискове. Аз съм карал и със 16мм дискове отпред и съм спирал и нямат ядове. Сега съм с Meyle вече 40 000км и няма ядове. Един диск ако е в норми преди поставянето е почти невъзможно да се изметне свед това.
Първо вземи и си замери колко са криви тия дискове, после ги карай на майстори да ги струговат.BoyVel написа:...
- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: За и против струговането на спирачни дискове ...
metodi80 написа:Днес пак покарах въпросната кола със стругованите дискове .....
Спирачките са направо супер ! След някой друг месец ще пиша пак по темата , за да кажа как са нещата ...
И при мен беше така



БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
47 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани