Размисли за разхода

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Re: Размисли за разхода

Мнение от Rainbow » 19 Ное 2010, 12:16

ивчо3 написа:Начин има, въпросът е дали си заслужава ;) . Оптимизацията ще бъде за сметка на катализатор, ламбда сонда, двигател. С едно изречение трябва мотора да работи с бедна смес, най-лесно е да не сменяш цепнати вакуумни маркучи, като оня за картерните газове, а без никакъв маркуч още по-добре. Така със сигурност ще свали разхода, но забрави за нормална работа на празен ход, ускорение, катализатор и т.н.



Е явно ще си караме така, а като спомена този катализатор много му се чудя дали да го махам, знам че се познава по миризма на сяра, която при мен липсва. Но май за сега ще бъда на принципа ако нещо работи, не го бутай :mhihi: Благодаря на всички за включванията дано темата е полезна и за някой като мен с чудения кое може да му е дигнало разхода и да прегледа нещата, които аз съм сменил.
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 2.05.2009
Местоположение: Велико Търново
Кара: BT2413BM

Re: Размисли за разхода

Мнение от Mutio » 19 Ное 2010, 13:43

Позволете да добавя още нещо относно разхода. Аз живея във Велико Търново, на места улиците са с голяма денивелация. Разхода ми е различен но не пада под 14. За пример ще кажа ,че лятото докато бях отпуска във Варна за 10 дни ми гореше 10 градско, въпреки сериозния трафик! Така че сам трябва да си направиш сметка. Ако има много баири ,съответно трябва стъпка за да ги качи колицата е нормално да си харчи повече!

Lulin Boys Cska Sofia
Аватар
Мнения: 639
Регистриран на: 22.10.2008
Местоположение: оТ СоФиЯ Бе БаТе
Пол: Мъж
Кара: го на все по силни тройки, е46 330i
Мечтае да кара: ///M4™ /G65 ////AMG

Re: Размисли за разхода

Мнение от HeBePeH » 19 Ное 2010, 13:54

Колега , аз да питам след като прочисти дюзите на ултразвук , имаше ли някаква разлика , понеже и аз мисля да го направя :yes:
Американски форум: питаш и ти отговарят.
Руски форум: питаш и те питат.
Български форум: питаш и ти обясняват колко си ТЪП
.

Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Размисли за разхода

Мнение от vld » 19 Ное 2010, 14:14

Rainbow написа:
ивчо3 написа:Начин има, въпросът е дали си заслужава ;) . Оптимизацията ще бъде за сметка на катализатор, ламбда сонда, двигател. С едно изречение трябва мотора да работи с бедна смес, най-лесно е да не сменяш цепнати вакуумни маркучи, като оня за картерните газове, а без никакъв маркуч още по-добре. Така със сигурност ще свали разхода, но забрави за нормална работа на празен ход, ускорение, катализатор и т.н.



Е явно ще си караме така, а като спомена този катализатор много му се чудя дали да го махам, знам че се познава по миризма на сяра, която при мен липсва. Но май за сега ще бъда на принципа ако нещо работи, не го бутай :mhihi: Благодаря на всички за включванията дано темата е полезна и за някой като мен с чудения кое може да му е дигнало разхода и да прегледа нещата, които аз съм сменил.

Колега аз скоро се борих с разход 17 на М43Б16 на компакт в София, при нормален 10.5/100км.
Та няколко дни се занимавах да меря това и онова свещи филтреи мерих си и сондата дали работи, дебитомер и тн. с много помощ от методи80, накрая установих че съм безсилен срещу богата смес и отидох на диагностика в сервиз със стенд за изгорелите газове.
Оказа се, че регулатора а налягането на бензина е забил в затворено положение :shock: в рейката налягането беше над 8 бара, от там компа се опитва да регулира оборотите чрез по бедна смес но то пък нестава щото налягането е високо и всичко дещо отива натам се опитва да мине пре дюзите.
Пиша ти това, защото така както си почнал да сменяваш без да знаеш дали е за смяна или не е е безмислено :!:
Моята ламбда е на 200 000км. и работи много бързо и коректно, а толкова много се съмнявах в нея, добре че не я смених.
Иди да те прегледат, ако там излезне че газовете са добре, и съответно нямаш някакви грешки в компютъра, значи просто караш само студена, но и студена да е 17 е много за тоя мотор, все си мисля, че ще изскочи нещо...повече от 2 литра над нормалния разход (11-12) за тоя мотор заради автомата са признак за проблем.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Re: Размисли за разхода

Мнение от Rainbow » 19 Ное 2010, 14:19

HeBePeH написа:Колега , аз да питам след като прочисти дюзите на ултразвук , имаше ли някаква разлика , понеже и аз мисля да го направя :yes:


Ами ако съм честен не усетих кой знае каква разлика, но моите не бяха много "мръсни". Принципно я карам само с V-power + от време на време слагам Redex добавка за почистване и явно е помогнало. Но пак си пуснаха мръсотия на ултразвука. Моите бяха подобни на тези ->
Изображение

Ако твоите са така ->
Изображение

ти препоръчвам да ги изчистиш. Като цяло колата върви по-мазно сега, няма "играене" на обороти и тн. Само разхода ме притесняваше /градският, на къси разстояния както установихме/. Но ако не са много зле може да се мине и с една такава добавка + малко по-хубав бензин поне 1 резервоар предполагам, защото май не е много евтино да ти ги почистят. А и да добавя, бях си чистил и стъпковото моторче, че направо се беше спекло и едвам мърдаше, сега е като ново.



Благодаря за съвета vld определено е нещо, което може да се направи тези дни най-малкото за успокоение :yes:
П.С.: А и ми припомни да спомена и още една причина поради, която сменях ламбда сондата, а именно факта, че преди при загрял двигател на празен ход оборотите мърдаха и бяха много ниски. Сега това изчезна с новата. Май наистина остава само 1 последна диагностика.
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 10.11.2010
Пол: Мъж

Re: Размисли за разхода

Мнение от Freestyler88 » 19 Ное 2010, 19:10

Колеги, ами и при мен е ОК на дълъг път (около 8,5 л. на 100), но в града не пада под 14-15 на сто до момента.

Дали наистина може да е от къси пробези - защото и аз карам средно по 3-4 км пробег в повечето случаи...

И едно питане от мен - възможно ли е високия разход да идва от това, че тръгвам без подгряване на място ? Понеже не е дизел, а бензин, на практика се качвам, паля и потеглям.... да не е това потегляне с по-студен двигател ? Трябва ли да се подгрява на място преди тръгване... и така де - ако се подгрява, само да се остави да работи на празни обороти или да се форсира малко до 1000-1500 оборота на място ?

И каквото и да е - не знам, чак пък ~ 15/100 градско ? :shock:

Аз затова и обмислям слагане на газова уредба (инжекция де).

P.S. Колата ми е 320i, двигател М52 ако има някакво значение...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 1.06.2007
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: бавно 32?и цупе
Мечтае да кара: е92 м3 цупе

Re: Размисли за разхода

Мнение от BlacK-EviL » 19 Ное 2010, 20:51

м50б25ту градско нормално каране и отвреме на време някой стартче и завойче 11 - 11.5 и тва с 95 бенз извънградско засякох лятото 500 км 250км с 250км без клима 8/100 .. преди имах разход 15-16л/100 като ми беше тотално умряла ламбда сондата :winky:

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 11.04.2010
Местоположение: Asenovgrad
Пол: Мъж
Кара: е38
Мечтае да кара: G-Power M5 Hurricane RR

Re: Размисли за разхода

Мнение от Sotir Nikolov » 19 Ное 2010, 21:21

един интересен факт свързан с разхода на гориво
първо наистина ламбда сондата ако и има нещо гори ужасно много
второот голямо значение са гумите и джантите
лично аз със 17-ки 235/45/ отзад и 225/45 отпред с 30 лв минавах около 90-100 километра
в момента 15-ки 195 със същата сума минавам близо 150 км
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Размисли за разхода

Мнение от bum_bum » 19 Ное 2010, 21:25

5/100 няма как да ти е паднал разхода само от гуми ако ще и от 21-ци да си минал на 12-ки.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 10.07.2010
Кара: Е 34

Re: Размисли за разхода

Мнение от Munich Machine » 19 Ное 2010, 21:32

Цолажа на гумите, колко са напомпани, на колко км е мотора, вид масло....
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 844
Регистриран на: 2.02.2007
Местоположение: София

Re: Размисли за разхода

Мнение от JOGI » 19 Ное 2010, 21:51

Munich Machine написа:Цолажа на гумите, колко са напомпани, на колко км е мотора, вид масло....

попътен вятър... :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1911
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Miami
Кара: G05 xdrive 40i
Мечтае да кара: трезвен

Re: Размисли за разхода

Мнение от S7 » 19 Ное 2010, 22:27

Sotir Nikolov написа:един интересен факт свързан с разхода на гориво
първо наистина ламбда сондата ако и има нещо гори ужасно много
второот голямо значение са гумите и джантите
лично аз със 17-ки 235/45/ отзад и 225/45 отпред с 30 лв минавах около 90-100 километра
в момента 15-ки 195 със същата сума минавам близо 150 км


Ако е ламбда сонда щеше да разбере поне по оборотите ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 5.07.2008

Re: Размисли за разхода

Мнение от BMW Addiction » 20 Ное 2010, 10:46

Mutio написа:Позволете да добавя още нещо относно разхода. Аз живея във Велико Търново, на места улиците са с голяма денивелация. Разхода ми е различен но не пада под 14. За пример ще кажа ,че лятото докато бях отпуска във Варна за 10 дни ми гореше 10 градско, въпреки сериозния трафик! Така че сам трябва да си направиш сметка. Ако има много баири ,съответно трябва стъпка за да ги качи колицата е нормално да си харчи повече!


Колега - и аз съм от Търново и много съм се чудел за значението на баирите.

От една страна при качване - определено лапа много. Но от друга по време на спускане си на практика около нула - поне като гледам показанията на разходомера на километража. Предпоалагам, че като я пусна по инерция и ми показва нула, едва ли е точно с нулев разход, но предполагам е близко до него....

Но знам ли, може би при изкачване консумацията на гориво е повече от средната, отколкото при спускане е под средната...

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 11.04.2010
Местоположение: Asenovgrad
Пол: Мъж
Кара: е38
Мечтае да кара: G-Power M5 Hurricane RR

Re: Размисли за разхода

Мнение от Sotir Nikolov » 20 Ное 2010, 13:42

незнам дали съм си въобразил но наистина като сложих 15-ките стана доста по икономична колата
поне 3 литра разлика дава обеден съм в това
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Re: Размисли за разхода

Мнение от Rainbow » 21 Ное 2010, 12:58

Един въпрос, като махна това маркуче
Изображение

Трябва ли да има осезаема разлика в работата на двигателя? Защото не виждам някаква, отделно го гледах с прозрачно такова да не тече бензин по него /четох, че е чест проблем при заминал регулатор/ и не тече. И как като цяло може да се тества регулатор на налягането на бензина? Гледах при по-хубавите такива си има извод за свързване на манометър, тук не ми е ясно къде ще се свърже.
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook