М43 шум в ангренажна верига - проблема решен

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 29 Апр 2009, 9:54

Binev_OuT написа:Tози проблем не съм го имал още (да чукна на дърво),но съм правил такава маниполация.
Много ама много често се случва хидравличния оптигач да не опъва както трябва.В смисъл такъв - или прекалено много или недоупъване.
При аудитата на ремака им е същата Х...я!!!И там има много проблеми - свирят ремаци якооо и то само след едно кръгче.Моят съвет е да пробвате да проверите този оптигач.Имаше някакъв начин моментно да промените силата на опъване,но трябва да го разгледате по обстойно.
Пак казвам това се случва много често особено при тди-тата.

От незнание на какъв принцип работи обтегача на веригата и как се монтира след като се извади всички ядем Х...я, включително и аз. Преди седмица пуснах тема за шум в смукателния колектор, който впоследствие се оказа шум от ангренажа, като главния виновник за всичко беше обтегача на веригата. Сменях гарнитури на двигателя- всички без тази на картера, защото течеше масло на поразия и единственото място откъдето не течеше беше картера. Извадих въпросния повдигач да проверя състоянието на дифтунга, така или иначе всичко трябва да се разглоби и след сглобяване се появи този шум, който се чуваше от смукателния колектор. Естествено в затворена система вибрациите се предават на всички детайли и се чуват най-силно в акустични тръби, както в случая се явява всмукателния колектор. А сега за устройството, принципа на работа и начин на монтаж на обтегача на веригата. Той се състои от цилиндър с отвор някъде по средата, който служи да пропуска масло и бутало с два отвора: единият от тях има директна връзка с отвора на цилиндъра, а другия с диаметър около десета от милиметъра, колкото да влезе острие на игла се намира на челото на буталото, точно там където натиска банана. Има пружина, която служи само за фиксиране и обиране на луфта и зегерка на буталото, която се захваща в три канала, издълбани във вътрешната стена на цилиндъра. Буталото фиксира зегерката само на едно място, в един канал. И сега най-интересното: принципа на работа. Двигателното масло преминава през отвора на цилиндъра в буталото и оказва известен натиск. Излишното масло изтича през миниатюрния отвор в челото. Пружината както споменах само коригира хлабина в тесни граници. От налягането на маслото буталото притиска банана. След вадене на обтегача от налягането на маслото буталото излиза навън и зегерката се фиксира във външния канал. Ако се монтира обтегача в това състояние, веригата е пренатегната и стърже яко. Задължително условие е преди монтаж да се свие на менгеме буталото и да се източи напълно маслото от цилиндъра. Понякога това е невъзможно, защото зегерката блокира в най външния канал и единствения начин да се източи маслото е да се извади буталото от цилиндъра. Става много лесно като се подпъхне отверка в отвора на буталото и зегерката излиза от канала. Пропуснах да спомена, че функцията на тези три канала е да се адаптира обтегача спрямо разтеглянето на веригата. Новата верига след пълното самонатягане на обтегача, зегерката е някъде между най-вътрешния и средния канал. На разтегнатана верига зегерката влиза в най-външния. Когато веригата е много разтегната, обтегача не може да компенсира хлабината и се налага смяна на целия ангренаж. След свиване напълно на обтегача, или зегерката е в най-вътрешния канал, той се завива на главата. Банана се натиска към буталото силно и се връща няколко пъти, с цел да се отключи зегерката и да застане в някакво положение, колкото веригата да не е напълно разхлабена. Пуска се двигателя, който в началото трака по-зле от стар дизел, докато цилиндъра не се напълни с масло и обере малко луфта. Гаси се двигателя и пак се пали, този път тракането трябва значително да е намаляло. Възможно е да се наложи и трето стартиране, при което тракането трябва напълно да изчезне. То отново се появава при по-високи обороти от тези на празен ход, но не се притеснявайте. Необходимо е още масло да влезе и да натегне малко банана. Повишавайте оборотите плавно, в никакъв случай рязко. Това упражнение се прави докато изчезне тракането и в най- високите обороти.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 30 Апр 2009, 3:14

Това за твоя мотор ли е ? Щото ми се струва че не всички са така...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 30 Апр 2009, 9:47

vladiverm написа:Това за твоя мотор ли е ? Щото ми се струва че не всички са така...

Да, това се отнася за мотор М42. Обтегача, който се слага на този мотор има конструктивен дефект- зегерката, която служи за фиксиране на буталото преди монтажа блокира в едно от трите положения, за които писах и налягането на маслото не може да избута буталото, като ефекта е тракане на ангренажа. Този тип успокоители /грешно съм писал обтегач, за което моля да бъда извинен/ са направени да се разглобяват и почистват. На по-новия модел М44, успокоителя не се разглобява и съответно възможността да блокира е сведена до минимум. Поради тази причина от 1996 г. производството на успокоителя на веригата за М42 е преустановено и той е заменен от по-надеждния вариант на М44. И двата вида са взаимозаменяеми.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Мнение от Le Transporteur » 30 Апр 2009, 10:07

Ивчо поясни като свали обтегача имаше ли нещо за чистене, отлагания от старо масло, стеснения по отворите и т.н. Имаш ли представа дали на М43 и М42 са еднакви или да проверя парт номера.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 30 Апр 2009, 10:44

Не става от М42/44 на М43. На М43 успокоителя е в самия ангренаж, под предния капак, докато на М42/44 е отвън, на главата. Когато разглобих успокоителя нямаше нищо за чистене, при натискане на буталото маслото излизаше и от двата отвора, но е напълно възможно да се запуши малкия отвор в челото на буталото, което контактува с обтягащия банан. Функцията на маслото е да бъде един вид хидравличен амортисьор, защото силата на пружината не може напълно да компенсира постоянно стагащата се и разтягаща верига в различните работни режими на двигателя. Не съм много сигурен но на М10 успокоителя не е хидравличен и дължината на пружината е над 15 см, докато на хидравличния- само 4 см. Отделно двигателите с два разпределителни вала имат още по-голямо колебание на веригата и обтягането трябва да е много прецизно.
И един съвет към всички, които проявяват интерес към въпросния успокоител: Никога не го сваляйте от главата, ако това не е абсолютно наложително, или си купувате нов, в противен случай на напълно изправен ангренаж ще си имате проблеми. За тези, които решат да го демонтират: Преди това завъртете коляновия вал в положение ГМТ на първи цилиндър, независимо в кой такт се намира. Тогава гърбиците на разпределителния /ните/, вал /ове/, са в положение на разхлабена верига откъм страната на обтягащия банан и монтирането на успокоителя е лесно. Всяко друго положение на вала /овете/ обтяга тази част от веригата и монтирането на успокоителя е кошмарно трудно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 8.09.2008
Кара: BMW E36 318I
Мечтае да кара: БТР

Re: М43 шум в ангренажна верига - проблема решен

Мнение от petrashkov » 27 Апр 2014, 20:03

Имам М43В18 и същия проблем. Сменяха ми ангренажния комплект без зъбните колела. Тракането се появи отново. Ядосах се и накарах мой приятел да ми изпрати целия комплект + зъбните колела от Германия. Колата трака по-същия начин :( Паля и първата минута няма тракане. После се появява между 1000 и 2000 оборота и когато загрее напълно изчезва. Всичко е сменено :( Обтегач, банани, зъбни колела, верига + клапана за излишното налягане на маслената помпа... маслото е кастрол 10/40. Преди това беше 5/40 но тракаше и с него :(
Сега се замислям да сменя повдигачите. :( Дано да има ефект.
Не знам дали е свързано по-някакъв начин. Но днес смених DISA клапата и забелязах, че има масло във всмукателния колектор. Това е странно, защото не го харчи. :(
Критика се приема

ентусиаст
Аватар
Мнения: 975
Регистриран на: 25.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E34 М50B25
Мечтае да кара: E34 V12
Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU

Re: М43 шум в ангренажна верига - проблема решен

Мнение от BABHOMED » 27 Апр 2014, 22:20

Нормално е да има масло това е от картерната вентилация..
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1993
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

Re: М43 шум в ангренажна верига - проблема решен

Мнение от BMWMHartge » 26 Сеп 2016, 23:47

И аз имам същото тракане от 5-10к км, смених маслото пак със същото Мобил 10/40 но пак е така. Мисля да отворим веригата да видиме, скоро колата прави 300 000км реални
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook