След смяна на накладки проблем !!!!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- jorryy
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 271
- Регистриран на: 6.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: BMW 330 xi Е46
- Мечтае да кара: Совалка
Re: След смяна на накладки проблем !!!!
Пак ще повторя, като ги натисна рязко колата спира плавно, а не да закове. След малко тръгвам за Варна и ще имат възможност към 1000 км да се напаснат. А нормално ли е педала да пада ниско като натисна ?
Re: След смяна на накладки проблем !!!!
" А нормално ли е педала да пада ниско като натисна ?"
Не, не е нормално. Въпросът е колко ниско пада? Освен това, аз съм усещал промяна в спирането само от пипане с ръка по дисковете...
Не, не е нормално. Въпросът е колко ниско пада? Освен това, аз съм усещал промяна в спирането само от пипане с ръка по дисковете...
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.
Re: След смяна на накладки проблем !!!!
Въздух от капачката на казанчето да засмуче - хммм
Проблем с въздух има, когато той е в тръбите или спирачните апарати, над течността в казанчето винаги си има въздух. От маркучето, което влиза в казанчето - би могло, теоретично, ама не и в тази ситуация, все пак колегата не е изсмуквал течност откъм колелата, нали! Че да повлече балончета чак отгоре от казанчето, при условие, че течност си има бол в него...
Щом ситуацията се е получила след механични манипулации по буталото на спирачния апарат, възможно е при тях да се е получило влизане на въздух в апарата, понякога, когато по метала на буталото около О-пръстена, който го уплътнява към апарата, има вече структурна корозия, а тя е най-често извън обичайната работната зона на буталото, докато не се пипа, мизерията си трае, но като се размърда повече буталото, както в случая - за да се наместят новите накладки, грапавата корозирала зона минава през О-пръстена, няма вече добро уплътняване, и може да влезе въздух в апарата.
Така и така ще се сменя спирачната течност, нищо не пречи да се свали и разглоби апарата, не е супер философия, и да се провери състоянието на повърхностите. Ако са зле - вече зависи колко са зле - ако подлежат на шлайф, след който да се отстранят напълно язвичките, сменят се гумените уплътнения и апаратът е като нов, ще има много живот в него. Ако пък са много корозирали - смяна.
И още нещо - при разработване на новите накладки, вярно, че не бива да се правят извращенски спирания
, но за по-бързото и правилно напасване, хубаво е да се спира малко по-рязко, на повече пъти, отколкото да се държи продължително време натиснат педала, макар и по-леко.

Щом ситуацията се е получила след механични манипулации по буталото на спирачния апарат, възможно е при тях да се е получило влизане на въздух в апарата, понякога, когато по метала на буталото около О-пръстена, който го уплътнява към апарата, има вече структурна корозия, а тя е най-често извън обичайната работната зона на буталото, докато не се пипа, мизерията си трае, но като се размърда повече буталото, както в случая - за да се наместят новите накладки, грапавата корозирала зона минава през О-пръстена, няма вече добро уплътняване, и може да влезе въздух в апарата.
Така и така ще се сменя спирачната течност, нищо не пречи да се свали и разглоби апарата, не е супер философия, и да се провери състоянието на повърхностите. Ако са зле - вече зависи колко са зле - ако подлежат на шлайф, след който да се отстранят напълно язвичките, сменят се гумените уплътнения и апаратът е като нов, ще има много живот в него. Ако пък са много корозирали - смяна.
И още нещо - при разработване на новите накладки, вярно, че не бива да се правят извращенски спирания

- saleen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
Re: След смяна на накладки проблем !!!!
Смятам, че не е нормално. Опитай да "напомпиш" бързо няколко пъти педала на спирачката и пиши дали има промяна в хода на педала и спирането, при наличие на въздух спирачките почват по- добре да ловят и свободният ход на педала се намаля.
Никой не мое ма връне на селу!
- fedoracore
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1573
- Регистриран на: 30.10.2007
- Местоположение: Столицата
- Пол: Мъж
Re: След смяна на накладки проблем !!!!
jorryy написа:Ясно, колко течност ще иде по цялата система, за да знам колко да си взема ?
1 литър ще ти стигне - купи на теxstar

Re: След смяна на накладки проблем !!!!
jdl написа:Въздух от капачката на казанчето да засмуче...
Щом ситуацията се е получила след механични манипулации по буталото на спирачния апарат, възможно е при тях да се е получило влизане на въздух в апарата, понякога, когато по метала на буталото около О-пръстена, който го уплътнява към апарата, има вече структурна корозия, а тя е най-често извън обичайната работната зона на буталото, докато не се пипа, мизерията си трае, но като се размърда повече буталото, както в случая - за да се наместят новите накладки, грапавата корозирала зона минава през О-пръстена, няма вече добро уплътняване, и може да влезе въздух в апарата...
Според мен като си прибрал цилиндърчетата, едно от двете или и двете, са запънали в прибрано положение и сега не натискат.
Аз като си смених накладлите зимата точно това стана. Само набутак цилиндърчетата и сложих новите накладки и дискове.
Напомпих педала и отидох да тествам. ABS почна да се включва при всяко докосване на спирачката. Оказа се че предно дясно колело въобще не спира. И естествено с три спиращи колела колата не спираше както трябва.
Разглобих апаратите, почистих ги, полирах цилиндърчетата. О-пръстените бяха добре, но под гумичката имаше адски много кал.
След профилактиката калата не дава да пипна спирачката. Кове на място и ABS-а почти не включва.
След време смених и спирачните маркучи и сега е тип-топ

- jorryy
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 271
- Регистриран на: 6.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: BMW 330 xi Е46
- Мечтае да кара: Совалка
Re: След смяна на накладки проблем !!!!
След 1000 км пробег за нагаждане на наклатките към дисковете, проблема вече липсва и колата спира доста културно.
Благодаря ви
Благодаря ви
- delas_328
- ентусиаст
-
- Мнения: 1044
- Регистриран на: 27.08.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 24 Клапанова гад!!!
- Мечтае да кара: М3 Е36 3.2
Re: След смяна на накладки проблем !!!!


не ми потъва чак толкоз педала но спирачки никакви неще дори и гуми да засурка

А да ви попитам за лампата за износени накладки още не ми е изгаснала

не съм сменял датчика но си мислех че след като не упира няма да свети


По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!
Re: След смяна на накладки проблем !!!!
delas_328 написа::paranoid: Майка му стара и аз днес си смених накладките и същата работа![]()
не ми потъва чак толкоз педала но спирачки никакви неще дори и гуми да засуркаужас намразих си живота
А да ви попитам за лампата за износени накладки още не ми е изгасналазащо ?
не съм сменял датчика но си мислех че след като не упира няма да свети![]()
Карай внимателно. Поне 500км, за да се напаснат накладките към дисковете и ще започне да спира.
Датчика ако не опира никъде на маса трябва да нямаш проблеми.
Ако има износване го смени с нов или изолирай този.
- delas_328
- ентусиаст
-
- Мнения: 1044
- Регистриран на: 27.08.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 24 Клапанова гад!!!
- Мечтае да кара: М3 Е36 3.2
Re: След смяна на накладки проблем !!!!



А преди макар и с износени накладки спираше бая здраво

По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!
- cesico
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: По морето и у нас!
- Пол: Мъж
- Кара: баба 323ти ,
- Детайли за колата: hell rot!
Re: След смяна на накладки проблем !!!!
Здравей колега
Опитай ръчната кога започва да задържа колелата - отбележи си на кой зъб става това и я задръж на това положение - после дай малко жега на колата и опитай да спреш - ако има подобрение става въпрос за следното:
- на компота ми имах проблем със спирачките - елементарен - Натискам педала - започва да потъва и да спира по бавно и продължително - решението бе в задните накладки - малко като се поостържат и се налага буталото да удължи хода си - по голямо количество от течноста отива към задните апарати - по малко към предните - и резултата е ясен. На задните челюсти има един винт за регулиране - опитай от там да ги разтвориш малко.
Опитай ръчната кога започва да задържа колелата - отбележи си на кой зъб става това и я задръж на това положение - после дай малко жега на колата и опитай да спреш - ако има подобрение става въпрос за следното:
- на компота ми имах проблем със спирачките - елементарен - Натискам педала - започва да потъва и да спира по бавно и продължително - решението бе в задните накладки - малко като се поостържат и се налага буталото да удължи хода си - по голямо количество от течноста отива към задните апарати - по малко към предните - и резултата е ясен. На задните челюсти има един винт за регулиране - опитай от там да ги разтвориш малко.
- pvatanasov
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 15.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e36 318is coupe
Re: След смяна на накладки проблем !!!!
ивчо3 написа:... Все пак не ми стана ясно за каква скоба става въпрос...
Става дума за номер 8 от таблицата. Според мен скобата държи накладките да не се разместват в супорта.

Относно проблема, най-добре да се смени спирачната течност и обезвъздушаване - все пак производителя предлага смяна на всеки 2 години.

27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани