Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!
Да, това със стрелката в изправено положение също е много измамно... реално (поне на моя М44), стрелката се изправя при достигане на 80С и стои в това положение до 102С... та при 80С стрелката се изправя и си мислите, че колата е загряла оптимално, обаче.... това не е точно така... и в случая при силен студен насрещен вятър и работа на мотора с по-ниски обороти, стрелката почва да се връща назад...
- tosho_72
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 12.09.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 325 TDS + 330ci
- Детайли за колата: черни :)
Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!
Mollov написа:Да, това със стрелката в изправено положение също е много измамно... реално (поне на моя М44), стрелката се изправя при достигане на 80С и стои в това положение до 102С... та при 80С стрелката се изправя и си мислите, че колата е загряла оптимално, обаче.... това не е точно така... и в случая при силен студен насрещен вятър и работа на мотора с по-ниски обороти, стрелката почва да се връща назад...
Аз това исках да кажа,че при много студено време има отклонение на стрелката и исках да спестя на автора на темата някой лев.Най лесно е да му се каже сменяй всичко.
- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!
Само мога да потвърдя думите на колегите Мишо и Методи.
Моя термостат имаше подобен проблем - като я пусках по надолнище и изстиваше, стрелката направо отиваше наляво до синята зона. Оказа се че термостата беше залепнал в отворено положение и върти антифриза винаги през големия кръг (радиатора). Като го смених и всичко се оправи, дори ми падна и разхода на гориво, т.к. той пряко е свързан с работната температура на мотора.
Иначе когато стрелката стигне средата на скалата не трябва да мърда, въпреки външните условия и терена. Това важи и когато се изкачваш към Шипка с 5 човека и пълен багажник или на осморката след Слънчев бряг. Който е минавал оттам знае за какво натоварване става въпрос
Термостата е така конструиран, че отваря по-малко/постепенно, а не наведнъж и докрая.
Моя термостат имаше подобен проблем - като я пусках по надолнище и изстиваше, стрелката направо отиваше наляво до синята зона. Оказа се че термостата беше залепнал в отворено положение и върти антифриза винаги през големия кръг (радиатора). Като го смених и всичко се оправи, дори ми падна и разхода на гориво, т.к. той пряко е свързан с работната температура на мотора.
Иначе когато стрелката стигне средата на скалата не трябва да мърда, въпреки външните условия и терена. Това важи и когато се изкачваш към Шипка с 5 човека и пълен багажник или на осморката след Слънчев бряг. Който е минавал оттам знае за какво натоварване става въпрос

Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!
tosho_72 написа:Mollov написа:Да, това със стрелката в изправено положение също е много измамно... реално (поне на моя М44), стрелката се изправя при достигане на 80С и стои в това положение до 102С... та при 80С стрелката се изправя и си мислите, че колата е загряла оптимално, обаче.... това не е точно така... и в случая при силен студен насрещен вятър и работа на мотора с по-ниски обороти, стрелката почва да се връща назад...
Аз това исках да кажа,че при много студено време има отклонение на стрелката и исках да спестя на автора на темата някой лев.Най лесно е да му се каже сменяй всичко.
Както вече казах , може да има отклонение на стрелката само ако двигателя не е бил загрял напълно , ако е загрял напълно , не трябва да мърда стрелката (ако ще навънка да се пързалят бели мечки и пингвини ....., то това му е работата на тоя термостат , да държи водата в малкия кръг докато температурата е оптимална и да отвори тогава , когато има нужда от охлаждане ).... Така че , пак повтарям , средно на около 2-3 години термостата трябва да се сменя ! Пък и става дума за некви 40 лв макс. (ако двигателя е 4 цилиндров ) а за 6-так е даже още по евтин. Моя термостат го смених , преди около 3 години , но сега в студовете забелязвам , че при загрял двигател в градско каране стрелката се опитва да се връща обратно .... , та просто ще го сменя , няма да му се чудя ! Да не говориме , че както и колегата batvlady79 каза, това се отразява на разхода ....
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!
Искам да те питам за хипотетична ситуация....
Спускане.... което позволява "принудителен" празен ход... 15-20 километра.... колата върви (60-80км/ч, 4/5 скорост) без да се подава гориво към мотора, който не се товари почти... навън е -15С... колата е загряла, ти си пуснал парното да ти топли вътре стабилно... кажи сега какво ще се случи...
Спускане.... което позволява "принудителен" празен ход... 15-20 километра.... колата върви (60-80км/ч, 4/5 скорост) без да се подава гориво към мотора, който не се товари почти... навън е -15С... колата е загряла, ти си пуснал парното да ти топли вътре стабилно... кажи сега какво ще се случи...
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!
Mollov написа:Искам да те питам за хипотетична ситуация....
Спускане.... което позволява "принудителен" празен ход... 15-20 километра.... колата върви (60-80км/ч, 4/5 скорост) без да се подава гориво към мотора, който не се товари почти... навън е -15С... колата е загряла, ти си пуснал парното да ти топли вътре стабилно... кажи сега какво ще се случи...
Ако ме питаш мене ..... , егати хипотетичната ситуация !
Нямам идея какво ще стане ... , мога само да предполагам ....
Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!
Mollov написа:Искам да те питам за хипотетична ситуация....
Спускане.... което позволява "принудителен" празен ход... 15-20 километра.... колата върви (60-80км/ч, 4/5 скорост) без да се подава гориво към мотора, който не се товари почти... навън е -15С... колата е загряла, ти си пуснал парното да ти топли вътре стабилно... кажи сега какво ще се случи...
такова спускане трябва да го направиш от Еверест

чисто хипотетично температурата ще падне, след като няма горене за да я поддържа а има обдухване , което да охлажда
на практика обаче от Еверест надолу няма път...няма и друг път с такъв наклон, който да позволява спускане на скорост в продължение на 15-20 километра..така, че колегата е прав в твърдението си, че веднъж загряла колата не трябва да връща стрелката при читав термостат


- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!
Не бе.... аз само ви давам вариант, дето колата ще изстине.... мен ми се е случвало веднъж (едно слизане от Банско), с перфектен термостат и водна помпа и т.н..... карах няколко километра по някво спускане, почти без газ 60км/ч на 4-та), със зверски насрещен вятър при -12/13С и яко набримчено парно.... е почна да изстива.... направо подмина първата бяла стрелка, тръгна към синьото и ми изкочиха очите... после имаше тестове (ама не термостата в тенджерата), имаше кво ли не.... ми всичко си беше изправно...
- flober
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 546
- Регистриран на: 29.01.2006
- Местоположение: ELHOVO
- Пол: Мъж
- Кара: G30
Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!
Mollov написа:Не бе.... аз само ви давам вариант, дето колата ще изстине.... мен ми се е случвало веднъж (едно слизане от Банско), с перфектен термостат и водна помпа и т.н..... карах няколко километра по някво спускане, почти без газ 60км/ч на 4-та), със зверски насрещен вятър при -12/13С и яко набримчено парно.... е почна да изстива.... направо подмина първата бяла стрелка, тръгна към синьото и ми изкочиха очите... после имаше тестове (ама не термостата в тенджерата), имаше кво ли не.... ми всичко си беше изправно...
бъди сигурен ,че нещо не е било както трябва щом е слязла чак под първата бяла стрелка и то не е нищо друго освен термостат,колегата по горе е обяснил толкова ясно и подробно,а аз до сега вече 3-та Е36-ца и една Е46-ца не съм виждал стрелката на нито една да мръдне от средата независимо спускане или изкачване на -25 или на +40

- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!
Mollov написа:Искам да те питам за хипотетична ситуация....
Спускане.... което позволява "принудителен" празен ход... 15-20 километра.... колата върви (60-80км/ч, 4/5 скорост) без да се подава гориво към мотора, който не се товари почти... навън е -15С... колата е загряла, ти си пуснал парното да ти топли вътре стабилно... кажи сега какво ще се случи...
При тая хипотетична ситуация ще стане точно това което си описал по-долу,и дори не трябват 15-20 километра спускане,5 ще са напълно достатъчни... При принудителния празен ход спират дюзите и колата ще си изстине като стой та гледай.

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!
Мен тва ми е ясно... 
flober, са не те карам да ми вярваш... колата ми никога не е изпадала в това положение, както тогава... никога не е мърдала от средата... само се опитвам да покажа, че ИМА ситуации, в които тая стрелка мърда и назад...

flober, са не те карам да ми вярваш... колата ми никога не е изпадала в това положение, както тогава... никога не е мърдала от средата... само се опитвам да покажа, че ИМА ситуации, в които тая стрелка мърда и назад...
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани