проблем с климатика на е36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 12.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: проблем с климатика на е36

Мнение от IPI78 » 31 Май 2010, 21:59

svilgg написа:Към колегата Oci

Колега , моля за съвет може да ми отговориш и на ЛС но е желателно тук , защото ако има някой с сходен проблем да му се помогне и на него ;)

318i '97 год Дигитален Климатроник
Зареден миналата година август месец
При проверката - без проблеми на вакуум , без проблем на налягане
Но , още като ми го заредиха забелязах че не духа достатъчно студено.изходната температура от централната конзола не е по ниска от около 13 градуса.Там където ми го заредиха ми казаха че било нормално , но аз не го смятам за нормално :confused: .Увериха ме че след като си сменя филтъра в купето щяло да падне още малко.
Следователно смених филтъра в купето но ефект нямаше.

И още един проблем който забелязах , от духалката към прозореца , при пуснат климатик , духа топъл въздух , а на останалите духалки студен. Това предполагам е клапа на парното която не затваря добре , но ако греша моля да ме поправиш.

Предварително благодаря :yes:

Щом горе ти духа топло са клапани на парното,на централната розетка врътката (за топло и студено) на студено ли е?Ако е, имаш и проблем и с управлението на клапата или с самата клапа.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 12.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: проблем с климатика на е36

Мнение от IPI78 » 31 Май 2010, 22:06

jdl написа:
~Мишо~ написа:[...Майстора мери температурата в въздуховода и беше отрицателна... :shock:


Това, колега, ме хвърля в джаза... :shock: Най-малкото, защото на изпарителя има температурен датчик, който, когато температурата на изпарителя падне под около 6 градуса, подава сигнал към електрониката за изключване на компресора - това си е защитна функция! При това положение не виждам как ще измерите във въздуховодите отрицателна температура, освен ако датчикът не е дал фира, но и така да е, въпросният майстор би трябвало поне малко да се озадачи :roll:

Че има термостат има,но ако изключва на 6 градуса ше има бая да почакаш да те охлади!Термостата изключва между -5 и -10 градуса.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: проблем с климатика на е36

Мнение от oci » 31 Май 2010, 22:43

IPI78 написа:
jdl написа:
~Мишо~ написа:[...Майстора мери температурата в въздуховода и беше отрицателна... :shock:


Това, колега, ме хвърля в джаза... :shock: Най-малкото, защото на изпарителя има температурен датчик, който, когато температурата на изпарителя падне под около 6 градуса, подава сигнал към електрониката за изключване на компресора - това си е защитна функция! При това положение не виждам как ще измерите във въздуховодите отрицателна температура, освен ако датчикът не е дал фира, но и така да е, въпросният майстор би трябвало поне малко да се озадачи :roll:

Че има термостат има,но ако изключва на 6 градуса ше има бая да почакаш да те охлади!Термостата изключва между -5 и -10 градуса.


за първи път чувам да има термостат климатика :shock: има датчик на изпарителя за което си прав и той спира компресора на 5 градуса с цел да не замръзне изпарителя.
А до колегата с температурата която не е под 13 градуса най-вероятно проблема е в електрическите клапа или по точно централната клапа която затваря от топло на студено, но можеш и да провериш водния ел.клапан за парното при пуснат климатик и намелена температура на 16 градуса клапана трябва да е затворил иначе ще пуска топъл антифриз към радиатора на парното в купето и ще смесва топло със студено.
Вчера имах такъв проблем но на е 46 провери тези неща и пиши да видим какво ще излезе.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 14.10.2009
Местоположение: svilengrad
Пол: Мъж
Кара: 320 coupe

Re: проблем с климатика на е36

Мнение от pisarov » 01 Юни 2010, 1:26

bobo_ld написа:И аз имах такъв проблем. Климатика не беше пускан отдавна и като го дозаредих всичко си работи ама не духа студено и на манометрите налягането не падаше. Подадохме около 4000-4500 оборота за около минута и нещо като се отпуши направо хвръкнаха снежинки в купето. Компресорите понякога правели такива проблеми особено ако са лопаткови. Успех с оправянето на проблема.

Зравейте колеги днеска направих теста с оборотите; включих климатика и карах с 4500 оборота около 10км и по скритото меню на климатроника градосите бяха в ляво от 5 до 7 ,а в дясно 5.5 до 7.5 градоса нормално ли е,ваншната температура беше 24 градоса след това почнах да карам нормално с ниски обороти и градосите си останаха същите.
А за фреона; имам фреон преди седмица бях на майстор, изтоками фреона с машина и го напални на ново сложими 820 грама каза ми,че е долял 300 грама фреон и изми радиаторите с параструйка.
Колеги как ви се струва нормално ли е да духа от 5 до 7 градоса

ентусиаст
Аватар
Мнения: 956
Регистриран на: 17.11.2007
Местоположение: Pyce
Пол: Мъж
Кара: 97' E36 m43b18 sedan
Мечтае да кара: E34

Re: проблем с климатика на е36

Мнение от svilgg » 01 Юни 2010, 10:41

oci написа:
IPI78 написа:
jdl написа:
~Мишо~ написа:[...Майстора мери температурата в въздуховода и беше отрицателна... :shock:


Това, колега, ме хвърля в джаза... :shock: Най-малкото, защото на изпарителя има температурен датчик, който, когато температурата на изпарителя падне под около 6 градуса, подава сигнал към електрониката за изключване на компресора - това си е защитна функция! При това положение не виждам как ще измерите във въздуховодите отрицателна температура, освен ако датчикът не е дал фира, но и така да е, въпросният майстор би трябвало поне малко да се озадачи :roll:

Че има термостат има,но ако изключва на 6 градуса ше има бая да почакаш да те охлади!Термостата изключва между -5 и -10 градуса.


за първи път чувам да има термостат климатика :shock: има датчик на изпарителя за което си прав и той спира компресора на 5 градуса с цел да не замръзне изпарителя.
А до колегата с температурата която не е под 13 градуса най-вероятно проблема е в електрическите клапа или по точно централната клапа която затваря от топло на студено, но можеш и да провериш водния ел.клапан за парното при пуснат климатик и намелена температура на 16 градуса клапана трябва да е затворил иначе ще пуска топъл антифриз към радиатора на парното в купето и ще смесва топло със студено.
Вчера имах такъв проблем но на е 46 провери тези неща и пиши да видим какво ще излезе.

ок благодаря , ще проверя и ще пиша :yes:
Изображение
Изображение
АЗ ЖИВЕЯ ТУК :kuku:


Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 3.08.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: BMW 318 tds
Мечтае да кара: 730D
Детайли за колата: 318 пе4ка стига толкоз......

Re: проблем с климатика на е36

Мнение от iv4ooo89 » 01 Юни 2010, 10:47

Колеги извинявам се за моя въпрос,но за да не пускам нова тема излишна ше питам тук.....Начи климатика ми духа студено насякаде без в краката на шофиора защо? Там духа топло.....
Изображение
Моля, повече не използвай подписа си за реклама, ще получиш БАН!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: проблем с климатика на е36

Мнение от oci » 01 Юни 2010, 19:47

pisarov написа:
bobo_ld написа:И аз имах такъв проблем. Климатика не беше пускан отдавна и като го дозаредих всичко си работи ама не духа студено и на манометрите налягането не падаше. Подадохме около 4000-4500 оборота за около минута и нещо като се отпуши направо хвръкнаха снежинки в купето. Компресорите понякога правели такива проблеми особено ако са лопаткови. Успех с оправянето на проблема.

Зравейте колеги днеска направих теста с оборотите; включих климатика и карах с 4500 оборота около 10км и по скритото меню на климатроника градосите бяха в ляво от 5 до 7 ,а в дясно 5.5 до 7.5 градоса нормално ли е,ваншната температура беше 24 градоса след това почнах да карам нормално с ниски обороти и градосите си останаха същите.
А за фреона; имам фреон преди седмица бях на майстор, изтоками фреона с машина и го напални на ново сложими 820 грама каза ми,че е долял 300 грама фреон и изми радиаторите с параструйка.
Колеги как ви се струва нормално ли е да духа от 5 до 7 градоса



Точно така е колега нормално е да е около 7 градуса защото изпарителя сваля до 5 градуса на него има датчик който следи темперетурата и когато падне на 5 градуса изключва компресора иначе изпарителя ще замръзне така, че това е оптималния вариант между 5 и 7 градуса. :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 12.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: проблем с климатика на е36

Мнение от IPI78 » 01 Юни 2010, 20:51

oci написа:
pisarov написа:
bobo_ld написа:И аз имах такъв проблем. Климатика не беше пускан отдавна и като го дозаредих всичко си работи ама не духа студено и на манометрите налягането не падаше. Подадохме около 4000-4500 оборота за около минута и нещо като се отпуши направо хвръкнаха снежинки в купето. Компресорите понякога правели такива проблеми особено ако са лопаткови. Успех с оправянето на проблема.

Зравейте колеги днеска направих теста с оборотите; включих климатика и карах с 4500 оборота около 10км и по скритото меню на климатроника градосите бяха в ляво от 5 до 7 ,а в дясно 5.5 до 7.5 градоса нормално ли е,ваншната температура беше 24 градоса след това почнах да карам нормално с ниски обороти и градосите си останаха същите.
А за фреона; имам фреон преди седмица бях на майстор, изтоками фреона с машина и го напални на ново сложими 820 грама каза ми,че е долял 300 грама фреон и изми радиаторите с параструйка.
Колеги как ви се струва нормално ли е да духа от 5 до 7 градоса



Точно така е колега нормално е да е около 7 градуса защото изпарителя сваля до 5 градуса на него има датчик който следи темперетурата и когато падне на 5 градуса изключва компресора иначе изпарителя ще замръзне така, че това е оптималния вариант между 5 и 7 градуса. :D

Колега едно професионално въпроче:колко е нормалното работно налягане на ниската страна?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: проблем с климатика на е36

Мнение от oci » 01 Юни 2010, 22:03

IPI78 написа:
oci написа:
pisarov написа:
bobo_ld написа:И аз имах такъв проблем. Климатика не беше пускан отдавна и като го дозаредих всичко си работи ама не духа студено и на манометрите налягането не падаше. Подадохме около 4000-4500 оборота за около минута и нещо като се отпуши направо хвръкнаха снежинки в купето. Компресорите понякога правели такива проблеми особено ако са лопаткови. Успех с оправянето на проблема.

Зравейте колеги днеска направих теста с оборотите; включих климатика и карах с 4500 оборота около 10км и по скритото меню на климатроника градосите бяха в ляво от 5 до 7 ,а в дясно 5.5 до 7.5 градоса нормално ли е,ваншната температура беше 24 градоса след това почнах да карам нормално с ниски обороти и градосите си останаха същите.
А за фреона; имам фреон преди седмица бях на майстор, изтоками фреона с машина и го напални на ново сложими 820 грама каза ми,че е долял 300 грама фреон и изми радиаторите с параструйка.
Колеги как ви се струва нормално ли е да духа от 5 до 7 градоса



Точно така е колега нормално е да е около 7 градуса защото изпарителя сваля до 5 градуса на него има датчик който следи темперетурата и когато падне на 5 градуса изключва компресора иначе изпарителя ще замръзне така, че това е оптималния вариант между 5 и 7 градуса. :D

Колега едно професионално въпроче:колко е нормалното работно налягане на ниската страна?


около 3-4 бара

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 12.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: проблем с климатика на е36

Мнение от IPI78 » 01 Юни 2010, 22:49

oci написа:
IPI78 написа:Колега едно професионално въпроче:колко е нормалното работно налягане на ниската страна?


около 3-4 бара

А колко е изпарението?

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 26.05.2009

Re: проблем с климатика на е36

Мнение от cougar316 » 01 Юни 2010, 23:05

:shock: Налягането е около 1,8-2 бара, темп на изпарение около тея барове 0*, а относно колегата който е задал темата климатика е недозареден, има налягане от 8 бара компреосора му включва а не хлади, като източиш с машина и тези 8 бара падат за секунда а количество излиза към 100 гр. затова задължително профилактика а не да гадаете

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 27.11.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW E30 E36
Мечтае да кара: Кабрио с харттоп

Re: проблем с климатика на е36

Мнение от D.Devito » 01 Юни 2010, 23:34

Колега за да духа 13 градуса не е нормално при зареждане грамажа триябва да се спози с точност плус минус 20-30гр ако е по малко може да духа по слабо или да има проблем компресора и да неможе да направи нужното налягане.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 27.02.2009
Местоположение: Димитровград
Пол: Мъж
Кара: BMW e36
Мечтае да кара: мотопед

Re: проблем с климатика на е36

Мнение от fullname » 05 Юни 2010, 14:20

здравеите колего онзи ден се прибрах от път просто работата ми е такава нямах голяма вазможност да се занимавам с колата но днес имах малко време опитах всичко но се оказа че е компресора всичко друго си е наред сега ще тарся компресор Благодаря на всички за помоща и наи вече на колегата oci

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: проблем с климатика на е36

Мнение от oci » 05 Юни 2010, 17:45

fullname написа:здравеите колего онзи ден се прибрах от път просто работата ми е такава нямах голяма вазможност да се занимавам с колата но днес имах малко време опитах всичко но се оказа че е компресора всичко друго си е наред сега ще тарся компресор Благодаря на всички за помоща и наи вече на колегата oci

:yes:

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook