ниски обороти с включени консуматори
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- BorisMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 415
- Регистриран на: 25.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 92,318 sedan
ниски обороти с включени консуматори
Здравейте колеги,
когато колата е с включени консуматори-фарове,халогени,подгрев задно стъкло...........на празен ход оборотите стават около 650,а без тях са 800 или 850 и съответно двигателят тресе неприятно.Въпросът ми е,освен моторчето за празният ход и алтернатора има ли други неща които да влияят на този проблем?Когато съм мерил зареждането на алтернатора,уреда показа около 14 нещо V на запалена кола,което по спомен беше в нормите.
Оборотите ми не се менят.Двг-то е м40б18.
Опитах първо с търсачката,но темите за оборотите са други.
благодаря на отзовалите се.
когато колата е с включени консуматори-фарове,халогени,подгрев задно стъкло...........на празен ход оборотите стават около 650,а без тях са 800 или 850 и съответно двигателят тресе неприятно.Въпросът ми е,освен моторчето за празният ход и алтернатора има ли други неща които да влияят на този проблем?Когато съм мерил зареждането на алтернатора,уреда показа около 14 нещо V на запалена кола,което по спомен беше в нормите.
Оборотите ми не се менят.Двг-то е м40б18.
Опитах първо с търсачката,но темите за оборотите са други.
благодаря на отзовалите се.
Нищо не е свършило докато не свърши!
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw
- Bimmer_E36
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 30.05.2009
- Местоположение: Търговище
- Пол: Мъж
- Кара: E92 Turbo
- shengi
- ентусиаст
-
- Мнения: 1002
- Регистриран на: 12.07.2007
- Местоположение: Rousse
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 136
- Мечтае да кара: e30 m3
Re: ниски обороти с включени консуматори
13.8-14.2 e оптималното.Почваш да търсиш проблема, алтернатор акумулатор.Виж си четките как са и после нататък
Мен с включени дълги къси подгреви натисната спирачка, задна скорост + мощна музика и превибрирват оборотите но в диапазон от 50 оборота не повече.Преди като не ми беше добре динамото имаше колебание 100-150 оборта.А и някой да стои и да мери с мултицета при всичко включено в колата 



- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: ниски обороти с включени консуматори
Не е от алтернатора, мерил го е 14 V. Падане на оборотите при включени консуматори се дължи на силно изтощен акумулатор, или някъде се губи масата. Последното почти го изключвам като вариант, с лоша маса няма да завърти стартера. Изтощения акумулатор се явява най-големия консуматор. Ще обясня за какво става въпрос. Алтернаторът произвежда ток на принципа електромагнитна индукция, роторът е с метална сърцевина и възбудителна намотка, през която се подава напрежение. По този начин се създава електомагнитно поле през металната сърцевина. С други думи самият алтернатор са явява и консуматор на електричество. Електромагнитите създават много по-силни магнитни полета, отколкото обикновените магнити с разделени полюси. Статорът има 3 намотки, които подават трифазен променлив ток. При въртене на ротора електромагнитното поле пресича трите намотки, с което се индуктира напрежение. В средата откъдето излизат ел.магнитните полета е максимума и при въртене на ротора се пресичат с намотките на статора. краищата на ел.магнитното поле се затварят между положителния и отрицателния полюс. Затова когато се върти ротора да речем първо преминава отрицателния полюс с максимална стойност, достига минимум /положителния и отрицателния полюс се изравняват по сила и взаимно неутрализират/, след това постепенно увеличава с положителен полюс до изходна позиция. Това е в общи линии променливия ток, който мени полюси и сила брой пъти в секунда, колкото обороти прави ротора на алтернатора. Електроенергията от трифазния ток може да се усвои частично или напълно, в зависимост от включените консуматори, при това колкото повече електричество се усвоява, толкова по-силен е товара, приложен към ротора, т.е. върти се със затруднение от електромагнитните полета. Акумулаторът се явява едновременно средство за подаване на ток за стартиране на двигателя и след стартиране компенсира недостига от алтернатора, така също акумулатора поема в себе си товар и предотвратява изгаряне на ел.схеми и други неща от постоянно променливия по сила ток. Когато акумулатора е силно изтощен и има включени други консуматори, консумацията на ел. енергия е максимална, ротора на алтелнатора както писах се върти с голямо усилие от двигателя и оттам оборотите падат.
Последна промяна ивчо3 на 28 Юли 2010, 12:53, променена общо 2 пъти
- beco109
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 27.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Разумно
- Детайли за колата: Измамна
Re: ниски обороти с включени консуматори
ивчо3 написа:Не е от алтернатора, мерил го е 14 V. Падане на оборотите при включени консуматори се дължи на силно изтощен акумулатор, или някъде се губи масата. Последното почти го изключвам като вариант, с лоша маса няма да завърти стартера. Изтощения акумулатор се явява най-големия консуматор.
Не е от изтощен акомулатор. Аз съм с чисто нов зареден на MAX. Проблема е в динамата, когато се включат мн консуматори и то започва да се товари и от там се натоварта и мотора, при някой съм забелязъл даже леко претракване. Равносилно е до някъде когато си вкючиш климата с тази разлика, че при климата компа регулира оборотите а при динамото няма кой. Това съм го чел някаде като един от недостатъците.

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: ниски обороти с включени консуматори
beco109 написа:ивчо3 написа:Не е от алтернатора, мерил го е 14 V. Падане на оборотите при включени консуматори се дължи на силно изтощен акумулатор, или някъде се губи масата. Последното почти го изключвам като вариант, с лоша маса няма да завърти стартера. Изтощения акумулатор се явява най-големия консуматор.
Не е от изтощен акомулатор. Аз съм с чисто нов зареден на MAX. Проблема е в динамата, когато се включат мн консуматори и то започва да се товари и от там се натоварта и мотора, при някой съм забелязъл даже леко претракване. Равносилно е до някъде когато си вкючиш климата с тази разлика, че при климата компа регулира оборотите а при динамото няма кой. Това съм го чел някаде като един от недостатъците.
Е, ти ме изпревари и си написал същото като мен. Както казваш има известни колебания на оборотите, дори със зареден на МАХ акумулатор, но в темата става въпрос за поддържане на по-ниски обороти от нормалните до изключване на консуматорите. Аз си го обяснявам с акумулатора.

- beco109
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 27.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Разумно
- Детайли за колата: Измамна
Re: ниски обороти с включени консуматори
ивчо3 написа:beco109 написа:ивчо3 написа:Не е от алтернатора, мерил го е 14 V. Падане на оборотите при включени консуматори се дължи на силно изтощен акумулатор, или някъде се губи масата. Последното почти го изключвам като вариант, с лоша маса няма да завърти стартера. Изтощения акумулатор се явява най-големия консуматор.
Не е от изтощен акомулатор. Аз съм с чисто нов зареден на MAX. Проблема е в динамата, когато се включат мн консуматори и то започва да се товари и от там се натоварта и мотора, при някой съм забелязъл даже леко претракване. Равносилно е до някъде когато си вкючиш климата с тази разлика, че при климата компа регулира оборотите а при динамото няма кой. Това съм го чел някаде като един от недостатъците.
Е, ти ме изпревари и си написал същото като мен. Както казваш има известни колебания на оборотите, дори със зареден на МАХ акумулатор, но в темата става въпрос за поддържане на по-ниски обороти от нормалните до изключване на консуматорите. Аз си го обяснявам с акумулатора.
Не не е от изтощен акомулатор, с чисто нов Бош силвър на два три месеца, мисля си че при мен си от динамото. Сега ще разясня по долу защо.
Сега ще ти обясня при мен как е. Имам радар който ми показва във всеки един момент колко ми е напрежението. Като дам на контакт на него пише 12.1 или 12.2 волта. В момента на запалването когато върти стартера тези показания стават в диапазано 11.8-11.9 волта. Колата запалва и стойностите са вече 13.8-13.9. Това при студен мотор. Тръгвам си карам и след известно време това напрежение спада постепенно не съм вклучвал нищо като консуматор нито фарове нито габарити нито нищо. Колата си загрява перката не се е включила още, защото и тя е консуматор. Поглеждам на дисплея и пише 12.6-12.7. Но след това като вклуча фарове, xenon 35W само къси, стабилира на 13.6 волта. В последствия колата си загрява и се вклучва и перката на климата, напрежението пада на 13.5 волта и си стои постоянно докато си карам през останалото време, като го наблидавал лавира между 13.5 и 13.6 волта. Може би се дължи на това, че перката се включва и изключва.
Искам да отбеляжа това коета съм забелязъл, че с изклучени фарове и неработеща перка на климата, напрежението си е 13.6-13.7 волта, макар и колата да си е запалена от отдавна и консуматориите да са равносилна на студено запален мотор, напрежението което подава динамото са различкни.
При стурен старт 13.9 - 13.8 волта с никакви допълнителни консуматори.
При допъл старт 13.7 - 13.6 волта с никакви допълнителни консуматори.
Едни и същи условия с разликата, че стойностите са различни при студен о топъл мотор. Е за това нямам обяснение


- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: ниски обороти с включени консуматори
Може да има само едно обяснение- прецакан регулатор на напрежението. И напълно изправен регулатор дава отклонение от няколко десети от волта. Принципът на реле-регулатора е елементарен- една електронна схема следи напрежението чрез акумулатора когато мине определена граница, примерно 14.2 волта, изключна напрежението, което се подава на възбудителната намотка в ротора. Така ротора вече не е електромагнит и няма електромагнитна индукция. Когато стойността падне до определена граница се подава напрежение към намотката. По този начин акумулатора се предпазва от презареждане и в същото време се зарежда. "Сецването" оборотите на двигателя когато се включи мощен консуматор са дължи именно на реле-регулатора. Това е най-простия тип регулатори на напрежението и разбира се има недостатъци. Когато се използва регулатор, който не работи на принципа на реле, няма да го има и сецването. Просто намалява или се увеличава напрежението във възбудителната намотка без резки колебания.
- beco109
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 27.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Разумно
- Детайли за колата: Измамна
Re: ниски обороти с включени консуматори
ивчо3 написа:Може да има само едно обяснение- прецакан регулатор на напрежението. И напълно изправен регулатор дава отклонение от няколко десети от волта.
Може и да си прав за регулатора, защото и на мен на него минамирисва динамото ми е Валео и знам, че те куцат от към тази част. На скоро на едно приятелче с Валео динамо, сменяхме този регулатор поради причината, че всичко започна да му принигва вътре и стана абсолютна цветомузика. Като го закачихме преди смяната лавираше между 14.8-15.4 волта, викам си тука ще се запали някой инсталациия или ще заври акомулатора. Хубаво, че го хванахме навреме. След това с новия регулатор напрежението заслпа на 13.9 волта и нямаше значение дали си ти е студен, топъл мотор, с включна клима или къси дълги.

Като цяло не е скъпо това реле струва от порядъка на 30-тина лева на НUCO. Но аз съм си такъв, че нема да го трая още много.


- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: ниски обороти с включени консуматори
Проблема е 1-Акумулатор (както ивчо3 каза) . Акумулатора компенсира недостига на енергия. Когато акумулатора е слаб или изтощен , той не може да компенсира тези загуби и двигателя се товари от алтернатора ... Когато акумулатора е нов , както в случая на beco109 проблема си е в алтернатора ....
Сега някой ще каже - "добре де , как акумулатора ще е слаб или изтощен , ако алтернатора работи добре и го зарежда .... ?" Отговарям - когато акумулатора е стар , той не може да достигне оптималния си капацитет , независимо колко добре го зарежда алтернатора ... !
Обикновено сигнал за акумулатор , който е "пътник" е самата аларма , тя се включва сравнително често и сигнализира за това , че потенциала на акумулатора е нисък ...
На мястото на колегата Борис бих свалил акумулатора и бих замерил гъстотата на електролита (меренето на напрежението не винаги е показателно). Гъстотата на електролита на добре зареден акумулатор е 1,28 гр/см3 , на полузареден е 1,25 гр/см3. Може да се опита да се зареди акумулатора на зарядно (обикновено ако при зареждане около денонощие със заряден ток равен на 1/10 от капацитета на акумулатора , гъстотата не достигне 1.28 , а напрежението около 16 V,занчи акумулатора просто си заминава ). Ако при акумулатора всичко излезе както трябва , то тогава се сваля алтернатора и сле гледа къв е проблема пък там .... (най -вероятно регулатора му)
Сега някой ще каже - "добре де , как акумулатора ще е слаб или изтощен , ако алтернатора работи добре и го зарежда .... ?" Отговарям - когато акумулатора е стар , той не може да достигне оптималния си капацитет , независимо колко добре го зарежда алтернатора ... !
Обикновено сигнал за акумулатор , който е "пътник" е самата аларма , тя се включва сравнително често и сигнализира за това , че потенциала на акумулатора е нисък ...
На мястото на колегата Борис бих свалил акумулатора и бих замерил гъстотата на електролита (меренето на напрежението не винаги е показателно). Гъстотата на електролита на добре зареден акумулатор е 1,28 гр/см3 , на полузареден е 1,25 гр/см3. Може да се опита да се зареди акумулатора на зарядно (обикновено ако при зареждане около денонощие със заряден ток равен на 1/10 от капацитета на акумулатора , гъстотата не достигне 1.28 , а напрежението около 16 V,занчи акумулатора просто си заминава ). Ако при акумулатора всичко излезе както трябва , то тогава се сваля алтернатора и сле гледа къв е проблема пък там .... (най -вероятно регулатора му)
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: ниски обороти с включени консуматори
И все пак е добре да провериш четките дали не са износени прекалено, преди да купиш HUCO за 30 лв. Според мен ако е от четките няма да работи алтернатора. А и Мишо не е писал в тази тема, той е много в час с тези алтернатори.
- beco109
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 27.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Разумно
- Детайли за колата: Измамна
Re: ниски обороти с включени консуматори
ивчо3 написа:И все пак е добре да провериш четките дали не са износени прекалено, преди да купиш HUCO за 30 лв. Според мен ако е от четките няма да работи алтернатора. А и Мишо не е писал в тази тема, той е много в час с тези алтернатори.
Не немисля, че това с четките е критерий като цяло. Може да си има четки но пак да си прави проблеми. Не съм се задълбочавал толкова на вътре но все пак и това реле като всяка една част си има някакъв зададен заводски пробег. А и като предположа че колата ми е на 115 хил. мисля че вече може да му е дошло времето, наи вероятно се е нарегулирало вече.



- BorisMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 415
- Регистриран на: 25.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 92,318 sedan
Re: ниски обороти с включени консуматори
Добра среща на всички гости, в моята тема
Към Методи:Електролита ще го проверя,но не сам,тъй като нямам от онези алхимични колбички ,които бодвад в акумулатора и после ти казват какво му е.Това с падането на оборотите при включени консуматори ми го правеше и преди 2 години когато си взех акумулатора.Тази зима, разбрах какво е да ми падне,когато на всяко палене ми светеше лампата на АБС-а и фарове като кандила
.Заредих го,но при консуматори оборотите си падат доста.От цялата ви дискусия разбрах едно:Ако акумулаторът ми е в ред,остава да е реле-регулаторът
А при какви случаи са четки,тогава???

Към Методи:Електролита ще го проверя,но не сам,тъй като нямам от онези алхимични колбички ,които бодвад в акумулатора и после ти казват какво му е.Това с падането на оборотите при включени консуматори ми го правеше и преди 2 години когато си взех акумулатора.Тази зима, разбрах какво е да ми падне,когато на всяко палене ми светеше лампата на АБС-а и фарове като кандила


Нищо не е свършило докато не свърши!
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: ниски обороти с включени консуматори
BorisMW написа:Добра среща на всички гости, в моята тема![]()
Към Методи:Електролита ще го проверя,но не сам,тъй като нямам от онези алхимични колбички ,които бодвад в акумулатора и после ти казват какво му е.Това с падането на оборотите при включени консуматори ми го правеше и преди 2 години когато си взех акумулатора.Тази зима, разбрах какво е да ми падне,когато на всяко палене ми светеше лампата на АБС-а и фарове като кандила.Заредих го,но при консуматори оборотите си падат доста.От цялата ви дискусия разбрах едно:Ако акумулаторът ми е в ред,остава да е реле-регулаторът
А при какви случаи са четки,тогава???
За да премериш електролита , ти трябва една джаджа , която струва 5 лв и мери много точно , въпреки , че много хора говорят глупости , че не била баш точна ... Във всеки пункт за обслужване на акумулатори ги продават тия джаджи ...
- delas_328
- ентусиаст
-
- Мнения: 1044
- Регистриран на: 27.08.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 24 Клапанова гад!!!
- Мечтае да кара: М3 Е36 3.2
Re: ниски обороти с включени консуматори
ивчо3 написа:И все пак е добре да провериш четките дали не са износени прекалено, преди да купиш HUCO за 30 лв. Според мен ако е от четките няма да работи алтернатора. А и Мишо не е писал в тази тема, той е много в час с тези алтернатори.

По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани