как се познава ШПЕР!а + снимки

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: как се познава ШПЕР!а + снимки

Мнение от Делян » 16 Мар 2010, 22:07

Асц-то пък е пълен ташак за проходимост зимата,шпера е истината :) Иначе е анти шпер в завоите :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Re: как се познава ШПЕР!а + снимки

Мнение от Rainbow » 16 Мар 2010, 22:37

Dpy написа:Асц-то пък е пълен ташак за проходимост зимата,шпера е истината :) Иначе е анти шпер в завоите :mhihi:


100 % съгласен, аз зимата го изключвам, но просто ми беше любопитно дали може да се сложи на кола с асц, трябва да прегледам и другата тема /признавам сега не съм/, но просто ми се затварят очите в момента и ще е утре.
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 8.12.2009
Пол: Мъж
Кара: КОМПОТИ
Мечтае да кара: Самолет
Детайли за колата: [URL=http://www.shampioni.com/?pid=11808][IMG]http://img.shampioni.com/banners/Shamp_1274890219.jpg[/IMG][/URL]

Re: как се познава ШПЕР!а + снимки

Мнение от fricazoi89 » 16 Мар 2010, 23:04

Здравейте и от мен на всички имам едно питане найстина ли е вярно че когато колата е с ASC,не може да сме смени отворения диференциал с ШПЕР,и дали е голяма играчка махането на тоя смотам ASC,за да се сложи спер?

П.П.колата е компот 98,316 М43
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Re: как се познава ШПЕР!а + снимки

Мнение от Rainbow » 17 Мар 2010, 23:33

fricazoi89 написа:Здравейте и от мен на всички имам едно питане найстина ли е вярно че когато колата е с ASC,не може да сме смени отворения диференциал с ШПЕР,и дали е голяма играчка махането на тоя смотам ASC,за да се сложи спер?

П.П.колата е компот 98,316 М43


И аз това бях питал снощи :), но днес прочетох и другата тема. Доколкото разбрах асц-то си работи с абс и спирачките и няма проблеми за шпер. Моето асц може да се изключи с копче, така че и това не е проблем. Сега идва момента колко пари ще ми струва удоволствието някои да ми сложи шпер както и самият шпер :mhihi:
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 18.08.2007
Местоположение: Благоевград, София
Пол: Мъж
Кара: 5-series
Мечтае да кара: E60 ///M5

Re: как се познава ШПЕР!а + снимки

Мнение от booster_audio » 18 Юни 2010, 19:35

Колеги, изчетох всички теми за това дали е възможна комбинацията АСЦ и и обикновен шпер и повечето мнения са че неможе, поради причината че когато АСЦ-то се задейства прилага спирачно усилие на едното колело, по този начин се получава напрежение на шпер касетата и я чупи... :roll: Ако найстина има такова спирачно усилие има логика в казаното, но според мене АСЦ-то САМО души мотора, а не прилага никакво спирачно усилие... използва само датчиците за абс-а да следи скороста на двете колела. Ако съм прав, двете системи ще си работят без никакъв проблем...
Извинявам се ако аз съм в грешка и ще се радвам някои да разясни вече нещата :bchug:
Изображение


Аватар
Мнения: 5133
Регистриран на: 15.05.2003
Местоположение: Herefordshire,Ledbury
Пол: Мъж
Кара: акцизни М-паркети от острова
Мечтае да кара: много неща

Re: как се познава ШПЕР!а + снимки

Мнение от ///MapTo » 18 Юни 2010, 20:27

booster_audio написа: :roll: Ако найстина има такова спирачно усилие има логика в казаното, но според мене АСЦ-то САМО души мотора, а не прилага никакво спирачно усилие... използва само датчиците за абс-а да следи скороста на двете колела.


ASC не работи чрез спирачно усилие,то просто връща газ-та...логичен замисъл => защо модула ще е след дебитомера,а не след казана за спирачна течност ;)
Изображение
Изображение
PeReZ: Предполагам и километража (скоростомера) не показва моментната скорост, а ъгловата скорост в завой ???

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 523
Регистриран на: 26.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: На криво
Мечтае да кара: Още по-на криво

Re: как се познава ШПЕР!а + снимки

Мнение от Изрода » 18 Юни 2010, 20:39

booster_audio написа:Колеги, изчетох всички теми за това дали е възможна комбинацията АСЦ и и обикновен шпер и повечето мнения са че неможе, поради причината че когато АСЦ-то се задейства прилага спирачно усилие на едното колело, по този начин се получава напрежение на шпер касетата и я чупи... :roll: Ако найстина има такова спирачно усилие има логика в казаното, но според мене АСЦ-то САМО души мотора, а не прилага никакво спирачно усилие... използва само датчиците за абс-а да следи скороста на двете колела. Ако съм прав, двете системи ще си работят без никакъв проблем...
Извинявам се ако аз съм в грешка и ще се радвам някои да разясни вече нещата :bchug:



Колега не е така.
Първо АСЦ то почва да прилага спирачни усилия на колелата - съответно дори и на предните за да вкара колата в пътя, и когато системата види че си достатъчно тъп и не пускаш гаста - тогава чак ти я връща и оборотите падат.
Но при всички положения АСЦ то играе със спирачките.
Сега въпросът ти е много логиченза натоварването на шпера - но аз си мисля че ако шпера е хубав и не испуска - то и АСЦ то няма да засича разлика в скоросдтите на задните две колела и съответно няма да ги коригира.Би трябвало да играе само с предните, или с двете задни еднобременно защото тяхната ъглова скорост е една и съща (заради шпера) ;)
Това е моита логика по която разсъждавам.
Другия момент е че винаги когато си дрифтиш - можеш да си изключваш АСЦ то от копчето и няма ядове, или пък да си извадиш релето и да нямаш изобщо АСЦ (както аз :mhihi: )
Щото ти така или иначе на включено АСЦ колата не можеш да я мръднеш от пътя.
Така че тва е положението- изключваш АСЦ то от копчето и си дрифтиш на воля без проблеми :yes:
Изображение Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 23.05.2010
Местоположение: София
Мечтае да кара: Кола и жена едновременно

Re: как се познава ШПЕР!а + снимки

Мнение от vlado_882 » 18 Юни 2010, 20:41

някой може ли да качи снимка на шпер касета ?!
...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 18.08.2007
Местоположение: Благоевград, София
Пол: Мъж
Кара: 5-series
Мечтае да кара: E60 ///M5

Re: как се познава ШПЕР!а + снимки

Мнение от booster_audio » 18 Юни 2010, 21:04

Изрода написа:Колега не е така.
Първо АСЦ то почва да прилага спирачни усилия на колелата - съответно дори и на предните за да вкара колата в пътя, и когато системата види че си достатъчно тъп и не пускаш гаста - тогава чак ти я връща и оборотите падат.
Но при всички положения АСЦ то играе със спирачките.
Сега въпросът ти е много логиченза натоварването на шпера - но аз си мисля че ако шпера е хубав и не испуска - то и АСЦ то няма да засича разлика в скоросдтите на задните две колела и съответно няма да ги коригира.Би трябвало да играе само с предните, или с двете задни еднобременно защото тяхната ъглова скорост е една и съща (заради шпера) ;)
Това е моита логика по която разсъждавам.
Другия момент е че винаги когато си дрифтиш - можеш да си изключваш АСЦ то от копчето и няма ядове, или пък да си извадиш релето и да нямаш изобщо АСЦ (както аз :mhihi: )
Щото ти така или иначе на включено АСЦ колата не можеш да я мръднеш от пътя.
Така че тва е положението- изключваш АСЦ то от копчето и си дрифтиш на воля без проблеми :yes:

Значи щом имат връзка и спирачките, натоварване на диф-а ще има, при включване на АСЦ, тъй като обикновения шпер не е блокиран на 100% за да няма разлика във скоростта между двете задни колела... винаги ще има такава разлика според мене.
Отностно дрифтенето, няма проблем, винаги АСЦ-то ще бъде изключвано от бутона, иначе нищо не правим... Аз се опасявах при нормално каране, когато то не е изкючено и попаднеш на хлъзгав участък зимата примерно да не стане мизерията... а пък си е добре според мене да си действа системката :driving:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 30.08.2007
Пол: Мъж

Re: как се познава ШПЕР!а + снимки

Мнение от slav4o1 » 22 Юни 2010, 0:03

Изрода написа:
booster_audio написа:Колеги, изчетох всички теми за това дали е възможна комбинацията АСЦ и и обикновен шпер и повечето мнения са че неможе, поради причината че когато АСЦ-то се задейства прилага спирачно усилие на едното колело, по този начин се получава напрежение на шпер касетата и я чупи... :roll: Ако найстина има такова спирачно усилие има логика в казаното, но според мене АСЦ-то САМО души мотора, а не прилага никакво спирачно усилие... използва само датчиците за абс-а да следи скороста на двете колела. Ако съм прав, двете системи ще си работят без никакъв проблем...
Извинявам се ако аз съм в грешка и ще се радвам някои да разясни вече нещата :bchug:



Колега не е така.
Първо АСЦ то почва да прилага спирачни усилия на колелата ...



ДСЦ прилага спирачни усилия АСЦ не прилага ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 523
Регистриран на: 26.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: На криво
Мечтае да кара: Още по-на криво

Re: как се познава ШПЕР!а + снимки

Мнение от Изрода » 22 Юни 2010, 12:17

slav4o1 написа:
Изрода написа:
booster_audio написа:Колеги, изчетох всички теми за това дали е възможна комбинацията АСЦ и и обикновен шпер и повечето мнения са че неможе, поради причината че когато АСЦ-то се задейства прилага спирачно усилие на едното колело, по този начин се получава напрежение на шпер касетата и я чупи... :roll: Ако найстина има такова спирачно усилие има логика в казаното, но според мене АСЦ-то САМО души мотора, а не прилага никакво спирачно усилие... използва само датчиците за абс-а да следи скороста на двете колела. Ако съм прав, двете системи ще си работят без никакъв проблем...
Извинявам се ако аз съм в грешка и ще се радвам някои да разясни вече нещата :bchug:



Колега не е така.
Първо АСЦ то почва да прилага спирачни усилия на колелата ...



ДСЦ прилага спирачни усилия АСЦ не прилага ;)


Абе колеги незнам как ги мислите тея работи , и защо спорите за очевадни работи.
На 36 цата ASC+T(на всички така се изписва) прилагат усилие и на спирачките.
Сега незнам как по ясно да го кажа и да го обясня - на моята кола го има и не говоря празни приказки от сорта чул , видял и тн.

Деиствието миу е следното - при поднасяне на колата в завои - системата чуква спирачката на предното вътрешно колело в завоя за да вкара колата в пътя, и съответно на някое от задните - което прецени.

При продължително поднасяне - освен спирачките на отделните колела - връща и гаста и съответно падат оборотите на мотора , като забавянето на задните колела - връща задницата в пътя и съответно прехвърля тежеста на предните колела, щото забива муцината и колата хваща пътя.

Тази зима си правих експеримент - на сняг , засилвам колата (при ИЗКЛЮЧЕНО АСЦ) и примерно карам със 70 на 4 та предавка.Рязка включвам 2 ра и при пускането на съединителя - разклащам волана за да поднесе колата(все едно дърпам ръчна).
Веднага като тръгва да поднася задницата - почвеат да трака АБС са на предните колела и ги редува така че да изправи колата - И ТОВА ПРИ ИЗКЛЮЧЕНО АСЦ ОТ БУТОНА

Така че тая системка почнах да си я уважавам доста тая зима, щото някои път се налага да си вършиш работа и да бързаш на някъде (не винаги се дрифтира само с тея коли) и тогава си го пускам и си карам по спокоино и бързо.

А за клегата които питаше за съвместимостмежду АСЦ то и шпера- значи колега ти си дал пример за поднасянеи тн.Ами не мислиш ли че когато не си го изключил АСЦ то , явно нямаш намерение да дрифтиш , а примерно си тръгнал със жената и децата на планиан зимата, и тогава ако ти поднесе колата неочаквано си мисля че все ще е добре да си имаш освен шперчето и още една система за сигурност, пък ако ти спаси живота или наи маикото избегнеш удър - няма да те притеснява че е чукнало веднъж на спирачкуте и видиш ли ти е натоварило безценния шпер за 2 секунди ;)

Плюс това когато завиваш винаги шпера преплъзва , а на завои АСЦ то не се включва когато всичко си е нормално.Така че мисля ти отговорих на всичките въпреси.

ПС. Аз лично ако си взема шпер - ЩЕ СИ ПОЛЗВАМ И АСЦ ТО, като естествено лятото ще си му вадя бушончето , а зимат аще го изключвам от бутона когащо ще си дрифтя :yes:
Изображение Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: как се познава ШПЕР!а + снимки

Мнение от bmw325tds » 22 Юни 2010, 12:44

Изрода написа:[
...
Абе колеги незнам как ги мислите тея работи , и защо спорите за очевадни работи.
На 36 цата ASC+T(на всички така се изписва) прилагат усилие и на спирачките.
Сега незнам как по ясно да го кажа и да го обясня - на моята кола го има и не говоря празни приказки от сорта чул , видял и тн.
...

Абсолютно си прав колега!
Лошото е, че ASC не се монтира лесно, иначе аз щах да си монтирам.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: как се познава ШПЕР!а + снимки

Мнение от mitrax » 22 Юни 2010, 20:34

изрода правилно разсъждава , поне според мен,
а разликата между DSC и ASC е че ДСЦ-то следи и динамичните сили , Ако завлизаш в завой със 130 и врътнеш геврека на 180 градуса , дсц-то по някое време имерва че силата която тегли колата по права линия (инерцията) е по голяма от колкото сила може да ти даде сцеплението на гумите за да завиеш , и реаргира много по навреме , и по правлино като знане на каде се носи колата от инерцията (включително ако се врътнеш на пумпал със над 100 ще ти щрака подходящите спирачки за да изправиш) . АСЦто мери ъглова скорост на колелата
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 1.02.2010
Местоположение: Габрово
Мечтае да кара: E60 М5 Еisenmann RACE exhaust

Re: как се познава ШПЕР!а + снимки

Мнение от А.Марчев » 22 Юни 2010, 20:46

kliuna написа:
stef4o_BMW написа:
jakson написа:
LiTtLeRoCk написа:
jakson написа:има ли начин да се разбере дали колата ни е със шпер без да я вкарваме на канал ? Всмисъл нещо във вървенето ? Шпера на кои модели се слага ?

Вдигаш на крик и завърташ гумата,ако се върти свободно значи няма шпер.

Благодаря . Това беше ценна вметка :yes:

Ама НЕ трябва да е на скорост колата или на ръчна :mhihi: :mhihi: :mhihi:

това секи път се пише като има тема за шпер май няма някой да не го е чувал :ok:

Например аз не съм го чувал и сега ми е интересно ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: как се познава ШПЕР!а + снимки

Мнение от bmw325tds » 22 Юни 2010, 20:53

nase7o написа:
kliuna написа:
stef4o_BMW написа:
jakson написа:
LiTtLeRoCk написа:
jakson написа:има ли начин да се разбере дали колата ни е със шпер без да я вкарваме на канал ? Всмисъл нещо във вървенето ? Шпера на кои модели се слага ?

Вдигаш на крик и завърташ гумата,ако се върти свободно значи няма шпер.

Благодаря . Това беше ценна вметка :yes:

Ама НЕ трябва да е на скорост колата или на ръчна :mhihi: :mhihi: :mhihi:

това секи път се пише като има тема за шпер май няма някой да не го е чувал :ok:

Например аз не съм го чувал и сега ми е интересно ;)

Ами трябва да се чете. Тук във форума бол информация. Ама няма нищо да чуеш, докато не ти проговори браузъра :mhihi: :mhihi: :mhihi:

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook