Клапанче тиктакане!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
1 мнение
• Страница 1 от 1
- vitamincpp
- ентусиаст
-
- Мнения: 1198
- Регистриран на: 16.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: e46 330Ci convertible
Клапанче тиктакане!
Здравейте колеги!
От известно време се бях притеснил понеже след излизане от синята зона се появяваше едно тиктакане, което със загряване до 12ч изчезваше. Изчетох 1000 теми и предполагах различни варианти за произхода на тоя звук. Докато не намерих ето тая статия
http://jackassofalltrades.com/ticker.html
Оказа се че това малко клапанче което служи да пропуска парите от резервоара към двигателя се управлява от ЕКУто и трака с постоянна честота, независимо от оборотите на двигателя. Ако го хванете с ръка когато е активно ще усетите как вибрира с около няколко удара в секунда. В линка по горе е предложено решение на проблема с поставяне на тампон от тия дето държат кутията на въздушния филтър - има и снимки. Но там става въпрос за 328 а при моето 318ис вместо отделна скоба имам такава която е едно цяло с един цилиндричен филтър и закрепването е с 2 болта. Ако сложа 2 тампончета мисля че ще се получи добре но може би тоя филтър ще опре в някакви тръби до които е много близо. Сега като знам източника на това потракване съм спокоен за мотора и си мисля че бих могал дори да го понясям и да не предприемам мерки изобщо:)
Ще се радвам ако съм полезен на някого, защото аз се бях притеснил сериозно за клапани, верига и какво ли още не.
От известно време се бях притеснил понеже след излизане от синята зона се появяваше едно тиктакане, което със загряване до 12ч изчезваше. Изчетох 1000 теми и предполагах различни варианти за произхода на тоя звук. Докато не намерих ето тая статия
http://jackassofalltrades.com/ticker.html
Оказа се че това малко клапанче което служи да пропуска парите от резервоара към двигателя се управлява от ЕКУто и трака с постоянна честота, независимо от оборотите на двигателя. Ако го хванете с ръка когато е активно ще усетите как вибрира с около няколко удара в секунда. В линка по горе е предложено решение на проблема с поставяне на тампон от тия дето държат кутията на въздушния филтър - има и снимки. Но там става въпрос за 328 а при моето 318ис вместо отделна скоба имам такава която е едно цяло с един цилиндричен филтър и закрепването е с 2 болта. Ако сложа 2 тампончета мисля че ще се получи добре но може би тоя филтър ще опре в някакви тръби до които е много близо. Сега като знам източника на това потракване съм спокоен за мотора и си мисля че бих могал дори да го понясям и да не предприемам мерки изобщо:)
Ще се радвам ако съм полезен на някого, защото аз се бях притеснил сериозно за клапани, верига и какво ли още не.
1 мнение
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани