как да изолирам клапана за картерните газове
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
41 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Jang1r
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 508
- Регистриран на: 9.07.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: го на ножки
- Мечтае да кара: на 50ст бензина.
Re: как да изолирам клапана за картерните газове
При закачени картерни газове вакуума "издърпва" изпаренията във всмукателния колектор за да се изгорят,а при откачени за да излязат в атмосферата в мотора трябва да има някакво надналягане.
Най-простия опит който можете да направите е да отвиете капачката за маслото при работещ мотор със закачени и със затапени картерни газове.
При затапен клапан и газове в атмосферата през капачката ще духа(т.е в мотора има надналягане).
При закачен клапан и всичко по книжка при отваряне на капачката мотора ще започне да се мъчи да гасне защото ще смучи паразитен въздух(т.е в мотора имаме подналягане).

Най-простия опит който можете да направите е да отвиете капачката за маслото при работещ мотор със закачени и със затапени картерни газове.
При затапен клапан и газове в атмосферата през капачката ще духа(т.е в мотора има надналягане).
При закачен клапан и всичко по книжка при отваряне на капачката мотора ще започне да се мъчи да гасне защото ще смучи паразитен въздух(т.е в мотора имаме подналягане).
BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
- Tisho_BMW
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 4.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E36 черна,Е60 синя
Re: как да изолирам клапана за картерните газове
Jang1r написа:При закачени картерни газове вакуума "издърпва" изпаренията във всмукателния колектор за да се изгорят,а при откачени за да излязат в атмосферата в мотора трябва да има някакво надналягане.![]()
Най-простия опит който можете да направите е да отвиете капачката за маслото при работещ мотор със закачени и със затапени картерни газове.
При затапен клапан и газове в атмосферата през капачката ще духа(т.е в мотора има надналягане).
При закачен клапан и всичко по книжка при отваряне на капачката мотора ще започне да се мъчи да гасне защото ще смучи паразитен въздух(т.е в мотора имаме подналягане).
Тези картерни газове изобщо не им трябва вакум за да излизат,това е направено най вече за екологията да се изгарят тези маслени изпарения,по лошото е ако този клапан блокира и няма как да излезнат картерните газове.
- Jang1r
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 508
- Регистриран на: 9.07.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: го на ножки
- Мечтае да кара: на 50ст бензина.
Re: как да изолирам клапана за картерните газове
Не се разбрахме
Когато са закачени в мотора има подналягане,а когато не и излизат в атмосферата има надналягане-т.е налягането в мотора се повишава(от по-ниско от атмосферното преминава в по-високо от него) 
Ако толкова ви се свидят 70лв изтърбушете клапана и си оставете мъркуча на мястото му.Нещо като на м40 и старите м42ки без клапан и картерни директно във всмукателя.


Ако толкова ви се свидят 70лв изтърбушете клапана и си оставете мъркуча на мястото му.Нещо като на м40 и старите м42ки без клапан и картерни директно във всмукателя.
BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: как да изолирам клапана за картерните газове
Така е, когато не е закачена вентилацията, налягането се повишава от газовете, които минават между сегментите. Дори има и пРЕформанс гейн от вакуума ...на в8 800 коня обаче. Може би най-доброто решение за нашите мотори е качествен филтър като тия на компресорите и да бъде картера под вакуум, но да не се цапа мотора 

- Jang1r
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 508
- Регистриран на: 9.07.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: го на ножки
- Мечтае да кара: на 50ст бензина.
Re: как да изолирам клапана за картерните газове
Кой ти говори за пърформънс?
Просто от въпросното налягане избиват гарнитури и семеринги наред
На дино стенд ме съмнява да има каквато и да е забележима разлика.Лайната да си ги диша мотора.Така е сметнат
Друг подобен пример...защо ТДС със затапен EGR пука глава?



Друг подобен пример...защо ТДС със затапен EGR пука глава?

BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: как да изолирам клапана за картерните газове
Jang1r написа:Друг подобен пример...защо ТДС със затапен EGR пука глава?
Дай пак

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: как да изолирам клапана за картерните газове
Jang1r написа:Кой ти говори за пърформънс?Просто от въпросното налягане избиват гарнитури и семеринги наред
На дино стенд ме съмнява да има каквато и да е забележима разлика.Лайната да си ги диша мотора.Така е сметнат
![]()
Друг подобен пример...защо ТДС със затапен EGR пука глава?
Чак да пука глава.

Ако знаеш за какво точно служи никога няма да твърдиш подобно нещо. Всеки знае, че клапана пропуска изгорели газове в смукателният колектор. Обаче това не се прави винаги, а само при определени режими на работа на двигателя- тогава изниква въпроса какво става с пукането на главата, когато клапана е затворен. Идеята на EGR клапана е да снижи температурата на горене в цилиндрите, но не с цел да не прегрее двигателя, а да се образуват по-малко азотни окиси при горенето в цилиндрите.
За изолацията на клапана на картерните газове- вече 4 години съм без него и нямам проблем. През годините срещнах много мнения на противници на тази идея- дори ми се обясняваше, че ако се отвори вентилацият цилиндрите щели да ръждясат.
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: как да изолирам клапана за картерните газове
Jang1r написа:Кой ти говори за пърформънс?
Аз го споменавам между другото. Има полза на огромни двигатели, вадят 5-6 коня на дино. Дори им слагат вакуум помпа само за това


- Jang1r
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 508
- Регистриран на: 9.07.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: го на ножки
- Мечтае да кара: на 50ст бензина.
Re: как да изолирам клапана за картерните газове
zvetiko написа:Идеята на EGR клапана е да снижи температурата на горене в цилиндрите..
Ето го отговора за EGR клапана

BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
- 5ър
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 11.07.2009
- Кара: ше 520i, 325tds, 323i; сега 528i
- Мечтае да кара: E46 М3CSL
Re: как да изолирам клапана за картерните газове
По тази тема (за картерните газове) има противоречиви мнения, но главно по форумите, от форумни активисти
Човек, който някоя друга година е учил устройство на ДВГ + още някоя друга година термодинамичните процеси в ДВГ , няма да го чуеш да те посъветва да си премахнеш картерните газове. В случая не става въпрос само за екологични ползи.
Но пък има я и другата гледна точка, че тези коли няма да ги караме по сто години, така че всеки се преценява какво ще прави.

Човек, който някоя друга година е учил устройство на ДВГ + още някоя друга година термодинамичните процеси в ДВГ , няма да го чуеш да те посъветва да си премахнеш картерните газове. В случая не става въпрос само за екологични ползи.
Но пък има я и другата гледна точка, че тези коли няма да ги караме по сто години, така че всеки се преценява какво ще прави.
Still Speedin
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: как да изолирам клапана за картерните газове
И какво ще посъветва специалиста по ДВГ с диплома ? Ако има малко практически опит ще се замисли малко какво в действителност става.
При високо ниво на картерните газове /издухани сегменти/ всичко около тоя клапан и в колектора става гняз от кондензат .Сами ще се сетите къде отива това нещо - по инжекторите и в горивната камера а кондензиралия сапун и грес остава в колектора.Да - точно това се получава от маслени пари влага от въздуха и висока температура.
Отделно при високи обороти и отваряне на дросела над 50% там НЯМА вакуум /подналягане/ тоест тоя клапан е с нулева полза и работи само на празен ход и преходни режими.
При двигател с повишена димност и ниво на картерните газове - маркуча под двигателя. Елегантното решение да не цапа под колата е ойлкечтанка .
При високо ниво на картерните газове /издухани сегменти/ всичко около тоя клапан и в колектора става гняз от кондензат .Сами ще се сетите къде отива това нещо - по инжекторите и в горивната камера а кондензиралия сапун и грес остава в колектора.Да - точно това се получава от маслени пари влага от въздуха и висока температура.
Отделно при високи обороти и отваряне на дросела над 50% там НЯМА вакуум /подналягане/ тоест тоя клапан е с нулева полза и работи само на празен ход и преходни режими.
При двигател с повишена димност и ниво на картерните газове - маркуча под двигателя. Елегантното решение да не цапа под колата е ойлкечтанка .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: как да изолирам клапана за картерните газове
5ър написа:По тази тема (за картерните газове) има противоречиви мнения, но главно по форумите, от форумни активисти![]()
Човек, който някоя друга година е учил устройство на ДВГ + още някоя друга година термодинамичните процеси в ДВГ , няма да го чуеш да те посъветва да си премахнеш картерните газове. В случая не става въпрос само за екологични ползи.
Но пък има я и другата гледна точка, че тези коли няма да ги караме по сто години, така че всеки се преценява какво ще прави.
И след като си учил толкова много, редно е да обясниш какво е положителното влияние на картерните газове върху термодинамичните процеси в ДВГ.

Колегата Jordana ти е обяснил за един от отрицателните им аспекти.
Ето ти още два:
- с тях се вкарва топъл, беден на кислород въздух- ясно е какво е влиянието му върху термодинамичните процеси в двигателя.
- маслените пари в картерните газове намаляват октановото число на бензина- - ясно е какво е влиянието му върху термодинамичните процеси в двигателя.
Jang1r написа:Идеята на EGR клапана е да снижи температурата на горене в цилиндрите..
Ето го отговора за EGR клапанаНима повишена температура на горене не е преподставка за проблеми с главата?
Само недей да слагаш многоточие и ще получиш отговора...

Идеята на EGR клапана е да снижи температурата на горене в цилиндрите, но не с цел да не прегрее двигателя, а да се образуват по-малко азотни окиси при горенето в цилиндрите.
За недомислието на EGR клапана или по-скоро за намаляване на последиците от съществуването на тази система, говори и това, че от един момент BMW започват да слагат охладител на изгорелите газове, преди да ги вкарат в смукателният колектор през EGR клапана.
- 5ър
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 11.07.2009
- Кара: ше 520i, 325tds, 323i; сега 528i
- Мечтае да кара: E46 М3CSL
Re: как да изолирам клапана за картерните газове
Jordana написа:И какво ще посъветва специалиста по ДВГ с диплома ? Ако има малко практически опит ще се замисли малко какво в действителност става.
При високо ниво на картерните газове /издухани сегменти/ всичко около тоя клапан и в колектора става гняз от кондензат .Сами ще се сетите къде отива това нещо - по инжекторите и в горивната камера а кондензиралия сапун и грес остава в колектора.Да - точно това се получава от маслени пари влага от въздуха и висока температура.
Отделно при високи обороти и отваряне на дросела над 50% там НЯМА вакуум /подналягане/ тоест тоя клапан е с нулева полза и работи само на празен ход и преходни режими.
При двигател с повишена димност и ниво на картерните газове - маркуча под двигателя. Елегантното решение да не цапа под колата е ойлкечтанка .
Ха, аз не съм специалист по ДВГ (все още уча) , но да ти кажа имам късмета да комуникирам по тази и други теми с професор доктор в тази област, който е член на SAE от 84 или 85... ще излъжа, но идеята е, че когато аз съм се раждал, той още тогава е ходил в САЩ, Япония и т.н... да изучава новостите в тази област . Та и преди категорично да заявя или отрека нещо, гледам да събера информация от хора с доста по - големи знания от моите.
Колега за какви издухани сегменти, повишена димност и и т.н... говориш. Ако двигателя ти е със споменатите проблеми, едва ли ще ти е най - наложащо да се тревожиш дали от конденза се образуват налепи еди къде си и как да си изолираш клапана. И как определи, че след като не работи на пълно натоварване, а само в преходни режими и празен ход е безполезен? Излиза, че ти си караш колата само на почти напълно отворен дросел. Не искам да се заяждам, но така си го написал. Няма да споря и още по - малко да си налагам мнението на някой. И в предното си мнение написах, че всеки сам решава какво ще прави. Аз бих започнал със смяна на филтъра...
-----------------
zvetiko написа:И след като си учил толкова много, редно е да обясниш какво е положителното влияние на картерните газове върху термодинамичните процеси в ДВГ.![]()
Колегата Jordana ти е обяснил за един от отрицателните им аспекти.
Ето ти още два:
- с тях се вкарва топъл, беден на кислород въздух- ясно е какво е влиянието му върху термодинамичните процеси в двигателя.
- маслените пари в картерните газове намаляват октановото число на бензина- - ясно е какво е влиянието му върху термодинамичните процеси в двигателя.
Не съм написал, че съм учил "толкова много" . Много учен ще ме изкарате

Отрицателните аспекти най - често са породени от други неизправности (не че иначе всичко е 100% положително).
За твърдението за топлия въздух, повярвай ми, не е толкова просто. Не може да се опрости ей така - "вкарваш топъл беден на кислород въздух, променяш въздушното отношение и влошаваш нещата" . Нали се сещаш, че преди да излезе този мотор, немските инженери са си скъсили живота от смятане да го проектират да работи с еди какво си въздушно отношение, в еди какви си режими, при еди какви си температури и налягания преди, по време, в края на горенето, при изпускане и т.н...
Влиянието върху горивото, за което си споменал също не може да го опростиш така. Октановото число на бензина, преди всичко зависи от структурата на въглеводородите и склонността им към образуване на прекиси, водещи до самовъпламеняване и горене с огромна скорост (детонационно горене) . Може би си искал да кажеш за влиянието на маслените пари върху въздушното отношение. Детонационното горене зависи от много неща - въздушното отношение, режима на работа, степен на сгъстяване, обороти...
На мен със сигурност не ми е ясно какво е влиянието на изолирането на картерните газове върху термодинамичните процеси на двигателя. Ако ти можеш да изчислиш, трябва да вадиш пари от тази работа

Пак да кажа, че нито съм експерт, нито искам някой да се съгласи с мен, тъй че колеги, не скачайте толкова сериозно, че идват празници

Still Speedin
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: как да изолирам клапана за картерните газове
Случай "zvetiko" няма да те излъже
! Аз бих ти препоръчал и Oil catch tank 



- BABHOMED
- ентусиаст
-
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: как да изолирам клапана за картерните газове
Тази гняс никой не може да ме убеди,че е полезна за мотора и динамичните му показатели ! Винаги на всичките коли които съм имал и имам съм го премахвал или с кеч танк или свободно на вън.Това е повече за някаква екологична идея от колкото за нещо друго .
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.


41 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани