Vanos-а по бърз ли е при Е-36 М-50

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 15.09.2004
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: М-ки
Детайли за колата: от ония старите, дето гледат намръщено и само душат за бензиностанций, Е30 май им викаха

Vanos-а по бърз ли е при Е-36 М-50

Мнение от YOKOHAMA » 20 Сеп 2004, 11:41

Здравейте всички! Имам един въпрос. Преди около седмица си купих ВМW Е-36 320 Coupe 1993г, нормален 24v двигател М-50, една седмица го сервизирах, сменях масла,филтри, проверявах основните детайли и т.н. Най накрая доиде време да го искарам на отсечката и да разбера как върви. Исках да се пусна с нещо от моя клас и затова помолих 2-ма приятели с такива BMW-та да се пуснем.За едното знаех че по начало не варви много (320 E-36 1991 от първите) и наистина го бих убедително. Другото е BMW 320 E-36 1995 Vanos, то за съжаление ме отряза горе -долу с тази разлика с която аз бих предишното. И двете BMW-та с които се гоних са четириврати, а моето е двуврато.
Сега по същество - Въпросите ми са:
1 Vanos-а по бърз ли е?
2 Моето купе по тежко ли е от четиривратките?
3 Има ли смисъл да отида на стенд за двигателя, за профилактика?
4 Възможно ли е да ми е задръстен катализатора, защото има характерния мирис?
5 Какво още по мога да прегледам по двигателя?
До сега не съм карал BMW, поради простата причина че не можех да си го позволя, но и за съжаление не съм много запознат с особенностите на тази кола, знам само че отдавна исках да я притежавам.Благодаря предварително.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1088
Регистриран на: 28.02.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 Touring 330xi
Мечтае да кара: F10 M5

Мнение от dr-who » 20 Сеп 2004, 11:48

1. Vanos-a e по бърз
2. Купето е по тежко от 4вратката
Катализатора може да ти е запушен и от там колата ти да не върви добре.
ако колата ти е над 200 000км задължително трябва да го махнеш
а за профилактиката е хубаво: масло, маслен филтър, горивен филтър, ролки, ремъци, прочистване на дюзите, смяна на маркучета и кабели също. Ако искаш да си сигурен в здравето на колата си, закачи я и на диагностика. а може да погледнеш и компресията в цилиндрите как е
ако имаш нужда от помощ свиркай :wink:
--
Powered by: Miller Performance
Revolutionary BMW Performance chips
--

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 355
Регистриран на: 8.07.2003
Местоположение: София

Мнение от Mr.White » 20 Сеп 2004, 11:54

1.Ваноса по ускорение няма разлика, просто максималният въртящ момент е на по ниски обороти.
2.Купето е точно толкова тежко колкото и 4-вратката
3.От м50 до м50 има голяма разлика в зависимост от много неща

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1088
Регистриран на: 28.02.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 Touring 330xi
Мечтае да кара: F10 M5

Мнение от dr-who » 20 Сеп 2004, 12:56

мисля че за 1-вите две неща които си писал, не си прав
защото с Ванос набира по бързо колата, а и купето е доста по тежко (както почти всчко купе към 4вратка) :smoke:
--
Powered by: Miller Performance
Revolutionary BMW Performance chips
--

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 20 Сеп 2004, 13:15

ВАНОСа не мисля, че играе кой-знае каква роля при обороти над 4500... колкото до разликата в теглото - минимална е, на практика са еднакви.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 20 Сеп 2004, 15:38

Е36 320 от 91 година е със същия мотор като тебе и не е повод да върви по малко .. но има още много фактори при коли на възраст .. а ускорението на VANOS (М50TU или М52) е същото като на М50 по книжка ,макар че практиката да показва леко преимущество на ваноса ..Теглата на купето и седана са почти еднакви .. Аз впрочем мислех че всички купета 320 са VANOS ,явно съм се лъгал ..

x3m
Аватар

Мнение от x3m » 21 Сеп 2004, 10:51

о, ако BMW 320 E-36 1995 Vanos е от края на '95 - разбирай след септември, значи е с м52, и тогава трудно ще го биеш с м50 ако ще и 5 ваноса да има. ходи в основния форум - скоро сложих 1 док. за м52 и чети...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1088
Регистриран на: 28.02.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 Touring 330xi
Мечтае да кара: F10 M5

Мнение от dr-who » 21 Сеп 2004, 11:26

ми аз съм с М50Б20 без ВАНОС и някои м52-ки ги тепам с ВАНОС
някои те ме тепат, а купетата винаги ги бия, освен това на Цанков, ама и него ще бия скоро :wink: :wink:
--
Powered by: Miller Performance
Revolutionary BMW Performance chips
--

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 21 Сеп 2004, 11:30

Махни виско-перката и се състезавайте пак ;)

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

Мнение от Vasilen » 21 Сеп 2004, 11:37

dr-who написа:... освен това на Цанков, ама и него ще бия скоро :wink: :wink:

Нема са дадеме без бой да знаиш 8)
May the BMW force be with you!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1088
Регистриран на: 28.02.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 Touring 330xi
Мечтае да кара: F10 M5

Мнение от dr-who » 21 Сеп 2004, 12:08

Василен, трябва само катализатора да махна и да сложа новия регулатор и 100% пада, бие ме с почти една кола, когато моята е в не техническа изправност, начи представи си като е технически изправна ще пробваме пак, плюс тва той е с по хубав чип от моя (без четки той си знае кой) :wink: :bchug:
--
Powered by: Miller Performance
Revolutionary BMW Performance chips
--

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 21 Сеп 2004, 12:26

и аз искам да се пробвам :D
за съжаление няма с кой
между другото след 09/92г всички са с ВАНОС така, че провери си по ВИН номера кога е произведена колата ти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 21 Сеп 2004, 12:27

x3m написа:о, ако BMW 320 E-36 1995 Vanos е от края на '95 - разбирай след септември, значи е с м52, и тогава трудно ще го биеш с м50 ако ще и 5 ваноса да има. ходи в основния форум - скоро сложих 1 док. за м52 и чети...

хубав pdf си постнал ,ама не за 328 vs 325 става дума тука .. освен това повечето неща коиго пише там са рекламни трикове и ефекта им е преувеличен .. мотора де факто е пренебрежимо по лек ,а по дългите макар и по леки биели го правят по нискооборотен което едва ли спомага за показателите и динамиката му .. което си личи и по еднаквите конски сили с по малкия М50Б25 .. Но като усещане М52Б28 е прекрасен мотор ,карал съм Е39 с такъв ... само разхода му не ми допада :D

x3m
Аватар

Мнение от x3m » 21 Сеп 2004, 13:22

е да, ама въртящият момент е повечко, пък и по-ниско пада а той е важен при ускорението. освен това в50м25 = 192 коня = в52м25, и в50м28 = 193 коня = в52м28, разликата му в50(2)м25 и в50(2)м28 е основно във въртящият момент (както и в хода на буталата и кованите бутала на ****м28). Говоря за сток мотори естествено.

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 21 Сеп 2004, 13:27

x3m написа:е да, ама въртящият момент е повечко, пък и по-ниско пада а той е важен при ускорението. освен това в50м25 = 192 коня = в52м25, и в50м28 = 193 коня = в52м28, разликата му в50(2)м25 и в50(2)м28 е основно във въртящият момент (както и в хода на буталата и кованите бутала на ****м28). Говоря за сток мотори естествено.


Въртящия момент ниско долу не играе, ако караш колата между 4500 и 6500... М50Б25 има по-агресивен камшафт, и дърпа по-добре при високите обороти, М52 почва да се задъхва малко преди 6000. На практика са еднакво бързи на 1/4 миля. 2.8 двигателя е много добър в комбинация с автоматик, каквито са повечето за американския пазар. Ако го модифицираш, има повече потенциал естествено.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook