Бмв-то изгасна след каране в проливен дъжд М42

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 22.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 328i
Мечтае да кара: Самолет

Re: Бмв-то изгасна след каране в проливен дъжд М42

Мнение от mafiata_ » 26 Май 2010, 18:25

аха еми мерси значи тея дни ще видя някаде да я кача и ще погледна :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Бмв-то изгасна след каране в проливен дъжд М42

Мнение от (bubsa) » 26 Май 2010, 20:06

Ламбда сонда ;) ще видиш че кабелите на буксата и са се оголили и от там ти прави мизерий.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 22.04.2010

Re: Бмв-то изгасна след каране в проливен дъжд М42

Мнение от pininfarina » 26 Май 2010, 23:11

съгласен съм колега погледни си първо сондата защото и аз имах този проблем и ме подведоха 4е е компа и след като го смених се оказа че не е от него и е от ламда сондата.


Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 1.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
Детайли за колата: Бяла и стара

Re: Бмв-то изгасна след каране в проливен дъжд М42

Мнение от kemakozeE36 » 27 Май 2010, 22:44

аз имах същия проблем-при мокро време гаснеше само че не палеше с бутане ,а след като изчакам малко, оказа се че по някакъв начин имобилайзера се гъбарка половин бмв смених докато го хвана, сега нищо и няма
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Бмв-то изгасна след каране в проливен дъжд М42

Мнение от ивчо3 » 28 Май 2010, 13:04

metodi80 написа: За мокренето на свещите и изобщо на двигателя в горната му част също има частен случай ....
Виждал съм на колата на мой приятел , след сериозен дъжд да има вода върху всмукателния колектор.
Причината беше следната ......
Уплътнението м/у купето и капака беше леко скъсано точно в средата , при което водата беше проникнала и се беше стекла по долната повърхност на капака , м/у капака и кората на капака ..... от там цялата кора беше вир вода , а от кората водата беше се разпространила и беше капала където и падне .... , но най -много имаше в/у колектора. Та мисълта ми е , че не е невъзможно ... , всичко е възможно , но си има своето обяснение и най -често причината е скъсано уплътнение , деформирано или ръждясало купе ....


Моята кола беше със същата "екстра"- лошо уплътнение в средната и задна част на капака, както казваш влиза вода между капака и кората и се стичаше от отвора, в който е лампата за осветление на двигателния отсек, точно върху черната пластмаска с надпис BMW. Става въпрос за м42, както е и в темата. Лулите са с гумени уплътнения, които лепват след натискане като вендузи, и капка вода няма да влезе през отворите и да създаде проводимост между масата и кабела, което води до слаба искра. Но всичко както казваш зависи от уплътненията, изолацията на кабелите за високо напрежение и изобщо от състоянието на колата като цяло. Има и изключения. :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 23.09.2007
Местоположение: отпред, вляво
Пол: Мъж
Кара: тийнейджърка с M42B18 под полата...
Мечтае да кара: Е92 М3
Детайли за колата: Montrealblau Metallic E36 Coupe СА6577КС

Re: Бмв-то изгасна след каране в проливен дъжд М42

Мнение от roshav » 06 Юни 2010, 15:00

Колега, аз бях малко по-радикален още преди за угасне съвсем. Миналата година при 4-5 дни дъждовно време всеки ден ми правеше мизерии и накрая, след като ми отне час и половина и сума ти нерви да стигна от младост до хаджи димитър, директно олекнах със 180лв за нова ламбда сонда с монтажа и всичко заспа. Даже като страничен ефект (положителен) ми се избели ауспуха отзад и почна да харчи една идейка по-малко (от 15 стана някъде към 14.5 на сто). Така че - закачи колата на комп диагностика и то само ще си каже къде е проблема :) Успех !!!
Колата трябва да е немска,
Жената - блондинка,
Ракията - силна, а виното - червено.
Телефонът може и да е Nokia...
:yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 22.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 328i
Мечтае да кара: Самолет

Re: Бмв-то изгасна след каране в проливен дъжд М42

Мнение от mafiata_ » 06 Юни 2010, 17:23

roshav написа:Колега, аз бях малко по-радикален още преди за угасне съвсем. Миналата година при 4-5 дни дъждовно време всеки ден ми правеше мизерии и накрая, след като ми отне час и половина и сума ти нерви да стигна от младост до хаджи димитър, директно олекнах със 180лв за нова ламбда сонда с монтажа и всичко заспа. Даже като страничен ефект (положителен) ми се избели ауспуха отзад и почна да харчи една идейка по-малко (от 15 стана някъде към 14.5 на сто). Така че - закачи колата на комп диагностика и то само ще си каже къде е проблема :) Успех !!!


ми аз я изолирах както ми писаха по нагоре колегите, че наистина на едно място се виждаха жи4ките и ще видиме сега как е все пак това ми го е направила само един път.
А иначе колега какъв е тоя разход 14,15 на Йс-ка при тебе на мене ми дава 11,12 градско на гас(ГИ) и то доста често и върта дупето по завоите. Човек как я караш ти тая кола :conf: :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: Бмв-то изгасна след каране в проливен дъжд М42

Мнение от jakson » 07 Юни 2010, 1:16

Бобината ако се намокри , колата веднага гасне . Много бавно сахне защото там не се загрява мястото . Единствения начин е да я подсушиш с парцал . Нз с какаъе двг си . На М40 е една бубина и е на високо но има и гумена шапка (изолация) ако я нямаш може да се е намокрила ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Бмв-то изгасна след каране в проливен дъжд М42

Мнение от metodi80 » 07 Юни 2010, 18:26

jakson написа: На М40 е една бубина и е на високо но има и гумена шапка (изолация) ако я нямаш може да се е намокрила ....


Колега , само да вметна ....
Вероятно си имал предвид , че бубините са в един общ корпус ?
Иначе бубините са 4 , не една ...


Аватар
Мнения: 352
Регистриран на: 28.10.2009
Пол: Мъж
Кара: е36 318ис М-пакет
Мечтае да кара: e30 V10

Re: Бмв-то изгасна след каране в проливен дъжд М42

Мнение от angel_lalov » 07 Юни 2010, 20:37

+1 за компютъра че е бил мокър!
Продавам М-Техник окачване за 4 цилиндрово за отпред!аморт и пружини като нови са!120Лв!

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Бмв-то изгасна след каране в проливен дъжд М42

Мнение от ивчо3 » 08 Юни 2010, 9:10

metodi80 написа:
jakson написа: На М40 е една бубина и е на високо но има и гумена шапка (изолация) ако я нямаш може да се е намокрила ....


Колега , само да вметна ....
Вероятно си имал предвид , че бубините са в един общ корпус ?
Иначе бубините са 4 , не една ...

На м40 е една бобина и има дистрибуторна капачка и палец. М43 е с 4 отделни бобини, М42 в късния вариант, както и М44 са с 4 бобини в един блок. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Бмв-то изгасна след каране в проливен дъжд М42

Мнение от ивчо3 » 08 Юни 2010, 9:18

mafiata_ написа:
roshav написа:Колега, аз бях малко по-радикален още преди за угасне съвсем. Миналата година при 4-5 дни дъждовно време всеки ден ми правеше мизерии и накрая, след като ми отне час и половина и сума ти нерви да стигна от младост до хаджи димитър, директно олекнах със 180лв за нова ламбда сонда с монтажа и всичко заспа. Даже като страничен ефект (положителен) ми се избели ауспуха отзад и почна да харчи една идейка по-малко (от 15 стана някъде към 14.5 на сто). Така че - закачи колата на комп диагностика и то само ще си каже къде е проблема :) Успех !!!


ми аз я изолирах както ми писаха по нагоре колегите, че наистина на едно място се виждаха жи4ките и ще видиме сега как е все пак това ми го е направила само един път.
А иначе колега какъв е тоя разход 14,15 на Йс-ка при тебе на мене ми дава 11,12 градско на гас(ГИ) и то доста често и върта дупето по завоите. Човек как я караш ти тая кола :conf: :)

Въпросът не е към мен, но ще отговоря вместо колегата. Точно 14-15-16 литра на 100 км ми даваше разход ИС-а, преди да сменя сондата. Беше ми писнало след автомивка и каране в дъжда по локвите да гасне мотора, отделно този разход не беше нормален. С новата ламбда сонда разхода падна на 11-12 литра/100 км в градски условия.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 433
Регистриран на: 21.04.2010
Местоположение: Αθἠνα
Пол: Мъж
Кара: е36 купе

Re: Бмв-то изгасна след каране в проливен дъжд М42

Мнение от Yanko Petrov » 08 Юни 2010, 15:47

ивчо3 написа: Точно 14-15-16 литра на 100 км ми даваше разход ИС-а, преди да сменя сондата. Беше ми писнало след автомивка и каране в дъжда по локвите да гасне мотора, отделно този разход не беше нормален. С новата ламбда сонда разхода падна на 11-12 литра/100 км в градски условия.


Колега,при смяна на сондата с нова оправя ли се проблема с локвите?! Засега аз съм го решил с изолация на буксата(булгарshit :mhihi: ),ма и тва е довреме... Всмисъл като е нова сондата няма ли пак да влиза вода в буксата,или просто на старата е имало уплатнение,но се е прее*ало с времето....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Бмв-то изгасна след каране в проливен дъжд М42

Мнение от ивчо3 » 09 Юни 2010, 9:33

Да, проблема се оправи с новата сонда. Пластмасовия кръгъл накрайник на старата, който се завива в буксата беше буквално натрошен и влизаше вода. Видимо изолацията на кабелите беше в добро състояние. Въпреки това ламбда сондата има живот 60000-80000 км. След определения им пробег се натрупва плътен слой по циркониевия електрод и няма достъп на кислорода за отчитане състава на отработените газове и оттам корекция в съотношението на горивовъздушната смес. Това е на теория. На практика при всички работни режими на двигателя сондата със зацапания електрод отчита само една стойност на ламбда- единица, или стахометрична горивна смес, в съотношение 14.7 кг въздух към 1 кг бензин. Когато автомобила ускорява и има пълно натоварване на двигателя ламбда трябва да бъде по малко от единица, примерно 0.90-0.95. Максималната мощност се постига когато ламбда е около 0.85-0.9 /богата горивна смес/. Най-голяма икономия при пълно натоварване на бензиновия двигателя се постига, когато ламбда е равно на 1,1-1,3. Съвсем ясно е , че когато има еднакво отчитане, или константа на ламбда, при ускорение сместа ще бъде по-обеднена, а при икономично шофиране обратно по-богата. Оттам и завишения разход на гориво.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 222
Регистриран на: 8.05.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW E36 Coupe Hellrot

Re: Бмв-то изгасна след каране в проливен дъжд М42

Мнение от Nik4oZ » 19 Юни 2010, 16:39

Случи ми се нещо подобно и неискам да пускам нова тема да пълня форума. Въпроса ми е следния. При проливен дъжд колта почна да прекъсва , неиска да се изфорсира, като и дам пълна газ се оправя някой път. Откачих ламбда сондата и текна вода от буксата , без ламбда колата не прекъсва сега , като я закача пак почва предполагам че май съм за смяна на ламбда. АКо я откача временно да покарам така какъв ще е ефекта ще ми вдигне ли разход или ???? :dunno:

Благодаря предварително.
Lurking in the shadows

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook