Въпрос за 318тдс

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 115
Регистриран на: 18.02.2007

Въпрос за 318тдс

Мнение от zayo » 18 Фев 2007, 16:08

Здравейте,
Очаквам да ми докарат колицата края на тази седмица 318тдс '99
Аз рабирам от коли толкова,колкото повечето хора от ядрена физика само знам да сипвам и да карам :)Доста изчетох относно дизела при BMW,но определено не намерих конкретно това което ме интересува във форума.След задължителната диягностика дори и да няма нищо ,какво е препоръчително за смяна.Четох,че трябва виско, водна помпа и термостат , но навсякъде във темите се споменаваше 325тдс.След това ремъци филтри верига,масла ала бала ..???
Със какъв антифриз се кара/старата кола я карах само с антифриз за алуминиев блок/,каква спирачна течност и т.н
ПС.Предварително щв съм ви благодарен,като напише някои "има такава тема" да ми даде линк към нея ,защото изчетох целият форум и конкретните въпроси не ги намерих.Идеята ми е конкретно за този модел "КАКВО"?
Благодаря предварително
BR Зайо! :P :lol: :lol: :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 18 Фев 2007, 18:45

Виско, помпа и термостат важи и за 318- ката.
Антифриз като за всяка нормална кола, аз слагам Мотул, червен. Той е синтетичен, но и друг да сложиш няма да има проблем.
Филтри има на всякъде- горивен, въздишен и маслен. Масло- аз карам с 0W40, откакто съм я купил, но повечето карат с 15W40, въпрос на избор. Смяната е на 6- 8000км ако, да няма после, турбото замина :mhihi:
Спирачна течност- ДОТ4, желателно е и маслото в скоростите и дифа да смениш.
В нафата е добре да слагаш 50мл ДВУТАКТОВО масло на един резервоар за да смазва помпата заради високото съдържание на сяра в наще нафти.
Аз също слагам добавка на всяко пълнене иначе ми се задръстват дюзите и пуши и гори много, а и не върви.
Ако ти се дават пари сложи и чип и панелен спортен филтър, просто си трябват за тая кола.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 115
Регистриран на: 18.02.2007

Мнение от zayo » 18 Фев 2007, 19:04

Много благодаря за отговорът
А относно верига ролки ти тем подобно по двигателят ,които се сменят при покупка на нова кола ?И още един въпрос: Дочух че по старите дизели и по точно тези които не са карани маслото им се утаява и заприличва на желе и трябвало да се разкисне преди да се налее новото има ли нещо такова или е пак от поредица "МИТ"

BR Зайо

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1293
Регистриран на: 4.07.2005
Местоположение: Сливен О.С :))
Пол: Мъж
Кара: дизелaка да пропушва
Мечтае да кара: НА БАБА ЯГА МЕТЛАТА :D:D

Мнение от LAST RIDE » 18 Фев 2007, 23:46

В бг никои маи несменя верига преди да се разхлопа(цари мнението че няма късане:mhihi:) а мисля че я дават на 150-200х км да се подменя с всички оптегачи плъзгачи и ролки с нея
А относно маслото за пръв път чувам да се отаява и да става като желе но при смяната направи промивка на мотора и тогава налеите новото
Заменям си усилвателя!!

viewtopic.php?f=64&t=228928

коментар:
исках BMW,но татко каза не.......по добре да си взема SUZUKI IGNIS пък и те BMW нестават... :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 18 Фев 2007, 23:56

На желе чак да стане няма ама ако е минерално и много старо с времето си губи качествата ама как се кисне и идея нямам, нито пък съм чувал за подпбна операция. :roll: :mhihi:
Аз на мойта при всяка смяна промивам с некъв препарат на Мотул, 15 мин работи на празен ход с него и след това сменям.
За веригата както казва колегата, преди да заклопа зверски или да спре да пали топла никой не сменя май, все пак цената е около 800лв. Но ако си толкова маниак да смениш нещо по мотора смени разпръсквачите ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 115
Регистриран на: 18.02.2007

Мнение от zayo » 19 Фев 2007, 18:01

Чак маниак не съм , ама не искам да ми се чупи колата или поне не веднага :mhihi: :mhihi: :mhihi: .А относно за този препарат сам ли трябва да поема инициятивата за него или мога да си го поръчам,като услуга във сервиза заедно със смяната ?
BR
Зайо

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 19 Фев 2007, 18:42

Казваш, че искаш промивка на двигателя, препарата е 7-10 лв., колата работи 10-на минути и се налива новото масло. Това е за да остърже нагари и боклуци, ако има. Обаче не е хубаво да се прави на всяка смяна, щото тез 10 мин. на практика двигателя ти работи почти без смазване ;)
Never mistake motion for action...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 115
Регистриран на: 18.02.2007

Мнение от zayo » 19 Фев 2007, 18:58

Ясно....
Много благодаря за информацията и обещавам снимки :):)

Ако имам други въпроси пак ще питам!!! :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 19 Фев 2007, 19:57

Leon написа:Казваш, че искаш промивка на двигателя, препарата е 7-10 лв., колата работи 10-на минути и се налива новото масло. Това е за да остърже нагари и боклуци, ако има. Обаче не е хубаво да се прави на всяка смяна, щото тез 10 мин. на практика двигателя ти работи почти без смазване ;)


Що да е без смазване? Това, което аз ползвам е 300мл и се сипва в цялото масло- демек 4лт. Преебава му качествата и не може да маже ли? Иначе в каталога на Мотул пишат за него, че препоръчват на всяка смяна да се ползва. Аз така и правя и за сега не се оплаквам.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 20 Фев 2007, 15:40

Тези препарати втечняват старото масло, за да остане възможно най-малко от него в двигателя, като същевременно отлепват нагара, за да изтече с маслото. Втечняване е ключовата дума ;)
Never mistake motion for action...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 12.07.2004

Промивка

Мнение от Popov » 23 Фев 2007, 10:13

Аз лично не ти препоръчвам промивка а да сложиш по евтино масло и да караш 1000 или 2000км и пак да го смениш.Причината е че този нагар и боклуци които тръгват по магистралите след промивката могат да запушат някоя маслена магистрала /тромб/ и да стане мазало...как ще го отпушиш представа нямам!Успех и слагай чип - няма да сбъркаш! ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 115
Регистриран на: 18.02.2007

Мнение от zayo » 23 Фев 2007, 16:27

Добре де то тоя чип , не прецаква ли двигателя, в краина сметка всичко е изчислено,а и 1.8-115 кс амортизацията на двигателя не е ли по голяма отколкото ако е 90.Т.е когато турбото се вкл по късно ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1293
Регистриран на: 4.07.2005
Местоположение: Сливен О.С :))
Пол: Мъж
Кара: дизелaка да пропушва
Мечтае да кара: НА БАБА ЯГА МЕТЛАТА :D:D

Мнение от LAST RIDE » 23 Фев 2007, 20:42

Всичко прецаква мотора дори и лошото гориво
Работата е там че повечето чипове на пазара са съобразени с параметрите на мотора и натоварването което може да изтърпи без драстични промени,но всичко си зависи в голяма степен от стила на каране ако постоянно е във високите обороти разбераемо е ресурса на двг да е по малък
Заменям си усилвателя!!

viewtopic.php?f=64&t=228928

коментар:
исках BMW,но татко каза не.......по добре да си взема SUZUKI IGNIS пък и те BMW нестават... :D

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook