как се познава ШПЕР!а + снимки
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Re: как се познава ШПЕР!а + снимки
Асц-то пък е пълен ташак за проходимост зимата,шпера е истината
Иначе е анти шпер в завоите 


Re: как се познава ШПЕР!а + снимки
Dpy написа:Асц-то пък е пълен ташак за проходимост зимата,шпера е истинатаИначе е анти шпер в завоите
100 % съгласен, аз зимата го изключвам, но просто ми беше любопитно дали може да се сложи на кола с асц, трябва да прегледам и другата тема /признавам сега не съм/, но просто ми се затварят очите в момента и ще е утре.

Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- fricazoi89
- Потребител
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 8.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: КОМПОТИ
- Мечтае да кара: Самолет
- Детайли за колата: [URL=http://www.shampioni.com/?pid=11808][IMG]http://img.shampioni.com/banners/Shamp_1274890219.jpg[/IMG][/URL]
Re: как се познава ШПЕР!а + снимки
Здравейте и от мен на всички имам едно питане найстина ли е вярно че когато колата е с ASC,не може да сме смени отворения диференциал с ШПЕР,и дали е голяма играчка махането на тоя смотам ASC,за да се сложи спер?
П.П.колата е компот 98,316 М43
П.П.колата е компот 98,316 М43
Re: как се познава ШПЕР!а + снимки
fricazoi89 написа:Здравейте и от мен на всички имам едно питане найстина ли е вярно че когато колата е с ASC,не може да сме смени отворения диференциал с ШПЕР,и дали е голяма играчка махането на тоя смотам ASC,за да се сложи спер?
П.П.колата е компот 98,316 М43
И аз това бях питал снощи



Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- booster_audio
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 18.08.2007
- Местоположение: Благоевград, София
- Пол: Мъж
- Кара: 5-series
- Мечтае да кара: E60 ///M5
Re: как се познава ШПЕР!а + снимки
Колеги, изчетох всички теми за това дали е възможна комбинацията АСЦ и и обикновен шпер и повечето мнения са че неможе, поради причината че когато АСЦ-то се задейства прилага спирачно усилие на едното колело, по този начин се получава напрежение на шпер касетата и я чупи...
Ако найстина има такова спирачно усилие има логика в казаното, но според мене АСЦ-то САМО души мотора, а не прилага никакво спирачно усилие... използва само датчиците за абс-а да следи скороста на двете колела. Ако съм прав, двете системи ще си работят без никакъв проблем...
Извинявам се ако аз съм в грешка и ще се радвам някои да разясни вече нещата

Извинявам се ако аз съм в грешка и ще се радвам някои да разясни вече нещата

- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
Re: как се познава ШПЕР!а + снимки
booster_audio написа:Ако найстина има такова спирачно усилие има логика в казаното, но според мене АСЦ-то САМО души мотора, а не прилага никакво спирачно усилие... използва само датчиците за абс-а да следи скороста на двете колела.
ASC не работи чрез спирачно усилие,то просто връща газ-та...логичен замисъл => защо модула ще е след дебитомера,а не след казана за спирачна течност

- Изрода
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 523
- Регистриран на: 26.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: На криво
- Мечтае да кара: Още по-на криво
Re: как се познава ШПЕР!а + снимки
booster_audio написа:Колеги, изчетох всички теми за това дали е възможна комбинацията АСЦ и и обикновен шпер и повечето мнения са че неможе, поради причината че когато АСЦ-то се задейства прилага спирачно усилие на едното колело, по този начин се получава напрежение на шпер касетата и я чупи...Ако найстина има такова спирачно усилие има логика в казаното, но според мене АСЦ-то САМО души мотора, а не прилага никакво спирачно усилие... използва само датчиците за абс-а да следи скороста на двете колела. Ако съм прав, двете системи ще си работят без никакъв проблем...
Извинявам се ако аз съм в грешка и ще се радвам някои да разясни вече нещата
Колега не е така.
Първо АСЦ то почва да прилага спирачни усилия на колелата - съответно дори и на предните за да вкара колата в пътя, и когато системата види че си достатъчно тъп и не пускаш гаста - тогава чак ти я връща и оборотите падат.
Но при всички положения АСЦ то играе със спирачките.
Сега въпросът ти е много логиченза натоварването на шпера - но аз си мисля че ако шпера е хубав и не испуска - то и АСЦ то няма да засича разлика в скоросдтите на задните две колела и съответно няма да ги коригира.Би трябвало да играе само с предните, или с двете задни еднобременно защото тяхната ъглова скорост е една и съща (заради шпера)

Това е моита логика по която разсъждавам.
Другия момент е че винаги когато си дрифтиш - можеш да си изключваш АСЦ то от копчето и няма ядове, или пък да си извадиш релето и да нямаш изобщо АСЦ (както аз

Щото ти така или иначе на включено АСЦ колата не можеш да я мръднеш от пътя.
Така че тва е положението- изключваш АСЦ то от копчето и си дрифтиш на воля без проблеми

- vlado_882
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 23.05.2010
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: Кола и жена едновременно
- booster_audio
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 18.08.2007
- Местоположение: Благоевград, София
- Пол: Мъж
- Кара: 5-series
- Мечтае да кара: E60 ///M5
Re: как се познава ШПЕР!а + снимки
Изрода написа:Колега не е така.
Първо АСЦ то почва да прилага спирачни усилия на колелата - съответно дори и на предните за да вкара колата в пътя, и когато системата види че си достатъчно тъп и не пускаш гаста - тогава чак ти я връща и оборотите падат.
Но при всички положения АСЦ то играе със спирачките.
Сега въпросът ти е много логиченза натоварването на шпера - но аз си мисля че ако шпера е хубав и не испуска - то и АСЦ то няма да засича разлика в скоросдтите на задните две колела и съответно няма да ги коригира.Би трябвало да играе само с предните, или с двете задни еднобременно защото тяхната ъглова скорост е една и съща (заради шпера)![]()
Това е моита логика по която разсъждавам.
Другия момент е че винаги когато си дрифтиш - можеш да си изключваш АСЦ то от копчето и няма ядове, или пък да си извадиш релето и да нямаш изобщо АСЦ (както аз)
Щото ти така или иначе на включено АСЦ колата не можеш да я мръднеш от пътя.
Така че тва е положението- изключваш АСЦ то от копчето и си дрифтиш на воля без проблеми
Значи щом имат връзка и спирачките, натоварване на диф-а ще има, при включване на АСЦ, тъй като обикновения шпер не е блокиран на 100% за да няма разлика във скоростта между двете задни колела... винаги ще има такава разлика според мене.
Отностно дрифтенето, няма проблем, винаги АСЦ-то ще бъде изключвано от бутона, иначе нищо не правим... Аз се опасявах при нормално каране, когато то не е изкючено и попаднеш на хлъзгав участък зимата примерно да не стане мизерията... а пък си е добре според мене да си действа системката

Re: как се познава ШПЕР!а + снимки
Изрода написа:booster_audio написа:Колеги, изчетох всички теми за това дали е възможна комбинацията АСЦ и и обикновен шпер и повечето мнения са че неможе, поради причината че когато АСЦ-то се задейства прилага спирачно усилие на едното колело, по този начин се получава напрежение на шпер касетата и я чупи...Ако найстина има такова спирачно усилие има логика в казаното, но според мене АСЦ-то САМО души мотора, а не прилага никакво спирачно усилие... използва само датчиците за абс-а да следи скороста на двете колела. Ако съм прав, двете системи ще си работят без никакъв проблем...
Извинявам се ако аз съм в грешка и ще се радвам някои да разясни вече нещата
Колега не е така.
Първо АСЦ то почва да прилага спирачни усилия на колелата ...
ДСЦ прилага спирачни усилия АСЦ не прилага

- Изрода
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 523
- Регистриран на: 26.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: На криво
- Мечтае да кара: Още по-на криво
Re: как се познава ШПЕР!а + снимки
slav4o1 написа:Изрода написа:booster_audio написа:Колеги, изчетох всички теми за това дали е възможна комбинацията АСЦ и и обикновен шпер и повечето мнения са че неможе, поради причината че когато АСЦ-то се задейства прилага спирачно усилие на едното колело, по този начин се получава напрежение на шпер касетата и я чупи...Ако найстина има такова спирачно усилие има логика в казаното, но според мене АСЦ-то САМО души мотора, а не прилага никакво спирачно усилие... използва само датчиците за абс-а да следи скороста на двете колела. Ако съм прав, двете системи ще си работят без никакъв проблем...
Извинявам се ако аз съм в грешка и ще се радвам някои да разясни вече нещата
Колега не е така.
Първо АСЦ то почва да прилага спирачни усилия на колелата ...
ДСЦ прилага спирачни усилия АСЦ не прилага
Абе колеги незнам как ги мислите тея работи , и защо спорите за очевадни работи.
На 36 цата ASC+T(на всички така се изписва) прилагат усилие и на спирачките.
Сега незнам как по ясно да го кажа и да го обясня - на моята кола го има и не говоря празни приказки от сорта чул , видял и тн.
Деиствието миу е следното - при поднасяне на колата в завои - системата чуква спирачката на предното вътрешно колело в завоя за да вкара колата в пътя, и съответно на някое от задните - което прецени.
При продължително поднасяне - освен спирачките на отделните колела - връща и гаста и съответно падат оборотите на мотора , като забавянето на задните колела - връща задницата в пътя и съответно прехвърля тежеста на предните колела, щото забива муцината и колата хваща пътя.
Тази зима си правих експеримент - на сняг , засилвам колата (при ИЗКЛЮЧЕНО АСЦ) и примерно карам със 70 на 4 та предавка.Рязка включвам 2 ра и при пускането на съединителя - разклащам волана за да поднесе колата(все едно дърпам ръчна).
Веднага като тръгва да поднася задницата - почвеат да трака АБС са на предните колела и ги редува така че да изправи колата - И ТОВА ПРИ ИЗКЛЮЧЕНО АСЦ ОТ БУТОНА
Така че тая системка почнах да си я уважавам доста тая зима, щото някои път се налага да си вършиш работа и да бързаш на някъде (не винаги се дрифтира само с тея коли) и тогава си го пускам и си карам по спокоино и бързо.
А за клегата които питаше за съвместимостмежду АСЦ то и шпера- значи колега ти си дал пример за поднасянеи тн.Ами не мислиш ли че когато не си го изключил АСЦ то , явно нямаш намерение да дрифтиш , а примерно си тръгнал със жената и децата на планиан зимата, и тогава ако ти поднесе колата неочаквано си мисля че все ще е добре да си имаш освен шперчето и още една система за сигурност, пък ако ти спаси живота или наи маикото избегнеш удър - няма да те притеснява че е чукнало веднъж на спирачкуте и видиш ли ти е натоварило безценния шпер за 2 секунди

Плюс това когато завиваш винаги шпера преплъзва , а на завои АСЦ то не се включва когато всичко си е нормално.Така че мисля ти отговорих на всичките въпреси.
ПС. Аз лично ако си взема шпер - ЩЕ СИ ПОЛЗВАМ И АСЦ ТО, като естествено лятото ще си му вадя бушончето , а зимат аще го изключвам от бутона когащо ще си дрифтя

Re: как се познава ШПЕР!а + снимки
Изрода написа:[
...
Абе колеги незнам как ги мислите тея работи , и защо спорите за очевадни работи.
На 36 цата ASC+T(на всички така се изписва) прилагат усилие и на спирачките.
Сега незнам как по ясно да го кажа и да го обясня - на моята кола го има и не говоря празни приказки от сорта чул , видял и тн.
...
Абсолютно си прав колега!
Лошото е, че ASC не се монтира лесно, иначе аз щах да си монтирам.
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: как се познава ШПЕР!а + снимки
изрода правилно разсъждава , поне според мен,
а разликата между DSC и ASC е че ДСЦ-то следи и динамичните сили , Ако завлизаш в завой със 130 и врътнеш геврека на 180 градуса , дсц-то по някое време имерва че силата която тегли колата по права линия (инерцията) е по голяма от колкото сила може да ти даде сцеплението на гумите за да завиеш , и реаргира много по навреме , и по правлино като знане на каде се носи колата от инерцията (включително ако се врътнеш на пумпал със над 100 ще ти щрака подходящите спирачки за да изправиш) . АСЦто мери ъглова скорост на колелата
а разликата между DSC и ASC е че ДСЦ-то следи и динамичните сили , Ако завлизаш в завой със 130 и врътнеш геврека на 180 градуса , дсц-то по някое време имерва че силата която тегли колата по права линия (инерцията) е по голяма от колкото сила може да ти даде сцеплението на гумите за да завиеш , и реаргира много по навреме , и по правлино като знане на каде се носи колата от инерцията (включително ако се врътнеш на пумпал със над 100 ще ти щрака подходящите спирачки за да изправиш) . АСЦто мери ъглова скорост на колелата

- А.Марчев
- ентусиаст
-
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 1.02.2010
- Местоположение: Габрово
- Мечтае да кара: E60 М5 Еisenmann RACE exhaust
Re: как се познава ШПЕР!а + снимки
kliuna написа:stef4o_BMW написа:jakson написа:LiTtLeRoCk написа:jakson написа:има ли начин да се разбере дали колата ни е със шпер без да я вкарваме на канал ? Всмисъл нещо във вървенето ? Шпера на кои модели се слага ?
Вдигаш на крик и завърташ гумата,ако се върти свободно значи няма шпер.
Благодаря . Това беше ценна вметка
Ама НЕ трябва да е на скорост колата или на ръчна![]()
![]()
това секи път се пише като има тема за шпер май няма някой да не го е чувал
Например аз не съм го чувал и сега ми е интересно


Re: как се познава ШПЕР!а + снимки
nase7o написа:kliuna написа:stef4o_BMW написа:jakson написа:LiTtLeRoCk написа:jakson написа:има ли начин да се разбере дали колата ни е със шпер без да я вкарваме на канал ? Всмисъл нещо във вървенето ? Шпера на кои модели се слага ?
Вдигаш на крик и завърташ гумата,ако се върти свободно значи няма шпер.
Благодаря . Това беше ценна вметка
Ама НЕ трябва да е на скорост колата или на ръчна![]()
![]()
това секи път се пише като има тема за шпер май няма някой да не го е чувал
Например аз не съм го чувал и сега ми е интересно
Ами трябва да се чете. Тук във форума бол информация. Ама няма нищо да чуеш, докато не ти проговори браузъра



33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани