Свирене със загадъчен за мен произход:)

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Свирене със загадъчен за мен произход:)

Мнение от Митко Ганчев » 09 Сеп 2006, 20:57

От известно време чувам едно свирене откъм двигателя, което се появява при много странни обстоятества: Колата като е в покой, на място със запален двигател и дръпната ръчна...както си работи на празни обороти, като натисна леко педала на спирачката, почва да свири и след десетина секунди пак спира. Ако натисна пак спирачката пак същото! Другия вариант е при натоварване на двигателя примерно на втора в обороти и като освободя от скорост, на празните обороти пак се появява свиренето и след малко изчезва. Мисля си че е някой лагер или ремък, но кой от тях има каквато и да било връзка със спирачките?? Този на хидравликата?? идеи някакви?
Колата е 316и с двигател м40 и серво на волана. Свиренето е съвсем тихичко и дранещо :evil: Подозирам хидравличната помпа, но каква връзка има тя с натискането на спирачката?? Единственото което ме притеснява е ако е някой лагер да не се скапе и нещо по сериозно...помагайте:)
Последна промяна Митко Ганчев на 10 Сеп 2006, 19:36, променена общо 1 път
Изображение

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 09 Сеп 2006, 21:03

ослушай се около сервоусилватея , от вакуум може да свири - мембрана .. маркуча до всмукателния колектор :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 09 Сеп 2006, 21:07

mitak_o написа:ослушай се около сервоусилватея , от вакуум може да свири - мембрана .. маркуча до всмукателния колектор :roll:


Имаш предвид дебелия маркуч след дебитомера ли?? На него пък какво може да му свири? А в сервото тая мембрана какво прави та свири, къса ли се? Там наистина не съм се ослушвал:)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 2.08.2006

Мнение от Ахил » 09 Сеп 2006, 23:52

Колегата mitak_o ти говори за серво усилвателя на спирачките.За да работи той взима вакум от 4 цилиндър(примерно).Ако има някакув дерт се чува всирене.Ако натискането на спирачката влияе по някакъв мноо осезаем начин на двигателя,трябва да се трси проблема в него.Ослушай се дали не се чува от вътре в купето.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 10 Сеп 2006, 0:02

Ами да, то точно от вътре се чува доста по ясно отколкото отпред като вдигна капака. Но се чува че идва някъде отпред. Как да проверя наред ли е усилвателя??
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 2.08.2006

Мнение от Ахил » 10 Сеп 2006, 11:35

Натискай постепенно спирачния педал и се заслушай.Трябва да чуеш едно съскане.Лошо....сервото е спукано.Вътре има една голяма мембрана която от вакума който създава цилиндъра ти помага на крака да натискаш по-леко спирачката.
П.С.Увери се че там ти е проблема.НЕ КАРАЙ ТАКА защото:
1.може да ти се "надърви "педала на спирачките точно когато не требе:)
2.колата ще прекъсва.
3.Когато сервото е спукано сместта към 4 цилиндър обеднява,започва да гори бавно и може да се издуха некой клапан.
Късмет да не е това.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 10 Сеп 2006, 13:50

До сега слушах долу като маолоумен :mhihi: Свиренето го чувам само когат съм вътре в купето и натискам и пускам спирачката. Отпред под капака нищо не мога да чуя! По маркуча за вакуума всичко изглежда наред, само там дето пластмасата на която е вързан влиза в сервото, като го разклатя леко отваря. Слагам снимка на мястото. Обаче накарах един приятел докато съм вътре и слушам да пипа там маркуча, нищо не се чува. Явно там отваря само отгоре а вътре си уплътнява знам ли... Тва серво има ли начин да го отворя и да видя дали е от мембраната или не се отваря? Други някакви идеи? Помагайте че хич не ми се ходи на майстор :help: Свиренето не е силно ама все ме е страх да не ми стане нещо със спирачките че после я камилата я камиларя :mhihi:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 777
Регистриран на: 29.06.2006
Местоположение: на пътя
Кара: 330Xi
Мечтае да кара: 760

Мнение от Christoff » 10 Сеп 2006, 18:20

Аз имах същия проблем. Никакво впечатление не ми беше направило никакво свирене, докато не закарах колата на диагностика и пича ми насочи вниманието към въпросния серво-датчик, който при мен съскаше(издишаше) и беше целия оклепан в няква паста тип силикон. Така карах 2 дена и на едно кръстовище натискам спирачка - педала потъва, колата НЕ спира. АД. Как ми се размина не знам.

Така сега основното - прецъкано уплътнение на тоз датчик, мазан един път за уплътнение от предишния собственики и втори път от мен пак така просто щото такова уплътнение само не може се намери.Само датчик като част го нема - барабар цялото серво трябва да се сменя, а то възлиза на около 550 лева и то май без ДДС.

Засега(2 месеца почти) карам така "замазан". Не е хава, но пък засега не е имало издънки.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 10 Сеп 2006, 18:34

Кое е датчика, това дето съм го оградил на снимката, дето е ръгнато в сервото ли? На мен това ми прилича просто на някакъв накрайник...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 2.08.2006

Мнение от Ахил » 10 Сеп 2006, 20:10

не е датчик а просто възвратен клапан.От него не може да ти потъва педала.Ако няма вакъм педала на спирачките е твъд!от лада става клапан!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 777
Регистриран на: 29.06.2006
Местоположение: на пътя
Кара: 330Xi
Мечтае да кара: 760

Мнение от Christoff » 10 Сеп 2006, 21:05

Да, аз условно му викам "датчик", мерси за поправката(тва дето си го оградил) само дето при мене не излиза никва тръба а накрая има две жички, за АБС сигурно :roll:

Ахиле, поясни моля ти се как така от Лада става тоя клапан???
E36 316i
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 2.08.2006

Мнение от Ахил » 10 Сеп 2006, 22:09

откачаш аркуча от сервото с този клапан(мноо лесно само го дърпаш и той излиза,после с малко плюнка и той влиза:))откачаш и от смукателните колектори и надуваш с уста.В едната посока няма проблеми а в другата не пропуска(значи клапана е 6)Ако самия клапан е прецакан(нищо друго не може да се развали)режиш от някъде маркуча и слагаш друг клапан(примерно от ВАЗ)Внимавай с посоката!Клапана има посока!Ведната страна пропска в другата не.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1448
Регистриран на: 15.09.2004
Местоположение: София

Мнение от KickingKing » 15 Сеп 2006, 2:40

Lok-Na-Rok!

Слагай brembo
Изображение
Изяж бобър - спаси дърво!

Изображение
По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 17 Сеп 2006, 15:01

Чуха го няколко човека дето ужким може да им се вярва и казаха че звука си е напълно нормален, тои наистина едвам се чува...та явно прекалено много се заслушвам :D Някой да заключи?:)
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook