TDS - Лампа на дюзата, свети само при топъл двигател
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
25 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- xts
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 286
- Регистриран на: 10.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36, E87, F25
Re: TDS - Лампа на дюзата, свети само при топъл двигател
Точно това е, че не знам кое е релето за него. На схемата номер 8 (Solenoid valve for injection adjuster) има кабелче, докато номер 3 (Solenoid switch) изглежда няма няма електронно управление и се влияе от номер 8.
- xts
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 286
- Регистриран на: 10.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36, E87, F25
Re: TDS - Лампа на дюзата, свети само при топъл двигател
Преди малко проверих всички букси под колектора и ги напръсках с контактен спрей. Същата работа, първо палене - ОК, 1-2 минути работа на празен ход, второ палене - леко покачване на оборотите до 1200 и веднага светва пак дюзата. Двигателят определено не бе загрял, значи записва някъде грешката, но я показва едва при второто палене.
Буксата на дюзата бе окислена, а кабелите й ли са едни тънки и крехки. Въпреки почистването на клемите, успех нулев. Странно ми изглеждаше и, че един от маркучите на последната дюза е срязан и затапен с винтче? На приятел на Нисана бе по същия начин. Това някакъв български трик ли е?
Основно се чудя как да подходя от сега нататък. Да ходя ли на жичкаджия или да оставя при майстор колата?
Не ми се иска да ходя пеш, обаче и не мога да карам дълго така.
Казвате за плочката управление на помпата. Тя няма ли да се покаже ясно при компютърната диагностика, при положение, че имам светеща лампа на таблото?
Четох темата за почистването и мисля, че при всички случай ще е добре да се направи това и при мен. Обаче не искам да правя нещо, докато (ако) не съм сигурен, че предният проблем ще е решен.
Буксата на дюзата бе окислена, а кабелите й ли са едни тънки и крехки. Въпреки почистването на клемите, успех нулев. Странно ми изглеждаше и, че един от маркучите на последната дюза е срязан и затапен с винтче? На приятел на Нисана бе по същия начин. Това някакъв български трик ли е?
Основно се чудя как да подходя от сега нататък. Да ходя ли на жичкаджия или да оставя при майстор колата?
Не ми се иска да ходя пеш, обаче и не мога да карам дълго така.
Казвате за плочката управление на помпата. Тя няма ли да се покаже ясно при компютърната диагностика, при положение, че имам светеща лампа на таблото?
Четох темата за почистването и мисля, че при всички случай ще е добре да се направи това и при мен. Обаче не искам да правя нещо, докато (ако) не съм сигурен, че предният проблем ще е решен.
Re: TDS - Лампа на дюзата, свети само при топъл двигател
Колега , аз съм с много-много подобен проблем и го нарекох " Пълна лудница ". След смяната на този клапан се оправиха нещата ама спря да пали ( почти ) студена , а топла на 6-та - 7-ма сек. въртене. Сега съм я оставил при едни "специалисти" и да видим , та те установиха уж повреда в датчик кол. вал и го смениха с нов и сега чакам ( ремонтират междувременно стартера че се бъгяса от много въртене ) та да видим. Пробвай с датчик ама да е сигурен от работеща кола . А на второто запалване като ти светбе лампата гасне ли след 30-на сек. и как работи двигателя ( равномерно или не ) , форсира ли се и до колко , мъдна ли е колата или само до някакви обороти се развърта. И сега като препрочитам старите ти постове всъщност се оказва че последно са ти оставили стария клапан така ли . Ако е так е пълна глупост и бегай да го сменяш ама ти си го направи даже без да сваляш колектори.
- xts
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 286
- Регистриран на: 10.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36, E87, F25
Re: TDS - Лампа на дюзата, свети само при топъл двигател
Слагай възвратен клапан преди горивния филтър и реши този проблем окончателно. При мен периодично си се появяваше, докато преди месец не сложих клапан. Преди подгрявах няколко пъти, за да работи подкачващата помпа през това време. След което палеше нормално.vladobate написа:спря да пали ( почти ) студена , а топла на 6-та - 7-ма сек. въртене.
С възвратния клапан пали винаги от раз. Обаче след като излъгах колата, тя сега иска да си го върне

Не, лампата не изгасва, свети постоянно докато работи двигателя. При втория старт качва оборотите до 1200 за 2-3 секунди, след което ги нормализира с леко притрисане за 3-4 сек. Двигателят работи равномерно, но шумно, чат пак има и леко придърпване. Мощността се губи по-силно при високите предавки, от колкото при ниските. Със сигурност е защита от компютъра, защото позволява нормално да се придвижваш в градски условия и няма ограничения при най-ниските предавки. Отзад почти не пуши, сравнено с варианта, когато лампата не светнала.vladobate написа:А на второто запалване като ти светне лампата гасне ли след 30-на сек. и как работи двигателя ( равномерно или не ) , форсира ли се и до колко , мудна ли е колата или само до някакви обороти се развърта.
Да, последно ми оставиха стария клапан, след като и другите даваха грешка. Днес като махах колектора не видях точно как се сменя този клапан. Видях другия с единичната жица, който не посмях да пипам.vladobate написа:И сега като препрочитам старите ти постове всъщност се оказва че последно са ти оставили стария клапан така ли . Ако е так е пълна глупост и бегай да го сменяш ама ти си го направи даже без да сваляш колектори.
Не си представям как ще стане ако не свалям и колектора. Може би при малката печка е по-различна ситуацията. Имам снимки на двигателния отсег и съществените части, които ще кача малко по-късно.
Re: TDS - Лампа на дюзата, свети само при топъл двигател
Със невъзвратен клапана съм след филтъра отдавна. Клапана с единичното кабелче дет не щеш да го пипаш е те той е номер 3 и всъщност него трябва да смениш за всеки случай . Това единично кабелче подава само 12V от компа и клапана отваря и пуска гориво за нагнетяване в буталната група на помпата и оттам в дюзите. Номер 8 е тъй наречения авансатор на него може да му почистиш буксата. И наистина съм се заблудил няма да можеш да смениш клапана щото колекторите отгоре пречат да се навре камъка за отвиване.
- xts
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 286
- Регистриран на: 10.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36, E87, F25
Re: TDS - Лампа на дюзата, свети само при топъл двигател
Да горе-долу им знам принципите на действие, даже мисля, че от доста месеци си показваше грешката в авансатора. Ще трябва да потърся от някъде работещи и двете части номер 3 и номер 8 и да отида при по-квалифициран човек, който може да ги смени и да тестваме дали там е причината.
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: TDS - Лампа на дюзата, свети само при топъл двигател
В Е39 подраздела има колега Пресиян Василев се казва и ми е чудно как още не е попаднал на темата ти и как не ти е казал от какво ти е проблема.Или не се е сблъсквал с такъв или не е видял темата.Та от него знам,тъй като още не съм проверил,но му вярвам,че този клапан(соленоид) №3 от схемата може да се "излекува" като му се махне пружинката и плунжерчето и по този начин винаги ще е отворен и колата ще гасне от електрониката.На моята кола май така,защото не гасне дори когато му прекъсна захранването.
А иначе по отношение на лампата с дюзата която ти светва мога да кажа от опит че на мен ми е светвала,когато ми се е дънила подкачващата помпа в резервоара и не ми е стигало гориво.Така че според мен имаш недостиг на гориво,но кой е виновен за това не мога да ти кажа от тук.Знам че подкачващата помпа работи усилено когато дадеш на контакт и ти включи подгряването.На мен когато ми се включи подгряването паля на четвърт а когато не ми светне при загрял мотор се получава едно леко забавяне,което ме притеснява че след време ще стане още по-голямо.Та това забавяне при мен си мисля че е свързано с подкачващата помпа.Може и при теб да има връзка.
А иначе по отношение на лампата с дюзата която ти светва мога да кажа от опит че на мен ми е светвала,когато ми се е дънила подкачващата помпа в резервоара и не ми е стигало гориво.Така че според мен имаш недостиг на гориво,но кой е виновен за това не мога да ти кажа от тук.Знам че подкачващата помпа работи усилено когато дадеш на контакт и ти включи подгряването.На мен когато ми се включи подгряването паля на четвърт а когато не ми светне при загрял мотор се получава едно леко забавяне,което ме притеснява че след време ще стане още по-голямо.Та това забавяне при мен си мисля че е свързано с подкачващата помпа.Може и при теб да има връзка.
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: TDS - Лампа на дюзата, свети само при топъл двигател
Не мисля,че помпата отзад има общо.Но нека по знаещите да кажат! 
Нека не заблуждаваме колегата.

Нека не заблуждаваме колегата.
- xts
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 286
- Регистриран на: 10.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36, E87, F25
Re: TDS - Лампа на дюзата, свети само при топъл двигател
Излезе един теч (май отново от помпата), който не бях видял като свалях колекторите. Аз работих на студен двигател, където всичко се е било оттекло и втвърдило. При топъл двигател, обаче се забелязва ясно.
Изводът е прост и логичен, ако ще се търсят течове по двигателя, то винаги преди това покарайте поне няколко км.
Изводът е прост и логичен, ако ще се търсят течове по двигателя, то винаги преди това покарайте поне няколко км.
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
25 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани