Ел.перка за климатика.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Monoid
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 269
- Регистриран на: 15.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW ///M335i
Re: Ел.перка за климатика.
Значи първа степен не се включва и при мен , как мога да отстрана този проблем ?
Единственото нещо по-хубаво от шведската тройка е БАВАРСКАТА тройка.
Are you ///M Enough?
Авточасти AutoPower.BG
Are you ///M Enough?
Авточасти AutoPower.BG
Re: Ел.перка за климатика.
///MapTo написа:KUM4o написа:Радиаторите са еднакви..
Климатичния е с точно 4см по-дълъг
Имах в предвид водните радиатори


- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
Re: Ел.перка за климатика.
KUM4o написа:///MapTo написа:KUM4o написа:Радиаторите са еднакви..
Климатичния е с точно 4см по-дълъг
Имах в предвид водните радиатори.Има ли начин да тествам перката ,за да видя дали и работят всички степени и може ли да се ремонтира тази перка?
Да де и аз това имах предвид...водния радиатор на кола с климатик е с 4см по-дълъг

- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Ел.перка за климатика.
Monoid написа:Значи първа степен не се включва и при мен , как мога да отстрана този проблем ?
перката за климатика се включва от датчика за високо налягане който седи на самия дехидратор той е с четири кабела, два за първа степен и два за втора най вероятно се е прецакал пуска само втора степен при 19 бара налягане а първат тръгва над 5 бара или с включването на компресора. Откачете буксата и проверет къде идва 12 волта и сложете мостче ако тръгне първата степен значи датчика не работи така се проверя сама че с мостче на другите два кабела на датчика за втората степен.
П.П датчика на водния радиятор я пуска когато трябва да се охлажда антифриза или радиатора на двигателя той няма отношение по работата на климатичната система
Re: Ел.перка за климатика.
oci написа:Monoid написа:Значи първа степен не се включва и при мен , как мога да отстрана този проблем ?
перката за климатика се включва от датчика за високо налягане който седи на самия дехидратор той е с четири кабела, два за първа степен и два за втора най вероятно се е прецакал пуска само втора степен при 19 бара налягане а първат тръгва над 5 бара или с включването на компресора. Откачете буксата и проверет къде идва 12 волта и сложете мостче ако тръгне първата степен значи датчика не работи така се проверя сама че с мостче на другите два кабела на датчика за втората степен.
П.П датчика на водния радиятор я пуска когато трябва да се охлажда антифриза или радиатора на двигателя той няма отношение по работата на климатичната система
Колега вземи да почетеш малко преди да пишеш!
1.Пресостата не е само за високо налягане!
2.Първата скорост се пуска с пускане на компресора!
3.Датчика на радиатора ИМА отношение кам работата на климатичната с-ма,ако започне да загрява СПИРА компресора!
Към авторв на темата,званни ми ако искаш разбира се да ти кажа какво да провериш че е много дълдо за писане.Имаш личен
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Ел.перка за климатика.
IPI78 написа:oci написа:Monoid написа:Значи първа степен не се включва и при мен , как мога да отстрана този проблем ?
перката за климатика се включва от датчика за високо налягане който седи на самия дехидратор той е с четири кабела, два за първа степен и два за втора най вероятно се е прецакал пуска само втора степен при 19 бара налягане а първат тръгва над 5 бара или с включването на компресора. Откачете буксата и проверет къде идва 12 волта и сложете мостче ако тръгне първата степен значи датчика не работи така се проверя сама че с мостче на другите два кабела на датчика за втората степен.
П.П датчика на водния радиятор я пуска когато трябва да се охлажда антифриза или радиатора на двигателя той няма отношение по работата на климатичната система
Колега вземи да почетеш малко преди да пишеш!
1.Пресостата не е само за високо налягане!
2.Първата скорост се пуска с пускане на компресора!
3.Датчика на радиатора ИМА отношение кам работата на климатичната с-ма,ако започне да загрява СПИРА компресора!
Към авторв на темата,званни ми ако искаш разбира се да ти кажа какво да провериш че е много дълдо за писане.Имаш личен
Мислех да не ти отговарям ама се засегнах

Първо къде съм написал, че пресостата е само за високо налягане

а това съм го написал, че първа степен на перката тръгва с компресора, но ако датчика не отчита че има налягане в системата защото се е прецакал аз не знам дали си виждал даже как изглежда този датчик та камоли за устройството му и за какво служи но поне знаеш как се казва та как тогава ще тръгне компресора и след това с него да тръгне и перката.
П.П не се смятам за най големия разбирач на климатиците но това са основни неща
които се учат в началото и ако седнеш да четеш по добре не се занимавай с тази работа.
Това ми хрумна като причина защото такива датчици сменям през ден, но естествено без да се види колата не може да се каже нали за това е форума да се насърчаваме.
И на последно място риск да омажем темата ако ти изчезне фреона кой отчита липсата му и не включва компресора, а съответно и първа степен на перката

Аман от разбирачи пък и от заяждачи то човек да се опита да помегне и все ще се намери някой да се заяжда.
То в сервиза съвети не се дават а пари ти вземат а тук безплатно си даваш знанията натрупани с години и пак си лош щото си спестил пари на някой.
А май доста се ядосах на пича с темата ако реши ще му погледна колата и оправя безплатно само да ми пише на ЛС или на телефона в подписа.
Re: Ел.перка за климатика.
oci написа:IPI78 написа:oci написа:Monoid написа:Значи първа степен не се включва и при мен , как мога да отстрана този проблем ?
перката за климатика се включва от датчика за високо налягане който седи на самия дехидратор той е с четири кабела, два за първа степен и два за втора най вероятно се е прецакал пуска само втора степен при 19 бара налягане а първат тръгва над 5 бара или с включването на компресора. Откачете буксата и проверет къде идва 12 волта и сложете мостче ако тръгне първата степен значи датчика не работи така се проверя сама че с мостче на другите два кабела на датчика за втората степен.
П.П датчика на водния радиятор я пуска когато трябва да се охлажда антифриза или радиатора на двигателя той няма отношение по работата на климатичната система
Колега вземи да почетеш малко преди да пишеш!
1.Пресостата не е само за високо налягане!
2.Първата скорост се пуска с пускане на компресора!
3.Датчика на радиатора ИМА отношение кам работата на климатичната с-ма,ако започне да загрява СПИРА компресора!
Към авторв на темата,званни ми ако искаш разбира се да ти кажа какво да провериш че е много дълдо за писане.Имаш личен
Мислех да не ти отговарям ама се засегнах![]()
Първо къде съм написал, че пресостата е само за високо налягане![]()
а това съм го написал, че първа степен на перката тръгва с компресора, но ако датчика не отчита че има налягане в системата защото се е прецакал аз не знам дали си виждал даже как изглежда този датчик та камоли за устройството му и за какво служи но поне знаеш как се казва та как тогава ще тръгне компресора и след това с него да тръгне и перката.
П.П не се смятам за най големия разбирач на климатиците но това са основни неща
които се учат в началото и ако седнеш да четеш по добре не се занимавай с тази работа.
Това ми хрумна като причина защото такива датчици сменям през ден, но естествено без да се види колата не може да се каже нали за това е форума да се насърчаваме.
И на последно място риск да омажем темата ако ти изчезне фреона кой отчита липсата му и не включва компресора, а съответно и първа степен на перката![]()
Аман от разбирачи пък и от заяждачи то човек да се опита да помегне и все ще се намери някой да се заяжда.
То в сервиза съвети не се дават а пари ти вземат а тук безплатно си даваш знанията натрупани с години и пак си лош щото си спестил пари на някой.
А май доста се ядосах на пича с темата ако реши ще му погледна колата и оправя безплатно само да ми пише на ЛС или на телефона в подписа.
Най-накрая нещо смислено!Относно дали се заяждам с теб:погледни 1-ят си пост в който съм те цитирал каква "мъдрост" си написал,в 2-ят ти пост си го написал по-правилно.А дали съм виждал пресостат,мнеее само на картинка в realoem!Айде със здраве и дано на практика си по-добър отколкото на теория!
Re: Ел.перка за климатика.
Не работи резистора на перката.Интересно е ,че между двата +-са на перката има връзка не е прекъснат вътре самия резистор ,но като подадеш 12 волта през него перката не тръгва.Иначе втора степен се включва и изключва ,което не е нормално според мен ,а и така климатика не може да охлажда добре.
До колкото прочетох в други теми ,работата ще се оправи като взема резистор от 1ом с мощност по голяма от 50вата.
До колкото прочетох в други теми ,работата ще се оправи като взема резистор от 1ом с мощност по голяма от 50вата.

Re: Ел.перка за климатика.
Въпросния резистор е със съпротивление 0,8 ома 50 вата,продават се като резервна част но са скъпи,към 80 кинта(по памет).Можеш да вземеш тия за Е39 там са 2 пак за същата цена единия 0,7-0,75 ома а другия 0,8-0,85 ома.Твоя казваш че е здрав,виж данеби да има посока и да е обърнат и да запушва.
Re: Ел.перка за климатика.
IPI78 написа:Въпросния резистор е със съпротивление 0,8 ома 50 вата,продават се като резервна част но са скъпи,към 80 кинта(по памет).Можеш да вземеш тия за Е39 там са 2 пак за същата цена единия 0,7-0,75 ома а другия 0,8-0,85 ома.Твоя казваш че е здрав,виж данеби да има посока и да е обърнат и да запушва.
Ами така като го гледам не е обръщан.Резисторите нямат посоки.Намерих в магазините за електроника 1ом с мощност 50вата ,за 1,50лв.
Друго ми прави впечатление.Значи ако резистора е заминал прехода вътре в него трябва да е прекъснат и мултицеда да ми дава 0ома.Да ама като замеря веригата между кабела за втора степен и кабела за първа степен ми показва съпротивление и уреда пищи ,че има верига.Перката ми върти на втора степен значи намотката вътре не е прецакана.

Re: Ел.перка за климатика.
Между двете скорости трябва да ти даде стоиноста на съпротивлението,когато мериш 1-ва скорост трябва да ти дава 2 + стоиноста на съпротивлението.Мотора на перката има само една намотка.Ако всичко е така,провери дали идва напрежение,но при вкючена букса(ако има хлабава връзка някаде при товар няма напрежение),друго което можеш да провериш дали прека не е тягава.
Re: Ел.перка за климатика.
Днес направих чисто ново окабеляване на перката.Като запалих мотора и пуснах климатика перката не тръгна.След 1 или 2 мин работа на място перката тръгна за 4-5 секунди на 2-ра степен след ,което превключи на 1-ва и работи така около минута и компресора изключи.След 10-тина секунди компресора пак тръгна и перката пак се пусна първо на втора за няколко секунди и после на 1-ва.Добре до тук ,но след 10-тина мин 1-ва изобщо не искаше да се пуска.Като пипна резистора на моменти ту е топъл ,ту студен.Не мога да разбера какво става хем работи ,хем не ще.... 


Re: Ел.перка за климатика.
Колега премери(както всичко е закачено)на кабела който е 1 скорост дали идва 12 волта когато си пуснал климатика.
Re: Ел.перка за климатика.
Да идват 12 волта.Дори ,когато превключи на втора степен вадя пина и го слагам на 1-ва степен и пак не иска да тръгне.Тръгва ,когато тя си поиска.....

Re: Ел.перка за климатика.
Проблема го реших ,като смених резистора на първа степен.Резистора ми излезе точно 3лв.

31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани