угасна както карах и не иска да запали
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- BlacK-EviL
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 1.06.2007
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: бавно 32?и цупе
- Мечтае да кара: е92 м3 цупе
угасна както карах и не иска да запали
Явно дойде и моя ред след толкова годинки в форума да пусна тема с проблем... Та карах си аз колата всичко ок и изведнъж след 1 легнал полицай изгасна сама .. Въртя да паля стартера върти всичко ок но не пали , заслушах се и ми направи впечатление че несе чува помпата като дам 2ри контакт. Изтиках колата в една уличка разглобих да видя какво става с помпата но всичко изглеждаше ок , проверих бушона и той беше добре . Предположих че е изгоряла помпата поръчах друга днес я слагам и пак същото .. пробвах и с друго реле пак нестава .. замерих с мултицет че няма ток до помпата , има ток до релето и няма ток до бушона
в задачата се пита каде отива тоя ток и що го няма при бушона и помпата 
п.с. мотора е м50б25ту



п.с. мотора е м50б25ту
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: угасна както карах и...
BlacK-EviL написа:Явно дойде и моя ред след толкова годинки в форума да пусна тема с проблем... Та карах си аз колата всичко ок и изведнъж след 1 легнал полицай изгасна сама .. Въртя да паля стартера върти всичко ок но не пали , заслушах се и ми направи впечатление че несе чува помпата като дам 2ри контакт. Изтиках колата в една уличка разглобих да видя какво става с помпата но всичко изглеждаше ок , проверих бушона и той беше добре . Предположих че е изгоряла помпата поръчах друга днес я слагам и пак същото .. пробвах и с друго реле пак нестава .. замерих с мултицет че няма ток до помпата , има ток до релето и няма ток до бушона![]()
в задачата се пита каде отива тоя ток и що го няма при бушона и помпата
Захранващата верига на горивната помпа започва от "основен" + , след това отива към релето от релето отива в предпазителя (номер 15 ) и след това в помпата .... Щом при теб го има до релето , но го няма при предпазителя , то значи контактите на релето не пускат тока до предпазителя. Ти казваш че си пробвал и с друго реле и пак не е ставло , това означва , че или и другото реле е било скапано или не стига напрежение до бубината на релето. Бубината на релето на помпата се управлява от компютъра , напрежението се подава от компа и минава през бубината на релето за подгрева на ламбда сондата (двете бубин се явяват последователни). Свали релето и с мултицета провери дали на гнезда 85 и 86 има напрежение при контакт (и при опит за палене) , ако няма - сещай се ...
- BlacK-EviL
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 1.06.2007
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: бавно 32?и цупе
- Мечтае да кара: е92 м3 цупе
Re: угасна както карах и не иска да запали
след много ровене тази вечер в разни чужди форуми стигнах до извода че релетата са 2 DME relay което подава ток на fuel pump relay та по снимките в тези теми се ориентирам че всъщност съм с грешка и днеска съм сменял и мерил 1вото реле което явно е ок та утре мисля да отскоча пак до някоя морга да взема да сменя и другото
а ето нагледно как седят всъщност нещата
а ето нагледно как седят всъщност нещата

Re: угасна както карах и не иска да запали
Помпата при бмв варти само когато решиш да палеш тоест когато варти стартера и мотора може компиутара да е отишал имал сам подобен проблем
- BlacK-EviL
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 1.06.2007
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: бавно 32?и цупе
- Мечтае да кара: е92 м3 цупе
Re: угасна както карах и не иска да запали
vanko_5 написа:Помпата при бмв варти само когато решиш да палеш тоест когато варти стартера и мотора може компиутара да е отишал имал сам подобен проблем
помпата при мен винаги се чува на 2ри контакт .. по това което четох казват че се задейства за 5 сек. на 2ри контакт да направи нужното налягане в системата и при самото запалване вече сработва постоянно
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: угасна както карах и не иска да запали
BlacK-EviL написа:помпата при мен винаги се чува на 2ри контакт .. по това което четох казват че се задейства за 5 сек. на 2ри контакт да направи нужното налягане в системата и при самото запалване вече сработва постоянно
Точно така е както си прочел !
А по въпроса за ДМЕ релето ....
Ето ти я схемата , не е било нужно да ровиш по разни форуми , има всичко необходимо в нашия форум (по точно има линкове за сваляне на Бентли менюала , а също и БМВ ръководството за ремонт на 3-та серия , само трябва човек да погледне в раздел "Ръководства за ремонт и поддръжка" ето и линкче : viewtopic.php?f=8&t=19053 )
Другия източник на схеми е аутодата ето и самата схема :

Та от нея можеш да видиш , че ДМЕ релето захранва компа ,релето на помпата ,релето за подгрева на сондата , освен това инжекторите , IAC и EVAP клапаните.... ,та ако ДМЕ релето не ти работи , няма да работи не само помпата , но и инжекторите , а това 100 % означава липса на запалване !
Та провери ДМЕ релето , релето на помпата и не на последно място релето за подгрева на ламбда сондата , ако то е повредено също ти гарантирам , че няма да можеш да запалиш , понеже през негвата бубина се затваря веригата за захранване на бубината на помпата (демек за да работи релето на помата , трябва да е изправна бубината на релето на подгрева на сондата ).
- BlacK-EviL
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 1.06.2007
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: бавно 32?и цупе
- Мечтае да кара: е92 м3 цупе
Re: угасна както карах и не иска да запали
след малко тръгвам да действам по въпроса , и по късно ще пиша какво е станало . ДМЕ релето го тествах вече и работи след малко ще пробвам другото реле от работеща кола на приятел да видим дали ще стане 

- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: угасна както карах и не иска да запали
BlacK-EviL написа:след малко тръгвам да действам по въпроса , и по късно ще пиша какво е станало . ДМЕ релето го тествах вече и работи след малко ще пробвам другото реле от работеща кола на приятел да видим дали ще стане
Самото реле може и да работи, но ако няма управляващ сигнал колкото и релета да смениш, резултата ще е един и същ.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- AVGO
- ентусиаст
-
- Мнения: 858
- Регистриран на: 16.04.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: AvGo's Devil
- Мечтае да кара: дълго
Re: угасна както карах и не иска да запали
Колеги, сложихме друго реле, пак нищо



Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183
Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: угасна както карах и не иска да запали
чувал съм , че някои коли имат нещо като шоков датчик , който при катасрофа да изключи бензиновата помпа за да няма разлив на гориво . понякога от дупка се активира . каква ти е колата , коя година е ?
- AVGO
- ентусиаст
-
- Мнения: 858
- Регистриран на: 16.04.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: AvGo's Devil
- Мечтае да кара: дълго
Re: угасна както карах и не иска да запали
Колата на колегата е 325и м50б25ту края на 93-та
Както казахме ДМЕ релето си бачка, но няма ток на другото реле за бензиновата помпа ...

Както казахме ДМЕ релето си бачка, но няма ток на другото реле за бензиновата помпа ...
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183
Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: угасна както карах и не иска да запали
AVGO написа:Колата на колегата е 325и м50б25ту края на 93-та![]()
Както казахме ДМЕ релето си бачка, но няма ток на другото реле за бензиновата помпа ...
Аз го казах във първия си коментар , stony1, го повтори малко по -надолу - може да няма управляващ сигнал от компютъра ! Откачете релето на помпата и вижда дали на 85-86 пин има напрежение , ако няма , проверете релето на подгрева на сондата (пълната схема я имате ...). Ако и релето на сондата е здраво и въпреки това няма напрежение на релето на помпата , значи компа се ебава ... !
- BlacK-EviL
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 1.06.2007
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: бавно 32?и цупе
- Мечтае да кара: е92 м3 цупе
Re: угасна както карах и не иска да запали
Та колеги проблема е решен .. преди малко взех колата от сервиза и искам да изкажа огромната си благодарност към момчетата от VR Performance които отстраниха проблема на колата . проблема се оказа че не е бил нито в релетата нито помпата нито в самото Еку , а в кабелите някаде под волана явно се е получило някакво окисляване на връзките им там и като е тръснало през легналия полицай просто се е нарушила връзката явно... общо взето проблема се оказа в кабелите ..
Благодаря на всички писали по темата и дали идей за решението на проблема
и още по голяма благодарност към колегата AVGO на който му загубих 2 дена с мойте проблеми да ходим да търсим релета и да се мъчим да я оправим сами
Благодаря на всички писали по темата и дали идей за решението на проблема

и още по голяма благодарност към колегата AVGO на който му загубих 2 дена с мойте проблеми да ходим да търсим релета и да се мъчим да я оправим сами

- AVGO
- ентусиаст
-
- Мнения: 858
- Регистриран на: 16.04.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: AvGo's Devil
- Мечтае да кара: дълго
Re: угасна както карах и не иска да запали
BlacK-EviL написа:Та колеги проблема е решен .. преди малко взех колата от сервиза и искам да изкажа огромната си благодарност към момчетата от VR Performance които отстраниха проблема на колата . проблема се оказа че не е бил нито в релетата нито помпата нито в самото Еку , а в кабелите някаде под волана явно се е получило някакво окисляване на връзките им там и като е тръснало през легналия полицай просто се е нарушила връзката явно... общо взето проблема се оказа в кабелите ..
Благодаря на всички писали по темата и дали идей за решението на проблема
и още по голяма благодарност към колегата AVGO на който му загубих 2 дена с мойте проблеми да ходим да търсим релета и да се мъчим да я оправим сами
Абе моля ти се, да не се знаем от вчера

Да знаят колегите, че е напълно възможно окисиляването да си покаже рогата изведнъж.По принцип аз си го бях отхвърлил като идея мислех, че ще го прави от време на време така периодично, все повече и повече пък то изведнъж....дрън

Важното е че си взех мултицет



Айде СИЧКАТА ГАЗ !
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183
Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3
Re: угасна както карах и не иска да запали
така де само 5 сек се чува после спира и палиш и тогава продалжава
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани