Регулируемо окачване или пружини айбах на седан?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: Регулируемо окачване или пружини айбах на седан?

Мнение от Vanqu1sh » 05 Яну 2016, 11:36

За мен най-приятно от към поведение и возия е с по-меки и къси пружини и твърди амортисьори. Карам жълто кони и преди бях с H&R 40/20 и ги смених с Апекс 60/40, но по-меки и стана доста по-добре и визия и поведение.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 22.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: с DPF
Мечтае да кара: на ток
Детайли за колата: стоковица

Re: Регулируемо окачване или пружини айбах на седан?

Мнение от dynalias » 05 Яну 2016, 16:27

[quote="edimen"][/quote]
Точно не мога да ти кажа колега, защото колата беше на друго момче и той го слага това окачване. Аз я карам 2 години вече и съм й навъртял 32000 км. Като 50% ми е градско. Когато слагах зимните гуми видях че доста от боята на пружините е паднала и само на последните витки се вижда че са сини. Явно вече окачването си е поостаряло. :D
history:
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 4.01.2010
Пол: Мъж
Кара: E36 черна,Е60 синя

Re: Регулируемо окачване или пружини айбах на седан?

Мнение от Tisho_BMW » 05 Яну 2016, 16:31

dynalias написа:
edimen написа:

Точно не мога да ти кажа колега, защото колата беше на друго момче и той го слага това окачване. Аз я карам 2 години вече и съм й навъртял 32000 км. Като 50% ми е градско. Когато слагах зимните гуми видях че доста от боята на пружините е паднала и само на последните витки се вижда че са сини. Явно вече окачването си е поостаряло. :D


Колега с какви джанти си ЕТ и колко J са и цолажа защото някой не влизат при регулируемо,също и колко може да се повдига колата максимално спрямо стандартното за зимата имам предвид?Благодаря

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 187
Регистриран на: 8.03.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW E36 320i touring
Mercedes c230 cl203 sport coupe
Opel Corsa C 1.2

Re: Регулируемо окачване или пружини айбах на седан?

Мнение от Mpower94 » 05 Яну 2016, 17:24

Карам със jom и специално за него мога да ти кажа какво да очакваш.Отпред вдигнато до край е два три см по ниско от оригинала.Обаче вдигнеш ли я докрай трябва да ги стегнеш максимално гайките да свият последните няколко намотки на пружината ,че иначе почва да чука.Другия проблем е че колата започва да се клати отпред ,чувстваш ,че караш голф 2 (без обидени) това е за 6 цилиндрово бмв. Отзад (комби) когато колата е празна без резервна и празен багажник е добре без да клати без да мърда и залита. Обаче сложих газ и имам бас бокс около 60 70 кила и бутилката 40 50 кила колата прави едно заклащане преди да заковат амортисьорите.
Ако ще я държиш ниска отпред и отзад може, но ако мислиш да си я караш на максимално вдигната не ти препоръчвам.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: Регулируемо окачване или пружини айбах на седан?

Мнение от Vanqu1sh » 05 Яну 2016, 17:33

Не мога да разбера защо си купувате китайски койловъри като ги дигате на макс?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 4.01.2010
Пол: Мъж
Кара: E36 черна,Е60 синя

Re: Регулируемо окачване или пружини айбах на седан?

Мнение от Tisho_BMW » 05 Яну 2016, 17:42

идеята ми е да е висока за зимата а за лятото да е леко по ниска от заводското,също да е и по стегната от заводското.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 22.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: с DPF
Мечтае да кара: на ток
Детайли за колата: стоковица

Re: Регулируемо окачване или пружини айбах на седан?

Мнение от dynalias » 05 Яну 2016, 19:02

Vanqu1sh написа:Не мога да разбера защо си купувате китайски койловъри като ги дигате на макс?


По въпросите на Tisho_BMW карам с летни 17 цола 7,5J ЕТ35 с 225/45/17, зимните са ми тенекиени 15-ски с 195/65/15. Максимално вдигната е с 3 сантиметра по ниска от стандартното, като при товар и неравности не слиза и не клати като стоковото окачване.
По въпроса на Vanqu1sh:
1. Купих колата с регулируемото окачване.
2. И да не я бях купил с такова пак щях да си го купя и да го вдигна до горе. Сравнено със стоковото окачване, стойката е доста по-добра (3 санта са надолу). Колата е доста по-стегната и не ляга по завоите като оригиналното окачване. Има някакво поддаване но е приятно. Последните витки от пружината, който са ми по тънките са сплескани и нямам никакво чукане, нито пък люлеене като голф 2. :kuku: Окачването в този сетъп е мога да кажа перфектно за зимата, а аз карам и лятото така, защото не обичам да карам с 20 и да си избирам коя стърчаща шахта да заобиколя и да отделям толкова внимание на пътя че да опазя бронята. Никъде не изпитвам проблеми с пътищата в БълХария. Който иска да е гъзар нека я смъкне до долу и да я влачи по корем из целия град. На мен така ми е идеална.
Ето снимка на колата с максимално вдигнат сетъп и никой не задължавам да я кара така. То затова е регулируемо за да я кара всеки както му е удобно.
Изображение
Изображение
history:
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: E91 325d
Мечтае да кара: отново E36 318is

Re: Регулируемо окачване или пружини айбах на седан?

Мнение от k.milanov » 05 Яну 2016, 20:08

джанти стил32 7.5ж ет41 с гуми 205/50/17 отпред и 215/50/17 отзад
предни мейле от форума нови
задни билщайн нови
40/25 макстрак пружини от форума нови

визията е такава:

Изображение

За отпред мисля да я сваля лятото още малко, но не знам пружини ли да търся - пак трябва нови, понеже втора ръка никой никога не може да е сигурен колко ще свалят или просто да им резна половин витка на сегашните :mhihi: :lol:

За кола дето я караш всеки ден малко ми е хардкор койловете, особено пък зимата, хем ги вдигаш, хем си остават с къс ход + че се вдървяват като стане студено...
Койлове разбирам ако ще слага човек широки и изнесени джанти, стречнати гуми и искаш да имаш възможността да я нагласиш точно до някакви милиметри, за да изкараш фитмънт.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Регулируемо окачване или пружини айбах на седан?

Мнение от kagebista » 07 Яну 2016, 12:26

С 2 думи проблемът на регурируемите окачвания е сваляне от ниско към много ниско/което файда няма освен за паркет/. Тоест в най-високото си достатъчно нисък за лятото, но не и за шахти, полегати милиционери, вход в гаража и прочие.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Регулируемо окачване или пружини айбах на седан?

Мнение от bum_bum » 07 Яну 2016, 14:33

dynalias написа:То затова е регулируемо за да я кара всеки както му е удобно.


Принципно идеята на регулируемото във височина окачване е да го настроиш статичното тегло по начин по който товара ще се разпределя правилно в завоите. Промяната във височината ти влияе на наклоните на колата и въобще на цялостното и поведение. Настройката става обикновено с кантари, стенд за геометрия, включва и промяна на натоварването на пружините и е доста сложен процес.

И за да плювна отново на китайските окачвания за да се получи цялата тая работа окачването следва да има еднакви параметри на всички компоненти като килограми на пружините, линейност на елементите за реглаж и т.н., което при китайците далеч не е така.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 4.01.2010
Пол: Мъж
Кара: E36 черна,Е60 синя

Re: Регулируемо окачване или пружини айбах на седан?

Мнение от Tisho_BMW » 07 Яну 2016, 15:26

В крайна сметка колеги избрах стандартни аморти и пружини айбах про кит 30/30.Задни аморти мейле,нови тампони мейле hd,предни биалетки мейле hd,само чакам предните аморти пак мейле.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 22.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: с DPF
Мечтае да кара: на ток
Детайли за колата: стоковица

Re: Регулируемо окачване или пружини айбах на седан?

Мнение от dynalias » 07 Яну 2016, 16:36

kagebista написа:С 2 думи проблемът на регурируемите окачвания е сваляне от ниско към много ниско/което файда няма освен за паркет/. Тоест в най-високото си достатъчно нисък за лятото, но не и за шахти, полегати милиционери, вход в гаража и прочие.


Колега, с този сетъп няма проблеми с легналите полицай. Разминава се на милиметри от тия най-високите бетонните. Много рядко на някой не асвалтиран паркинг, като този пред работата ми задирам, но съм научил къде и избягвам да паркирвам там. Приятна е за каране така.
Bum_bum го разбирам за какво говори, но както каза китайците не са толкова прецизни и може би амортисьорите един с един нямат едни характеристики, така че се обезсмисля тази настройка на стенд. Вдигнал съм ги и 4-те на най висока позиция и поне знам, че и 4-те са еднакво вдигнати и нямам проблеми. Вече 2 години я карам така. Ето и още 1 снимка.
Изображение
history:
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: Регулируемо окачване или пружини айбах на седан?

Мнение от Vanqu1sh » 07 Яну 2016, 17:23

bum_bum написа:
dynalias написа:То затова е регулируемо за да я кара всеки както му е удобно.


Принципно идеята на регулируемото във височина окачване е да го настроиш статичното тегло по начин по който товара ще се разпределя правилно в завоите. Промяната във височината ти влияе на наклоните на колата и въобще на цялостното и поведение. Настройката става обикновено с кантари, стенд за геометрия, включва и промяна на натоварването на пружините и е доста сложен процес.

И аз веднъж се пробвах да го обясня това на колегите във форума, но нямаше резултат. :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 613
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж

Re: Регулируемо окачване или пружини айбах на седан?

Мнение от M-coupe » 07 Яну 2016, 18:26

да питам и аз нещо :mhihi: Ако сложа окачване 60/40 на моята, пак ли 6см ще смъкне отпред? Защото по вин се води с спортно окачване и предполагам то ще е малко по-ниско от обикновеното та за това :dunno: S704A M Sportfahrwerk M Sports suspension. В момента предната броня е доста ниска (9см от земята) и ако я смъкна с още 6см ще стане доста весело изкарването от гаража, а ми трябва максимално твърдо и ниско окачване :driving:
..Bayerische Motoren Werke..
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Регулируемо окачване или пружини айбах на седан?

Мнение от ~Мишо~ » 07 Яну 2016, 18:33

Ми те 90 процента от "койловете" се слагат за да може да се хвали собственика. :D Колко ли голям ставаш, когато на кафе пред приятели (особено ако са по-некомпетентни и от теб) заявиш че колата е с такива... :mrgreen:
bum_bum написа:...И за да плювна отново на китайските окачвания за да се получи цялата тая работа окачването следва да има еднакви параметри на всички компоненти като килограми на пружините, линейност на елементите за реглаж и т.н., което при китайците далеч не е така.
:ok: Вече мислех че няма да се отбележиш...

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook