как да изолирам клапана за картерните газове

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 508
Регистриран на: 9.07.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: го на ножки
Мечтае да кара: на 50ст бензина.

Re: как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от Jang1r » 13 Дек 2013, 15:40

При закачени картерни газове вакуума "издърпва" изпаренията във всмукателния колектор за да се изгорят,а при откачени за да излязат в атмосферата в мотора трябва да има някакво надналягане. :)

Най-простия опит който можете да направите е да отвиете капачката за маслото при работещ мотор със закачени и със затапени картерни газове.
При затапен клапан и газове в атмосферата през капачката ще духа(т.е в мотора има надналягане).
При закачен клапан и всичко по книжка при отваряне на капачката мотора ще започне да се мъчи да гасне защото ще смучи паразитен въздух(т.е в мотора имаме подналягане).
BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 4.01.2010
Пол: Мъж
Кара: E36 черна,Е60 синя

Re: как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от Tisho_BMW » 13 Дек 2013, 16:36

Jang1r написа:При закачени картерни газове вакуума "издърпва" изпаренията във всмукателния колектор за да се изгорят,а при откачени за да излязат в атмосферата в мотора трябва да има някакво надналягане. :)

Най-простия опит който можете да направите е да отвиете капачката за маслото при работещ мотор със закачени и със затапени картерни газове.
При затапен клапан и газове в атмосферата през капачката ще духа(т.е в мотора има надналягане).
При закачен клапан и всичко по книжка при отваряне на капачката мотора ще започне да се мъчи да гасне защото ще смучи паразитен въздух(т.е в мотора имаме подналягане).


Тези картерни газове изобщо не им трябва вакум за да излизат,това е направено най вече за екологията да се изгарят тези маслени изпарения,по лошото е ако този клапан блокира и няма как да излезнат картерните газове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 508
Регистриран на: 9.07.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: го на ножки
Мечтае да кара: на 50ст бензина.

Re: как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от Jang1r » 13 Дек 2013, 17:21

Не се разбрахме ;) Когато са закачени в мотора има подналягане,а когато не и излизат в атмосферата има надналягане-т.е налягането в мотора се повишава(от по-ниско от атмосферното преминава в по-високо от него) :roll:

Ако толкова ви се свидят 70лв изтърбушете клапана и си оставете мъркуча на мястото му.Нещо като на м40 и старите м42ки без клапан и картерни директно във всмукателя.
BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от M10 » 13 Дек 2013, 18:07

Така е, когато не е закачена вентилацията, налягането се повишава от газовете, които минават между сегментите. Дори има и пРЕформанс гейн от вакуума ...на в8 800 коня обаче. Може би най-доброто решение за нашите мотори е качествен филтър като тия на компресорите и да бъде картера под вакуум, но да не се цапа мотора :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 508
Регистриран на: 9.07.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: го на ножки
Мечтае да кара: на 50ст бензина.

Re: как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от Jang1r » 14 Дек 2013, 4:46

Кой ти говори за пърформънс? ;) Просто от въпросното налягане избиват гарнитури и семеринги наред :mhihi: На дино стенд ме съмнява да има каквато и да е забележима разлика.Лайната да си ги диша мотора.Така е сметнат ;)

Друг подобен пример...защо ТДС със затапен EGR пука глава? :dunno:
BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от ~Мишо~ » 14 Дек 2013, 5:56

Jang1r написа:Друг подобен пример...защо ТДС със затапен EGR пука глава? :dunno:

Дай пак :winky:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от zvetiko » 14 Дек 2013, 13:12

Jang1r написа:Кой ти говори за пърформънс? ;) Просто от въпросното налягане избиват гарнитури и семеринги наред :mhihi: На дино стенд ме съмнява да има каквато и да е забележима разлика.Лайната да си ги диша мотора.Така е сметнат ;)

Друг подобен пример...защо ТДС със затапен EGR пука глава? :dunno:


Чак да пука глава. :) Има подобна градска легенда, че ако запушиш EGR двигателя ще прегрява и ще спука глава.
Ако знаеш за какво точно служи никога няма да твърдиш подобно нещо. Всеки знае, че клапана пропуска изгорели газове в смукателният колектор. Обаче това не се прави винаги, а само при определени режими на работа на двигателя- тогава изниква въпроса какво става с пукането на главата, когато клапана е затворен. Идеята на EGR клапана е да снижи температурата на горене в цилиндрите, но не с цел да не прегрее двигателя, а да се образуват по-малко азотни окиси при горенето в цилиндрите.

За изолацията на клапана на картерните газове- вече 4 години съм без него и нямам проблем. През годините срещнах много мнения на противници на тази идея- дори ми се обясняваше, че ако се отвори вентилацият цилиндрите щели да ръждясат.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от M10 » 14 Дек 2013, 14:22

Jang1r написа:Кой ти говори за пърформънс? ;)

Аз го споменавам между другото. Има полза на огромни двигатели, вадят 5-6 коня на дино. Дори им слагат вакуум помпа само за това :shock: на м42-м43 може да има +0,1 коня :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 508
Регистриран на: 9.07.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: го на ножки
Мечтае да кара: на 50ст бензина.

Re: как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от Jang1r » 14 Дек 2013, 16:26

zvetiko написа:Идеята на EGR клапана е да снижи температурата на горене в цилиндрите..

Ето го отговора за EGR клапана :mhihi: Нима повишена температура на горене не е преподставка за проблеми с главата?
BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 11.07.2009
Кара: ше 520i, 325tds, 323i; сега 528i
Мечтае да кара: E46 М3CSL

Re: как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от 5ър » 28 Дек 2013, 13:14

По тази тема (за картерните газове) има противоречиви мнения, но главно по форумите, от форумни активисти :mhihi:
Човек, който някоя друга година е учил устройство на ДВГ + още някоя друга година термодинамичните процеси в ДВГ , няма да го чуеш да те посъветва да си премахнеш картерните газове. В случая не става въпрос само за екологични ползи.

Но пък има я и другата гледна точка, че тези коли няма да ги караме по сто години, така че всеки се преценява какво ще прави.
Still Speedin

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от Jordana » 28 Дек 2013, 14:46

И какво ще посъветва специалиста по ДВГ с диплома ? Ако има малко практически опит ще се замисли малко какво в действителност става.
При високо ниво на картерните газове /издухани сегменти/ всичко около тоя клапан и в колектора става гняз от кондензат .Сами ще се сетите къде отива това нещо - по инжекторите и в горивната камера а кондензиралия сапун и грес остава в колектора.Да - точно това се получава от маслени пари влага от въздуха и висока температура.
Отделно при високи обороти и отваряне на дросела над 50% там НЯМА вакуум /подналягане/ тоест тоя клапан е с нулева полза и работи само на празен ход и преходни режими.
При двигател с повишена димност и ниво на картерните газове - маркуча под двигателя. Елегантното решение да не цапа под колата е ойлкечтанка .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от zvetiko » 28 Дек 2013, 15:20

5ър написа:По тази тема (за картерните газове) има противоречиви мнения, но главно по форумите, от форумни активисти :mhihi:
Човек, който някоя друга година е учил устройство на ДВГ + още някоя друга година термодинамичните процеси в ДВГ , няма да го чуеш да те посъветва да си премахнеш картерните газове. В случая не става въпрос само за екологични ползи.

Но пък има я и другата гледна точка, че тези коли няма да ги караме по сто години, така че всеки се преценява какво ще прави.


И след като си учил толкова много, редно е да обясниш какво е положителното влияние на картерните газове върху термодинамичните процеси в ДВГ. ;)

Колегата Jordana ти е обяснил за един от отрицателните им аспекти.

Ето ти още два:

- с тях се вкарва топъл, беден на кислород въздух- ясно е какво е влиянието му върху термодинамичните процеси в двигателя.
- маслените пари в картерните газове намаляват октановото число на бензина- - ясно е какво е влиянието му върху термодинамичните процеси в двигателя.

Jang1r написа:Идеята на EGR клапана е да снижи температурата на горене в цилиндрите..

Ето го отговора за EGR клапана :mhihi: Нима повишена температура на горене не е преподставка за проблеми с главата?


Само недей да слагаш многоточие и ще получиш отговора... ;)

Идеята на EGR клапана е да снижи температурата на горене в цилиндрите, но не с цел да не прегрее двигателя, а да се образуват по-малко азотни окиси при горенето в цилиндрите.


За недомислието на EGR клапана или по-скоро за намаляване на последиците от съществуването на тази система, говори и това, че от един момент BMW започват да слагат охладител на изгорелите газове, преди да ги вкарат в смукателният колектор през EGR клапана.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 11.07.2009
Кара: ше 520i, 325tds, 323i; сега 528i
Мечтае да кара: E46 М3CSL

Re: как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от 5ър » 28 Дек 2013, 17:41

Jordana написа:И какво ще посъветва специалиста по ДВГ с диплома ? Ако има малко практически опит ще се замисли малко какво в действителност става.
При високо ниво на картерните газове /издухани сегменти/ всичко около тоя клапан и в колектора става гняз от кондензат .Сами ще се сетите къде отива това нещо - по инжекторите и в горивната камера а кондензиралия сапун и грес остава в колектора.Да - точно това се получава от маслени пари влага от въздуха и висока температура.
Отделно при високи обороти и отваряне на дросела над 50% там НЯМА вакуум /подналягане/ тоест тоя клапан е с нулева полза и работи само на празен ход и преходни режими.
При двигател с повишена димност и ниво на картерните газове - маркуча под двигателя. Елегантното решение да не цапа под колата е ойлкечтанка .


Ха, аз не съм специалист по ДВГ (все още уча) , но да ти кажа имам късмета да комуникирам по тази и други теми с професор доктор в тази област, който е член на SAE от 84 или 85... ще излъжа, но идеята е, че когато аз съм се раждал, той още тогава е ходил в САЩ, Япония и т.н... да изучава новостите в тази област . Та и преди категорично да заявя или отрека нещо, гледам да събера информация от хора с доста по - големи знания от моите.

Колега за какви издухани сегменти, повишена димност и и т.н... говориш. Ако двигателя ти е със споменатите проблеми, едва ли ще ти е най - наложащо да се тревожиш дали от конденза се образуват налепи еди къде си и как да си изолираш клапана. И как определи, че след като не работи на пълно натоварване, а само в преходни режими и празен ход е безполезен? Излиза, че ти си караш колата само на почти напълно отворен дросел. Не искам да се заяждам, но така си го написал. Няма да споря и още по - малко да си налагам мнението на някой. И в предното си мнение написах, че всеки сам решава какво ще прави. Аз бих започнал със смяна на филтъра...

-----------------

zvetiko написа:И след като си учил толкова много, редно е да обясниш какво е положителното влияние на картерните газове върху термодинамичните процеси в ДВГ. ;)

Колегата Jordana ти е обяснил за един от отрицателните им аспекти.

Ето ти още два:

- с тях се вкарва топъл, беден на кислород въздух- ясно е какво е влиянието му върху термодинамичните процеси в двигателя.
- маслените пари в картерните газове намаляват октановото число на бензина- - ясно е какво е влиянието му върху термодинамичните процеси в двигателя.


Не съм написал, че съм учил "толкова много" . Много учен ще ме изкарате :mhihi: .

Отрицателните аспекти най - често са породени от други неизправности (не че иначе всичко е 100% положително).

За твърдението за топлия въздух, повярвай ми, не е толкова просто. Не може да се опрости ей така - "вкарваш топъл беден на кислород въздух, променяш въздушното отношение и влошаваш нещата" . Нали се сещаш, че преди да излезе този мотор, немските инженери са си скъсили живота от смятане да го проектират да работи с еди какво си въздушно отношение, в еди какви си режими, при еди какви си температури и налягания преди, по време, в края на горенето, при изпускане и т.н...

Влиянието върху горивото, за което си споменал също не може да го опростиш така. Октановото число на бензина, преди всичко зависи от структурата на въглеводородите и склонността им към образуване на прекиси, водещи до самовъпламеняване и горене с огромна скорост (детонационно горене) . Може би си искал да кажеш за влиянието на маслените пари върху въздушното отношение. Детонационното горене зависи от много неща - въздушното отношение, режима на работа, степен на сгъстяване, обороти...
На мен със сигурност не ми е ясно какво е влиянието на изолирането на картерните газове върху термодинамичните процеси на двигателя. Ако ти можеш да изчислиш, трябва да вадиш пари от тази работа :bchug: . Идеята ми е, че другото е просто променяне на един параметър на сляпо, във вече проектиран изчислен двигател. Не че моторите ни са първа младост.

Пак да кажа, че нито съм експерт, нито искам някой да се съгласи с мен, тъй че колеги, не скачайте толкова сериозно, че идват празници :D .
Still Speedin

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от Haddess » 28 Дек 2013, 23:56

Случай "zvetiko" няма да те излъже :lalala: ! Аз бих ти препоръчал и Oil catch tank :ok:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 975
Регистриран на: 25.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E34 М50B25
Мечтае да кара: E34 V12
Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU

Re: как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от BABHOMED » 29 Дек 2013, 0:41

Тази гняс никой не може да ме убеди,че е полезна за мотора и динамичните му показатели ! Винаги на всичките коли които съм имал и имам съм го премахвал или с кеч танк или свободно на вън.Това е повече за някаква екологична идея от колкото за нещо друго .
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook