угасна както карах и не иска да запали

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 1.06.2007
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: бавно 32?и цупе
Мечтае да кара: е92 м3 цупе

угасна както карах и не иска да запали

Мнение от BlacK-EviL » 10 Фев 2011, 20:40

Явно дойде и моя ред след толкова годинки в форума да пусна тема с проблем... Та карах си аз колата всичко ок и изведнъж след 1 легнал полицай изгасна сама .. Въртя да паля стартера върти всичко ок но не пали , заслушах се и ми направи впечатление че несе чува помпата като дам 2ри контакт. Изтиках колата в една уличка разглобих да видя какво става с помпата но всичко изглеждаше ок , проверих бушона и той беше добре . Предположих че е изгоряла помпата поръчах друга днес я слагам и пак същото .. пробвах и с друго реле пак нестава .. замерих с мултицет че няма ток до помпата , има ток до релето и няма ток до бушона :kuku: :kuku: в задачата се пита каде отива тоя ток и що го няма при бушона и помпата :roll:
п.с. мотора е м50б25ту

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: угасна както карах и...

Мнение от metodi80 » 10 Фев 2011, 22:52

BlacK-EviL написа:Явно дойде и моя ред след толкова годинки в форума да пусна тема с проблем... Та карах си аз колата всичко ок и изведнъж след 1 легнал полицай изгасна сама .. Въртя да паля стартера върти всичко ок но не пали , заслушах се и ми направи впечатление че несе чува помпата като дам 2ри контакт. Изтиках колата в една уличка разглобих да видя какво става с помпата но всичко изглеждаше ок , проверих бушона и той беше добре . Предположих че е изгоряла помпата поръчах друга днес я слагам и пак същото .. пробвах и с друго реле пак нестава .. замерих с мултицет че няма ток до помпата , има ток до релето и няма ток до бушона :kuku: :kuku: в задачата се пита каде отива тоя ток и що го няма при бушона и помпата :roll:


Захранващата верига на горивната помпа започва от "основен" + , след това отива към релето от релето отива в предпазителя (номер 15 ) и след това в помпата .... Щом при теб го има до релето , но го няма при предпазителя , то значи контактите на релето не пускат тока до предпазителя. Ти казваш че си пробвал и с друго реле и пак не е ставло , това означва , че или и другото реле е било скапано или не стига напрежение до бубината на релето. Бубината на релето на помпата се управлява от компютъра , напрежението се подава от компа и минава през бубината на релето за подгрева на ламбда сондата (двете бубин се явяват последователни). Свали релето и с мултицета провери дали на гнезда 85 и 86 има напрежение при контакт (и при опит за палене) , ако няма - сещай се ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 1.06.2007
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: бавно 32?и цупе
Мечтае да кара: е92 м3 цупе

Re: угасна както карах и не иска да запали

Мнение от BlacK-EviL » 10 Фев 2011, 23:33

след много ровене тази вечер в разни чужди форуми стигнах до извода че релетата са 2 DME relay което подава ток на fuel pump relay та по снимките в тези теми се ориентирам че всъщност съм с грешка и днеска съм сменял и мерил 1вото реле което явно е ок та утре мисля да отскоча пак до някоя морга да взема да сменя и другото
а ето нагледно как седят всъщност нещата Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 384
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW Е36 330d

Re: угасна както карах и не иска да запали

Мнение от vanko_5 » 10 Фев 2011, 23:51

Помпата при бмв варти само когато решиш да палеш тоест когато варти стартера и мотора може компиутара да е отишал имал сам подобен проблем

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 1.06.2007
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: бавно 32?и цупе
Мечтае да кара: е92 м3 цупе

Re: угасна както карах и не иска да запали

Мнение от BlacK-EviL » 11 Фев 2011, 0:07

vanko_5 написа:Помпата при бмв варти само когато решиш да палеш тоест когато варти стартера и мотора може компиутара да е отишал имал сам подобен проблем

помпата при мен винаги се чува на 2ри контакт .. по това което четох казват че се задейства за 5 сек. на 2ри контакт да направи нужното налягане в системата и при самото запалване вече сработва постоянно

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: угасна както карах и не иска да запали

Мнение от metodi80 » 11 Фев 2011, 1:34

BlacK-EviL написа:помпата при мен винаги се чува на 2ри контакт .. по това което четох казват че се задейства за 5 сек. на 2ри контакт да направи нужното налягане в системата и при самото запалване вече сработва постоянно


Точно така е както си прочел !
А по въпроса за ДМЕ релето ....
Ето ти я схемата , не е било нужно да ровиш по разни форуми , има всичко необходимо в нашия форум (по точно има линкове за сваляне на Бентли менюала , а също и БМВ ръководството за ремонт на 3-та серия , само трябва човек да погледне в раздел "Ръководства за ремонт и поддръжка" ето и линкче : viewtopic.php?f=8&t=19053 )
Другия източник на схеми е аутодата ето и самата схема :

Изображение


Та от нея можеш да видиш , че ДМЕ релето захранва компа ,релето на помпата ,релето за подгрева на сондата , освен това инжекторите , IAC и EVAP клапаните.... ,та ако ДМЕ релето не ти работи , няма да работи не само помпата , но и инжекторите , а това 100 % означава липса на запалване !
Та провери ДМЕ релето , релето на помпата и не на последно място релето за подгрева на ламбда сондата , ако то е повредено също ти гарантирам , че няма да можеш да запалиш , понеже през негвата бубина се затваря веригата за захранване на бубината на помпата (демек за да работи релето на помата , трябва да е изправна бубината на релето на подгрева на сондата ).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 1.06.2007
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: бавно 32?и цупе
Мечтае да кара: е92 м3 цупе

Re: угасна както карах и не иска да запали

Мнение от BlacK-EviL » 11 Фев 2011, 9:13

след малко тръгвам да действам по въпроса , и по късно ще пиша какво е станало . ДМЕ релето го тествах вече и работи след малко ще пробвам другото реле от работеща кола на приятел да видим дали ще стане :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: угасна както карах и не иска да запали

Мнение от stony1 » 11 Фев 2011, 10:20

BlacK-EviL написа:след малко тръгвам да действам по въпроса , и по късно ще пиша какво е станало . ДМЕ релето го тествах вече и работи след малко ще пробвам другото реле от работеща кола на приятел да видим дали ще стане :yes:


Самото реле може и да работи, но ако няма управляващ сигнал колкото и релета да смениш, резултата ще е един и същ.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 16.04.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: AvGo's Devil
Мечтае да кара: дълго

Re: угасна както карах и не иска да запали

Мнение от AVGO » 11 Фев 2011, 12:30

Колеги, сложихме друго реле, пак нищо :paranoid: :banghead:
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: угасна както карах и не иска да запали

Мнение от jakson » 11 Фев 2011, 13:33

чувал съм , че някои коли имат нещо като шоков датчик , който при катасрофа да изключи бензиновата помпа за да няма разлив на гориво . понякога от дупка се активира . каква ти е колата , коя година е ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 16.04.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: AvGo's Devil
Мечтае да кара: дълго

Re: угасна както карах и не иска да запали

Мнение от AVGO » 11 Фев 2011, 13:43

Колата на колегата е 325и м50б25ту края на 93-та :dunno:
Както казахме ДМЕ релето си бачка, но няма ток на другото реле за бензиновата помпа ...
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: угасна както карах и не иска да запали

Мнение от metodi80 » 11 Фев 2011, 20:24

AVGO написа:Колата на колегата е 325и м50б25ту края на 93-та :dunno:
Както казахме ДМЕ релето си бачка, но няма ток на другото реле за бензиновата помпа ...


Аз го казах във първия си коментар , stony1, го повтори малко по -надолу - може да няма управляващ сигнал от компютъра ! Откачете релето на помпата и вижда дали на 85-86 пин има напрежение , ако няма , проверете релето на подгрева на сондата (пълната схема я имате ...). Ако и релето на сондата е здраво и въпреки това няма напрежение на релето на помпата , значи компа се ебава ... !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 1.06.2007
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: бавно 32?и цупе
Мечтае да кара: е92 м3 цупе

Re: угасна както карах и не иска да запали

Мнение от BlacK-EviL » 11 Фев 2011, 21:10

Та колеги проблема е решен .. преди малко взех колата от сервиза и искам да изкажа огромната си благодарност към момчетата от VR Performance които отстраниха проблема на колата . проблема се оказа че не е бил нито в релетата нито помпата нито в самото Еку , а в кабелите някаде под волана явно се е получило някакво окисляване на връзките им там и като е тръснало през легналия полицай просто се е нарушила връзката явно... общо взето проблема се оказа в кабелите ..
Благодаря на всички писали по темата и дали идей за решението на проблема :yes:
и още по голяма благодарност към колегата AVGO на който му загубих 2 дена с мойте проблеми да ходим да търсим релета и да се мъчим да я оправим сами :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 16.04.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: AvGo's Devil
Мечтае да кара: дълго

Re: угасна както карах и не иска да запали

Мнение от AVGO » 11 Фев 2011, 22:06

BlacK-EviL написа:Та колеги проблема е решен .. преди малко взех колата от сервиза и искам да изкажа огромната си благодарност към момчетата от VR Performance които отстраниха проблема на колата . проблема се оказа че не е бил нито в релетата нито помпата нито в самото Еку , а в кабелите някаде под волана явно се е получило някакво окисляване на връзките им там и като е тръснало през легналия полицай просто се е нарушила връзката явно... общо взето проблема се оказа в кабелите ..
Благодаря на всички писали по темата и дали идей за решението на проблема :yes:
и още по голяма благодарност към колегата AVGO на който му загубих 2 дена с мойте проблеми да ходим да търсим релета и да се мъчим да я оправим сами :yes:



Абе моля ти се, да не се знаем от вчера :driving:

Да знаят колегите, че е напълно възможно окисиляването да си покаже рогата изведнъж.По принцип аз си го бях отхвърлил като идея мислех, че ще го прави от време на време така периодично, все повече и повече пък то изведнъж....дрън :banghead:
Важното е че си взех мултицет :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Айде СИЧКАТА ГАЗ !
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 384
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW Е36 330d

Re: угасна както карах и не иска да запали

Мнение от vanko_5 » 12 Фев 2011, 10:32

така де само 5 сек се чува после спира и палиш и тогава продалжава

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook