Моля помогнете !!!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- TodorR
- Потребител
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 8.11.2016
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325 e36 diesel ( 143 hp )
Моля помогнете !!!
Можете ли да ми кажете как се нарича тази част -
( Тази снимка е с друга цел но само с нея разполагам и само на нея се вижда въпросната част)

( Тази снимка е с друга цел но само с нея разполагам и само на нея се вижда въпросната част)

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
- TodorR
- Потребител
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 8.11.2016
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325 e36 diesel ( 143 hp )
Re: Моля помогнете !!!
bum_bum написа:EGR клапа.
Благодаря много !! С един познат я свалихме и от едната страна имаше много натрупано масло .. това нормално ли е или вече е за смяна ? И ако е каква е цената на една такава клапа ?
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Моля помогнете !!!
По принцип не е нормално, но в предвид възрастта на колата няма нищо тревожно. Почисти я добре и си я монтирай обратно. Има и вариант да я запушиш но не виждам особен смисъл.
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Моля помогнете !!!
bum_bum написа:По принцип не е нормално, но в предвид възрастта на колата няма нищо тревожно. Почисти я добре и си я монтирай обратно. Има и вариант да я запушиш но не виждам особен смисъл.
EGR-a е добре да се изолира за да не цапа двигателя.Идеята му е да връща част от изгорелите газове обратно в мотора.В комбинация с масълцето от турбото си става една доста стабилна мизерия при него и във всмукателния колектор.Ако свалиш колектора ще видиш какво чудо е в него

Единственият недостатък на изолирането му е,че колата ще загрява малко по-бавно.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Моля помогнете !!!
Някъде бях чел, че EGR-а имал значение за "разтоварване" на турбината - чрез него се намалявало налягането в изпускателния колектор. Затова моят си го остравих след почистването - въпрос на личен избор. А чистенето на смукателния колектор (при работещ EGR) е напълно безсмислено упражнение, от личен опит го казвам. Веднъж загубих цял ден да го чистя, омазах се с чернилка до ушите, а след година ми се наложи пак да свалям колектора и... беше същата работа. Ако не и по-зле...
Excellent! Steven is my name!
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Моля помогнете !!!
Borymeckata написа:Някъде бях чел, че EGR-а имал значение за "разтоварване" на турбината - чрез него се намалявало налягането в изпускателния колектор. Затова моят си го остравих след почистването - въпрос на личен избор. А чистенето на смукателния колектор (при работещ EGR) е напълно безсмислено упражнение, от личен опит го казвам. Веднъж загубих цял ден да го чистя, омазах се с чернилка до ушите, а след година ми се наложи пак да свалям колектора и... беше същата работа. Ако не и по-зле...
Тази теория за пръв път я чувам и не ми звучи убедително.
Химиците тук могат да бояснят и как чрез изгорелите газове,върнати обратно в мотора се намалява температурата в цилиндрите(понеже в отработените газове няма кислород) но и това не е достатъчен довод да го оставя да съсипва двигателя с мизериите които вкарва.
Имам около 50к кма на м57 без ЕГР и нищо лошо не се е случило.Даже на старата е39-ка като свалих колектора да го проверя след изминати 20к км нямаше никакви нагари и лепкави греси в него.Само много тънко омаслено от маслени пари.
Всеки сам си преценява

- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Моля помогнете !!!
Защо да е неубедително? Част от изгорелите газове се връща в цилиндрите, вместо да отиде в перките на турбината. Както казах, бях чел някъде, че чрез EGR-а се регулира налягането в изпускателния колектор... Но си прав, че всеки сам решава какво да прави (или да не прави) с колата си.



Excellent! Steven is my name!
- raptorxbg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 387
- Регистриран на: 29.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше BMW E36 318tds Touring
- Мечтае да кара: BMW E26
- Детайли за колата: Бавно комби с черни облаци
Re: Моля помогнете !!!
Я пак прочети точно как се управлява налягането на турбината и за какво служи байпаса (wastegate) .
Като го запушвате не го правете с капачка от безалкохолно/бира, че вече ги правят много тънки и бързо изгарят и изчезват
Като го запушвате не го правете с капачка от безалкохолно/бира, че вече ги правят много тънки и бързо изгарят и изчезват

- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Моля помогнете !!!
raptorxbg написа:Я пак прочети точно как се управлява налягането на турбината и за какво служи байпаса (wastegate) .
Като го запушвате не го правете с капачка от безалкохолно/бира, че вече ги правят много тънки и бързо изгарят и изчезват
Достатъчно е да му се махне маркучето за вакуума

11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани