Маслото светна при пълен двигател
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
40 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- arr0gance
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 8.01.2008
- Местоположение: 30 метра над земята
- Пол: Мъж
- Кара: й, и утре е ден.
- Мечтае да кара: Active Autowerke.
Re: Маслото светна при пълен двигател
ивчо3 написа:arr0gance написа:[Проблемът е бил първо във болта долу откъм вала,бил се е поразтегнал и помпата от там не е въртяла като хората и от там е чукането.
Помпата няма как да превърта и да не е като хората, втулката на която са двата зъбни ротора има два канала, за да не превърта, дори и с разхлабени болтове на капака с нарезите, а за вала се фиксира с шпонка. Става въпрос за някой от четирите болта на вътрешния капак, недобре затегнат доколкото разбрах и появата на луфт между роторите и капака, оттам е тракането и недостиг на масло в системата, а стружката е от стърженето на ротора в капака, който е бил частично изместен в единия си край.
4те болта на помпата бяха стегнати,а като е отхлабен болта тази шпонка не създава ли известен луфт от който може да тропа?Попринцип лагерите ги погледнах не сме ги сваляли, но пробвах всякакви дадени съвети.Да пробвам да мръдна вала нагоре надолу евентуално ако има луфт щял да мръдне,но той си е добре,огледах ги добре,не че се виждат много,но не искам да се свалят.Като са сложени 1 път и после пак ключове да търся и тн дайте съвет как по друг начин мога да ти проветя,докато колата е разглобена.

Някой остаряхме, някой си станахте направо дърти.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Маслото светна при пълен двигател
Валът няма на къде да мръдне, проблемът е че "Ханс- Гюнтер" е направил нормална резба на болта, вместо както трябва- лява. С лява резба дори и да не е затегнат добре този болт, от въртенето на вала ще се самозатяга. По въпроса, да възможно е да има луфт и оттам да има тракане, но не е сигурно дали това тракане е от частите в маслената помпа или от веригата и зъбното колело. По лошото е недостатъчния дебит на маслото и не знам как може да се разбере, без да се разглоби помпата. На първо време затегни болта и виж дали трака и подкачва масло, но щом казваш че горе в главата е сухо, не е хубаво да се правят експерименти.
- 5ър
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 11.07.2009
- Кара: ше 520i, 325tds, 323i; сега 528i
- Мечтае да кара: E46 М3CSL
Re: Маслото светна при пълен двигател
Здравей колега.
Като сменяхте лагерите, проверихте/спазихте ли монтажните хлабини?
П.С. По - горе беше писал, че колата имала 8 литра масло. Не мисля, че е добре да слагаш толкова много, при положение че оптималното количество е около 6.5 литра (ако по изключение не си с по - голям картер). Ако няма достатъчно налягане на маслото, повечето количество едва ли ще помогне.
И занапред, като ти е добре мотора не го бутай.
Като сменяхте лагерите, проверихте/спазихте ли монтажните хлабини?
П.С. По - горе беше писал, че колата имала 8 литра масло. Не мисля, че е добре да слагаш толкова много, при положение че оптималното количество е около 6.5 литра (ако по изключение не си с по - голям картер). Ако няма достатъчно налягане на маслото, повечето количество едва ли ще помогне.
И занапред, като ти е добре мотора не го бутай.
Still Speedin
- arr0gance
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 8.01.2008
- Местоположение: 30 метра над земята
- Пол: Мъж
- Кара: й, и утре е ден.
- Мечтае да кара: Active Autowerke.
Re: Маслото светна при пълен двигател
ивчо3 написа:Валът няма на къде да мръдне, проблемът е че "Ханс- Гюнтер" е направил нормална резба на болта,
Няма да я паля маслена помпа си търся втора ръка да не е надрана и тн,така че няма да си правя експерименти с ревизирания мотор....А за болта може както каза от веригата и зъбното колело да е почуквало,кой знае....
5ър написа:Здравей колега.
Като сменяхте лагерите, проверихте/спазихте ли монтажните хлабини?
П.С. По - горе беше писал, че колата имала 8 литра масло. Не мисля, че е добре да слагаш толкова много
Всичко е по книгата,смисъл колата си я правя за да си я карам още доста,затова и нон стоп съм там и си я правя отчасти сам.Мотора на 2.5тдс събира точно 7 литра като е напълно празен без филтър и тн,затова като се сменя маслото се долива 6.5 защото има 400-500мл във филтъра.Колата я запалих 2 пъти с тия 8 литра да се премери как и колко масло подкачва,за 30 сек работа нищо и няма

Някой остаряхме, някой си станахте направо дърти.
Re: Маслото светна при пълен двигател
Колега не се отчайвай,
според мен когато сте сменили биелните лагери е трябвало да се шлайфат шийките на коляновия вал.Сега новите лагери не са се напаснали и има луфт между тях и вала.При този луфт налягането на маслото пада и не може да се поддържа в определените граници.Шума от тропането е от вибрирането на вала в лагерите.Хубаво е да свалите лагерите и да видиш как е търкала шиййката в лагера трябва да е горе долу равномерна "сянката".Аз имам същия двигател и като отворя капачката за маслото при работещ двигател направо излизат пръски масло.Виж и маслената помпа дали качва масло ако не е тя най-добре е да свалиш вала да го шлайваш и да смениш не само биелните,но и основните лагери.
Успех и пиши какво е станало.
според мен когато сте сменили биелните лагери е трябвало да се шлайфат шийките на коляновия вал.Сега новите лагери не са се напаснали и има луфт между тях и вала.При този луфт налягането на маслото пада и не може да се поддържа в определените граници.Шума от тропането е от вибрирането на вала в лагерите.Хубаво е да свалите лагерите и да видиш как е търкала шиййката в лагера трябва да е горе долу равномерна "сянката".Аз имам същия двигател и като отворя капачката за маслото при работещ двигател направо излизат пръски масло.Виж и маслената помпа дали качва масло ако не е тя най-добре е да свалиш вала да го шлайваш и да смениш не само биелните,но и основните лагери.
Успех и пиши какво е станало.
- arr0gance
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 8.01.2008
- Местоположение: 30 метра над земята
- Пол: Мъж
- Кара: й, и утре е ден.
- Мечтае да кара: Active Autowerke.
Re: Маслото светна при пълен двигател
Днес посъбрах колата запалих и всичко си работи добре,даже имам чувството,че старата помпа е виела или стържела,защото двигателя работи по меко някак си.Разбира се може и да си въобразявам...
.Само едно не разбрах на мойта помпа пишеше 1-1 а на тази която сложих 1-2 .Това го пишеше на задния капак който се стяга към самата основа на помпата и немога да го разгадая...?Някой да знае отговора?

Някой остаряхме, някой си станахте направо дърти.
- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: Маслото светна при пълен двигател
arr0gance написа:Днес посъбрах колата запалих и всичко си работи добре,даже имам чувството,че старата помпа е виела или стържела,защото двигателя работи по меко някак си.Разбира се може и да си въобразявам....Само едно не разбрах на мойта помпа пишеше 1-1 а на тази която сложих 1-2 .Това го пишеше на задния капак който се стяга към самата основа на помпата и немога да го разгадая...?Някой да знае отговора?
Е добре,че ти казах,че е от помпата

БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- arr0gance
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 8.01.2008
- Местоположение: 30 метра над земята
- Пол: Мъж
- Кара: й, и утре е ден.
- Мечтае да кара: Active Autowerke.
Re: Маслото светна при пълен двигател
Ами да, сега качва доста бързо, лампата светва за секунда и гасне,даже ми се вижда странно,старата не гаснеше поне 3-4 сек.Преди малко я палнах на -2 и всичко е ток. 

Някой остаряхме, някой си станахте направо дърти.
- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: Маслото светна при пълен двигател
arr0gance написа:Ами да, сега качва доста бързо, лампата светва за секунда и гасне,даже ми се вижда странно,старата не гаснеше поне 3-4 сек.Преди малко я палнах на -2 и всичко е ток.
Това са признаци на здрава помпа и хубаво масло..
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- arr0gance
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 8.01.2008
- Местоположение: 30 метра над земята
- Пол: Мъж
- Кара: й, и утре е ден.
- Мечтае да кара: Active Autowerke.
Re: Маслото светна при пълен двигател
Междувпрочем,старата помпа като работи на равно не светеше,само когато беше под наклон-на изкачване или на слизане,не правеше просто достатъчно налягане.Дано това някой ден помогне на някой.
Мерси на всички отзовали се за решаването на болежката.Живи и здрави.
М.П.
Мерси на всички отзовали се за решаването на болежката.Живи и здрави.
М.П.
Някой остаряхме, някой си станахте направо дърти.
40 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани